الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل تعیین می کنند که کدام قسمت از محتوا بیشترین ارزش را برای کاربران فراهم می کند. همین توضیح کوتاه می تواند معرف قدرت گوگل و هوش مصنوعی گوگل باشد. لیست کاملی از الگوریتم های گوگل شامل الگوریتم پاندا ، پنگوئن ، دزد دریایی ، مرغ مگس خوار ، کبوتر ، به روز رسانی موبایل فرندلی ، الگوریتم رنک برین ، موش کور ، فرد و برت را برای علاقمندان سئو سایت معرفی و آماده کرده ایم.

در این مقاله پیش رو سعی کرده ایم ضمن معرفی الگوریتم های گوگل از خطرات و نحوه جلوگیری از جریمه شدن و پنالتی شدن توسط گوگل اطلاعاتی جامع و خلاصه بنویسیم تا با بررسی و تحلیل الگوریتم های گوگل بتوانید تصمیم بگیرید چه کاری بهتر است.

به یاد داشته باشید ، الگوریتم های گوگل حاصل هزاران ساعت تلاش و پشتکار تیم گوگل است و برای به کار گیری آنها هیچ تعللی نمی کند.

جالب است بدانید در تمام الگوریتم های گوگل تقریبا یک چیز مشترک است ، آن هم تولید محتوای با کیفیت است که همیشه مورد توجه گوگل بوده و هست.

الگوریتم ونیز گوگل چیست؟

وقتی چیزی را جستجو می‌کردید، نتایج جستجو با در نظر گرفتن موقعیت مکانی شما شروع شد. این شروع سئو محلی مدرن است و به کسب و کارها کمک کرد تا ترافیک ارگانیک بیشتری را از جستجوگران محلی دریافت کنند.

الگوریتم دزد دریایی

راه اندازی شده در تاریخ آگوست 2012
به کار گرفته شده در : اکتبر 2014
هدف: کاهش رتبه بندی سایت هایی که با گزارش های نقض حق نسخه برداری شناسایی می شوند.

به روز رسانی الگوریتم دزد دریایی گوگل برای جلوگیری از سایت هایی که چندین گزارش نقض حق نسخه برداری را از رتبه بندی خوب در جستجوی گوگل دریافت کرده اند طراحی شده است. اکثر سایت هایی که تحت تاثیر قرار می گیرند، وبسایت هایی هستند که نسبتا بزرگ و مشهور هستند و محتویات پراکنده (مانند فیلم ها، موسیقی ها و یا کتاب ها) را به صورت رایگان به بازدیدکنندگان ارائه می دهند، به ویژه سایت های تورنت

خطرات جریمه توسط الگوریتم دزد دریایی

محتوای بدون اجازه
حجم زیاد گزارش های نقض حق نسخه برداری

چگونه جریمه نشویم

محتوای هیچکس و سایتی را بدون اجازه صاحب اثر توزیع نکنید.

به روز رسانی موبایل فرندلی

تاریخ شروع: 2015 آوریل 21
اهداف: صفحات سازگار با موبایل را در نتایج جستجو ارتقاء و رتبه بندی سایت ها را در تلفن همراه به عهده دارد و همچنین کاهش رتبه بندی صفحاتی که برای موبایل بهینه سازی نشده است.

به روز رسانی موبایل فرندلی گوگل (بعلاوه Mobilegeddon) به منظور اطمینان از اینکه صفحات بهینه سازی شده برای دستگاه های تلفن همراه در بالای جستجوی تلفن همراه رتبه بندی شده اند، و کاهش رتبه صفحاتی که سازگار نیستند. جستجوهای دسکتاپ توسط بروز رسانی موبایل فرندلی تحت تأثیر قرار نگرفته است.

به روز رسانی موبایل فرندلی گوگل یک فاکتور در سطح صفحه سایت ها است، به این معنی که یک صفحه از سایت شما می تواند به در نتایج تلفن همراه رتبه بالایی داشته باشد.

خطرات درگیری با به روز رسانی موبایل فرندلی گوگل

عدم وجود یک نسخه تلفن همراه از صفحه
پیکربندی viewport نادرست
محتوای نامشخص
استفاده از پلاگین

چگونه با به روز رسانی موبایل فرندلی همراه شویم

1. توصیه گوگل طراحی سایت ریسپانسیو است. گوگل همچنین دارای مشخصه های تلفن همراه برای پلتفرم های مختلف وب سایت است تا تلفن های همراه را برای مدیران وب آسان تر کند.

2. آزمایش تست همراه را انجام دهید. رفتن به تلفن همراه همه چیز نیست – شما همچنین باید معیارهای سازگاری Google را برای ارتقاء رتبه در تلفن همراه SERPs منتقل کنید.

الگوریتم موش کور

Possum آغاز شده: 1 سپتامبر 2016
هدف: ارائه نتایج بهتر، متنوع تر بر اساس مکان جستجوگر و آدرس کسب و کار

به روز رسانی الگوریتم موش کور نام تعدادی تغییر در فیلتر رتبه بندی گوگل است. پس از الگوریتم موش کور ، گوگل نتیجه های متنوعی را بر اساس موقعیت فیزیکی جستجوگر (بیشتر از آنچه شما به طور خاص از یک کسب و کار خاص به صورت فیزیکی برخوردار است، بیشتر احتمال دارد که آن را در میان نتایج محلی مشاهده کنید)، و نتایج پرس و جو (حتی تغییرات نزدیک هم اکنون نتایج مختلفی تولید می کند).

به طور متناقض، الگوریتم موش کور همچنین به کسب و کارهایی که در خارج از محدوده شهر فیزیکی قرار دارند، تقویت کرده است. (قبلا، اگر کسب و کار شما به طور فیزیکی در شهر مورد نظر شما واقع نبود، تقریبا هرگز در نتایج محلی قرار نمی گرفت؛ در حال حاضر این مورد دیگر نیست). علاوه بر این، کسب و کارهایی که یک آدرس را با یک کسب و کار دیگر از یک مشابه به اشتراک می گذارند اکنون ممکن است در نتایج جستجو رتبه بندی نشود.

خطرات جریمه شدن توسط الگوریتم موش کور

اشتراک یک آدرس فیزیکی با یک کسب و کار مشابه
رقبا که آدرس کسب و کار نزدیک به محل جستجوگر است

الگوریتم فرد

راه اندازی شده در تاریخ 8 مارس 2017
هدف: فیلتر کردن نتایج جستجو با کیفیت پایین که هدف آن تنها تولید تبلیغات و به درآمد وابسته است.

آخرین به روز رسانی تایید شده گوگل، فرد نام دارد که نام خود را از Gary Illyes گوگل دریافت کرده است، که به شوخی پیشنهاد کرد که تمام به روز رسانی ها به نام “فرد” نام گذاری شود. گوگل تایید کرد و به روز رسانی انجام شد، اما حاضر به بحث در مورد مشخصات آن نیست، اما به سادگی می توان پی برد سایت هایی اهداف فرد هستند که دستورالعمل های وب سایت گوگل را نقض می کنند

با این حال، مطالعات سایت های در معرض خطر نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق سایت های محتوا (اغلب وبلاگ ها) با مقالات با کیفیت پایین در طیف گسترده ای از موضوعات است که به نظر می رسد بیشتر به منظور ایجاد درآمد تبلیغ یا وابسته ایجاد شده اند.

خطرات

محتوای کم ارزش و تبلیغات محور در میان محتوا
محتوای ضعیف و صفحه سنگین و شلوغ

چگونه می توانم درگیر الگوریتم فرد نشوم

1. مرور و رعایت دستورالعمل های Google ، این کار ممکن است در ظاهرا بیهوده به نظر برسد، اما بازبینی دستورالعمل های گوگل وب مستر و راهنمای جستجوی کیفیت گوگل (به ویژه آخرین ها) اولین قدم برای حفظ امنیت سایت شما از الگوریتم فرد است.

به روز رسانی و آپدیت گوگل چیست؟

گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند. تغییر در الگوریتم های پاندا ، پنگوئن که از مهم ترین و تاثیرگذارترین الگوریتم های گوگل می باشند موجب تغییر در نتایج گوگل می شود و به واسط آن متریک های سئو سایت و نیز رنکینگ سایت ها تغییر می کند. در ادامه به بررسی بیشتری در خصوص به روز رسانی و آپدیت های مدام گوگل خواهیم پرداخت.

آپدیت 2016 گوگل در سئو

گوگل برای رضایتمندی کاربران خود به طور مداوم الگوریتم های خود را آپدیت می کند و یا الگوریتم های جدیدی را در اصول سئو سایت خود قرار می دهد که به عنوان متریک تاثیرگذار در سئو سایت مطرح می شوند. علاوه بر ایجاد الگوریتم های جدید ، گوگل الگوریتم های موجود خود را نیز تغییر می دهد و به روز رسانی می نماید که در آن درصد تاثیرگذاری آیتم ها را با اندکی تغییر روبه رو می نماید.

به روزرسانی پایگاه داده در گوگل

گوگل علاوه بر الگوریتم های خود دیتابیسی که از سایت ها دارد را نیز به روز رسانی می نماید. این دیتا بیس از سایت می تواند به مواردی همچون تعداد بک لینک های گذاشته شده ، پروفایل کاری وب سایت ها ، تعداد صفحات ایندکس شده منتهی شود که این خود در روند سئو سایت ها تاثیرگذار می باشد.

در واقع به طور مداوم خواهید دید که رنکینگ سایت ها و سئو سایت ها تغییر می نماید زیرا که گوگل به طور مداوم دیتابیس خود از وب سایت ها را به روز رسانی می نماید.

دلیل افت یکباره برخی وب سایت ها نیز می تواند در همین باشد که گوگل پایگاه داده خود را به روز رسانی می نماید و اگر سایت شما نسبت به دیگر رقبا عملکرد بسیار ضعیف تری داشته باشد در نتیجه با افت بسیاری روبه رو می شود .

الگوریتم Hilltop یا الگوریتم تپه چیست؟

الگوریتم Hilltop یا الگوریتم تپه یکی دیگر از الگوریتم های گوگل می باشد که هدفش پیدا کردن اسناد درباره یک کلمه کلیدی خاص می باشد.

کار کردن با الگوریتم هیلتاپ ، تمرکز خاص و درک بالایی از عملکرد آن می طلبد تا بتوان از آن در سئو سایت بهره ببرید ، اگر بتوان الگوریتم تپه را به درستی درک کنید تاثیر مثبتی در سیگنال ارتباط و رتبه سایت در هنگام سئو گذاشته اید.

الگوریتم تپه توسط Krishna Bharat ساخته و سال 2003 توسط گوگل خریداری شد.

الگوریتم تپه
الگوریتم تپه

عملکرد الگوریتم Hilltop

نحوه کار الگوریتم تپه به این صورت است که وقتی یک کلمه کلیدی در جستجو انجام می شود ، الگوریتم Hilltop جهت مفید شدن نتیجه جستجو به کار می افتد تا نتیجه بهبود یابد.

در واقع این الگوریتم با توجه به اسناد تخصصی کار می کند و لینک هایی که به موضوعات خاص و غیر وابسته هستند را لیست می کند ، این نتایج ارتباطی بین صفحات تخصصی و معتبر هستند که اسناد به آن ها پیوند خورده است.

از نگاه دیگر این الگوریتم صفحه ای را مد نظر دارد که درباره یک موضوع خاص که به صفحات غیر وابسته لینک داده است و در واقع به صفحات مرجع لینک داده است و خود صفحه مرجع شده است.

ما اعتقاد داریم گوگل پس از پیدا کردن صفحات تخصصی ، صفحاتی که لینک داده شده است در صفحه خاص را معتبر شناخته و رتبه بندی می کند.

از نظر الویت جستجو ، الویت با صفحه تخصصی و سپس با لینک هایی می باشد که در آن صفحه لینک داده اند.

سایتهایی نظیر یاهو ، DMOZ و یا سایتهای دانشگاهی نمونه هایی از سایت های تخصصی هستند ، برای همین است که برخی لینک های دانشگاهی را معتبرترین لینک برای بک لینک می شناسند ، اما این تنها یک فرضیه است و ما هنوز آن را رد یا تایید نمی کنیم.

الگوریتم Hilltop یا الگوریتم هیلتاپ تاثیر زیادی بر نتایج جستجو گذاشته ، به نحوی که بسیاری از افراد به گمان اینکه بک لینک گرفتن از دامنه های edu می تواند باعث ارتقا رتبه در گوگل باشد اقدام به خرید بک لینک از سایت های edu می کنند ، اما امروزه دیگر این الگوریتم کارایی و تاثیر قبل را ندارد.

جهت مرجع شدن و بهره گرفتن از این الگوریتم بهتر است با نوشتن مقالات بالای 2000 کلمه مرجع باشید و به سایت های معتبر مربوط لینک دهید.

محتوا را برای بازگرداندن به نتایج الگوریتم آگوست به روز رسانی کنید

بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل

بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل به تازگی باعث افت و ارتقا بسیاری از وب سایت ها شده اما این اولین بار نیست که گوگل با بروز رسانی الگوریتم های خود باعث جنجال می شود.

این روز ها کمتر کسی است که یک وب سایت داشته باشد و متوجه این بروز رسانی نشده باشد ، به نظر می رسد بیشترین وب سایت هایی که متوجه این آپدیت الگوریتم شده باشند در دسته پزشکی قرار دارند ، بررسی های آپسئو نشان می دهد بیشتر تاثیر این بروز رسانی واقعا در دسته پزشکی می باشد.

داستان آپدیت های الگوریتم گوگل به سال 2000 بازمیگردد ، آن زمان گوگل با ایجاد فرمول های پیچیده سعی کرد از سوء استفاده برخی وب سایت ها و تغییر در نتایج جستجو ، که محتوای آن ها با جستجوی کاربران بی ارتباط بود را بگیرد.

گوگل سختگیرانه سعی می کند بر اساس یک چهار چوب ؛ وب سایت ها را مجبور کند ضمن اصلاح موارد مورد تاکید خود ، کیفیت وب سایت ها را بالا ببرد.

به روز رسانی الگوریتم گوگل

در سال 2002، گوگل شروع به اجرای نخستین مجموعه از به روز رسانی الگوریتمی و الزامات برای مرتب سازی و رتبه بندی وب سایت ها کرد؛ مدیران وب سایت ها اکنون نمیتوانند با بک لینک و پر کردن وب سایت از کلمات کلیدی وب سایت خود را در نتایج بالا ببرند ، در عوض، آنها مجبور هستند مطالب مفید و مربوطه را برای کاربران ایجاد کنند.

تاکید بر محتوای کاربر پسند در سال 2013 ادامه یافت، هنگامی که گوگل با به روز رسانی الگوریتم کبوتر خود را معرفی کرد.

یک جزء مهم از به روز رسانی الگوریتم کبوتر گوگل به نام RankBrain نامیده می شود.

RankBrain هوش مصنوعی (AI) است که به موتورهای الگوریتم جستجوی گوگل اجازه می دهد تا به طور دقیق تر جستجوهای پیچیده و قصد کاربران در پشت جستجوهای خود را تفسیر کنند.

بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل انجام شد.

دقیقا 10 مرداد 97 بود که گوگل در یک پست تیوتر اعلام کرد هسته الگوریتم گوگل را آپدیت کرده است؛ متاسفانه این بروز رسانی موجب شد بسیاری از وب سایت ها از جایگاه خود خارج شوند ، این شدت سختگیری در بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل به حدی بود که بسیاری از وب سایت ها تقریبا بازدیدشان به صفر رسید.

مشخص نیست دقیقا گوگل از این بروز رسانی چه هدفی داشته ، نامی که روی این بروزرسانی الگوریتم می توان گذاشت Medic Updates است، اما گوگل توضیحات بیشتری را ارائه نکرده است ، ما معتقدیم این بروز رسانی بیشترین تمرکز خود را بر روی هدف جستجو قرار داده ، به این صورت که اگر کاربری کلیدواژه مثلا ” ایمپلنت ” را جستجو کرد به نتایج علمی تری برسد نه وب سایت های تجاری مانند پیامک های مزاحم.

نمودار تاثیر بروز رسانی

در هر حال ما در مجموعه آپسئو سعی می کنیم با آزمون و خطا هزاران سایت توضیح شفاف تر و راه کار پایدار تری را برای ارتقا وب سایت هایی که علاقمند هستند سئو سایت خود را بهبود ببخشند آماده کنیم.

بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل

محتوا را برای بازگرداندن به نتایج الگوریتم آگوست به روز رسانی کنید

در 2 ماه گذشته خبر بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل جنجالی شد و باعث افت و کاهش ترافیک بسیاری از سایت ها شد ، اما به تازگی گوگل بروز رسانی جدیدی در 27 سپتامبر انجام داده که نشان میدهد ادامه بروز رسانی قبلی باشد.

اگر در ارتباط با موضوع بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل چیزی نمی دایند بهتر است این مطلب را مطاله فرماید.

هر چند در تصمیم گیری خیلی زود است اما به اتفاقی که در این رابطه افتاده و همچنین گزارش ما در این رابطه توجه فرماید.

محتوا را برای بازگرداندن به نتایج الگوریتم آگوست به روز رسانی کنید ، این پاسخ جان مولر است که وقتی یکی از صاحبان وب سایت ها در Hangout Central Webmaster پرسیده بود : چه مدت می توان منتظر ماند و تغییرات سایت را دید ، چه کاری برای رفع مشکل بکنیم و چقدر زمان میبرد؟

و جان مولر از گوگل پاسخ آن را این گونه داده است : محتوا را برای بازگرداندن به نتایج الگوریتم آگوست به روز رسانی کنید

مشخص نیست دقیقا چه بروزرسانی مد نظر گوگل است اما به نظر میرسد پیشنهاد ساخت محتوای مناسب تر است.

گوگل این گونه توضیح می دهد و به نظر میرسد بیشتر نگران محتوای تولیدی سئو کارها است.

بنا به گفته گوگل ، نیازهای مردم تغییر می کند، بنابراین احتمالا ارتباط محتوای سایت در طول زمان کاهش یافته است ، صاحبان سایت باید نگاه صادقانه به محتوایی که در رتبه بندی پس از به روز رسانی اوت کاهش یافته داشته باشند.

با این حال، حتی پس از بهبود ممکن است گوگل هنوز زمان زیادی برای پردازش تغییرات داشته باشد.

مولر توضیح می دهد که این یک روند مداوم با هیچ زمان بندی ثابت نیست.

بنابراین مهمترین چیزهایی که صاحبان سایت می توانند انجام دهند این است که ارتباط محتوای را بهبود بخشد.

گوگل می گوید : به طور کلی، به روز رسانی های بزرگتری که ما انجام می دهیم در به روز رسانی موضوع اصلی این نیست که ما به سایت ها نگاه متفاوتی می کنیم :” مثلا این بد است و یا این باید ثابت کند خوب است “

این کارها زمان میبرند و هیچ زمانبندی مشخصی برای آن وجود ندارد؛ اساسا نوعی فرآیند مداوم است که در آن صفحات را بررسی می کنیم، ما آنها را پردازش می کنیم، ما آنها را دوباره نشان می دهیم، سیگنالهایی را که در آنجا وجود دارد، مجددا اعطا می کنیم و این نوعی در حال انجام است.

این نیست که یک جدول زمانی ثابت وجود دارد که ما می توانیم بگوییم “در این مرحله، همه چیز باید به روز شود.”

سایت خود را با بروز رسانی های دائمی الگوریتم های گوگل تطبیق دهید

بروز رسانی های دائمی الگوریتم های گوگل مهم است ، زیرا گوگل دائما الگوریتم جستجوی خود را ب­روز رسانی می کند. برای مثال در 23 فوریه سال 2016 گوگل تغییراتی اساسی در آگهی های تبلیغاتی و یا Ads ایجاد نمود، ستون سمت راست صفحه نتایج جستجو را به صورت کلی حذف نموده و آگهی ها را در بالای نتایج جستجو قرار داد.

این تغییرات تاثیر چشم گیری در CTR (نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان) هم برای آگهی های تبلیغاتی و هم برای سایر صفحاتی که به صورت ارگانیک در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند، ایجاد نمود، مخصوصا در موارد مربوط به کلیدواژه هایی که نرخ جستجوی آنها بسیار زیاد است و رقابت شدیدی در آن ها وجود دارد.

چنین تغییراتی به وفور در گوگل اتفاق می افتند، آگاهی از آنها و به روز رسانی سریع وب سایت ها برای تطبیق دادن خود با این تغییرات باید در استراتژی رتبه بندی وب سایت ها، حتما لحاظ شود.

با بروز رسانی های دائمی الگوریتم های گوگل از دستور العمل های گوگل پیروی کنید

سعی کنید با بروز رسانی های دائمی الگوریتم های گوگل ، دستورالعمل های گوگل را دقیقا اجرا کنید و از خط قرمز های تعیین شده گوگل فراتر نروید.

گوگل نسبت به استفاده از روش ها و استراتژی هایی که آنها را غیر مجاز اعلام کرده است واکنش بسیار شدیدی نشان می دهد پس سعی کنید که به هیچ وجه از تکنیک های غیر مجاز استفاده نکنید.

به کارگیری روش های گمراه کننده ای که نام آنها در آپسئو ذکر نشده است نیز می تواند برای شما نتایج زیان باری به همراه داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که هنگام ایجاد صفحات مختلف در وب سایتتان پیش از موتورهای جستجوگر، کاربران را مدنظر داشته باشید زیرا پیش از همه شما این صفحات را برای کاربران ایجاد می کنید نه برای موتورهای جستجوگر. هیچ گاه کاربران خود را فریب ندهید و از ترفند های غیر مجاز برای بهبود رتبه وب سایت خود استفاده نکنید.

برای آنکه بدانید روش هایی که به منظور بهبود رتبه بندی وب­سایت خود استفاده نموده اید روش های درستی بوده اند یا خیر، با خود فکر کنید که آیا شما حاضرید به یک فرد متخصص و یا یک نفر از کارمندان گوگل توضیح دهید که در میدان رقابت با رقیبانتان از چه روش هایی برای پیشی گرفتن از آنها استفاده کرده اید؟

سوال دیگری که در این زمینه مطرح می­شود این است که: ” آیا این دستور العمل­ها به نفع کاربران ما هستند؟ آیا اگر موتورهای جستجوگر نبودند و ما به آنها نیاز نداشتیم باز هم انجام این کارها سودی برای ما و کاربران ما داشت؟”

گوگل محبوب­ترین و مشهورترین موتور جستجوگر در میان کاربران اینترنت است و به همین دلیل است که ما بیشتر بر روی دستورالعمل­ های گوگل تاکید می­کنیم. تا زمانی که شما به کمک و همکاری گوگل نیاز دارید، باید محتاط باشید و دستورالعمل­های آن را مو به مو اجرا کنید.

با وجود آنکه اکثر افراد فکر می­کنند که صفحات وب­سایت آنها در کسب شهرت و ارتقاع تجارت آنها بسیار مهم است، این کلیدواژه­ ها و شکل به کارگیری آنها و رتبه بندی وب­سایت است که موفقیت و یا عدم موفقیت یک تجارت را تعیین می­کند.

برای آنکه یک نام شناخته شده در صنعت و تجارت بدست آورید، مهمترین پارامتر این است که وب­سایت شما با عبارات مورد جستجوی کاربران مرتبط باشد و شما قادر باشید پیش­بینی کنید که کاربران چه عباراتی را جستجو می­کنند و از جستجوی آنها چه هدفی دارند، تا در نتایج جستجو برای کاربران وب سایتتان همان چیزی را که آنها انتظار دارند، به آنها عرضه کنید.

بروز رسانی های دائمی الگوریتم های گوگل

شناسایی الگوریتم و روبات های گوگل و تاثیر در سئو سایت

شناسایی روبات های گوگل در سئو سایت بخش اصلی جهت اجرایی کردن بهینه سازی سایت می باشد. روبات های گوگل در واقع جز اجزا هوشمند گوگل محسوب شده که در سراسر اینترنت به حالت خزنده حرکت کرده و از طریق لینک ها از صفحه ای به صفحه دیگر جهش می کنند.

کار روباتهای گوگل فهرست کردن صفحات وب سایت ها میباشد. گوگل با توجه به اطلاعاتی که این روباتها جمع آوری میکنند استفاده نموده تا از این طریق به صفحات سایت در ارتباط با عبارتهای گفته شده رتبه بدهد.

امروزه گوگل بیش از گذشته بر محتوای سایت ها تسلط پیدا کرده و روباتهای آن در سراسر سایت ها خزیده و اطلاعات را تحلیل و در سطح وسیع آزمایش می کنند.

وظیفه ربات های گوگل چیست ؟

اما در این بین وظیفه شما جهت سئو سایت و سازگاری با روبات های گوگل چیست؟ وظیفه اصلی شما به عنوان دارنده یک وب سایت این است که تا آن جا که امکان دارد وب خود را جهت روباتهای گوگل ساده سازی کنید. محتوای مناسب روی سایت خود قرار دهید تا هم تعداد کاربران خود را زیاد کرده و راضی نگهدارید و هم چنین روبات های گوگل نیز شما را بپسندند.

روبات های گوگل و بخش محتوایی در سئو سایت

روباتهای گوگل دیگر محتوای شما را به صورت کامل بررسی میکند. در گذشته گوگل تنها به دنبال کلمات کلیدی بود که تنها در قسمتهای ابتدایی و نزدیک بالای مقاله و بخشهای کلیدی وجود داشتند اما امروزه دیگر بر این مبنا قرار ندارد و روباتهای گوگل حتی میتوانند فرمت HTML و عبارتهای کلیدی را پیدا کرده و محتوای کپی و تکراری را تشخیص بدهند. 

روباتهای گوگل توانایی تشخیص زیادی پیدا کرده اند و می توانند ساختمان جمله بندی ها، طول متن، سطح و نوع خواندن، فرمت متن، واژه ها و کلمات کلیدی، ابزارها، متن در مقابل تصاویر و… را بشناسند. بنابراین کار سئو کاران و انجام عملیات سئو جهت ایجاد محتوا کمی مشکل تر شده و باید جهت اجرای نوشته های داخلی سایت دقت لازم را داشته باشند.

الگوریتم های گوگل تغییر کرد

الگوریتم های گوگل تغییر کرد و مدل جدید آن انتشار یافته است. هدف گوگل از ساخت این الگوریتم ها برای موتور های جست و جو این است که بتواند کاربران را هر چه سریع تر به مناسب ترین و بهترین نتیجه برساند . 

 سئو سایت و الگوریتم های گوگل

شرکت ها و افراد بسیاری هستند که با استفاده از روش های غیر اخلاقی و استفاده از کلمات کلیدی خود را به صفحه اول گوگل می رسانند ؛ اما تیم برنامه نویسی گوگل با طراحی الگوریتم های جدید و ایجاد تغییرات در آنها همواره سعی میکند از این روش های غیر اخلاقی جلوگیری کند.

گوگل از الگوریتم های خاصی استفاده میکند که عبارت اند از : الگوریتم پاندا – پنگوئن – مرگ مگس خوار – کبوتر – موبایا گدون گوگل-پیج لایوت و پیج لون .

 سئو سایت و آپدیت الگوریتم ها

یکی از مسائلی که سئو کاران را دچار چالش میکند تغییر سریع الگوریتم ها می باشد زیرا تا آنها میخواهند که با روش های استفاده از الگوریتمی آشنا شده و آنها را به کار بگیرند مشاهده می کنند که الگوریتم های گوگل تغییر کرد.حال به توضیح مختصری از الگوریتم ها می پردازیم .

الگوریتم پاندا در سال 2011 برای اولین بار شروع به کار کرد و ظیفه آن جلو گیری از کپی برداری از متن ها و تصاویر بود و تخلفات را به موتور ها گزارش می داد. الگوریتم پنگوئن بر روی بک لینک ها و لینک سایت ها تمرکز کره و به بک لینک های مخرب امتیاز منفی می دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار حتما تا کنون مشاهده کرده اید که زمانی که چیزی را در گوگل تایپ میکنید نمونه ای از کلمات پر تکرار برای شما نمایش داده می شود این الگوریتم بر روی این مسئله تمرکز دارد.

با گسترش روز افزون سئو سایت و بهینه سازی آن جای تعجب نخواهد بود اگر هرفته با خبر شویم که الگوریتم های گوگل تغییر کرد و روش جدیدی ایجاد و ابداع شده است

HTTPS/SSL

پیاده سازی HTTPS در وب سایت شما به یک عامل رتبه بندی تبدیل شد. این امر با گذشت زمان اهمیت بیشتری پیدا کرد زیرا بسیاری از وب مسترها برای پیاده سازی HTTPS در وب سایت خود به زمان نیاز داشتند. بسیاری از کسب و کارها مجبور بودند برای پیاده سازی HTTPS تلاش کنند.

Mobilegeddon

از آنجایی که اکثر ترافیک از دستگاه های تلفن همراه شروع شد، گوگل شروع به اولویت بندی وب سایت های سازگار با موبایل کرد. وب سایت هایی که فقط دسکتاپ بودند شروع به کاهش رتبه بندی جستجوی خود کردند.

Possum

جستجوی محلی در این به‌روزرسانی بهبود یافت و بسیاری از کسب‌وکارها را به عملکرد بهتر در نتایج جستجوی محلی سوق داد.

به روز رسانی سرعت

سرعت بارگذاری صفحه به یک عامل رتبه بندی تبدیل شد. وب سایت هایی که به کندی بارگذاری می شدند جریمه شدند.

Medic

برخی از وب‌سایت‌هایی که اطلاعات پزشکی ارائه می‌کردند رتبه‌بندی خود را از دست دادند زیرا Google احتمالاً تلاش می‌کرد تا اطلاعات پزشکی با کیفیت بالاتر را به جستجوگران (و نه فقط اطلاعات پزشکی از مشاغل) ارائه دهد.

BERT

این به‌روزرسانی بزرگ، قابلیت‌های یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی Google را بهبود بخشید. این به بسیاری از کسب و کارها کمک کرد زیرا گوگل در درک بافت کلمات در یک صفحه، نه فقط خود کلمات، بهتر شد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *