جریمه های رتبه بندی گوگل

جریمه های رتبه بندی گوگل برای سایت های هک شده

جریمه های رتبه بندی گوگل دلایل مختلفی دارد. در طول تحقیق ما، متوجه شدیم که داده های بسیار کمی در مورد آنچه جامعه وردپرس در مورد وب سایت های هک شده می داند، در دسترس است. بنابراین، ما یک نظرسنجی انجام دادیم و 1605 نفر از مشتریان خود را به شرکت دعوت کردیم.

ما دریافتیم که:

  • 45٪ از وب سایت ها در سال گذشته هک شده اند.
  • 70٪ از هک ها توسط ضعف های امنیتی در افزونه ها یا قالب های وردپرس ایجاد شده است.
  • 55٪ از وب سایت هایی که هک شده اند، هرگز بهبود نیافته اند.

ما از همه افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، تشکر می کنیم. این اطلاعات به ما کمک کرد تا درک بهتری از مشکل هک وب سایت های وردپرس به دست آوریم و راه حل هایی برای کمک به صاحبان مشاغل برای محافظت از سایت های خود ارائه دهیم.

چگونه هک یک وب سایت و سپس جریمه های رتبه بندی گوگل روی سئو آن تاثیر می گذارد؟

ما از جهات مختلفی به این سوال : چگونه هک یک وب سایت و سپس جریمه های رتبه بندی گوگل روی سئو آن تاثیر می گذارد؟ پرداختیم. اولین چیزی که ما پرسیدیم این بود که آیا وب سایت توسط گوگل به عنوان هک شده یا حاوی محتوای مخرب پرچم گذاری شده است.

از میان پاسخ دهندگانی که می دانستند، 46.5 درصد گزارش کردند که پرچم گذاری شده اند. ما تعجب کردیم که این تعداد چقدر کم است. با توجه به اینکه بیش از نیمی از سایت‌ها توسط گوگل پرچم‌گذاری نشده‌اند، نمی‌توانیم به گوگل برای هشدار دادن به ما در مورد هک اعتماد کنیم.

همچنین به این معنی است که اگر به سرعت اقدام به برطرف کردن مشکل کنید، شانس خوبی قبل از کشف گوگل و در گیری با جریمه های رتبه بندی گوگل دارید و به طور بالقوه از تأثیر جریمه های رتبه بندی گوگل و اثر منفی آن در سئو سایت جلوگیری می کنید.

مورد بعدی که در مورد جریمه های رتبه بندی گوگل بررسی کردیم تاثیر یک وب سایت هک شده بر ترافیک بود. خبر خوب این است که 55 درصد گفتند که هک تأثیری بر ترافیک جستجو ندارد.

خبر بد این است که 45 درصد ترافیک جستجو را تحت تأثیر هک و جریمه های رتبه بندی گوگل از دست دادند و 9 درصد شاهد کاهش بیش از 75 درصدی ترافیک بوده اند.

یکی از مواردی که هنگام تجزیه و تحلیل داده ها به ذهن ما خطور کرد این بود که وب سایت هایی که گوگل آنها را به عنوان هک شده پرچم گذاری کرده بود ممکن است کاهش بیشتری در ترافیک جستجو داشته باشند و جریمه های رتبه بندی گوگل را بیشتر تجربه کنند. برای آزمایش این فرضیه، ما به همان سؤال نگاه کردیم، اما فقط برای افرادی که گزارش کرده‌اند توسط Google پرچم‌گذاری شده‌اند.

همانطور که انتظار می رود، اگر سایت شما هک شود و گوگل متوجه شود، شاهد افت بسیار بیشتری در ترافیک موتورهای جستجو خواهید بود: برای افرادی که توسط گوگل پرچم گذاری شده اند، 77 درصد از آنها در مقایسه با میانگین 45 درصد، شاهد کاهش ترافیک و در معرض جریمه های رتبه بندی گوگل بوده اند.

جریمه های رتبه بندی گوگل

بر این اساس می توانیم نتیجه بگیریم که اگر گوگل سایت شما را به عنوان هک شده پرچم گذاری کنددچار جریمه های رتبه بندی گوگل خواهید شد و تأثیر آن بر ترافیک بیشتر است. درس: هک نشوید و اگر اتفاق افتاد، قبل از اطلاع گوگل برای رفع آن تلاش کنید.

یکی از چیزهای تاسف باری که متوجه شدیم این است که 45 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که ترافیک آنها هرگز به حالت عادی بازنگشت، حتی پس از تمیز کردن.

ما کنجکاو بودیم که ببینیم آیا ترافیک موتورهای جستجو در طول زمان پس از پاکسازی سایت بهبود می یابد یا خیر. برای انجام این کار، سایت‌هایی را که مدت‌ها قبل هک شده‌اند و ترافیک جستجوی آنها در حال حاضر با سایت‌هایی که اخیراً هک شده‌اند و ترافیک جستجوی آنها در حال حاضر مقایسه کردیم.

چیزی که تکان دهنده بود: سایت هایی که زمان بیشتری برای سئو رتبه خود داشته اند در مقایسه با سایت هایی که زمان کمتری داشته اند بهبودی نشان نداده اند. این واقعاً نگران کننده است زیرا نشان می دهد که سایت هایی که توسط گوگل هک و جریمه می شوند ، در رتبه بندی خود با جریمه طولانی مدت روبرو می شوند و احتمالا جریمه های رتبه بندی گوگل به این راحتی کاهش پیدا نمی کنند.

در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان خواستیم به ما بگویند که چند روز طول کشید تا وب سایت های خود را پس از هک به حالت عادی بازگردانند. 40.9٪ توانستند در عرض یک روز سایت خود را به حالت عادی بازگردانند. ما حدس می زنیم که صاحبان سایت های خوش شانس یک نسخه پشتیبان در دسترس داشته اند که مهاجم آن را به خطر نینداخته است.

در طرف دیگر 16.6 درصد از پاسخ دهندگان گزارش کردند که بهبودی بیش از یک هفته طول کشیده است. میانگین یک سایت هک شده 7.49 روز است.

ما همچنین پرسیدیم که چه اقداماتی برای پاکسازی وب سایت ها انجام شده است. 85.6% توانستند خودشان آن را تمیز کنند. فقط 3.7٪ برای کمک به دوستان مراجعه کردند، در حالی که 14.4٪ به یک متخصص پول پرداخت کردند تا این کار را برای آنها انجام دهد.

از شما می‌خواهیم رویکرد پشتیبان‌گیری از وب‌سایت خود را بازبینی کنید. در حالت ایده‌آل، باید به طور مکرر پشتیبان‌گیری خودکار تهیه کنید، آن‌ها را در خارج از سایت ذخیره کنید و تا زمانی که امکان‌پذیر است نگه دارید. هیچ چیز پس از هک آسان تر از داشتن یک نسخه پشتیبان جدید نیست.

خسارت یک وب سایت هک شده

خسارت یک وب سایت هک شده چقدر است؟

ما می‌دانستیم که از گروه بسیار متنوعی از صاحبان وب‌سایت پاسخ‌هایی دریافت می‌کنیم، بنابراین می‌دانستیم که هزینه وب‌سایت هک‌شده به‌طور چشمگیری در بین سایت‌ها متفاوت است.

سوالی که پرسیدیم این بود: ” هزینه کل سایت هک شده شما از جمله خرابی، درآمد از دست رفته و سایر هزینه های متحمل شده چقدر بوده است؟”

برای محاسبه این عدد، برآوردهایی را که به وضوح خارج از محدوده بودند، رد صلاحیت کردیم. ما همچنین تمام پاسخ‌هایی را که می‌گفتند هک هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها نداشت نگه داشتیم و اجازه دادیم که این پاسخ‌ها میانگین تعداد را کاهش دهند. ما تعیین کردیم که میانگین هزینه یک وب سایت هک شده 2518 دلار است.

البته هر سایتی متفاوت است، اما برداشت جهانی ما از این موضوع این است که وب سایت های هک شده گران هستند. آنها می توانند هزینه زیادی را در زمان خرابی و جریمه های رتبه بندی گوگل، از دست دادن درآمد به دلیل تأثیر نامطلوب سئو و هزینه های تعمیر به شما تحمیل کنند. آنها همچنین می توانند بر شهرت شما نزد مشتریان تأثیر بگذارند.

جریمه های رتبه بندی گوگل در نتیجه هک وب سایت می تواند بر رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. این به این دلیل است که موتورهای جستجو وب سایت های هک شده را به عنوان غیرقابل اعتماد در نظر می گیرند. کاهش رتبه سئو می تواند منجر به از دست دادن ترافیک وب سایت و درآمد شود.

امیدواریم که داده های این مقاله را به همان اندازه که ما انجام دادیم جالب یافته باشید. داده‌ها انگیزه‌ای قوی برای جدی گرفتن امنیت وب‌سایت ایجاد می‌کنند و هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا در وهله اول از نفوذ مهاجمان به سایت جلوگیری کنید.

در اینجا چند نکته برای بررسی وب سایت خود برای هرگونه نشانه هک آورده شده است:

  • صفحه اصلی وب سایت خود را برای هرگونه تغییر غیرمعمول مانند متن یا گرافیک بررسی کنید.
  • تاریخچه بازدیدهای خود را برای هرگونه فعالیت غیرمعمول مانند بازدیدهای زیاد از کشور یا منطقه ای که شما در آن زندگی نمی کنید بررسی کنید.
  • فایل های پیکربندی وب سایت خود را برای هرگونه تغییر غیرمعمول مانند تغییر نام کاربری یا رمز عبور بررسی کنید.
  • فایروال وب سایت خود را برای هرگونه ورود غیرقانونی بررسی کنید.

اگر هرگونه نشانه هک را مشاهده کردیدبرای جلوگیری از جریمه های رتبه بندی گوگل، مهم است که فوراً اقدام کنید. اقداماتی که باید انجام دهید عبارتند از:

  • وب سایت خود را از دسترس خارج کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.
  • فایروال وب سایت خود را برای مسدود کردن ورود غیرقانونی تنظیم کنید.
  • رمز عبور وب سایت خود را تغییر دهید.
  • هرگونه نرم افزار مخرب را از وب سایت خود حذف کنید.
  • وب سایت خود را اسکن کنید تا هرگونه آسیب بیشتر شناسایی شود.
5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *