افزونه سئو وردپرس

افزونه سئو وردپرس + معرفی 29 پلاگین حرفه ای

افزونه سئو وردپرس در واقع به مجموعه افزونه هایی گفته می شود که در روند سئو سایت وردپرسی به کمک شما می آیند تا دید روشنی از آنچه وجود دارد به شما بدهد و از این طریق بتوانید کنترل دقیق تری روی صفحات سایت داشته باشید.

افزونه های سئو برای وردپرس کدام هستند؟

افزونه های زیادی برای این سیستم مدیریت محتوا نوشته شده است از افزونه سئو وردپرس رانک مث گرفته تا یواست و دیگر افزونه های شناخته شده در بین کاربران وردپرسی، اما از نظر خیلی از افراد؛ بهترین افزونه سئو وردپرس بدون شک و تردید یواست ( Yoast ) می باشد ، این افزونه بهترین و مشهور ترین افزونه سئو وردپرس می باشد که ضمن رایگان بودن این افزونه توانسته بیشترین استفاده را در میان کاربران استفاده کننده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس داشته باشد.

البته در زمان نوشتن این مقاله افزونه سئو وردپرس یواست بهترین بود اما حالا افزونه سئو وردپرس رانک مث حرف اول را می زند.

اما چه ویژگی هایی باعث شده بهترین افزونه سئو وردپرس رانک مث با دیگر افزونه های سئو برای وردپرس متمایز شود و کاربران علاقه بیشتری به آن نشان دهند؟

1. مزایا افزونه سئو وردپرس Yoast

یکی از بهترین ویژگی های افرنه سئو وردپرس یواست ، کاربری ساده آن همراه با قابلیت های بی نظیر این افزونه سئو می باشد ، از ویژگی های این افزونه وردپرسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. گرافیک کاربر پسند و روان این افزونه سئو سایت
  2. نمایش میزان کیفیت سئو محتوا با الگی های بروز شده سئو
  3. شمارش مقدار توضیحات متا
  4. یکپارچگی تحلیل و بررسی الگوهای ماثر در رتبه بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو مخصوصا گوگل
  5. کنترل عنوان صفحه
  6. تمرکز بر روی کلمه کلیدی خاص جهت رتبه گیری در موتورهای جستجو
  7. بررسی کیفیت محتوا بصورت زنده
  8. امکان noindex صفحات
  9. کنترل و بررسی محتوای کل سایت جهت جلوگیری از تکراری بودن مطالب
  10. رایگان بودن و بروز شدن سریع
  11. ساخت نقشه سایت XML بدون دردسر

در هر حال هر وب سایت کوچک و بزرگی می تواند از افزونه سئو وردپرس یواست استفاده کند و سئو خود را بهبود ببخشد بدون اینکه حتی اطلاعات زیادی از سئو سایت داشته باشد.

این افزونه سئو وردپرس رایگان به دلیل کیفیت بالای آن همچنان پر استفاده ترین افزونه سئو وردپرس می باشد ، در حالی که افزنه های دیگری نیز برای انجام و کنترل سئو سایت ورپرسی وجود دارد اما این افزونه توانسته جایگاه بهتری در میان دیگر افزنه های سئو وردپرس داشته باشد.

به طور مثال شما می توانید به راحتی قابلیت noindex را برای هر صفحه نوشته ، دسته یا برگه ای از سایت اعمال کنید.

2. پلاگین سئو وردپرس رانک مث

یکی دیگر از بهترین افزونه های سئو وردپرس رانک مث است. این پلاگین سئو وردپرس توانسته ظرف مدت بسیار کوتاه بازار افزونه Yoast را شریک شود و به یک رقیب جدی تبدیل شود. قابلیت هوش مصنوعی AI رانک مث شاید یکی از قوی ترین ویژگی های این افزونه سئو وردپرس باشد.

Rank Math یکی از همه کاره‌ ترین و قوی‌ترین افزونه سئو وردپرس حال حاضر است. یکی از بهترین چیزها در مورد رانک مث این است که با کنسول جستجوی گوگل پیوند می‌خورد و به‌روزرسانی‌های مهمی را در مورد موضوعاتی مانند مشکلات رتبه مستقیماً به داشبورد وردپرس شما ارائه می‌دهد. سایر ویژگی ها عبارتند از: کنترل 404، برچسب گذاری تصویر ، تجزیه و تحلیل Google Trends، breadcrumbs، و شمارنده لینک داخلی/خارجی.

3. All-in-One SEO Pack

بسته سئو All-in-One یکی دیگر از گزینه های محبوب بین افزونه های وردپرسی است که عنوان صفحه، پست و دسته بندی شما را بهینه می کند. همچنین به شما امکان می دهد فایل های robots.txt و .htaccess را پیکربندی کنید.

نکته جالب در مورد این افزونه سئو وردپرس این است که به طور خودکار پیشنهادهایی را برای متا تگ ها ایجاد می کند و یک نقشه سایت XML برای شما ایجاد می کند. ویژگی‌ها عبارتند از نشانه‌گذاری سئو روی صفحه، تولیدکننده خودکار عنوان و توضیحات متا، ماژول‌های SEO محلی، ویرایش robots.txt و موارد دیگر.

4. نقشه سایت Google XML

بهترین افزونه سئو وردپرس جهت نقشه ایکس ام ال Google XML Sitemap است که به طور خودکار نقشه سایت را برای شما ایجاد می کند و در زمان ارزشمند شما صرفه جویی می کند. با به روز رسانی خودکار نقشه سایت شما در حین افزودن محتوا، یک قدم فراتر می روید.

5. نقشه سایت بینگ XML

این افزونه سئو وردپرس یک نقشه سایت XML ایجاد می کند که می توانید آن را در داشبورد Bing Webmaster Tools آپلود کنید. پلاگین Bing XML Sitemap به عنوان بخشی از کیت ابزار وب مستر بینگ، به شما امکان می دهد آنچه را که به نقشه سایت خود اضافه می شود سفارشی کنید. همچنین دارای ویژگی های مفیدی مانند مدیریت URL متعارف است و روی چندین سرور کار می کند.

6. افزونه سئو وردپرس Squirrly SEO

افزونه سئو وردپرس Squirrly SEO معیارهای مهم تعامل مخاطب مانند نرخ کلیک و پرش را ردیابی و درک می کند. از ویژگی های آن می توان به نظارت بر رسانه های اجتماعی، پیشنهاداتی در مورد چگونگی افزایش ترافیک سایت، تحقیق کلمات کلیدی طولانی و غیره اشاره کرد.

7. SEOPress

SEOPress یک چارچوب سئو قابل توجه برای توسعه محتوایی ارائه می دهد که رتبه خوبی دارد. با SEOPress، می‌توانید آدرس‌های اینترنتی متعارف سفارشی ایجاد کنید، breadcrumbs را بهینه کنید، نقشه‌های سایت XML بسازید، و موارد دیگر. به علاوه، SEOPress به شما نکات نوشتن شخصی می دهد و با Google Analytics یکپارچه شده است تا بتوانید عملکرد سایت خود را مشاهده کنید.

8. Broken Link Checker

از آنجایی که خزنده ها محتوای شما را برای اطلاعات مرتبط جستجو می کنند، لینک های شکسته واقعاً می توانند به عملکرد SEO شما آسیب بزنند.

Broken Link Checker

افزونه مدیریت لینک شکسته Broken Link Checker وردپرس بر تمامی لینک های خارجی و داخلی شما نظارت می کند و شما را در مورد هر مشکلی از طریق داشبورد وردپرس به روز می کند. این افزونه با بررسی تمام لینک ها، در زمان شما صرفه جویی می کند و خوانایی سایت را هم برای کاربران و هم برای خزنده ها بهبود می بخشد.

9. Rel Nofollow Checkbox

دلایل زیادی برای اضافه کردن یک تگ nofollow به یک لینک وجود دارد، از جمله استفاده از affiliate/sponsored شده یا به سادگی پیوند دادن به صفحاتی که نمی خواهید به آنها رأی مثبت بدهید. هنگام انجام پیوندهای خارجی یا داخلی، افزودن یک تگ nofollow در کد HTML شما اضافه می کند. با وجود افزونه Rel Nofollow Checkbox این کار ساده است. این افزونه یک ویرایشگر بک لینک با کاربری آسان را در اختیار شما قرار می دهد که به شما امکان می دهد یک برچسب nofollow را به سادگی اضافه کنید.

10. SEOPressor

برای سازندگان داده‌محور، افزونه SEOPressor گزارش‌های بصری خوبی از موفقیت سئوی شما ارائه می‌دهد. از تجزیه و تحلیل نوشته شما (خوانایی، تعداد کلمات و غیره) گرفته تا امتیاز دادن به متا تگ ها و توضیحات متا، این افزونه دارای داشبورد تمیزی است که این گزارش ها را به روشی آسان برای خواندن نمایش می دهد. همچنین نکات سئو مانند پیشنهادات کلمه کلیدی LSI را به شما می دهد و به شما امکان می دهد تا حداکثر سه کلمه کلیدی را در هر صفحه وب بهینه کنید.

11. WP Meta SEO

همانطور که از نامش مشخص است، این افزونه سئو وردپرس بر روی بهینه سازی عناصر سئو مانند توضیحات متا، تگ های جایگزین و عناوین متا تمرکز دارد. یکی از بهترین ویژگی های افزونه WP Meta SEO این است که توضیحات متا و عناوین متا شما را تجزیه و تحلیل می کند و به شما پیشنهاداتی در مورد تقویت عناصری مانند عناوین، آدرس ها و برچسب ها می دهد.

WP Meta SEO

12. SEMrush SEO Writing Assistant

کارشناسان سئو هنوز هم SEMrush را به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای سئوی موجود طبقه بندی می کنند و افزونه SEMRush Writing Assistant آن را به شهرت این برند می رساند. SEMrush SEO Writing Assistant نوشته شما را تجزیه و تحلیل می کند و به شما می گوید که آیا سئو پسند است یا نه. برخی از عواملی که در نظر می گیرد عبارتند از: خوانایی، تعداد کلمات، و استفاده از کلمه کلیدی. شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد می کنید و سپس با ارائه پیشنهادات دیگر به شما در تحقیق کلمات کلیدی کمک می کند.

13. WordLift

WordLift یک افزونه سئو وردپرس مبتنی بر هوش مصنوعی است که محتوای وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و آن را به توضیحات متا قدرتمند، عناوین متا و موارد دیگر ترجمه می کند. محتوای شما را از طریق نشانه گذاری اسکیما و پیشنهاداتی برای مواردی مانند تصاویر، پیوندها و داده های مرتبط بهینه می کند. WordLift گزینه های افزونه ممتاز را ارائه می دهد.

14. Clearscope SEO Plugin

افزونه Clearscope SEO کمکی برای سئو در صفحه ارائه می دهد. از طریق تحقیق کلمات کلیدی در صفحات، راهنمای کلمات کلیدی مفیدی برای نوشتن شما ایجاد می کند که به ویژه برای وبلاگ نویسان ارزشمند است. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، Clearscope به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ درباره قدرت محتوای شما ارائه می‌کند.

هدف آن دو چیز است: ایجاد محتوایی که کاربران در جستجوی آن هستند و استفاده از کلمات کلیدی که پست‌های رتبه برتر در آن یکپارچه می‌شوند. برای کاربران Google Docs، Clearscope یک افزونه سئو وردپرس ارزشمند برای استفاده در هر دو فرآیند وبلاگ نویسی و ویرایش است.

15. Google Analytics Dashboard Plugin

افزونه سئو وردپرس Google Analytics Dashboard معیارهای بهینه سازی را مستقیماً به داشبورد وردپرس شما می آورد. راه اندازی آن ساده است و درک سئوی خود را بدون انجام تحقیقات زیاد آسان تر می کند. این آمار عملکرد مانند نرخ تبدیل و مجموع درآمد را به شما می دهد. همچنین می‌توانید گزارش‌هایی درباره مخاطبان سایت خود مشاهده کنید، از جمله همه چیزهایی که از کشوری که در آن قرار دارند تا همه چیزهایی که در زمانی که در سایت شما بودند روی آنها کلیک کردند.

16. WPML

افزونه چند زبانه وردپرس ( WPML) برای هر وب سایتی که برای مشتریان جهانی عرضه می شود، ضروری است. با استفاده از این ابزار، می توانید محتوای سایت خود را به چندین زبان ترجمه کنید و به شما این امکان را می دهد که مخاطبان بیشتری را در خود جای دهید.

17. All-in-One Schema Rich Snippets

ریچ اسنیپت ها نسخه قوی تری از فهرست های موتورهای جستجوی سنتی هستند. آنها بیشتر از متن، می توانند تصاویر، نظرات، اطلاعات تماس و موارد دیگر را به نمایش بگذارند.

با افزونه سئو وردپرس All-in-One Schema Rich Snippets می توانید این ویژگی های کاربرپسند را به قطعه های غنی خود اضافه کنید که فواید بسیاری دارد، از جمله:

  • محتوا را برای به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی بهتر می کند
  • کاربران را به کلیک بر روی صفحات وب دعوت می کند
  • دسترسی را برای همه نوع کاربر بهبود می بخشد

18. W3 Total Cache

یک راه موثر برای بهبود سرعت سایت شما فشرده سازی داده های اسکریپت است. این فرآیند که به آن کش می گویند، جستجوی وب سایت ها را برای خزنده ها آسان تر می کند. برنامه W3 Total Cache به طور خودکار این کار را برای شما انجام می دهد و ادعا می کند که سرعت سایت را تا ده برابر افزایش می دهد. اگر محتوای زیادی دارید یا زمان بارگذاری کندی دارید، این یک ابزار عالی برای در نظر گرفتن است.

19. Redirection

هنگامی که تصمیم گرفتید یک صفحه وب را به طور دائم به یک آدرس اینترنتی جدید منتقل کنید، می خواهید کاربران را به صفحه وب مناسب هدایت کنید. شما می خواهید سایت وردپرس خود را طوری تنظیم کنید که در صورت جستجوی کاربر آدرس قدیمی، این کار را به صورت خودکار انجام دهد. Redirection یک افزونه سئو وردپرس مدیریت تغییر مسیر رایگان است که به مرورگرها می‌گوید کاربران را به آدرس اینترنتی جدیدی که انتخاب کرده‌اید بفرستند. Redirection تغییر مسیرهای 301، خطاهای 404، تغییرات پیوند ثابت، و غیره را کنترل می کند. Redirection برای زمانی که نیاز دارید سایت خود را از http به https تبدیل کنید، مفید است.

20. افزونه سئو وردپرس Yet Another Related Posts

YARPP صفحات دیگر سایت وردپرس شما را تجزیه و تحلیل می کند تا مجموعه ای از پست های مرتبط را جمع آوری کند. این افزونه به شما این امکان را می دهد که آنها را به صورت لیست یا با عکسها نمایش دهید. الگوریتم YARPP در مواردی مانند برچسب ها، عناوین و کلمات کلیدی برای تعیین اینکه کدام پست مرتبط است، فاکتور می گیرد.

مزیت اصلی این افزونه سئو وردپرس این است که نرخ پرش سایت شما را بهبود می بخشد . در مورد اینکه آیا نرخ پرش یک فاکتور واقعی رتبه بندی در گوگل است یا خیر، بحث وجود دارد، اما باعث بهبود تعامل مخاطب و تجربه کلی کاربر شما می شود. و در نهایت، آنچه برای کاربر خوب است برای سئو نیز مفید است.

21. TinyPNG

TinyPNG به کاربران در بهینه سازی تصویر کمک می کند. فایل های PNG را می گیرد و آن ها را فشرده می کند تا یکسان به نظر برسند اما کسری از فضا را اشغال کنند. هنگامی که فایل های تصویری شما کوچکتر هستند، زمان بارگذاری سایت شما را بهبود می بخشد. همچنین داده های غیر ضروری SEO را حذف می کند و جستجوی سایت شما را برای خزنده ها آسان تر می کند.

22. EWWW Image Optimizer

EWWW Image Optimizer منبعی برای فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر موجود در سایت شما است. برخلاف بسیاری از بهینه سازهای تصویر دیگر، EWWW Image Optimizer محدودیتی در اندازه فایلی که فشرده می کند ندارد. همچنین روی سرور خودتان کار می کند که به شما در حفظ حریم خصوصی کمک می کند.

23. Easy Table of Contents

افزونه سئو وردپرس Easy Table of Contents WordPress که برای بهبود تجربه کاربر طراحی شده است به طور خودکار فهرست مطالب را ایجاد می کند تا صفحه وب شما برای خواننده سازماندهی شود. این ویژگی به ایجاد پیوندهای پرش کمک می‌کند که یافتن اطلاعات را آسان‌تر کند و در عین حال به خزنده‌ها کمک می‌کند تا محتوای مرتبط را به‌طور مؤثرتری فهرست‌بندی کنند. به طور کلی، این افزونه برای بهبود سئوی درون صفحه طراحی شده است .

24. a3 Lazy Load

مسلما یکی از بهترین پلاگین ها، a3 Lazy Load است که تصاویر خارج از صفحه را به آرامی بارگیری می کند تا تصاویر روی صفحه به سرعت بارگیری شوند. این افزونه سرعت بارگذاری سریع تصاویری را که کاربران می توانند در دستگاه خود ببینند در اولویت قرار می دهد، در حالی که انرژی کمتری را برای محتوای خارج از صفحه اختصاص می دهد.

این سرعت سایت شما را بهبود می بخشد، یک معیار مهم تجربه کاربر که موتورهای جستجو از آن برای رتبه بندی صفحات استفاده می کنند. پس از نصب این افزونه نیازی به انجام کار زیادی نخواهید داشت. فقط آن را در هر صفحه وب روشن و خاموش کنید تا تصاویر فقط زمانی بارگیری شوند که روی صفحه کاربر قابل مشاهده باشند.

25. Hreflang Tags Lite

hreflang یک متا تگ HTML است که به گوگل می‌گوید یک صفحه به چه منطقه جغرافیایی مربوط است و به چه زبانی نوشته شده است. افزونه سئو وردپرس Hreflang Tags Lite به شما این امکان را می‌دهد که پست‌های خود را مطابق با مخاطبان مناسب برچسب‌گذاری کنید. با اطمینان از اینکه مرتبط ترین نسخه صفحه شما در SERP نشان داده می شود، به SEO شما کمک می کند.

26. Autoptimize

افزونه Autoptimize SEO وردپرس با فشرده سازی کدهای اضافی (جاوا اسکریپت، CSS، HTML) سرعت وب سایت شما را افزایش می دهد . به طور کلی، سرعت صفحه شما را بهبود می بخشد (یک فاکتور رسمی رتبه بندی گوگل) و استفاده از آن نسبتاً ساده است.

27. WP Super Cache

مرورگرها معمولاً هر عنصر وب سایت شما را به طور جداگانه محاسبه می کنند و محتوای پویا را بارگذاری می کنند. WP Super Cache این فرآیند خسته کننده را با ایجاد یک نسخه HTML اولیه از محتوای پویا شما ساده می کند. نسخه HTML دقیقاً یکسان به نظر می رسد اما بسیار سریعتر بارگیری می شود. این کار با کاهش زمان بارگذاری و اطمینان از اینکه کاربران قبل از بارگیری صفحات از سایت شما دور نمی شوند، به سئوی شما کمک می کند.

28. Really Simple SSL

گوگل برای رمزگذاری https به عنوان یک فاکتور رتبه بندی ارزش زیادی قائل است، به این معنی که نصب گواهی SSL یک مرحله مهم سئو است. افزونه سئو وردپرس Really Simple SSL تنظیمات وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و سپس آنها را به گونه ای تنظیم می کند که وب سایت شما با استفاده از تنظیمات رمزگذاری https اجرا شود. این فرآیند تبدیل را ساده می کند و در وقت شما صرفه جویی می کند.

really simple ssl

29. Anti-Spam

افزونه‌های ضد هرزنامه به شما کمک می‌کنند بخش نظرات خود را برای مشکلات احتمالی نظارت کنید. هرزنامه با کاهش اعتبار وب سایت شما به خزنده های موتورهای جستجو، بر سئوی شما تأثیر می گذارد. افزونه های ضد هرزنامه دارای الگوریتمی هستند که نظرات صفحه شما را با معیارهای مختلف از جمله حساب های ربات اسپم معروف بررسی می کند.

افزونه سئو وردپرس چیست؟

افزونه سئو در واقع یک پلاگین قابل نصب بر روی وردپرس است که کنترل سئو سایت وردپرسی را به دست می گیرد و شما می توانید عملیاتی مانند نوشتن توضیحات متا و یا ایجاد نقشه سایت را با افزونه سئو انجام دهید.

بهترین افزونه سئو وردپرس کدام است؟

افزونه های سئو بسیاری برای وردپرس وجود دارد اما بهترین افزونه سئو وردپرس با توجه به میزان دانلود و نصب فعال مخزن افزونه وردپرس یواست و رانک مث هستند.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *