متخصص سئو یا به اصطلاح سئوکار، فردی مسلط به مسائل سئو که توانایی بهره گیری از آن برای افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو را داراست.
منظور ما از “متخصص سئو” چیست؟
کارشناس یک اصطلاح نسبی است، ممکن است من را به عنوان یک متخصص سئو ببینید ، اما کسی که تجربه بیشتری مانند آقای رند فیشکین دارد را بیشتر یک تحلیلگر سئو بشناسید.
مهم نیست که چقدر در مورد سئو اطلاعات کسب می کنید ، همیشه شخصی وجود دارد که اطلاعات بیشتری دارد. به همین دلیل ، هدف شما نباید این باشد که به خودی خود یک متخصص شوید. باید به اندازه کافی یاد بگیریم تا به طور مداوم نتیجه بدست آوریم.
چگونه متخصص سئو شویم؟
از نظر ما مراحل تبدیل شدن به یک متخصص سئو می تواند مراحل زیر باشد:
- بیاموزید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند
- سه عامل مهم رتبه بندی را درک کنید
- به چهار سطر اصلی سئو تسلط داشته باشید
- راه اندازی یک وب سایت را یاد بگیرید
- هرگز یادگیری را متوقف نکنید و صبور باشید
بیاموزید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند.
گوگل شامل چند تریلیون صفحه وب است که در درجه اول به عنوان یک خزنده وب شناخته شده است. هنگامی که یک کلیدواژه را در Google تایپ می کنید ، تمام صفحات مطابق با جستجوی شما را لیست می کند.
از آنجا که غالبا میلیون ها نتیجه مرتبط وجود دارد ، الگوریتم های گوگل بر اساس صدها عامل، آنها را در رتبه بندی قرار می دهند. هیچ کس نمی داند که همه این عوامل چه چیزی هستند یا نحوه کار کردن آنها چگونه است ، اما ما برخی از آنها را می دانیم.
یادتان باشد سئو تنها بر نتایج به اصطلاح ارگانیک تأثیر می گذارد. یعنی تبلیغات گوگل را تحت تأثیر قرار نمی دهد، اما بلعکس ممکن است یک صفحه بهینه سازی شده و مرتبط با کلیدواژه هزینه شده در گوگل ادورز، الویت بالاتری در لیست تبلیغ داشته باشد.
سه عامل مهم رتبه بندی را درک کنید
ارتباط : صفحه ای که می خواهید سئو کنید باید با جستجوی انجام شده مطابقت داشته باشد. اگر شخصی “روغن اسطوخودوس” را در Google تایپ کند ، Google صفحات مربوط به اتومبیل ها را نمی گردد زیرا بی ربط است؛ اما ارتباط از آن جایی فراتر می رود که صفحه شما باید با نوع محتوایی که افراد می خواهند ببینند مطابق باشد. به عنوان مثال ، فردی که در جستجوی “چگونگی تهیه روغن اسطوخودوس” است می خواهد یک آموزش ببیند. آنها به دنبال خرید روغن آماده اسطوخودوس نیستند! به همین دلیل تمام نتایج در صفحه اول پست وبلاگ هستند و نه صفحات محصول.
قدرت : قدرت تا حد زیادی به بک لینک وصل می شود. Google بک لینک ها را به عنوان رأی اعتماد می بیند. هرچه بک لینک های باکیفیت تری داشته باشید ، احتمالاً رتبه بالاتری نیز خواهید داشت. بهترین لینک دهنده ها دارای دو ویژگی اصلی هستند: اتوریتی و ارتباط. Authority مربوط به قدرت وب سایت پیوند دهنده و صفحه وب است.
طراحی سایت: Google قصد دارد بهترین نتیجه را در بالاترین موقعیت نشان دهد، پس سایت شما باید شایسته ترین باشد. از درست کردن سایت ریسپانسیو و با سرعت بالا شروع کنید.
به چهار سطر اصلی سئو تسلط داشته باشید
به سئو به عنوان یک معما با چند تکه فکر کنید. چهار تکه عبارتند از: تحقیقات کلید واژه ، سئو در صفحه ، بک لینک و سئو فنی
تحقیق در مورد کلید واژه : تحقیقات کلمات کلیدی شامل پیدا کردن کلمات و عبارات مربوطه است که افراد در حال تایپ کردن در Google هستند.
به طور کلی ، شما باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که:
- “پتانسیل ترافیک” را داشته باشند.
- “ارزش تجاری” (مشتری بالقوه را جذب کند)
برای هر کلمه کلیدی ، چند معیار مهم را ملاک قرار دهید:
- حجم جستجو: تعداد متوسط افرادی که هر ماه کلمه کلیدی را جستجو می کنند.
- کلمه کلیدی مشکل (KD): مشکل تخمین زده شده برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل در مقیاس 0-100
- کلیک: هر ماه تعداد کلیک روی نتایج جستجو از آن کلیدواژه
بهترین کلمات کلیدی آنهایی هستند که پتانسیل بالای ترافیک دارند (یعنی حجم جستجوی زیاد و کلیک) ، ارزش تجاری بالا و مشکل در رتبه بندی پایین
سئو در صفحه : مسئله ای مهم و عملی برای کمک به بهبود رتبه بندی و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر از گوگل
- استفاده از اصلاح کننده های کلید واژه در برچسب های عنوان
- نوشتن عناوین و توضیحات جذاب متا
- استفاده از برچسب های توصیفی alt برای تصاویر
- پیوند داخلی به صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید.
بک لینک : ایجاد لینک، فرآیند دستیابی به بک لینک های جدید از وب سایت های شخص ثالث است. آنها به بهبود رتبه بندی و افزایش ترافیک ارگانیک کمک می کنند.
سئو فنی :سئو فنی شامل بهینه سازی وب سایت شما می باشد تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را به طور مؤثر بخزند و فهرست بندی کنند و بازدید کنندگان از یک تجربه کاربری مثبت برخوردار باشند.
- بهبود سرعت صفحه
- حذف لینک های شکسته (داخلی و خارجی)
- استفاده از برچسب های متعارف برای جلوگیری از تکرار محتوای
- اضافه کردن برچسب های hreflang به محتوای چند زبانه
- بهینه سازی robots.txt برای راندمان خزیدن
- Noindexing محتوای کم ارزش مثل برچسب های تگ
راه اندازی یک وب سایت را یاد بگیرید
از آنجا که بیشترین تعداد بازدید کننده سایتها از طریق تلفن همراه هوشمند انجام می شود، شما به عنوان متخصص سئو، نه تنها باید مسلط به راه اندازی وب سایت باشید، بلکه این تسلط را باید داشته باشید که به طراحی سایت برای تلفن های هوشمند نیز بهترین باشید.
همه کاره و هیچ کاره
از آنجا که SEO یک زمینه گسترده است ، شما وقت نخواهید داشت که هم در ساختن لینک و هم در محتوا نویسی متخصص باشید. بین این دو همپوشانی کمی وجود دارد که بهبود یک مهارت واقعاً مهارت دیگر را بهبود نمی بخشد.
مثلا ما در آپسئو یک متخصص سئو اورژانسی داریم. او در زمینه مجازات گوگل و مشاوره الگوریتم های گوگل تخصص دارد، وی بک لینک ایجاد نمی کند، سئو در صفحه انجام نمی دهد، او وب سایت ها را با افت ترافیک بازرسی می کند تا متوجه شود چه اتفاقی افتاده و به صاحبان مشاغل کمک می کند تا اوضاع را اصلاح کنند.
هرچه بیشتر درباره سئو اطلاعات کسب کنید ، بیشتر متوجه خواهید شد که در روز ساعات کافی وجود ندارد تا خودتان همه کارها را انجام دهید. اما باید تشخصی دقیق و به موقع داشته باشید.
هرگز یادگیری را متوقف نکنید
سئو سریع حرکت می کند، تنها در سال 2018 ، گوگل اعلام کرد بیش از 3200 بروزرسانی الگوریتم را ارائه داده است.
اگرچه بسیاری از این به روزرسانی ها برای کاربران نسبتاً جزئی بودند ، اما به شما ایده خوبی می دهند که چگونه سریع “بهترین شیوه” در سئو تغییر می کند. به عبارت دیگر ، به جای تعقیب تغییر در الگوریتم ، کاری را انجام دهید که الگوریتم در تلاش است انجام دهد: بهترین و مناسب ترین مطالب را در اختیار کاربران قرار دهید. به این ترتیب ، لازم نیست بابت بروزرسانی ها و مجازات ها نگران باشید.
سئو آینده کسب و کار ها
به مدیران بازاریابی توصیه می شود ، سئو را بیاموزند. داشتن درک مناسب از سئو ، مزیت بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی از شما به نمایش می گذارد. هیچ شغلی نمی تواند بصورت آنلاین بدون سئو زنده بماند ؛ سئو دیگر اختیاری نیست.
وب سایت هایی که بدون رعایت سئو ساخته نشده اند ، به هیچ وجه امکان زنده ماندن در دنیای آنلاین رقابتی را ندارد.
دانستن سئو و نحوه استفاده صحیح از آن ، می تواند تفاوت بزرگی در آینده وب سایت شما ایجاد کند.
چگونه سئوکار شویم؟
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه ترافیک خود را افزایش داده و به رتبه های بالاتری برای کلمات کلیدی که می تواند باعث افزایش فروش و درآمد بیشتر برای وب سایت شما شود ، بیاموزید؟ پس شما باید همه چیز را یاد بگیرید ، در مورد سئو بدانید و یک کارشناس سئو شوید.
داشتن تخصص سئو تنها امتیاز متخصصان سئو نیست. این یک مهارت است که توسط هر کسی که مایل به یادگیری چگونگی انجام سئو است، می تواند مهارت آن را کسب کند.
چرا همه افراد باید در زمینه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) متخصص باشند
متخصص سئو و کارشناس بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ( سئوکار ) از طریق آنالیز ، بررسی و اعمال تغییراتی در وب سایتها ، آنها را به شکل مطلوبی برای موتورهای جستجو بهینه سازی می کند. بدین معنی که با ارتقا دادن رتبه صفحه در نتایج گوگل ، ترافیک سایت ها را به حداکثر می رساند.
شرح وظایف شغلی سئوکار
وظایف سئوکار یا متخصص سئو سایت به نمایش در آوردن وب سایت ها در رأس نتایج گوگل است. ده سال پیش این کار بسیار متفاوت از حالت کنونی اش بنظر می رسید و امروزه مستلزم مجموعه مهارت های کاملا جدیدی است که در آن زمان مورد نیاز نبود.
متخصص سئو امروزی می باید در خلال حل مسئله ، تصمیم گیرنده ای قادر به اولویت بندی و تولید محتوای مناسب و بکارگیری آن باشد.
حتما این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که : “محتوا پادشاه است”، متخصصان سئو می دانند که گوگل ارزش زیادی برای محتوای با کیفیت قائل است که قطعا شامل کلید واژه ها یا عباراتی است که ترافیک سایت را افزایش می دهد.
مسئول سئو باید توان آنالیز داشته باشد
وظایف کارشناس سئو همچنین آزمایشات متنوع، به منظور بررسی تکنیک های بازاریابی موتور جستجو ، طرح کلی وب سایت و تبلیغات سایت به منظور بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو به اجرا در می آورد. از دیگر وظایف سئوکار می توان به هنگام پیدا کردن بهترین موقعیت ها برای قراردادن لینک ها و در پیش گرفتن رویکرد بهینه در رابطه با پیوندهای داخلی در مطالب سایت، از اهمیت پیوندهای داخلی و توان حل مسئله سریع و سودمند نام برد.
متخصص سئو به منظور بهبود و ارتقا دادن وب سایت ها ، آنها را تحلیل کرده و با داشتن اطلاعات گسترده درباره جستجوی کلید واژه ها و کپی رایت سئو ، به عنوان رابطی میان بخش های مختلف در سازمانی که سایت به آن تعلق دارد عمل می کند.
متخصصان مدرن سئو می دانند که موتورهای جستجوگر ارزش فراوانی برای کیفیت محتوا قائل اند. محتوایی که مسلما ترافیک بازدید کننده گان به سایت را افزایش می دهند.
توانایی های سئو خود را بالا ببرید
شما به عنوان متخصص سئو باید در انجام پروژه توانایی تصمیم گیری و اجرای هر کاری را داشته باشید.
توانایی های خود در زمینه های مختلف بالا ببرید تا بتوانید در زمان مناسب و در هر شرایط تصمیم به اجرا بگیرید.
زمان، ابزار و شرایط را در نظر داشته باشید و بهترین استفاده را از آن ببرید.
در سئو جهانی فکر کنید.
یک متخصص سئو باید پروژه خود را محدود تصور نکند.
حداقل مدارک لازم یک متخصص سئو
مدرک دانشگاهی و حداقل یک تا سه سال تجربه وب برای موقعیت شغلی متخصص سئو لازم است که مشتمل بر دانش HTML ،CSS ، برنامه ریزی و بلاگ نویسی می باشد.
چه زمانی می توانیم سئو سایت را خودمان برعهده بگیریم؟
کمی دشوار است که جواب این سوال را به شما بگوییم. باید بدانید که: اگر که می خواهید در سئو موفق شوید، باید میزان رقابت در عبارات کلیدی را مورد هدف قرار دهید.
اگر شما دارای یک پروژه ساده و با رقابت بالا هستید، می توانید با یادگیری سئو آن را به درستی انجام دهید. اما اگر پروژه شما سنگین و پیچیده است باید با متخصصانی که در این حوزه هستند مشورت کنید. در این زمینه افراد بسیار کمی وجود دارند که هزینه های بسیار بالایی را دریافت می کنند.
برای موفق شدن در سئو نیاز شما به تولید محتوا اختصاصی و و مستمر است و نمی توان در بعضی از پروژه ها از یک نفر همکاری خواست. برای انجام دادن کلیه مراحل سئو شما نیاز به یک گروه دارید، که توانمند و یکدست باشند. پس با این نتیجه شما باید در تمامی مراحل در کنار یک متخصص سئو باشید.
سئو را به شکل گروهی انجام دهید.
معمولا متخصصین سئو شما را در مراحل تدوین استراتژی اصول سئو در تولید محتوا و تصمیم گیری های مهم شما را همراهی می کنند و مراحلی مثل تولید محتوا و لینک سازی باید در مجموعه شما و توسط تیم دیگری انجام گیرد. برای یک جمع بندی کلی می توان گفت که:
- همکاری با متخصصان حرفه ای در پروژه های کوچک و با رقابت های پایین دشوار می باشد. به این دلیل که برای ارائه خدمات هزینه های بالایی را دریافت می کنند. برای برخی از شرکت ها یک راه حل مناسب این است که با یکی از کارمندان آموزش بهینه سازی سایت انجام پذیرد.
- برای اینکه یک پروژه بزرگ را به موفقیت برسانیم باید فعالیت های بسیار و تولید محتواهای زیاد را داشته باشیم. پس این کار فقط به عهده یک فرد و یا شرکت امکان پذیر نیست. با این شرایط شما باید با تشکیل یک تیم داخلی و آموزش به آن ها این کار را انجام دهید. با داشتن یک تیم و کمک گرفتن از یک متخصص سئو این کار را با موفقیت انجام دهید.
جادوگری در سئو وجود ندارد
سئو سازی سایتها، به واقعیت بیشتر نزدیک سایت تا جادو و جنبل؛ پس یاد بگیرید با واقعیت سئو کنار بیاید و آن فرا بشری تصور نکنید. عواملی مثل سئو کلاه سیاه دیگر وجود ندارد.
گوگل با هوش مصنوعی توانایی بسیار بالایی در انتخاب جایگاه سایتها دارد. الگوریتم های گوگل بیشتر از همیشه می توانند با سایتهای ناهنجار مقابله کنند.
متخصص سئو یک متخصص بازاریابی دیجیتال است که از بهینه سازی موتورهای جستجو برای هدایت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ استفاده می کند.
متخصص سئو چه کاری انجام می دهد؟
وظایف سئوکار یا یک متخصص سئو این است که از بهترین شیوه های سئو برای افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو استفاده کند. از آنجایی که موتورهای جستجو جایی هستند که تعداد زیادی از مردم برای یافتن محصولات، سوالات و برندهای جدید به آنجا مراجعه می کنند، مکان مناسبی برای جذب مشتریان جدید است.
سئوکار کیست؟
سئوکار فردی متخصص در انجام کلیه موارد بهینه سازی سایت در جهت پیشرفت سایت در موتورهای جستجو و همچنین در الویت قرار دادن کاربر در جهت کسب رضایت از عملکرد سایت.
چگونه سئوکار شویم؟
برای اینکه یک سئوکار حرفه ای باشید باید تسلط زیادی به برنامه نویسی ، شناخت اصول سئو و شناخت زیادی از بازار داشته باشید.
متخصص سئو چیست؟
متخصص سئو یک وظیفه و یک شناخت کافی برای حل مسائل مربوط به الگوریتم و بکار بردن علم برنامه نویسی ، بصری و مارکتینگ در جهت بهبود یک کسب و کار است.
دیدگاهتان را بنویسید