سئو جهانی

سئو جهانی : نکات حرفه ای برای گسترش بازار

بین سال های 2000 تا 2020، دسترسی به اینترنت بیش از 1200 درصد افزایش یافته است. و تحقیقات نشان داده است که بیش از 70 درصد از مشتریان از موتورهای جستجو برای یافتن برندها، محصولات یا خدمات جدید استفاده می کنند. این بدان معناست که اگر قصد پیشی گرفتن از رقبای محلی خود دارید، شانس خوبی برای یافتن مشتریان جدید با گسترش دامنه دسترسی در سراسر جهان وجود دارد. یکی از پایدارترین و موثرترین استراتژی ها برای انجام این سئو جهانی است.

تفاوت های عمده بین سئو جهانی، سئو عمومی و سئو محلی

بهینه سازی عمومی برای موتورهای جستجو شامل تمام تکنیک هایی است که یک وب سایت را برای موتورهای جستجو و جستجوگران جذاب تر می کند. این تاکتیک‌ها برای تأثیرگذاری بر صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بسیار مهم هستند، مواردی مانند:

  • تولید بک لینک
  • نوشتن توضیحات متا و تگ عنوان
  • ساخت یک وب سایت سازگار با موبایل
  • ایجاد و ارسال نقشه سایت XML
  • تولید محتوای مرتبط و جالب
  • ردیابی معیارهای مربوط به سئو

مهم نیست که از کدام سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می کنید یا در چه صنعتی هستید، به سئو عمومی نیاز خواهید داشت.

از سوی دیگر، سئو محلی ، ترافیک جستجوی ارگانیک را برای مشاغلی مانند کارواش، رستوران‌ها، باشگاه‌ها و فروشگاه‌های لباس که مکان‌های فیزیکی دارند، افزایش می‌دهد.

برخلاف تاکتیک های جستجوی محلی، هدف سئو جهانی دستیابی به بازارهای جدید در سراسر جهان است. اساس سئو بین المللی بهینه سازی عمومی است. هنگامی که اصول اولیه را در اختیار دارید، تکنیک های محلی متناسب با کشورها و مناطق مختلف می تواند به رتبه بندی شما کمک کند.

نکاتی برای گسترش سئو جهانی

برندهایی که می خواهند فروش یا مشتریان را افزایش دهند، قطعا باید برای جهانی شدن تلاش کنند. صفحات نتایج موتورهای جستجو مملو از محتوای مرتبط هستند که به روشی منحصر به فرد به کاربران کمک می کند.

با تکنیک های کلی که در حال حاضر در وب سایت شما وجود دارد، زمان آن رسیده که آن را به سطح بعدی ببرید. اگر برای تسلط آنلاین بر جهان آماده هستید، این نکات سئو جهانی را دنبال کنید.

مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید

در مراحل مقدماتی تسلط بر بازارهای جهانی، بازارهای هدف خود را شناسایی خواهید کرد. آنها در ابتدا می توانند مناطق نسبتا مبهم مانند “آسیای شرقی” باشند. با این حال، در نهایت، تقسیم بازارهای شما برای توسعه یک استراتژی سئو تاثیرگذار بسیار مهم است.

داده های گوگل آنالیتیکس می تواند به شما بگوید که کجا باید تلاش خود را متمرکز کنید. این به شما امکان می دهد ترافیک ارگانیک خود را بر اساس منطقه، دستگاه و غیره تقسیم کنید تا بتوانید بهترین روش برای بهینه سازی را درک کنید. هنگامی که بخش‌های بازار خود را شناختید، می‌توانید شروع به طوفان فکری کنید که چگونه محتوای ارزشمندی برای مردم آن مناطق ایجاد می‌کنید.

رویکرد جهانی وب سایت خود را تعیین کنید

شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید نسخه‌های وب‌سایت جداگانه‌ای را برای هر کشور خاصی که هدف آن هستید ایجاد کنید یا خیر. دو مسیر رایج وجود دارد: دامنه های کشوری جداگانه و صفحات وب هدفمند.

یک روش ایجاد دامنه های جداگانه برای هر یک از کشورهایی است که می خواهید رتبه بندی کنید. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ مانند آمازون از این استراتژی استفاده می کنند. به دلیل اینکه موتورهای جستجو هر دامنه را به طور مستقل رتبه بندی می کنند، به سئو جداگانه نیاز دارد. با توجه به میزان بهینه‌سازی که باید انجام دهید، به احتمال زیاد زمان‌برتر خواهند بود. با این حال، اگر منابعی برای توسعه دامنه های محلی دارید، این ممکن است موثرترین استراتژی باشد.

برخی از شرکت ها به سادگی می خواهند تمام ترافیک خود را تحت یک دامنه نگه دارند. در این صورت، ترجمه صفحات فعلی به زبان های خارجی می تواند هزینه کمتر و زمان بری داشته باشد. اگر بودجه بازاریابی نسبتاً کمی دارید، ممکن است بخواهید از این رویکرد استفاده کنید زیرا معمولاً به منابع کمتری نیاز دارد.

اگر بازارهای هدف جدید شما بسیار متفاوت از بازارهای فعلی شما باشد، این ممکن است بهترین گزینه نباشد. در این صورت، ممکن است تولید محتوای کاملاً جدید که نیازهای مخاطبان شما را بهتر برطرف کند، مؤثرتر باشد.

تعیین هدف وب سایت قبل از تلاش برای بهینه سازی جهانی می تواند شما را از مشکلات فنی سئو نجات دهد.

برای سئو جهانی ساختار URL مناسب را انتخاب کنید

از نقطه نظر فنی، شما باید ساختار URL مناسب را برای بهترین عملکرد سئو انتخاب کنید. دامنه های سطح بالایی زیادی وجود دارد که می توانید برای سایت خود انتخاب کنید. رایج ترین آنها عبارتند از:

  • دامنه های سطح بالای (sTLD) مانند .edu یا .gov
  • دامنه های سطح بالای عمومی (gTLD) مانند .com یا .net
  • دامنه های سطح بالای کد کشور (ccTLD) مانند .ir یا uk

به عنوان مثال، اگر شما به طور خاص یک وب سایت برای کاربران روسیه ایجاد می کنید، باید از یک ccTLD استفاده کنید. در این مورد، دامنه شما به .su ختم می شود و صفحات وب شما به احتمال زیاد در SERP برای آن مخاطبین هدف نمایش داده می شوند.

برای مشاغلی که زمان یا تمایلی برای ایجاد دامنه های جدید برای بازارهای خارجی ندارند، دایرکتوری های فرعی گزینه دیگری است.

نمونه ای از ساختار سایت موثر برای سئو جهانی.گزینه سوم استفاده از زیر دامنه ها برای سئو است. موتورهای جستجو اغلب با زیر دامنه‌ها مانند موجودیت‌های خودشان رفتار می‌کنند که محتوا را به طور جداگانه خزیدن و فهرست‌بندی می‌کنند. زیردامنه‌ها می‌توانند برای ساختار URL شما کار کنند تا زمانی که با تعداد زیادی متن در اسلاگ شلوغ نشوند.

موتورهای جستجویی را که می خواهید در آنها رتبه بندی و سئو جهانی کنید، شناسایی کنید

ممکن است متوجه شوید که کاربران در کشور یا منطقه مورد نظر شما از موتور جستجوی دیگری برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. گوگل همچنان بیشترین سهم بازار از ترافیک جستجوی جهانی را در اختیار دارد.

با این حال، در برخی مناطق، گوگل در دسترس نیست. در چین، سهم بازار گوگل از سال 2009 به شدت کاهش یافته است و بایدو اکنون بزرگترین موتور جستجو است.

موتور جستجو برای سئو جهانی

محتوای مرتبط با هر بازار ایجاد کنید

محتوای باکیفیت قلب سئو جهانی است. می تواند ترافیک سایت شما را ایجاد کند یا از بین ببرد. موتورهای جستجو ارتباط را به عنوان بازتابی از ارزش یک صفحه وب می بینند.

همانطور که محتوای بصری و نوشتاری خود را توسعه می دهید، مخاطب را در نظر بگیرید. شما می توانید استدلال کنید که همپوشانی قابل توجهی بین کاربران در تهران و واشنگتن وجود دارد. اما آیا می توانید همان استدلال را برای تهران و ایرلند بیان کنید؟ به طور کلی به فرهنگ و عادات خرید مخاطبان خود نگاه کنید تا SERP ها را در آن منطقه تنظیم کنید.

در اینجا چند راه برای ایجاد محتوای ارزشمند سئو جهانی وجود دارد

تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید که مخاطبان مورد نظر شما را با صفحات با عملکرد برتر در صنعت شما ارجاع دهد. این امکان وجود دارد که مجبور شوید کلمات کلیدی خود را برای تطبیق با زبان و گویش محاوره ای تنظیم کنید.

در مورد یک موضوع از سر تا پا به طور جامع بنویسید. اگر کاربر بتواند هر آنچه را که نیاز دارد از صفحه شما دریافت کند، مدت زمان بیشتری باقی خواهد ماند. این کار معیارهای تعامل مخاطب شما را بهبود می بخشد، مانند نرخ کلیک (CTR) که Bing از آن به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کند.

هدف جستجوی کاربر را درک کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوا تمام اطلاعات لازم را ارائه می دهد. اگر کاربران برای خرید به سایت شما می آیند، باید به جای پست های وبلاگ، روی توضیحات و تصاویر محصول تمرکز کنید. اگر آنها برای کسب اطلاعات می آیند، شما باید برعکس عمل کنید.

از هدرها برای سازماندهی وبسایت خود استفاده کنید. این باعث می شود مطالب شما راحت تر خوانده و درک شود. همچنین می توانید از منو و فهرست مطالب برای تجزیه اطلاعات استفاده کنید.

با ایجاد نمایه مشتری، فرهنگ منطقه ای را جذب کنید. داشتن یک ایده روشن از اینکه به چه کسی می فروشید، یکی از اجزای اصلی تولید محتوای مناسب است.

محتوای باکیفیت بدون سئو می تواند از محتوای با کیفیت پایین یا هرزنامه با سئو بهتر باشد. البته، برای اینکه سایت خود در اولین SERP قابل مشاهده باشد، باید سئو انجام دهید. اما، اگر اطلاعات خوبی برای شروع نداشته باشید، احتمالا هرگز نتایجی را که می خواهید نخواهید دید.

در سئو جهانی به قوانین و مقررات محلی پایبند باشید

در سال 2020، دولت استرالیا مقرراتی را پیشنهاد کرد که گوگل را ملزم می‌کرد به رسانه‌های خبری محلی برای استفاده از رسانه‌هایشان در SERP پول پرداخت کند. در پاسخ، گوگل تهدید کرد که موتور جستجوی خود را به طور کامل از این کشور خارج خواهد کرد. در نهایت، دو طرف به توافق رسیدند، اما این هنوز یک یادآوری مهم برای هر استراتژی سئو جهانی است: قوانین در هر منطقه یکسان نیست.

برای مثال، اگر می‌خواهید به کاربران اسپانیا دسترسی پیدا کنید، باید از مقررات GDPR اتحادیه اروپا پیروی کنید . این بدان معناست که شما باید تنظیمات صحیحی را در وب سایت خود داشته باشید تا در منطقه مطابقت داشته باشید.

بسته به مخاطب مورد نظرتان، ممکن است متوجه شوید که محتوای معمولی که تولید می کنید نیاز به بازنگری دارد. اطمینان حاصل کنید که تعهدات خود را در آن منطقه به طور کامل بررسی کرده اید تا در نتیجه جریمه یا شکایت سنگینی دریافت نکنید.

استراتژی بک لینک را برای سئو جهانی تعیین کنید

ایجاد بک لینک جزء اصلی موفقیت عمومی سئو است زیرا یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی است. موتورهای جستجو دوست دارند صفحات وب را که به شدت توصیه می شود نمایش دهند. حتی در بحبوحه بین المللی شدن، شما به یک استراتژی بک لینک قوی برای بهبود رتبه بندی جستجوی خود نیاز دارید.

قبل از اینکه استراتژی خود را توسعه دهید، در مورد رقبا تحقیق کنید. به فعالیت آنلاین و خود محتوای آنها توجه داشته باشید:

  • آنها از چه پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ لینکدین، اینستاگرام، توییتر
  • آیا آنها در سایت های خارجی مانند  خبری یا پست مهمان در سایت های دیگر منتشر می کنند؟
  • کجا با کاربران تعامل دارند؟ رسانه های اجتماعی، بخش نظرات
  • محتوای آنها چگونه منحصر به فرد است؟ اینفوگرافیک، نمودار، فرمت خاص دیگر
  • چه چیزی محتوای آنها را معتبر می کند؟ تحقیقاتی بودن ، بررسی زاویه کامل

استراتژی های بک لینک موفق به محتوای باکیفیت نیاز دارند. شما باید یک تولید کننده محتوای چندزبانه را استخدام کنید که بازار را بهتر درک کند. نه تنها از مزایای کپی رایتینگ بهتر برخوردار خواهید شد، بلکه ممکن است عبارات جستجوی بهتری را نیز برای هدف قرار دادن محتوای جدید خود بیابید.

هنگامی که می دانید صفحات ارزشمندی دارید، مهم است که آنها را با سرعتی مقیاس پذیر گسترش دهید. همانطور که صفحات را منتشر می کنید، اطمینان حاصل کنید که به طور همزمان برای آنها بک لینک می سازید. این کار اعتبار سایت شما را حفظ می کند و می تواند امتیاز اعتبار دامنه شما را بهبود بخشد.

از ویژگی hreflang استفاده کنید

یک عمل مهم سئو فنی جهانی ، افزودن ویژگی hreflang به وب سایت شما است. این عنصر به موتور جستجو می گوید که صفحه وب شما به چه زبانی است و به آن کمک می کند تا محتوای شما را به کاربران مناسب نمایش دهد.

این ویژگی به موتور جستجو می‌گوید که محتوای شما را به جای بریتانیا، در ایالات متحده نمایش دهد. بگویید به انگلیسی نوشته‌اید اما خارج از لندن هستید و نمی‌توانید به خارج از کشور ارسال کنید.

برچسب‌های Hreflang به گوگل می‌گویند که کدام مناطق خاص به زبان محتوا صحبت می‌کنند. در این مورد، از ویژگی hreflang استفاده می کنید تا مشخص کنید که صفحه وب شما به جای انگلیسی آمریکایی به سمت انگلیسی بریتانیایی هدایت می شود.

هدفگذاری بر اساس زبان در سئو جهانی

برای دسترسی به چندین کشور به طور همزمان، می توانید کل زبان ها را هدف قرار دهید. در سراسر جهان، 20 کشور وجود دارند که زبان اسپانیایی را به عنوان زبان رسمی دارند.

اگر برای این زبان سئو جهانی بهینه سازی کنید، ممکن است مشتریان جدیدی در چهار قاره پیدا کنید. اینجاست که استخدام یک مترجم حرفه ای یا زبان مادری بهترین گزینه است. یک حرفه ای می تواند اطمینان حاصل کند که صفحات وب شما برای آن کاربران منطقی است.

سپس، می‌توانید از داده‌های Google Analytics استفاده کنید تا بفهمید کدام کشورها محتوای شما را بیشتر دوست دارند. به طور کلی، این رویکرد گسترده‌تر می‌تواند به شما کمک کند تا در زمینه‌های خاص و در نهایت، زبان‌های محلی آن‌ها پیشرفت کنید.

هدف گذاری بر اساس مکان

شما همچنین می توانید مخاطبان را بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها هدف قرار دهید. در طول تحقیقات تحلیلی خود، ممکن است با مناطق خاصی مواجه شوید که بیشتر با محتوای شما درگیر هستند. فرض کنید متوجه شده اید که کشورهای آمریکای مرکزی زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند.

به جای هدف قرار دادن همه کشورهای اسپانیایی زبان، می توانید عمیقاً به فرهنگ، رفتارها و ارزش های کاربران آمریکای مرکزی بپردازید. بومی سازی محتوا ارتباط آن را بهبود می بخشد و در نهایت می تواند رتبه شما را افزایش دهد.

مناطقی را برای توسعه شناسایی کنید

در سئو جهانی برای افزایش ترافیک خود، باید مکان هایی را با بیشترین حجم جستجو در صنعت خود بیابید. الگوهای جستجو را در صنعت خود بررسی کنید و به دنبال موارد زیر باشید:

  • کلمات کلیدی مرتبط
  • رقبای با بک لینک های زیاد
  • صفحات با رتبه برتر در خارج از کشور
  • موضوعات پرطرفدار به زبان های مختلف (از طریق رسانه های اجتماعی)

خدمات سئو صفحه اول گوگل

خدمات سئو جهانی در واقع ارائه سئو توسط مشاور سئو یا شرکت سئو می باشد که نتیجه آن آوردن سایت به صفحه اول گوگل خواهد بود.

ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت با هدف گذاری و استراتژی می تواند به شما کمک کند در میان هزاران سایت رتبه مناسبی را به دست بیاورید.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *