توضیحات متا

توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا متنی کوتاه از معرفی کل متن یک صفحه است که به طور خلاصه به معرفی متن کلی می پردازد. بر خلاف تصور خیلی ها توضیحات متا یک سیگنال مرتبط می باشد که گوگل به آن اهمیت ویژه ای میدهد ، حتی نوشتن Meta Description جذاب به افزایش CTR کمک خواهد کرد.

چطور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

توضیحات متا ( یکی از عناصر HTML است اما در صفحه سایت مشاهده نمی شود) در واقع نسخه تبلیغی اضافی سایت شما در گوگل است. اگر توضیحی قانع کننده از صفحه خود دارید که باعث می شود افراد تمایل بیشتری برای کلیک به دست بیاورند ، می توانید از آن استفاده کنید تا میزان ترافیک را بسیار افزایش دهید.

نوشتن توضیحات متا جذاب کاربران را مجاب می کند بر روی مطلب شما کلیک کنند؛ البته بسیار دیدم افراد با کپی عنوان مطلب در متاتگ دیسکریپشن قصد دارند اینگونه بنویسند که قطعا اشتباه است.

توضیحات متا باید چکیده ای جذاب برای معرفی موضوع محتوا داشته باشد.

جالب است بدانید این قسمت بیشترین زمان را برای نوشتن خواهد گرفت البته نه به اندازه کل محتوا ، البته اگر شما نویسنده مطلب فوق باشید قطعا نوشتن توضیحات متا جذاب کار بسیار ساده تر و سریع تری برای شما خواهد بود. ( اشاره به تولید محتوا توسط خودتان نه کپی آن از جای دیگر )

meta description یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین المان ها (در کنار تگ عنوان و URL) در مجاب کردن کاربران برای کلیک کردن بر روی لینک مربوط به وب سایت شما و بهبود رتبه بندی یا همان سئو سایت در نتایج جستجوی گوگل هستند.

اگر شما قصد دارید ، ترافیک مقالات خود و بالطبع ترافیک وب سایتتان را افزایش دهید ، دقت کنید که متاتگ دیسکریپشن جذاب و پرمحتوایی برای مطالب خود قرار دهید.

این قطعه کوتاه توضیحات باید قادر باشند که حس کنجکاوی کاربر را تنها با 150 کلمه برانگیزند.

متا دیسکریپشن چرا مهم است؟

توضیحات تگ متا یا متا دیسکریپشن برای شرح مختصری از صفحه استفاده می شود؛ اگر چه برای عامل رتبه بندی موتورهای جستجو مهم نیست، اما هنوز هم توسط همه موتورهای جستجوی محبوب در هنگام نمایش موتورهای جستجو استفاده می شود.

داشتن یک توصیف خوب متا می تواند شانس های بازدید کننده خود را با کلیک بر روی نتیجه شما در موتور جستجو افزایش دهد.

نحوه نوشتن توضیحات متا

مطالب در عنوان را تکرار نکنید. توضیحات متای شما فضای محدودی دارد، بنابراین نمی‌خواهید آن را با تکرار آنچه قبلاً در تگ عنوان خود گفته‌اید هدر دهید.جستجوگران توضیحات متا را برای اطلاعات بیشتر فراتر از آنچه در عنوان می بینند می خوانند.

شرح مفیدی را بنویسید و از ابزارهای خودکار برای تولید متا توضیحات اجتناب کنید. شما می توانید کلمات کلیدی محبوب خود را که همراه توضیحات متا هستند ، زیر عنوان، هنگام نمایش در نتایج موتور جستجو به نمایش بگذارید.

جای تعجب نیست که باید کلمه کلیدی خود را در توضیحات متا خود بگنجانید. اگرچه توضیحات مستقیماً بر رتبه شما تأثیر نمی گذارد، اما Google کلمات کلیدی را پررنگ می کند تا کاربران بتوانند تشخیص دهند که محتوا چقدر با جستجوی آنها مرتبط است.

وقتی توضیحات متا را می نویسید، اضافه کردن یک بار کلمه کلیدی کاملاً قابل قبول است. در غیر اینصورت، موتورهای جستجو شما را به دلیل تلاش برای کسب رتبه بالاتر با استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی جریمه می کنند.

در نوشتن توضیحات متا محتوا را دقیقا خلاصه کنید به این صورت که هر کاربری را مطلع و علاقه مند کند.

طول توضیحات متا

طول توضیحات متا چقدر باشد؟

متا دیسکریپشن را تا حدود (150 کاراکتر) بنویسید؛ موتورهای جستجو دارای طول متغیر هستند اما بهترین انتخاب را برای نمایش بر اساس جستجوی کاربر انتخاب می کنند.

از این چند مورد هنگام نوشتن توضیحات اجتناب کنید

  1. نوشتن یک متا تگ توصیفی که هیچ ارتباطی با محتوای صفحه ندارد
  2. استفاده از توصیف عمومی مانند “این یک صفحه وب” یا “صفحه در مورد کارت های بیس بال”
  3. پر کردن توضیحات متا تنها با کلمات کلیدی
  4. کپی و چسباندن کل محتوای سند به متا تگ توضیحات

meta description باید برای هر صفحه اختصاصی نوشته شود

استفاده از توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه ، در واقع داشتن متا تگ توصیف متفاوت برای هر صفحه به کاربر و Google کمک می کند درک بهتری از آن صفحه بخصوص به دست بیاورند.

فراموش نکنید استفاده از یک متا دیسکریپشن در تمام صفحات سایت و یا یک گروه بزرگ از صفحات باعث بی اثر شدن کل صفحات و صفحه بخصوص می شوید

به خاطر داشته باشید که توضیحات متاست که سرنوشت یک مطلب را تعیین می کند، زیرا کاربران هنگامی که نتایج جستجوی خود را در صفحه نتایج می بینند، تنها با خواندن همین توضیحات متاست که تصمیم می گیرند بر روی لینک وب سایت شما کلیک کنند یا خیر، پس من به شما توصیه می کنم که تمرکز بیشتری بر روی meta description معطوف کنید زیرا نتایج آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

به تازگی ما مطلبی درباره افزایش ترافیک سایت نوشته ایم که اشاره به توضیحات متا دارد ، پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

هنگامی که مردم صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را مشاهده می کنند، انتظار دارند ابزارها، اطلاعات و منابعی را پیدا کنند که با خواسته ها و نیازهای آنها مطابقت داشته باشد. یکی از مواردی که به آن‌ها کمک می‌کند نتایج را غربال و یا برای کلیک انتخاب کنند، توضیحات متا است، گزیده‌ای کوچک در فهرست جستجو که جزئیات بیشتری در مورد محتوای صفحه سایت مربوط به اشتراک می‌گذارد.

توضیحات متا
توضیحات متا

آیا توضیحات متا بر سئو تاثیر می گذارد؟

موتورهای جستجو از محتوا در توضیحات متا برای تعیین رتبه سئو استفاده نمی کنند. در حالی که تأثیر آنها مستقیم نیست، توضیحات متا بر نرخ کلیک (CTR) تأثیر می گذارد. CTR به تعداد افرادی که صفحه شما را در صفحه نتایج موتور جستجو می بینند در مقایسه با تعداد افرادی که روی آن کلیک می کنند اشاره دارد. اگر 100 نفر لیست شما را در SERP ببینند، اما فقط 2 نفر روی آن کلیک کنند، CTR شما 2٪ است.

CTR یک معیار مهم سئو برای ردیابی است زیرا افراد باید قبل از اینکه بتوانید آنها را به مشتری تبدیل کنید، روی محتوای شما کلیک کنند. در صنعت سئو، بحث های زیادی در مورد اینکه آیا CTR بر عملکرد سئو تأثیر می گذارد یا خیر وجود دارد ، اگرچه گوگل ادعا می کند که این یک عامل رتبه بندی نیست.

حقیقت این است که لیست شماره یک در SERP ها بیش از 30٪ از کل کلیک ها را دریافت می کند .

اجازه ندهید CMS به طور خودکار توضیحات متا را ایجاد کند

ممکن است از خود بپرسید: “اگر خودم توضیحات متا را ننویسم چه اتفاقی می افتد؟” در بیشتر موارد، از هر سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می‌کنید، توضیحات متا را به‌ طور خودکار برای شما ایجاد می‌کند. شاید مسیر ساده تری باشد، اما در عین حال، کیفیت یا ارتباط شما تضمین نمی شود.

از توضیحات متا یکسان در دو صفحه مختلف استفاده نکنید

موتور جستجو از اطلاعات توضیحات شما برای فهرست بندی محتوای شما استفاده می کند. به یاد داشته باشید، هدف موتور جستجو این است که اطمینان حاصل کند که صفحات مرتبط با ارزش افزوده در ابتدا نمایش داده می شوند.

به همین دلیل نوشتن توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه وب در سایت شما بسیار مهم است. هنگامی که توضیحات متا را کپی می کنید، این می تواند موتور جستجو را به شک بیاندازد و علامت گذاری کند که آیا محتوا منحصر به فرد است یا خیر.

اگر دو صفحه یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند، مطمئن شوید که آنها را به وضوح از یکدیگر با توضیحات کاملاً متفاوت متمایز می کنید.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *