الگوریتم رنک برین گوگل

الگوریتم رنک برین: چگونه صفحات رتبه بندی می شوند؟

الگوریتم رنک برین یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند تا معنای واقعی نمایش داده شده را رمزگشایی کند و نتایج جستجوی خود را مطابق با آن ها ارائه دهد.

زمانی که الگوریتم رنک برین برای اولین بار اعلام شد، گوگل آن را سومین عامل مهم رتبه بندی نامید. احتمالا الگوریتم رنک برین می تواند به نحوی خلاصه آنچه در مورد یک صفحه است ارزیابی و ربط نتایج را نمایش دهد.

مسئله مشترک این است که الگوریتم رنک برین ، بخشی از عوامل سنتی SEO (لینک ها، بهینه سازی صفحه، و غیره) است، اما همچنین به عوامل دیگری که خاصیت جستجو دارند نگاه می کند. سپس، آن ویژگی های مرتبط را در صفحات شاخص نشان می دهد و نتایج را به ترتیب در SERPs مرتب می کند.

RankBrain همچنان در حال توسعه است، اما قبلاً تأثیر قابل توجهی بر نتایج جستجو داشته است. در یک مطالعه، مشخص شد که RankBrain باعث شده است که نتایج جستجو برای کاربران تا 10 درصد دقیق تر شود. این به این دلیل است که RankBrain می تواند درک کند که کاربران به دنبال چه چیزی هستند، حتی اگر کلمات جستجو شده دقیق نباشند.

رنک برین چگونه کار می کند؟

رنک برین یک الگوریتم یادگیری ماشین (AI) است که Google از آن برای مرتب‌سازی نتایج جستجو استفاده می‌کند. همچنین به Google کمک می‌کند تا درخواست های جستجو را پردازش و درک کند.

چه چیزی الگوریتم رنک برین را متفاوت می‌کند؟

RankBrain به Google کمک می‌کند تا فرآیند پاسخ به کاربر را بهتر انجام دهد. RankBrain می‌تواند معنای کلمات جستجو شده را درک کند و نتایج مرتبط‌تری را ارائه دهد. همچنین می‌تواند درک کند که چگونه کاربران با نتایج جستجو تعامل دارند و این اطلاعات را برای بهبود نتایج آینده استفاده کند.

RankBrain یک پیشرفت بزرگ در فناوری موتورهای جستجو است و به Google کمک می‌کند تا نتایج جستجو را برای کاربران بهتر کند.

الگوریتم رنک برین

خطراتی که در صورت رعایت نکردن آن ها با الگوریتم رنک برین گوگل مواجه می شوید

  • محتوای با کیفیت: محتوای شما باید با کیفیت بالا و مرتبط با جستجوی کاربر باشد.
  • کلمات کلیدی هدفمند: شما باید کلمات کلیدی هدفمندی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مرتبط باشند و جستجوی زیادی داشته باشند.
  • ساختار سایت خوب: سایت شما باید ساختار خوبی داشته باشد و برای کاربران آسان باشد که آن را مرور کنند.
  • محتوای بصری: محتوای بصری مانند تصاویر و ویدیو می تواند به بهبود رتبه بندی سایت شما کمک کند.
  • لینک های ورودی: لینک های ورودی ( بک لینک ) از سایت های دیگر می تواند به بهبود رتبه بندی سایت شما کمک کند.

با رعایت این عوامل می توانید از خطرات کاهش رتبه بندی سایت خود در نتایج جستجو جلوگیری کنید.

در اینجا چند نکته اضافی برای بهبود رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو آورده شده است:

  • محتوای خود را برای کاربران خود بنویسید و نه برای موتورهای جستجو.
  • از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت استفاده کنید.
  • از لینک داخلی برای هدایت کاربران به سایر صفحات سایت خود استفاده کنید.
  • سایت خود را به طور منظم به روز کنید.

1. به حداکثر رساندن تجربه عالی کاربر ( کاهش نرخ فرار )، بهینه سازی برای بهبود تجربه کاربر نمی تواند شما را در نتایج جستجو رتبه بندی کند.

تجربه کاربر عواملی مانند سرعت بارگزاری صفحه و مدت زمان حضور کاربر است. در نظر داشته باشید که میانگین سرعت خواندن 650 کلمه در دقیقه است. از این به عنوان راهنمایی در ارزیابی میزان بازدیدکنندگان در صفحات خود استفاده کنید و ببینید آیا میتوانید با تنوع بخشیدن به محتوای خود، از جمله تصاویر و ویدیوهای بیشتر، بهبود یابید. علاوه بر این، صفحاتی را که بهترین معیارهای تعامل را دارند، بررسی کنید همچنین از خلاقیت خود استفاده کنید.

2. اعتقاد بر این است که الگوریتم رنک برین با شناسایی ویژگی های مربوط با جستجو از صفحات وب است و از این ویژگی ها به عنوان سیگنال برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو استفاده می کند. این ویژگی ها می توانند به معنای واقعی کلمه هر چیزی در صفحه باشد که می تواند تاثیر مثبتی بر تجربه کاربر داشته باشد. برای مثال شما، صفحات با محتوای بیشتر و عناصر تعاملی بیشتری استفاده می کنید ممکن است موفق تر باشید.

کلمات کلیدی طولانی منسوخ شده

در الگوریتم رنک برین کلمات کلیدی طولانی منسوخ شده؟

در گذشته منطقی بود که صدها صفحه مختلف و بهینه‌سازی شده برای یک کلمه کلیدی متفاوت ایجاد کنید.

به عنوان مثال، شما یک صفحه بهینه‌سازی شده برای “بهترین ابزار تحقیق کلمه کلیدی” ایجاد می‌کنید و دیگری بهینه‌سازی شده برای “بهترین ابزار برای تحقیق کلمه کلیدی” و گوگل قدیمی هر یک از آنها را برای کلمات کلیدی طولانی مربوطه رتبه‌بندی می‌کرد.

اما این روزها دیگر اینطور نیست. Google اکنون از الگوریتم‌های پیچیده‌تری مثل الگوریتم رنک برین استفاده می‌کند که می‌توانند معنای جستجو را درک کنند. این بدان معناست که دیگر نیازی به ایجاد صدها صفحه مختلف برای کلمات کلیدی مختلف نیست.

در عوض، می‌توانید یک صفحه ایجاد کنید که برای یک موضوع خاص بهینه‌سازی شده است. این صفحه می‌تواند شامل چندین کلمه کلیدی مرتبط باشد، و Google آن را برای هر یک از این کلمات کلیدی رتبه‌بندی خواهد کرد.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *