لوگو آپسئو

بهبود کیفیت عنوان و توضیحات متا برای سئو اصولی

بهبود کیفیت عنوان و توضیحات متا ضمن بهبود رتبه بندی سایت ، CTR سایت را نیز افزایش و شانس کلیک را بالا می رود.

همانطور که مشاهده می کنید در نتایج جستجو قسمت عنوان و توضیحات هر سایت لیست می شوند ، اگر عنوان جذاب و توضیحات مرتبط و نزدیک با درخواست کاربر نداشته باشید شانس کلیک توسط کاربران را از دست می دهید.

سئو سایت

گوگل برای درج توضیحات در زیر عنوان هنگام ارائه نتایج جستجو از تعدادی منبع برای ارائه اطلاعات استفاده می کند ، این منابع می تواند داخل صفحه یا صفحات دیگر سایت باشد ، در هر حال گوگل سعی می کند توضیحات مرتبط را از سطح صفحه برای نتایج جستجو انتخاب کند.

با پیروی از دستورالعمل های فوق می توانید به بهبود کیفیت عنوان و توضیحات متا نمایش داده شده برای صفحات کمک بگیرید ، این مقاله توسط گوگل تایید شده است.

عنوان در سئو داخلی

مهمترین گزینه برای بهبود کیفیت عنوان و توضیحات متا ، نوشتن عنوان درست صفحات است ، یک عنوان مرتبط و جذاب ضمن ارتقا جایگاه در گوگل باعث افزایش ترافیک سایت نیز خواهد شد.

عنوان صفحات در تگ H1 قرار می گیرد ، این گزینه در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت پیش فرض وجود دارد اما در سیستم های دیگر حتما چک شود که در H1 باشد.

تگ H1 در صفحه یک بار می باشد و زیر مجموعه آن تگ های H2 و H3 می باشد.

جان مولر از گوگل عنوان کرده است که که داشتن چندین تگ H1 در یک صفحه مشکلی ندارد. اما نظر ما این است که یک H1 در صفحه کافیست ، این مورد به این خاطر است که ممکن است H1 زیاد باعث گیجی کاربر می شود.

جان مولر

بهبود کیفیت عنوان و توضیحات متا

انتخاب عنوان در پروسه سئو بسیار مهم است ، زیرا به کاربران درکی واضح از محتوای نتیجه می دهد ، دلیل آن مربوط بودن با نتیجه پرس و جو آنها است.

اغلب افراد در صورت مطابقت داشتن اطلاعات با جستجوی خود برای تصمیم گیری بر روی نتیجه کلیک می کنند، بنابراین استفاده از عناوین با کیفیت بالا در صفحات اهمیت دارد.

نکاتی مهم برای بهبود کیفیت عنوان

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اطمینان حاصل کنید که هر صفحه در سایت شما دارای یک عنوان منحصر بفرد باشد که در کد نویسی سایت در برچسب <title> قرار دارد.

عنوان صفحه باید مختصر و مرتبط باشد ؛ از نوشتن عنوان های مبهم مانند «صفحه اصلی» برای سئو صفحه اصلی سایت یا «عکس» برای یک صفحه حاوی عکسی خاص استفاده نکنید؛ همچنین عناوین غیرمعمول طولانی و واژگانی که احتمالا در زمان جستجو آنها در نتایج جستجو ظاهر نمی شود، اجتناب کنید.

نوشتن کلمات کلیدی گاهی اوقات مفید است ، مخصوصا وقتی چند کلیدواژه مرتبط در عنوان داشته باشید، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که کلمات یا عبارات مشابه چندین بار تکرار شوند.

یک عنوان مانند “سئو ، سئو سایت ، سئو سازی ” به کاربر کمک نمی کند ، این نوع از کلمات کلیدی می تواند سایت شما را به عنوان اسپم به گوگل معرفی کند.

از نوشتن عناوین تکراری اجتناب کنید ، مهم است که عناوین متمایز و مرتبط با هر صفحه باشند.

برند خود را با اضافه کردن یک خط فاصله در انتها یا ابتدای عنوان هر صفحه اضافه کنید ، عنوان صفحه یک مکان معقول برای افزودن اطلاعات اضافی درباره برند سایت شما است ، مانند الگوی زیر:

<title> سئو سایت – آپسئو </ title>

نکاتی مهم برای بهبود توضیحات متا

یک توضیحات متا خوب باید بصورت کلی کاربران را با خلاصه آنچه در مورد یک صفحه خاص وجود دارد در اختیار کاربران قرار دهد، این توضیح متا باید طوری باشد که کاربر را متقاعد کند این صفحه دقیقا همان چیزی است که دنبال آن می گردد.

اطمینان حاصل کنید که هر صفحه سایت دارای یک متا توضیحات منحصر بفرد و مرتبط با همان صفحه باشد ، توضیحات متا هر صفحه را متفاوت بنویسید ، مشابه یا شبیه بودن توضیحات متا در هر صفحه کار مفیدی نیست ، پیشنهاد می کنیم توضیحات متا را از سطح صفحه جمع آوری و استفاده کنید.

یک مثال خوب برای نوشتن بهترین توضیحات متا

“نوشته شده توسط مهندس مجید صالح پور متخصص سئو ، آموزش سئو شماره 526 ، قیمت: 12 میلیون تومان ، تعداد صفحات: 784 صفحه “

در این مثال، اطلاعات به وضوح برچسب گذاری و جدا شده اند.

برای برخی از سایت ها، مثل رسانه های خبری، تولید یک توصیف دقیق و منحصر به فرد برای هر صفحه آسان است ؛ از آنجا که هر مقاله دست نوشته است، می توان توضیح را از داخل متن خبر جدا سازی کرد ، اما در مورد سایت های فروشگاهی کمی سخت است ، اما اگر اطلاعات دقیقی از محصول را برای توضیحات متا بنویسید کمک زیادی به کاربران می کند.

توضیحات تولید شده بصورت خودکار توسط گوگل

گوگل اگر متوجه شود توضیحات بهتری می تواند برای قرار دادن در زیر سایت شما در نتایج تولید کند آن را انجام می دهد ، این قطعه توضیح به صورت خودکار از محتوای صفحه ایجاد می شود ؛ قطعه ایجاد شده طوری طراحی شده که تاکید زیادی بر محتوای صفحه که مربوط با بهترین جستجوی خاص یک کاربر است می باشد ،  این بدان معنی است که ممکن است یک صفحه توضیحات مختلفی برای جستجو مختلف نشان دهد.

جالب است بدانید اضافه کردن توضیحات مرتبط به متای صفحه به گوگل کمک می کند درک بیشتری از محتوای صفحه داشته باشد و رتبه صفحه را در نتایج بهبود بخشد.

البته شما می توانید با اضافه کردن تگ <meta name = “nosnippet”> از تولید خودکار توضیحات توسط گوگل جلوگیری کنید ، ( پیشنهاد نمی شود )

از آنجا که توضیحات متا در صفحات توسط کاربران مشاهده نمی شود ، نوشتن آن راحت و بدون در نظر گرفتن به هم خوردن زیبایی صفحه است اما توضیحات متا با کیفیت بالا می تواند در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود و راهی خوب برای بالا بردن کیفیت و کمیت ترافیک جستجو شما باشد.

انتخاب عنوان مطالب سایت

با توجه به تاثیر مستقیم و فراوان محتوا و مطالب سایت بروی بهینه سازی سایت ، البته با رعایت اصل یونیک و غیرتکراری بودن محتوا و نیز تعداد کلمات بکار رفته در آن و ارتباط معنایی و موضوعی محتوا با زمینه فعالیت سایت و تولید و انتشار آن به صورت مستمر در فواصل زمانی مشخص؛ بدیهی است عنوان مطالب و گزینش مناسب آن نیز حائز اهمیت خواهد بود.

مرتبط بودن تیتر مطالب

با اندکی تامل در نتایج موتورهای جستجو و جستجوی برخی واژه ها و یا موضوعات با لیستی از مقالات و مطالبی از سایت های مختلف روبرو می شویم که ملاک انتخاب ما برای کلیک بر روی آنها، مرتبط بودن عنوان مطلب با واژه مدنظر ما خواهد بود.

به طور مثال اگر عبارت (معنای سئو سایت) جستجو شود: تعداد زیادی از مقالات با عنوان های متفاوت و گاها تکراری ظاهر می گردد: چون سئو سایت چیست؟- مقاله جامعی در مورد سئو – سئو سایت و کاربرهای آن – سئو چیست؟ – اهمیت و تعریف سئو سایت و بهینه سازی وب سایت
بدیهی است در نگاه اول مقاله ای توسط کاربر انتخاب می گردد که دارای عنوان مناسب و نزدیک به واژه مورد جستجوی وی باشد.

استفاده از کلمه کلیدی در عنوان مطالب

علاوه بر قرابت معنایی عنوان مطلب با موضوع و محتوای بکار رفته در آن، انتخاب عنوانی که کلمه کلیدی سایت نیز در آن بکار رفته باشد، اکیدا توصیه می گردد. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان مطالب و پیمایش آن توسط خزنده های موتورهای جستجو و یافتن ارتباط آن با سایت، گامی موفق برای ایندکس مناسب مطالب سایت در کوتاه ترین زمان توسط موتورهای جستجو خواهد بود.

عنوان کوتاه و خلاصه برای مطالب سایت

در انتخاب و بهبود کیفیت عنوان و توضیحات متا سایت، بهتر است از عناوینی که دارای عبارات و تعداد کلمات متعددی هستند، اجتناب گردد. از دید بصری و جذب بازدیدکننده نیز هرچه عنوان، کوتاه و خلاصه تر باشد، سریعتر به انتقال پیام و محتوای آن منجر می گردد.

Rate this post
بهبود کیفیت عنوان و توضیحات متا
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.