توضیحات متا

توضیحات متا چیست و چطور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

توضیحات متا ( یکی از عناصر HTML است اما در صفحه سایت مشاهده نمی شود) در واقع نسخه تبلیغی اضافی سایت شما در گوگل است؛ اگر توضیحی قانع کننده از صفحه خود دارید که باعث می شود افراد تمایل بیشتری برای کلیک به دست بیاورند ، می توانید از آن استفاده کنید تا میزان ترافیک را بسیار افزایش دهید.

چطور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

نوشتن توضیحات متا جذاب کاربران را مجاب می کند بر روی مطلب شما کلیک کنند؛ البته بسیار دیدم افراد با کپی عنوان مطلب در متاتگ دیسکریپشن قصد دارند اینگونه بنویسند که قطعا اشتباه است.

توضیحات متا باید چکیده ای جذاب برای معرفی موضوع محتوا داشته باشد.

جالب است بدانید این قسمت بیشترین زمان را برای نوشتن خواهد گرفت البته نه به اندازه کل محتوا ، البته اگر شما نویسنده مطلب فوق باشید قطعا نوشتن توضیحات متا جذاب کار بسیار ساده تر و سریع تری برای شما خواهد بود. ( اشاره به تولید محتوا توسط خودتان نه کپی آن از جای دیگر )

meta description یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین المان ها (در کنار تگ عنوان و URL) در مجاب کردن کاربران برای کلیک کردن بر روی لینک مربوط به وب سایت شما و بهبود رتبه بندی یا همان سئو سایت در نتایج جستجوی گوگل هستند.

اگر شما قصد دارید ، ترافیک مقالات خود و بالطبع ترافیک وب سایتتان را افزایش دهید ، دقت کنید که متاتگ دیسکریپشن جذاب و پرمحتوایی برای مطالب خود قرار دهید.

این قطعه کوتاه توضیحات باید قادر باشند که حس کنجکاوی کاربر را تنها با 150 کلمه برانگیزند.

متا دیسکریپشن چرا مهم است؟

توضیحات تگ متا یا متا دیسکریپشن برای شرح مختصری از صفحه استفاده می شود؛ اگر چه برای عامل رتبه بندی موتورهای جستجو مهم نیست، اما هنوز هم توسط همه موتورهای جستجوی محبوب در هنگام نمایش موتورهای جستجو استفاده می شود.

داشتن یک توصیف خوب متا می تواند شانس های بازدید کننده خود را با کلیک بر روی نتیجه شما در موتور جستجو افزایش دهد.

نحوه نوشتن توضیحات متا

شرح مفیدی را بنویسید و از ابزارهای خودکار برای تولید متا توضیحات اجتناب کنید،
شما می توانید کلمات کلیدی محبوب خود را که همراه توضیحات متا هستند ، زیر عنوان، هنگام نمایش در نتایج موتور جستجو به نمایش بگذارید.

متا دیسکریپشن را تا حدود (150 کاراکتر) بنویسید؛ موتورهای جستجو دارای طول متغیر هستند اما بهترین انتخاب را برای نمایش بر اساس جستجوی کاربر انتخاب می کنند.

در نوشتن توضیحات متا محتوا را دقیقا خلاصه کنید به این صورت که هر کاربری را مطلع و علاقه مند کند.

از این چند مورد هنگام نوشتن توضیحات اجتناب کنید

  1. نوشتن یک متا تگ توصیفی که هیچ ارتباطی با محتوای صفحه ندارد
  2. استفاده از توصیف عمومی مانند “این یک صفحه وب” یا “صفحه در مورد کارت های بیس بال”
  3. پر کردن توضیحات متا تنها با کلمات کلیدی
  4. کپی و چسباندن کل محتوای سند به متا تگ توضیحات

meta description باید برای هر صفحه اختصاصی نوشته شود

استفاده از توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه ، در واقع داشتن متا تگ توصیف متفاوت برای هر صفحه به کاربر و Google کمک می کند درک بهتری از آن صفحه بخصوص به دست بیاورند.

فراموش نکنید استفاده از یک متا دیسکریپشن در تمام صفحات سایت و یا یک گروه بزرگ از صفحات باعث بی اثر شدن کل صفحات و صفحه بخصوص می شوید

به خاطر داشته باشید که توضیحات متاست که سرنوشت یک مطلب را تعیین می کند، زیرا کاربران هنگامی که نتایج جستجوی خود را در صفحه نتایج می بینند، تنها با خواندن همین توضیحات متاست که تصمیم می گیرند بر روی لینک وب سایت شما کلیک کنند یا خیر، پس من به شما توصیه می کنم که تمرکز بیشتری بر روی meta description معطوف کنید زیرا نتایج آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

به تازگی ما مطلبی درباره افزایش ترافیک سایت نوشته ایم که اشاره به توضیحات متا دارد ، پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *