متخصص سئو

متخصص سئو شخصی است که می داند چگونه با سئو کار کند و چگونه آن را برای افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو به خدمت بگیرد.

منظور ما از "متخصص سئو" چیست؟

کارشناس یک اصطلاح نسبی است، ممکن است من را به عنوان یک متخصص سئو ببینید ، اما کسی که تجربه بیشتری مانند آقای رند فیککین دارد را بیشتر یک تحلیلگر سئو بشناسید.

متخصص سئو

مهم نیست که چقدر در مورد سئو اطلاعات کسب می کنید ، همیشه شخصی وجود دارد که اطلاعات بیشتری دارد؛ به همین دلیل ، هدف شما نباید این باشد که به خودی خود یک متخصص سئو شوید، باید به اندازه کافی یاد بگیریم تا به طور مداوم نتیجه بدست آوریم.

از نظر ما مراحل تبدیل شدن به یک متخصص سئو می تواند مراحل زیر باشد:

بیاموزید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند
سه عامل مهم رتبه بندی را درک کنید
به چهار سطر اصلی سئو تسلط داشته باشید
راه اندازی یک وب سایت را یاد بگیرید
هرگز یادگیری را متوقف نکنید و صبور باشید

بیاموزید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند.

گوگل شامل چند تریلیون صفحه وب است که در درجه اول به عنوان یک خزنده وب شناخته شده است، هنگامی که یک کلیدواژه را در Google تایپ می کنید ، تمام صفحات مطابق با جستجوی شما را لیست می کند.

از آنجا که غالبا میلیون ها نتیجه مرتبط وجود دارد ، الگوریتم های گوگل بر اساس صدها عامل، آنها را در رتبه بندی قرار می دهند، هیچ کس نمی داند که همه این عوامل چه چیزی هستند یا نحوه کار کردن آنها چگونه است ، اما ما برخی از آنها را می دانیم.

یادتان باشد سئو تنها بر نتایج به اصطلاح ارگانیک تأثیر می گذارد، یعنی تبلیغات گوگل را تحت تأثیر قرار نمی دهد، اما بلعکس ممکن است یک صفحه بهینه سازی شده و مرتبط با کلیدواژه هزینه شده در گوگل ادورز، الویت بالاتری در لیست تبلیغ داشته باشد.

 

سه عامل مهم رتبه بندی را درک کنید

ارتباط : صفحه ای که می خواهید سئو کنید باید با جستجوی انجام شده مطابقت داشته باشد.

اگر شخصی "روغن اسطوخودوس" را در Google تایپ کند ، Google صفحات مربوط به اتومبیل ها را نمی گردد زیرا بی ربط است.

اما ارتباط از آن جایی فراتر می رود که صفحه شما باید با نوع محتوایی که افراد می خواهند ببینند مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال ، فردی که در جستجوی "چگونگی تهیه روغن اسطوخودوس" است می خواهد یک آموزش ببیند، آنها به دنبال خرید روغن آماده اسطوخودوس نیستند! به همین دلیل تمام نتایج در صفحه اول پست وبلاگ هستند و نه صفحات محصول.

قدرت : قدرت تا حد زیادی به بک لینک وصل می شود.

Google بک لینک ها را به عنوان رأی اعتماد می بیند، هرچه بک لینک های باکیفیت تری داشته باشید ، احتمالاً رتبه بالاتری نیز خواهید داشت.

بهترین لینک دهنده ها دارای دو ویژگی اصلی هستند: اتوریتی و ارتباط.

Authority مربوط به قدرت وب سایت پیوند دهنده و صفحه وب است.

طراحی سایت: Google قصد دارد بهترین نتیجه را در بالاترین موقعیت نشان دهد، پس سایت شما باید شایسته ترین باشد.

از درست کردن سایت ریسپانسیو و با سرعت بالا شروع کنید.

به چهار سطر اصلی سئو تسلط داشته باشید

به سئو به عنوان یک معما با چند تکه فکر کنید، چهار تکه عبارتند از:

تحقیقات کلید واژه ، سئو در صفحه ، بک لینک و سئو فنی

تحقیق در مورد کلید واژه : تحقیقات کلمات کلیدی شامل پیدا کردن کلمات و عبارات مربوطه است که افراد در حال تایپ کردن در موتورهای جستجو مانند Google هستند.

به طور کلی ، شما باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که:

"پتانسیل ترافیک" را داشته باشند.
"ارزش تجاری" (مشتری بالقوه را جذب کند)

برای هر کلمه کلیدی ، چند معیار مهم را ملاک قرار دهید:

حجم جستجو: تعداد متوسط ​​افرادی که هر ماه کلمه کلیدی را جستجو می کنند.
کلمه کلیدی مشکل (KD): مشکل تخمین زده شده برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل در مقیاس 0-100
کلیک: هر ماه تعداد کلیک روی نتایج جستجو از آن کلیدواژه

بهترین کلمات کلیدی آنهایی هستند که پتانسیل بالای ترافیک دارند (یعنی حجم جستجوی زیاد و کلیک) ، ارزش تجاری بالا و مشکل در رتبه بندی پایین

سئو در صفحه : مسئله ای مهم و عملی برای کمک به بهبود رتبه بندی و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر از موتورهای جستجو

استفاده از اصلاح کننده های کلید واژه در برچسب های عنوان
نوشتن عناوین و توضیحات جذاب متا
استفاده از برچسب های توصیفی alt برای تصاویر
پیوند داخلی به صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید.

بک لینک : ایجاد لینک، فرآیند دستیابی به بک لینک های جدید از وب سایت های شخص ثالث است؛ آنها به بهبود رتبه بندی و افزایش ترافیک ارگانیک کمک می کنند.

سئو فنی :سئو فنی شامل بهینه سازی وب سایت شما می باشد تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را به طور مؤثر بخزند و فهرست بندی کنند و بازدید کنندگان از یک تجربه کاربری مثبت برخوردار باشند.

بهبود سرعت صفحه
حذف لینک های شکسته (داخلی و خارجی)
استفاده از برچسب های متعارف برای جلوگیری از تکرار محتوای
اضافه کردن برچسب های hreflang به محتوای چند زبانه
بهینه سازی robots.txt برای راندمان خزیدن
Noindexing محتوای کم ارزش مثل برچسب های تگ

همه کاره و هیچ کاره

این همان چیزی است که شما در ابتدای تبدیل شدن به متخصص سئو خواهید بود زیرا باید کمی در مورد همه چیز بیاموزید تا پایه و اساس محکمی در این زمینه داشته باشید.

از آنجا که SEO یک زمینه گسترده است ، شما وقت نخواهید داشت که هم در ساختن لینک و هم در محتوا نویسی متخصص باشید؛ بین این دو همپوشانی کمی وجود دارد که بهبود یک مهارت واقعاً مهارت دیگر را بهبود نمی بخشد.

مثلا ما در آپسئو یک متخصص سئو اورژانسی داریم، او در زمینه مجازات گوگل و مشاوره الگوریتم های گوگل تخصص دارد، وی بک لینک ایجاد نمی کند، سئو در صفحه انجام نمی دهد، او وب سایت ها را با افت ترافیک بازرسی می کند تا متوجه شود چه اتفاقی افتاده و به صاحبان مشاغل کمک می کند تا اوضاع را اصلاح کنند.

هرچه بیشتر درباره سئو اطلاعات کسب کنید ، بیشتر متوجه خواهید شد که در روز ساعات کافی وجود ندارد تا خودتان همه کارها را انجام دهید.

هرگز یادگیری را متوقف نکنید

سئو سریع حرکت می کند، تنها در سال 2018 ، گوگل اعلام کرد بیش از 3200 بروزرسانی الگوریتم را ارائه داده است.

اگرچه بسیاری از این به روزرسانی ها برای کاربران نسبتاً جزئی بودند ، اما به شما ایده خوبی می دهند که چگونه سریع "بهترین شیوه" در سئو تغییر می کند.

به عبارت دیگر ، به جای تعقیب تغییر در الگوریتم ، کاری را انجام دهید که الگوریتم در تلاش است انجام دهد: بهترین و مناسب ترین مطالب را در اختیار کاربران قرار دهید؛ به این ترتیب ، لازم نیست بابت بروزرسانی ها و مجازات ها نگران باشید.

 

سئو آینده کسب و کار ها

به مدیران بازاریابی توصیه می شود ، سئو را بیاموزند ، داشتن درک مناسب از سئو ، مزیت بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی از شما به نمایش می گذارد.

هیچ شغلی نمی تواند بصورت آنلاین بدون سئو زنده بماند ؛ سئو دیگر اختیاری نیست.

وب سایت هایی که بدون رعایت سئو ساخته نشده اند ، به هیچ وجه امکان زنده ماندن در دنیای آنلاین رقابتی را ندارد.

دانستن سئو و نحوه استفاده صحیح از آن ، می تواند تفاوت بزرگی در آینده وب سایت شما ایجاد کند.

 

چگونه متخصص سئو شویم؟

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه ترافیک خود را افزایش داده و به رتبه های بالاتری برای کلمات کلیدی که می تواند باعث افزایش فروش و درآمد بیشتر برای وب سایت شما شود ، بیاموزید؟ پس شما باید همه چیز را یاد بگیرید ، در مورد سئو بدانید و یک کارشناس سئو شوید.

داشتن تخصص سئو تنها امتیاز متخصصان سئو نیست، این یک مهارت است که توسط هر کسی که مایل به یادگیری چگونگی انجام سئو است، می تواند مهارت آن را کسب کند.

من مدت 20 سال است که سئو را تمرین می کنم و در این پست ، شما می آموزید که چه مراحلی را دنبال کنید تا یک متخصص سئو شوید.

چرا همه افراد باید در زمینه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) متخصص باشند

قبل از شروع مراحل ، مهم است که تفاوت یک متخصص سئو حرفه ای را درک کنید.

متخصص سئو و کارشناس بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ( سئو کار ) از طریق آنالیز ، بررسی و اعمال تغییراتی در وب سایت ها ، آنها را به شکل مطلوبی برای موتورهای جستجو بهینه سازی می کند.

بدین معنی که با ارتقا دادن رتبه صفحه در نتایج موتورهای جستجو ، ترافیک سایت ها را به حداکثر می رساند.

شرح وظایف شغلی متخصص سئو

وظیفه متخصص سئو سایت به نمایش در آوردن وب سایت ها در رأس نتایج موتورهای جستجو است.

ده سال پیش این کار بسیار متفاوت از حالت کنونی اش بنظر می رسید و امروزه مستلزم مجموعه مهارت های کاملا جدیدی است که در آن زمان مورد نیاز نبود.

متخصص سئو امروزی می باید در خلال حل مسئله ، تصمیم گیرنده ای قادر به اولویت بندی و تولید محتوای مناسب و بکارگیری آن باشد.

حتما این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که : "محتوا پادشاه است"، متخصصان سئو می دانند که موتورهای جستجو ارزش زیادی برای محتوای با کیفیت قائل اند که قطعا شامل کلید واژه ها یا عباراتی است که ترافیک سایت را افزایش می دهد.

مسئول سئو باید توان آنالیز داشته باشد

متخصص سئو

وظایف کارشناس سئو همچنین آزمایشات متنوع، به منظور بررسی تکنیک های بازاریابی موتور جستجو ، طرح کلی وب سایت و تبلیغات سایت به منظور بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو به اجرا در می آورد.

آنها هنگام پیدا کردن بهترین موقعیت ها برای قراردادن لینک ها و در پیش گرفتن رویکرد بهینه در رابطه با پیوندهای داخلی در مطالب سایت، از اهمیت پیوندهای داخلی و توان حل مسئله سریع و سودمند آنها آگاهند.

متخصص سئو به منظور بهبود و ارتقا دادن وب سایت ها ، آنها را تحلیل کرده و با داشتن اطلاعات گسترده درباره جستجوی کلید واژه ها و کپی رایت سئو ، به عنوان رابطی میان بخش های مختلف در سازمانی که سایت به آن تعلق دارد عمل می کند.

متخصصان مدرن سئو می دانند که موتورهای جستجوگر ارزش فراوانی برای کیفیت محتوا قائل اند؛ محتوایی که مسلما ترافیک بازدید کننده گان به سایت را افزایش می دهند.

حداقل مدارکی که لازم است یک متخصص سئو داشته باشد

مدرک دانشگاهی و حداقل یک تا سه سال تجربه وب برای موقعیت شغلی متخصص سئو لازم است که مشتمل بر دانش HTML ،CSS ، برنامه ریزی و بلاگ نویسی می باشد.

سئوکار کیست؟

سئوکار فردی متخصص در انجام کلیه موارد بهینه سازی سایت در جهت پیشرفت سایت در موتورهای جستجو و همچنین در الویت قرار دادن کاربر در جهت کسب رضایت از عملکرد سایت.

چگونه سئوکار شویم؟

برای اینکه یک سئوکار حرفه ای باشید باید تسلط زیادی به برنامه نویسی ، شناخت اصول سئو و شناخت زیادی از بازار داشته باشید.

متخصص سئو چیست؟

متخصص سئو یک وظیفه و یک شناخت کافی برای حل مسائل مربوط به الگوریتم و بکار بردن علم برنامه نویسی ، بصری و مارکتینگ در جهت بهبود یک کسب و کار است.

&نظرات در “ متخصص سئو”

  1. کامبخش فرهمندپور پاسخ

    با سلام و عرض ادب- من کامبخش فرهمندپور کارشناس گفتار درمانی هستم که فقط در زمینه لکنت زبان فعال می باشم. حدود 5 سال پیش در حالی که رتبه سایت در کلمات کلیدی مهم / لکنت زبان، گفتار درمانی و … / از 1-3 بود، سایت خود را به آقای مهندسی سپردیم. مدارک کافی موجود است که ایشان عمدا و بی هیچ دلیلی سایت را به این روز انداخته! میخواهیم از ایشان جدا شویم. اگر دقت بفرملیید می بینید که هیچ سایتی نمیتواند بالاتر قرار گیرد… با این حال ما در/ لکنت زبان صفحه 9 و در گفتار درمانی / حذف شده ایم! پرسش من این است: 1) چه کارهایی لازم است برای این سایت انجام دهید تا به رتبه معقول خود برسد؟ 2) برای سپردن به دست شما چه چیزهایی لازم است که از ایشان بگیرم و چگونه؟ 3) من بیشتر مایل هستم ابتدا شما را از نزدیک ملاقات کنم. ببینید هر زمان که آنالیز این سایت خاتمه یافت، وقت ملاقات را تعیین بفرمایید. منتظر تماس شما هستم – با تشکر

    1. مجید صالح پور پاسخ

      سلام ، به دلیل شیوع کرونا ، ملاقات حضوری امکان پذیر نیست.

      برای بررسی سایتتون و اعلام نتیجه سایت خود را به واتسآپ شماره 09122126038 ارسال و پیگیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا