آماده سازی سایت برای AMP

آماده سازی سایت برای AMP دیگر جدی شده ، تقریبا یک سال پیش بود که گوگل اعلام کرد مشغول کار کردن روی اولویت بندی جستجوی تلفن همراه در رتبه بندی سایت ها است. این پروژه آزمایشی گوگل حالا وارد عمل شده و همه چیز را تغییر داده ، بطوری که نتایج نمایش داده شده در نسخه دسکتاپ با تلفن همراه کاملا متفاوت است.

آماده سازی سایت برای AMP با رعایت چند نکته

اطمینان حاصل کنید که نسخه موبایل سایت همچنین دارای محتوای مهم و با کیفیت است. این شامل متن ، تصاویر (با ویژگی های alt) و فیلم ها – در فرمت های قابل برنامه ریزی و قابل رونویسی معمول است.

اطمینان از اینکه URL ها با نسخه موبایل در صفحات تلفن همراه به روز می شوند. و AMP به آخر آن اضافه شده است.

متا تگ ها باید در هر دو نسخه سایت حضور داشته باشد. برای مثال : اطمینان حاصل کنید که عناوین و توضیحات متا در هر دو نسخه از تمام صفحات سایت معادل تلفن همراه است.

هیچ تغییری برای ارتباط با URL های جداگانه تلفن همراه (m.-dot sites) لازم نیست. برای سایت هایی که از URL های جداگانه تلفن همراه استفاده می کنند، لینک های موجود rel = canonical و link rel = عناصر متناوب بین این نسخه ها را حفظ کنید.

پیوندهای hreflang را در URL های جداگانه تلفن همراه بررسی کنید. هنگام استفاده از عناصر link rel = hreflang برای بین المللی سازی، لینک بین آدرس های تلفن همراه و دسکتاپ به طور جداگانه. hreflang URL های تلفن همراه شما باید به سایر نسخه های زبان / منطقه در سایر URL های تلفن همراه اشاره کند و به همین ترتیب دسکتاپ را با سایر آدرس های دسکتاپ مرتبط با استفاده از عناصر لینک hreflang در آن پیوند دهد.

بررسی هاست جهت آماده سازی سایت برای AMP

بررسی هاست

آماده سازی سایت برای AMP شامل هاست سایت نیز می شود پس اطمینان حاصل کنید که سرورهای میزبانی سایت دارای ظرفیت کافی برای رسیدگی به میزان بالقوه افزایش خزنده هستند. این برای سایتهایی که از طراحی سایت ریسپانسیو استفاده میکنند تاثیر نمیگذارد ، تنها سایتهایی که نسخه تلفن همراه در میزبان جداگانه دارند مانند m.example.com محدودیت ایجاد می کند.

گوگل در حال رتبه بندی سایت ها بر اساس تلفن همراه و معیارهای فوق است. این فرآیند برای چندین سایت آغاز شده است و توسط تیم جستجوی دقیق تحت نظارت است. پس بهتر است شما آماده سازی سایت برای AMP را انجام داده باشید.

گوگل می گوید : ما سعی با اولویت بندی تلفن همراه آن را رونق ببخشیم ولی همزمان محتاط هستیم. ما اعتقاد داریم که این کار به آرامی به وب مسترها کمک می کند تا سایت های خود را برای کاربران تلفن همراه آماده کنند و به همین دلیل ما در حال حاضر برای کار زمان بندی دقیقی نداریم.

Rate this post
amp
فهرست مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *