چک لیست سئو 2020

این چک لیست سئو برای مدیران وب سایت ها تهیه شده، اگر به دنبال یک چک لیست سئو جامع برای پیگیری و بهینه سازی سایت برای گوگل در سال 2020 هستید ، با آپسئو همراه شوید.

این چک لیست سئو کلیه موارد اصول سئو ، سئوی فنی ، سئو داخلی سایت ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، سئو خارج از سایت ، سئو محلی و سئو موبایل را در بر می گیرد.

توصیه من به شما این است که از هیچ یک از موارد عبور نکنید ، حتی اگر به نظر خیلی مهم به نظر نرسد. وقتی صحبت از سئو می شود ، بعضی اوقات چیزهای کوچک زیادی در کنار هم هستند که می توانند در رتبه بندی گوگل تفاوت ایجاد کنند.

برای استفاده از این چک لیست و بهره بردن از آن برای بهبود سئو سایتتان ، باید اجزای مختلفی را که بهینه سازی موتور جستجو یا سئو را درک کنید.

سئو چیست؟

سئو فرایندی از مجموعه قوانینی که می توانید در وب سایت خود اعمال کنید تا موتورهای جستجو بتوانند بدون مشکل به مطالب شما دسترسی پیدا کنند و در نتیجه رتبه بندی کنند.

هدف شما از سئو، ایجاد وب سایت های بهتری از نظر محتوا و قابلیت استفاده است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی خواهد کرد.

اگر پست های قبلی من را در مورد نحوه عملکرد موتورهای جستجو خوانده باشید ، می دانید موتورهای جستجو تحت الگوریتم های پیچیده ای هستند که قبل از تصمیم گیری از تعدادی پارامتر استفاده می کنند ، تا در مورد اینکه کدام وب سایت ها در بالای نتایج جستجو نشان داده شوند تصمیم بگیرند.

کنسول جستجوی گوگل چیست؟

کنسول جستجوی گوگل یک سرویس رایگان که توسط گوگل ارائه می شود و با تعدادی از ابزارها و گزارش ها برای بهینه سازی وب سایت ها در جستجوی گوگل کمک می کند.

می توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا اطلاعاتی را که Google در مورد وب سایت شما می داند را در رتبه بندی گوگل خود تجزیه و تحلیل کنید همچین خطاهای مربوط به خزیدن و صفحات را شناسایی و برطرف کرده و در مورد تغییرات ایجاد شده در وب سایت خود مطلع شوید.

برای شروع کار با کنسول جستجوی گوگل ، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کرده و سپس خصوصیات وب خود را اضافه و تأیید کنید.

بینگ اگرچه به اندازه گوگل محبوب نیست ، اما دومین موتور جستجوی پرکاربرد جهان است و ارزش توجه دارد.

بینگ مجموعه ای از ابزارها را دارد که می توانید برای بهینه سازی ظاهر وب سایت خود در جستجوی بینگ استفاده کنید.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

برای اینکه بتوانید بر عملکرد سئو سایت خود نظارت داشته باشید ، به گزارش ابزار تجزیه و تحلیل نیاز دارید و Google Analytics بهترین ابزار برای این کار است و البته رایگان است.

اولین قدم برای استفاده از گوگل آنالیتیکس نصب کد Google Analytics در وب سایت و آشنایی با گزارش های اساسی سئو است.

مجازات گوگل چیست؟

یکی از اصلی ترین بررسی های سئو که از ابتدا باید انجام دهید این است که وب سایت شما تحت مجازات گوگل قرار نگیرد.

Google مجازاتهای مختلفی (دستی و الگوریتمی) دارد که به عنوان نوعی “مجازات” برای وب سایتهایی که دستورالعملهای آنها را نقض می کنند ، اعمال می شود.

اگر وب سایت شما با یک مجازات گوگل مواجه شده است ، ممکن است شما مجدداً مسیر دیگری را برای بهبود ضربات پنالتی دنبال کنید و سپس با چک لیست سئو کارتان را ادامه دهید.

ابزار آنالیز سئو سایت آپسئو چیست؟

ابزار آنالیز سئو سایت آپسئو، یک ابزار رایگان برای بررسی سئو سایت و ارزیابی موارد مهم در فرایند سئو سایت است که می توانید سایت خود را با آن بررسی کنید.

چک لیست سئو فنی

هدف از سئو فنی کمک به موتورهای جستجو برای یافتن ، دسترسی ، خزیدن ، تفسیر و فهرست بندی وب سایت شما بدون هیچ مشکلی است.

سئو فنی به این دلیل نامیده می شود زیرا هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت یا تبلیغات وب سایت ندارد.

ساختار URL خود را بررسی کنید و مورد تایید گوگل تنظیم کنید

برای اهداف سئو ، باید بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که کلیه صفحات وب سایت شما دارای URL های صحیح سئو هستند.

URL های صحیح برای سئو دارای مشخصات زیر هستند:

کوتاه و قابل درک

شامل کلمات کلیدی

استفاده از (-) برای جدا کردن کلمات

SSL را نصب کنید و مطمئن شوید که وب سایت شما دارای https است

نصب SSL در وب سایت شما یکی از عوامل شناخته شده رتبه بندی است .

SSL تضمین می کند که هر گونه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده بین وب سایت و سرور شما ایمن باشد.

اگر هنوز وب سایت خود را به https مجهز نکرده اید ، پس این مورد اولویت بالایی در لیست کارهای شما دارد، مخصوصا اگر یک وب سایت فروشگاهی را اداره می کنید.

اضافه کردن SSL به وب سایت برای اهداف سئو کافی نیست ، شما باید مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام داده اید تا از احتمال از دست دادن رتبه فعلی خود جلوگیری کنید.

‘ Coverage Report ‘ را در کنسول جستجوی گوگل برای خطاها بررسی کنید

چک لیست سئو Coverage Report
Coverage Report

اگر در مرحله خزیدن و رتبه بندی مشکلی وجود داشته باشد ، این کار برای سئو شما بسیار بد است.

این امر می تواند باعث ایجاد مشکلات عظیمی در رتبه بندی شما شود ، بنابراین یکی از بررسی هایی که باید بطور منظم انجام دهید مراجعه به گزارش Coverage در کنسول جستجوی Google و بررسی خطاها است.

فایل robots.txt را بررسی و بهینه کنید

Robots.txt فایلی است که در پوشه ریشه سایت شما قرار دارد و به موتورهای جستجو دستورالعمل می دهد که در کدام صفحات سایت شما می توانند بخزند و فهرست بندی کنند.

پیکربندی غلط در فایل robots.txt می تواند باعث ایجاد خطاهای بزرگی یا حتی عدم تغییر فهرست وب سایت شما از نتایج موتور جستجو شود.

تنظیمات قابلیت مشاهده وردپرس را بررسی کنید

اگر از WordPress به عنوان CMS استفاده می کنید ، علاوه بر بررسی فایل robots.txt ، باید تنظیم قابلیت مشاهده را در WordPress نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که به طور تصادفی مانع دسترسی موتورهای جستجو به محتویات خود نشده اید.

تنظیمات خواندن وردپرس
تنظیمات خواندن وردپرس

تنظیمات نظر خود را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام پیوندهای نظر “nofollow” هستند

بررسی دیگر این است که اطمینان حاصل کنید که هر لینکی در بخش نظرات شما ، ویژگی nofollow را به آن پیوست کرده است.

نظرات برای سئو خوب هستند و باید در وبلاگ شما فعال شوند اما برای جلوگیری از مجازات گوگل برای “پیوندهای غیر طبیعی” ، همه پیوندهای خروجی باید به صورت نو فالو باشند.

پیوند nofollow به موتورهای جستجو دستور می دهد که PageRank را به وب سایت هدف منتقل نکنند.

منو و ساختار سایت خود را بهینه کنید

اگر می خواهید یک متخصص واقعی سئو باشید ، نباید بهینه سازی ساختار سایت خود را فراموش کنید، این اشتباهی است که من در بررسی سایت ها خیلی می بینم.

یک ساختار خوب بیش از 3 سطح ندارد و این امکان را می دهد تا به هر لینک وب سایت از 3 صفحه یا کمتر از صفحه اصلی دسترسی پیدا کنید.

ساختار ایده آل یک وب سایت تجاری کوچک

منوی وب سایت باید ساختار وب سایت را به طور دقیق منعکس کند، این مورد می تواند به شما در بهبود سئو کمک کند.

نحوه بهینه سازی ساختار سایت برای سئو

نقشه سایت XML را بهینه کنید و به موتورهای جستجو ارسال کنید؛ نقشه سایت XML فایلی است که تمام صفحات سایت شما را که موتورهای جستجو باید درباره آنها بدانند لیست می کند.

نقشه سایت را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل به گوگل ارسال کنید.

نقشه سایت در کنسول جستجوی گوگل
نقشه سایت

خطاهای نقشه سایت را در کنسول جستجوی Google بررسی کنید، ارسال نقشه سایت به Google پایان ماجرا نیست. برای خطاهای نقشه سایت باید کنسول جستجوی Google را مرتباً بررسی کنید.

داده های نشانه گذاری ( اسکیما ) را به سایت خود اضافه کنید، اسکیما و داده های ساختار یافته امروزه برای سئو بسیار مهم هستند.

آنها می توانند به طور چشمگیری به شما در افزایش بهبود ظاهر وب سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک کنند ، آنها برای سئو محلی و برای Voice SEO مناسب هستند.

بسیاری از افراد فراموش می کنند که داده های ساختاری لازم را اضافه کنند و این یک اشتباه بزرگ است.

نحوه نمایش و اجرای صحیح داده های ساختار یافته را آزمایش کنید

تعاریف اسکیما گاهی اوقات تغییر می کند مانند همین چند وقت پیش که ساختار Breadcrumb بروز شد و تغییرات اساسی در آن ایجاد شد، بنابراین این یک کار خوب است که بطور منظم با استفاده از ابزار تست داده ساختاری Google بررسی کنید .

گوگل عاشق Breadcrumb است و توصیه می کند از آن در سایت خود استفاده کنید.

یکی از مزایای استفاده از Breadcrumb این است که به سایت شما در نتایج جستجوی تلفن همراه کمک می کند.

گوگل بعضی اوقات به جای URL در قسمت نتایج جستجوی اینترنتی از Breadcrumb به عنوان منبع استفاده می کند ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که داده های ساختاری مربوطه برای Breadcrumb اضافه شده است.

اگر از افزونه Yoast SEO برای Breadcrumb استفاده می کنید ، به طور خودکار طرح صحیح و کد داده ساختاری را اضافه می کند.

بررسی کنید که تمام صفحات شما URL متعارف را تعریف می کنند.

آدرس اینترنتی متعارف چیست؟

Canonicalization یک مفهوم پیشرفته در سئو است ، URL های متعارف می توانند به شما در حل مسائل مربوط به مطالب تکراری ، محافظت از مطالب شما در هنگام استفاده از وب سایت های دیگر از سایت شما کمک کند و این تنها راه برای مشخص کردن دامنه مورد نظر به گوگل است.

Canonicalization یک مفهوم پیشرفته در سئو

اگر وب سایت شما با بیش از یک زبان در دسترس است، hreflang را پیاده سازی کنید

اگر محتوای وب سایت شما به بیش از یک زبان موجود است ، باید از برچسب های hreflang استفاده کنید، عدم انجام این کار می تواند برای رتبه بندی شما مشکل ایجاد کند زیرا اگر همان صفحه با بیش از یک زبان در دسترس باشد گوگل ممکن است دچار سردرگمی شود.

گوگل معمولاً این موارد را تشخیص می دهد اما با استفاده از hreflang احتمال بروز هرگونه اشتباه را به حداقل می رسانید.

صفحه 404 خود را بررسی و بهینه کنید

صفحه 404 ، وقتی صفحه ای در سایت شما یافت نمی شود نشان داده می شود. این امر می تواند به این دلیل باشد که کاربران یک نشانی اینترنتی را نادرست وارد کردند یا یک صفحه از سایت شما حذف شده و دیگر در دسترس نیست.

برای بهترین تجربه کاربر ، باید اطمینان حاصل کنید که صفحه 404 شما معنادار است و گزینه های جایگزینی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا آنچه را که می خواستند پیدا کنند.

سرعت بارگذاری وب سایت خود را بررسی و بهبود دهید

به عنوان بخشی از بررسی فنی سئو ، باید سرعت بارگذاری وب سایت را تا حد امکان بررسی و بهبود بخشید.

سرعت بارگذاری سایت یک عامل رتبه بندی شناخته شده در گوگل و یک عامل بسیار مهم برای تجربه کاربر است.

وب سایت های کند برای هر تاخیر در هر ثانیه پول و مشتری را از دست می دهند.

ما به تازگی درباره بهینه سازی سرعت سایت پست تکمیل و مفصلی گذاشتیم که حتما توصیه می کنیم مطالعه فرماید.

به طور مثال برای افزایش سرعت لود تصاویر و فیلم ها از بارگذاری تنبل یا به انگلیسیLazy Load استفاده کنید، این یک روش عملی برای بهبود سرعت بارگذاری می باشد ، به ویژه در تلفن همراه ، استفاده از Lazy Load برای تصاویر و فیلم ها به شدت موثر است.

بارگذاری تنبل مکانیزمی است که تصاویر و فیلم ها را فقط در مواقع مشاهده کاربر لود می کند.

استفاده از بارگیری تنبل بسیار آسان و قابل اجرا است. اگر در WordPress هستید ، می توانید از WP-ROCKET یا افزونه Native Lazy Load ( توسط گوگل ) استفاده کنید ، تا این ویژگی را در وب سایت خود فعال کنید.

لوگو وب سایت خود را بهینه کنید

نکته آخر اینکه قبل از هر چیزی در این چک لیست سئو، بهینه سازی لوگو وب سایت است.

باید اطمینان پیدا کنید که لوگو سایت شما یک تصویر است و نه متن؛ گوگل ممکن است تصمیم بگیرد که نشان تجاری شما را در نتایج جستجو نشان دهد و برای این کار باید لوگو سایت یک تصویر باشد.

نام صحیح را به لوگو خود بدهید – فقط از کلمه لوگو استفاده نکنید بلکه از نام وب سایت خود + لوگو استفاده کنید. به عنوان مثال ، upseo-logo.png

متن ALT را با آرم خود اضافه کنید – متن Alt را ساده نگه دارید یعنی “لوگو آپسئو”؛ البته در صورتی که قصد سئو محلی دارید ، بهتر است اینگونه باشد : لوگو آپسئو در تهران

وقتی صحبت استفاده از favicon می شود، حتماً یک مورد سفارشی را برای سایت خود تعیین کنید که اندازه آن مربع باشد.

گوگل در حال نشان دادن favicon در نتایج جستجو است ، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به درستی نشان داده شده است.

چک لیست سئو داخلی سایت

 تکنیک های سئو در صفحه ، چک لیست سئو داخلی سایت
تکنیک های سئو در صفحه

سئو داخلی سایت همه چیز در مورد محتوای صفحه شماست و دو هدف اصلی دارد.

برای کمک به شما در ایجاد محتوائی که قصد کاربر را برآورده کند و راهنمایی هایی در مورد چگونگی ایجاد محتوای سئو شده که به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل درک است، ارائه می دهد.

عناوین صفحات خود را بهینه کنید (از جمله صفحه اصلی)

بهینه سازی عنوان صفحه مهمترین عامل سئو است. در عنوان ، شما باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را درج کنید زیرا این امر به موتورهای جستجو و همچنین کاربران کمک می کند تا درباره آنچه در مورد محتوای صفحه وجود دارد ، فکر کنند.

علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی در عنوان ، باید از بهترین شیوه ها پیروی کنید:

هر صفحه وب سایت شما باید دارای یک برچسب عنوان منحصر به فرد باشد.
عنوان صفحه باید به طور دقیق محتوای صفحه را توصیف کند.
عناوین باید مختصر و آموزنده باشند (معمولاً کمتر از 60 کاراکتر)

هنگام بهینه سازی عناوین خود ، صفحه اصلی خود را فراموش نکنید!

توضیحات متا (از جمله صفحه اصلی) بهینه سازی کنید

توضیحات متا در نتایج جستجو نشان داده می شود و این یک فرصت عالی برای “تبلیغ” صفحه خود برای کاربران است.

توضیحات متا خوب می تواند CTR (نرخ کلیک ) را افزایش دهد و با استفاده از مطالب و رتبه بندی های موجود ترافیک موتور جستجوی شما را بیشتر کند.

نام تجاری خود را در گوگل بررسی کنید

بررسی مهمی که شما باید انجام دهید در حالی که افراد زیادی آن را انجام نمی دهند، این است که نام تجاری خود را در گوگل جستجو کرده و نتایج را مرور کنید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز بدی (مانند بررسی منفی) برای نام تجاری شما نشان داده نمی شود زیرا این امر می تواند نه تنها تأثیر منفی بر روی شهرت شما داشته باشد بلکه در سئو شما نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

برچسب H1

برچسب H1 را برای همه صفحات (از جمله صفحه اصلی) بررسی و بهینه کنید، یکی از عناصر مهم سئو در صفحه که بهینه سازی آن آسان است ، تگ H1 است.

برچسب H1 اولین عنصر و مهمترین عنصر است که در یک صفحه نشان داده می شود و معمولاً همان ارزش عنوان صفحه را دارد.

برچسب H1 باید یکسان یا کمی متفاوت از عنوان صفحه باشد.
مطمئن شوید که برچسب H1 شما برای کاربران قابل مشاهده و پنهان نیست.
برچسب H1 خود را متفاوت از بقیه عناوین بنویسید و فقط از یک برچسب h1 در هر صفحه استفاده کنید.

عناوین صفحه خود را بررسی و بهینه کنید

عناوین صفحه H1 تا H4
عناوین صفحه

علاوه بر برچسب H1 ، باید عنوانهای دیگر پست خود را نیز بهینه کنید. اینها معمولا عناوین H2 و H3 هستند.

من از H1 برای عنوان اصلی پست استفاده می کنم، H2 برای عناوین اصلی هر پاراگراف و از H3 برای موارد دیگر زیر H2

اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی هدف در پاراگراف ابتدایی گنجانده شده است

این یکی از اصول اساسی سئو محتوای سایت است . با داشتن کلمات کلیدی در پاراگراف اول در گوگل شناخته تر می شود و صفحه شما را برای آن دسته از کلمات کلیدی ، هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران مرتبط تر به نظر می رسد.

لازم نیست بیش از حد از آن استفاده کنید ، ذکر یک بار از کلمه کلیدی هدف کافی است.

برای همراهی با محتوای غیر متنی ، محتوای متنی را اضافه کنید

موتورهای جستجو می توانند متن را بهتر از هر عنصر دیگر درک کنند ، بنابراین آسان است تا مطمئن شوید همیشه محتوای متنی در یک صفحه دارید.

داشتن یک صفحه پر از تصاویر یا فیلم ، روش مناسبی برای سئو نیست.

محتوای خود را برای EAT بهینه کنید

اهمیت تخصص ، اقتدار و قابلیت اطمینان برای رتبه بندی ها.

EAT مخفف تخصص ، اقتدار و اعتماد به نفس است. EAT چه ارتباطی با سئو دارد؟

گوگل به تازگی این مفهوم را معرفی کرده است تا این واقعیت را تأکید کند که وب سایت هایی که در نتایج جستجو رتبه بالایی دارند ، باید از شهرت خوبی برخوردار باشند.

به زبان ساده ، این بدان معنی است که گوگل در تلاش است وب سایتهایی را که اثبات شده و دارای اقتدار و تخصص در مورد یک موضوع هستند که مورد اعتماد کاربران است ، رتبه بندی کند.

محتوای خود را قالب بندی و با یک ظاهر طراحی شده، زیباتر و خواندن آن را آسان کنید

صرفا نوشتن و درج ساده متن و تصاویر در صفحه راهی برای طراحی صفحه ای نیست که واجد شرایط رتبه بندی در گوگل باشد.

شما باید روی قالب بندی و استایل خود کار کنید و به کاربران تجربه خوبی بدهید. لازم نیست کاری بیش از حد فانتزی انجام دهید ، فقط اطمینان حاصل کنید که خواندن صفحات شما در همه دستگاه ها آسان است.

برای زیباسازی متن خود از فونت هایی که بسیار کوچک هستند استفاده نکنید آپسئو پیشنهاد می کند هرگز از اندازه فونت 16px کمتر استفاده نکنید.

تصاویر خود را بهینه کنید

متن alt چیست؟

بهینه سازی تصویر یک ضرورت است و موتورهای جستجو بهتر می توانند درک کنند که تصویر در مورد چیست اما برای اهداف سئو در تصویر باید به سه چیز اهمیت دهید:

نام تصویر را بهینه کنید

نام فایل ها باید واقعی باشد و تصویر را به طور دقیق توصیف کند.

اندازه فایل تصویر را بهینه کنید

متن Alt را بهینه کنید

در متن alt از خط تیره استفاده نکنید.

به طور عادی بنویسید و سعی کنید با چند کلمه توصیف کنید که تصویر چیست.

از کلمات کلیدی استفاده کنید که به محتوای صفحه مربوط است اما بیش از حد از آن استفاده نکنید.

متن alt خود را کوتاه و برجسته نگه دارید

نقشه سایت عکس اختصاصی ایجاد کنید و به Google ارسال کنید

علاوه بر ایجاد نقشه سایت XML برای صفحات خود ، باید تصاویر خود را نیز به Google ارسال کنید.

نقشه سایت تصویر
نقشه سایت تصویر

فراموش نکنید که نقشه سایت خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.

یک نقشه سایت ویژه ویدیویی ایجاد کنید و به Google ارسال کنید

درست مانند تصاویر ، اگر از فیلم در محتوای خود استفاده می کنید ، باید آنها را نیز به نقشه سایت (یا به نقشه اصلی یا جداگانه) اضافه کنید و از طریق ابزارهای مدیر وب به Google و Bing ارسال کنید.

عناوین / توضیحات / محتوای صفحات و دسته بندی را بهینه کنید

این را همیشه میبینم. وب مسترها تمام وقت خود را صرف بهینه سازی پست ها و صفحات محصول می کنند اما صفحات دسته بندی را فراموش می کنند.

با صفحات طبقه بندی باید مانند صفحات “عادی” رفتار شود. این به معنی بهینه سازی عناوین ، توضیحات و محتوای آنها است.

این امر به ویژه در صورت داشتن وب سایت فروشگاهی مهم است.

استراتژی پیوند داخلی را بررسی کنید

پیوند داخلی یکی از تاکتیک های مورد علاقه من در سئو است. این کار ساده است ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که صفحات وب سایت خود را بهم متصل کنید.

صفحاتی که تعداد زیادی لینک داخلی از صفحات دیگر دریافت می کنند توسط گوگل به عنوان مهمترین صفحات سایت شما در نظر گرفته می شوند.

هنگام افزودن لینک داخلی ، مطمئن شوید که انکر تکست را بهینه می کنید.

چک لیست سئو تحقیقات کلید واژه

تحقیقات کلمات کلیدی یک فرایند مهم برای سئو است. اگر تحقیقات کلمه کلیدی خود را اشتباه انجام دهید، کلمات کلیدی اشتباه را هدف قرار داده اید.

پیشنهاد می کنم پست قبلی ما را به عنوان: 7 عنصر مهم هدفمند سازی کلمه کلیدی در سئو و 1 عنصر نه چندان مهم را مطالعه بفرماید.

چک لیست سئو تحقیقات کلید واژه

این بدان معناست که ممکن است شما در دستیابی به رتبه های بالا ناکام باشید زیرا کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند یا ممکن است در رتبه بندی برای کلمات کلیدی قرار بگیرید که هیچ ارزش واقعی برای تجارت شما ندارند.

برای اطمینان از این که هیچ یک از موارد فوق اتفاق نخواهد افتاد ، بهترین شیوه ها را در فهرست بررسی کلید واژه جستجو کنید.

درک کلمات کلیدی SEO چیست؟

اولین قدم قبل از اینکه وقت خود را بگذارید و شروع به انجام تحقیقات در مورد کلمات کلیدی کنید ، این است که بدانید کلمات کلیدی سئو چیست و چگونه می توانید کلمات کلیدی درست را برای وب سایت یا شغل خود پیدا کنید.

این یک مرحله مهم و توصیه شده است ، حتی اگر یک متخصص سئو باشید .

من بیش از 15 سال است که کار سئو را انجام می دهم و می بینم که مردم همیشه در هنگام تحقیق از کلمات کلیدی، اصول این کار را درک نمی کنند.

کلمات کلیدی بلند چیست؟

کلمات کلیدی بلند 70٪ از کل جستجوها را تشکیل می دهند و این بدان معنی است که اگر شما نمی دانید کلمات کلیدی بلند چیست و چگونه آنها را به طور صحیح هدف گذاری کنید ، شانس خود را برای به دست آوردن مقدار مناسب ترافیک از موتورهای جستجو به حداقل می رسانید.

این ترکیب همان چیزی است که موفقیت طولانی مدت SEO را تضمین می کند.

چک لیست سئو خارج از سایت

سئو فنی و سئو درون صفحه (از جمله سئو محتوا) به شما کمک می کند تا یک وب سایت مورد پسند گوگل و کاربران را ایجاد کنید، اما برای کسب رتبه بالاتر در گوگل ، به بیش از این نیاز دارید.

چک لیست سئو خارج از سایت
سئو خارج از صفحه

اینجاست که سئو خارج از سایت خودنمایی می کند. به زبان ساده ، سئو خارجی در مورد تکنیک های ارتقاء وب سایت و چگونگی متقاعد کردن الگوریتم های موتور جستجو است که وب سایت شما شایسته رتبه بالاتری در نتایج جستجو نسبت به وب سایت های دیگر است.

رتبه بندی بالاتر به ترافیک ارگانیک بیشتری منجر می شود و این چیزی است که همه صاحبان وب سایت می خواهند. سئو خارج از سایت نه تنها اختیاری نیست بلکه جزء ضروری استراتژی سئو شماست.

هدف کلی شما در سئو خارج از سایت دریافت لینکهای ورودی با کیفیت بالا از سایر وب سایتهای مرتبط در اینترنت است.

بک لینک ها به عنوان “رأی اعتماد” عمل می کنند و توسط الگوریتم های گوگل در نظر گرفته می شوند.

اشتباه نکنید ، این یک بازی اعدادی نیست ، به این معنی نیست که بک لینک بیشتری از رقبای خود داشته باشید، بلکه به دنبال داشتن نوع مناسب بک لینک هایی هستید که می توانند رتبه شما را بالا ببرند.

خطاهای مربوط به سئو خارج از سایت ، یعنی خرید بک لینک ، شرکت در تبادل لینک یا اقدامات دیگری که دستورالعمل های گوگل را نقض می کند ، می تواند شما را دچار مشکل کند.

یک مجازات گوگل (چه دستی و چه الگوریتمی) ممکن است در وب سایت شما اعمال شود و شما رتبه بندی و ترافیک خود را از دست بدهید.

بک لینک چرا مهم است؟

برای موفقیت در سئو خارج از صفحه ، ابتدا باید بفهمید که ایجاد لینک چیست و چرا مهم است.

بک لینک چرا مهم است؟

به عبارت ساده ، لینک ها مهم هستند زیرا بخشی از الگوریتم های رتبه بندی موتور جستجو می باشند و می توانند بر موقعیت های رتبه بندی شما تأثیر بگذارند.

وب سایتهایی با پیوندهای دریافتی با کیفیت خوب احتمالاً در SERPS بالاتر از وب سایتهایی با پیوندهای صفر یا کمتر قرار دارند.

این ارتباط پیوندها و رتبه ها برای اولین بار توسط لری پیج و سرگئی برین (بنیانگذاران گوگل) هنگامی که الگوریتم اولیه رتبه بندی گوگل را در اواخر دهه 1990 نوشتند ، معرفی شد.

ایده آنها این بود که وب سایتهایی که از سایر وب سایتهای وب رفرنس شده اند (به آن پیوند دارند) از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و بنابراین شایسته رتبه بالاتری در نتایج جستجو هستند.

البته ، از آن زمان اوضاع بسیار تغییر کرده است و هنگام محاسبه موقعیت رتبه یک سایت برای یک کلمه کلیدی ، عوامل بسیار بیشتری در نظر گرفته می شود ، اما لینک ها هنوز هم نقش بسیار مهمی دارند.

مفاهیم اساسی ساخت بک لینک

علاوه بر درک اهمیت ایجاد بک لینک برای رتبه بندی ، باید با مفاهیم اساسی ساخت بک لینک نیز آشنا شوید.

در ابتدا شما باید تفاوت بین بک لینک خوب و بک لینک بد را درک کنید.

همه بک لینک ها برابر نیستند. لینک های خوب می توانند به رتبه بندی شما کمک کنند ، لینکهای بد می توانند شما را دچار مشکل کنند.

تفاوت بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را درک کنید

در صنعت سئو صحبت های زیادی درباره تکنیک های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه وجود دارد. شما باید در دسته امن بمانید و فقط شیوه سئو کلاه سفید را دنبال کنید .

تفاوت بین پیوندهای عادی و پیوندهای ‘nofollow’ را درک کنید

پیوندهای ورودی که دارای ویژگی nofollow هستند به ترتیب در رتبه بندی شما حساب نمی شوند. اما آنها هنوز هم برای برندسازی و ترافیک مفید هستند اما به رتبه بندی شما کمک نمی کنند.

پیوندهای طبیعی بهترین پیوندهایی هستند که می توانید دریافت کنید، لینک طبیعی چیزی است که گوگل می خواهد و دانستن اینکه چگونه آن را دریافت کنید ، می تواند تفاوت بزرگی را در رتبه بندی شما ایجاد کند.

از وب سایتهای دارای قدرت بالا بک لینک بگیرید

یک مورد مهم در چک لیست سئو خارج از سایت ، چگونگی دستیابی به بک لینک هایی است که می توانند در رتبه بندی شما تأثیر مثبتی داشته باشند.

این یکی از پیچیده ترین و زمان گیرترین فرایند سئو سایت است اما بسیار مهم است.

بک لینک های خود را بررسی کنید تا لینک های بد را شناسایی و حذف کنید

هنگام کار برای ساختن بک لینک برای وب سایت خود ، گاهی اوقات دچار مشکل می شوید. ممکن است در نهایت به “پیوندهای بد” برسید که به طور بالقوه می تواند شما را دچار مشکل کند.

بنابراین توصیه می شود بک لینک های خود را مرتبا مرور کنید و در صورت لزوم اقدام مناسب را انجام دهید.

چک لیست سئو محلی

سئو محلی فرایند بهینه سازی وب سایت شما است به گونه ای که در اولین موقعیت های Google ، Bing و Yahoo برای جستجوهایی که مربوط به منطقه / شهر / کشور شما باشد ، عمل می کند.

همه موارد موجود در این چک لیست سئو برای سئو محلی سودمند هستند، اما وقتی نوبت به بهینه سازی وب سایت شما برای جستجوی مربوط به مکان های خاص می رسد ، چند مورد بهینه سازی دیگر در نظر گرفته می شود.

هدف کلی شما با سئو محلی رتبه بالاتر برای مکانهایی مانند “رستوران های ایتالیایی نزدیک من” یا “دندانپزشکان در تهران” یا “عکاسان عروسی در ولنجک” است.

نماد خود را برای سئو محلی بهینه کنید

این مهمترین عامل سئو محلی نیست اما همین اندک هم کمک می کند.

برای نشان دادن جزئیات بیشتر در مورد موقعیت مکانی شغل خود از متن ALT استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر مشاغل مستقر در تهران هستید ، می توانید از این نام به عنوان متن alt آرم خود استفاده کنید: سئو تهران

اطلاعات NAP (نام ، آدرس ، شماره تلفن) را در کلیه صفحات خود اضافه کنید

هر سیگنالی که می توانید به گوگل درباره محل خود بدهید ، برای سئو محلی مفید است.

اطمینان حاصل کنید در تمام صفحات وب سایت ، اطلاعات کامل آدرس (شماره یا نام خیابان ، کد پستی ، استان ، شهر ، کشور ، شماره تلفن ، شماره نمابر ، ایمیل) به صورت متن (نه تصویر) در موقعیت برجسته قابل مشاهده باشد.

استفاده از اطلاعات و قالبهای یکسان هنگام نمایش نام ، آدرس و شماره تلفن در کانالهای مختلف در سراسر وب بسیار مهم است. به عنوان مثال در وب سایت ، صفحه Google My Business ، Yelp ، Facebook و غیره.

نقشه Google را در صفحه اطلاعات تماس اضافه کنید

اطمینان حاصل کنید که در صفحه تماس با ما نقشه Google را جاسازی کرده اید و دارای محتوای متنی هستید که نام تجاری ، آدرس و تلفن را نشان می دهد.

شرکت خود را در Google My Business ثبت کنید

این امر بسیار مهم است اگر می خواهید تجارت خود را در قسمت نقشه های Google (در نتایج جستجو) نشان دهید.

از Schema استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری درباره تجارت محلی خود به گوگل ارائه دهید.

بسته به نوع مشاغل محلی ، باید از اسکیمای مناسب استفاده کنید.

می توانید اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های مشاغل محلی را از Google و همچنین از schema.org بخوانید .

علاوه بر اضافه کردن وب سایت خود به Google برای کسب و کار من ، تعدادی دایرکتوری معتبر دیگر وجود دارد که می توانید از آنها برای لیست وب سایت خود استفاده کنید و سیگنال های Google را در مورد مکان خود ارائه دهید.

به دنبال (بک لینک) از مطبوعات محلی باشید

هرگونه بک لینک را که می توانید از وب سایت های معتبر در همان شهر خود استفاده کنید ، این کار یک سیگنال قوی برای سئو محلی شما است.

چک لیست سئو موبایل

به احتمال زیاد شما متوجه شده اید که حداقل 60٪ از ترافیک سایت شما از طریق تلفن همراه انجام می شود. افزایش جستجوی تلفن همراه برای چند سال گذشته بسیار زیاد بوده است و انتظار می رود طی سالهای آینده رشد بیشتری پیدا کند.

این بدان معناست که اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد ، در نهایت رتبه شما کاهش می یابد و این به معنای از دست دادن زیاد ترافیک است.

در حالی که چک لیست تلفن همراه را مشاهده و مطالعه می فرماید ، به خاطر داشته باشید که وب سایت تلفن همراه شما باید تمام مطالب موجود در سایت دسک تاپ شما را شامل شود.

این شامل داشتن عناوین بهینه شده ، توضیحات ، محتوای متن ، تصاویر ، فیلم ، پیوندهای داخلی و هر آنچه در نسخه دسک تاپ نشان می دهید است.

اگر یک وب سایت با نسخه ریسپانسیو دارید ، شما در حال حاضر اولین قدم بزرگ را برداشتید ، اما سئو موبایل فقط مربوط به داشتن یک طراحی سایت ریسپانسیو نیست.

تست تلفن همراه گوگل را انجام دهید

آزمون تایید تلفن همراه گوگل یک ابزار رایگان توسط گوگل است که می توانید وب سایت خود را چک کنید.

سرعت موبایل خود را با استفاده از ابزارهای مختلف بررسی کنید

سرعت بارگیری برای کاربران در تلفن همراه بسیار مهم است. هدف شما این است که وب سایت خود را در کمتر از 3 ثانیه نشان دهید.

انجام آن کار ساده ای نیست ، ممکن است برای رسیدن به آن شما نیاز به کمک یک توسعه دهنده داشته باشید اما مطمئناً ارزشش را دارد.

ما در آپسئو آماده هستیم تا سرعت سایت شما را بهینه کنیم.

تمام دستورالعمل هایی که در بالا برای بهبود سرعت صفحه با استفاده از بارگذاری تنبل برای تصاویر توضیح داده شده است ، بهینه سازی اندازه پرونده تصویر به شما بسیار کمک خواهد کرد بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، این موارد را در بالای لیست خود اضافه کنید.

وب سایت موبایل خود را با وضوح مختلف آزمایش کنید

علاوه بر بررسی سرعت تلفن همراه ، چک کنید که وب سایت شما با وضوح مختلف چگونه کار می کند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که متن به اندازه کافی بزرگ هست تا برای خواندن در دستگاه های مختلف تلفن همراه مشکل ایجاد نشود.

بهترین ابزار برای استفاده از مورد، ابزارهای برنامه نویس Google Chrome است .

گوگل وب سایت های تلفن همراهی را که استفاده گسترده ای از پاپ آپ و تبلیغات بنر دارند مجازات می کند.

به عنوان اولین مرحله ، اطمینان حاصل کنید که از پاپ آپ تبلیغاتی در تلفن همراه استفاده نمی کنید و قبل از نمایش هرگونه تبلیغات ، محتوای قابل نمایش برای کاربر وجود دارد.

بررسی کنید که CTA شما در موبایل قابل مشاهده و دسترسی آسان باشد

دکمه ها و پیام های Call to Action (CTA) برای موفقیت یک وب سایت مهم هستند.

از آنجا که بیشتر ترافیک شما از طریق تلفن همراه انجام می شود ، باید بررسی کنید که کاربران تلفن همراه می توانند دکمه ها و پیام های CTA شما را ببینند و به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند.

این بدان معناست که شاید شما مجبور باشید طراحی تلفن همراه خود را تنظیم کنید تا CTA را در مکانهایی که دیده می شوند ، مانند استفاده از دکمه های چسبنده ، تنظیم کنید.

پیاده سازی صفحات موبایل شتاب دهنده AMP

صفحات موبایل شتاب دهنده AMP عبارتی است که برای توصیف روش جدید ساخت صفحات سازگار با تلفن همراه که در مقایسه با صفحات سنتی موبایل سریعتر بارگیری می شوند است.

اگر یک وب سایت “از نوع خبر” را دارید ، باید اجرای برنامه AMP را جدی در نظر بگیرید. اگر اینطور نیست ، مجبور نیستید از AMP استفاده کنید زیرا می تواند کارها را پیچیده کند.

نتیجه گیری

داشتن چک لیست سئو راهی عالی برای کار بر روی سئو سایت شماست. آنچه در چک لیست سئو ما در بالا می خوانید تقریباً کلیه زمینه های سئو را شامل می شود.

اگر شما می توانید وب سایت خود را با تمام موارد فوق سازگار کنید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از نظر سئو مناسب است و این در نهایت به رتبه های بالاتر و ترافیک بیشتر منجر می شود.

برای برخی از موارد لیست ، شما باید مطالعه و تحقیق بیشتری را انجام دهید تا به درستی آن را انجام دهید ، اما من مطمئنم شما توانایی آن را دارید.

صحبت نهایی

همانطور که در مقدمه ذکر شد ، حتی اگر احساس کردید که برخی از آنها از اهمیت بالایی برخوردار نیستند ، از هیچ یک از موارد گذشت نکنید.

سئو کار های با تجربه دو چیز در مورد بهینه سازی موتور جستجو می دانند.

اول ، این است که بسیاری از تغییرات بهینه سازی کوچک می توانند نتایج بزرگی به همراه داشته باشند.

دوم ، علاوه بر دانش ، عامل موفقیت دیگر سئو ، صبر است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *