لوگو آپسئو
اسکیما

اسکیما چیست؟

فهرست مطالب

اسکیما یعنی نشانه گذاری قسمت های مختلف سایت برای شناساندن آن به گوگل برای فهم بیشتر از سایت شماست ؛ اما اسکیما چیست؟

اسکیما Schema در واقع مجموعه کدهای علامت گذاری هستند که یک استاندارد برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به حساب می آید که با آن قسمت های مختلف یک سایت را به درستی شناسایی می کنند.

در اسکیما جزئیات تفکیک می شود و گوگل با توجه به آن ها نتایج جستجو را با جزئیات بیشتری به نمایش می گذارد.

وقتی اطلاعات کامل و با جزئیات به گوگل منتقل شود پس نتیجه بهتر و درک بیشتری را به گوگل از سایت شما می فهماند و این یعنی رتبه بندی بهتر برای سایت شما در هنگام سئو سایت

کد های نشانه گذاری اسکیما

کدهای سیگنال اسکیما schema به گوگل می فهمانند بخش های مختلف یک صفحه درباره چه چیزی است ، به طور مثال بخش نظرسنجی ، بخش دانلود سایت و حتی محتوای اصلی صفحه

اسکیما در نتایج

اسکیما در سئو داخلی

شناخت کد های علامت گذاری اسکیما بیشتر مربوط به سئو داخلی سایت می شود و با کمک آن می توانید سئو داخلی را بهبود ببخشید.

در مثالی کوچک می توان به برخی لینک های ستاره دار در نتایج گوگل اشاره کنیم که دارای کدهای علامت گذاری اسکیما هستند.

مثال : class=”post-ratings” itemscope=”” itemtype=”http://schema.org/Article”>

مثال بدون کدهای اسکیما

 <div> <h3>seo by upseo</h3> <table summary=”Bibliographic Details”> <tr> <th>Main Author: </th> <td>Majid Salehpour</td> </tr> </table> </div> <table summary=”Holdings details”>

با کدهای Microdata markup

<div itemscope itemtype="http://schema.org/Book"> <h3 itemprop="name"> seo by upseo </h3> <table summary="Bibliographic Details"> <tr> <th>Main Author: </th> <td itemprop="author"> Majid Salehpour </td> </tr> </table> </div> <table summary="Holdings details">

با کدهای JSON-LD

<script type="application/ld+json"> {"@context":"http://schema.org/", "@type": "Book", "name": " seo by upseo ", "author": " Majid Salehpour ", "offers":{"itemOffered": "#record"}} </script>

به طور مثال اگر صاحب یک سایت اشتراک گذاری فیلم و موزیک هستید ، می توانید با استفاده از کد های علامت گذاری اسکیما ، اطلاعات دقیقتری از مشخصات سازنده فیلم ، سال تولید و عوامل ارائه دهید تا گوگل به آن ها دسترسی بیشتری داشته باشد.

به عبارتی کدهای علامت گذاری اسکیما مانند هایلایت گوگل در وبمستر عمل می کند با این تفاوت همه چیز خودکار است و اشتباهی صورت نمی گیرد.

روش های استفاده از کد های علامت گذاری اسکیما

استفاده از میکرودیتا

استفاده از اسکریپت JSON-LD

Google Tag Manager

استفاده از Google Webmaster Tools

فراموش نکنید همه موارد پیشنهاد شده درباره سئو داخلی صرفا برای درک بیشتر گوگل از محتوای صفحات سایت شماست پس اگر قصد دارید با دیگر سایت ها رقابت کنید باید موارد مختلف مانند اسکیما را به کار بگیرید ، اما هیچ اجباری برای استفاده از آن نیست.

اسکیما

چرا اسکیما برای سئو مهم است؟

ریچ اسنیپت ها جذاب تر از لیست های جستجو هستند. آنها نسبت به یک قطعه معمولی که چشم را به خود جلب می کند، فضای بیشتری را در SERP ها اشغال می کنند. آنها اغلب رنگ های بیشتری در مقایسه با یک قطعه معمولی دارند که باعث جلب توجه می شود.

مزیت دیگر این است که CTR افزایش می یابد زیرا کاربران در مورد آنچه کلیک می کنند مطمئن هستند و با اطمینان کلیک می کنند. این بدان معناست که نرخ پرش کاهش می یابد زیرا کاربران با کلیک کردن، اطلاعات مورد نظر خود را پیدا می کنند.

در حالی که ریچ اسنیپت ها فاکتور رتبه بندی نیستند، سئو را بهبود می بخشند زیرا می توانند نرخ کلیک را افزایش دهند و بین CTR بالا و رتبه بندی جستجوی بالا همبستگی وجود دارد .

اگر می‌خواهید ببینید که CTR شما پس از پیاده‌سازی اسکیما چگونه تغییر می‌کند، می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل (که قبلاً Google Webmaster Tools نامیده می‌شد) برای بررسی نرخ کلیک خود استفاده کنید.

داده های خود را با نشانه گذاری اسکیما ساختار دهید

اسکیما فقط کدی است که به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد نوع اطلاعاتی که در یک صفحه وب یافت می شود می گوید. به آن داده های ساخت یافته نیز می گویند (یا میکروداده، که داده های ساختاری است که با جدیدترین شکل تگ های HTML کار می کند). همچنین می‌توان آن را با استفاده از JSON-LD (بر اساس جاوا اسکریپت) که بسیاری از متخصصان نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته توصیه می‌کنند یا RDFa اعمال کرد.

Schema به گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو می گوید که این اطلاعات اضافی چیست تا بتوانند آن را به کاربران نمایش دهند. بدون نشانه گذاری Schema.org در وب سایت شما، گوگل قطعه های غنی را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش نمی دهد.

بازاریابان همیشه باید Schema.org را در وب سایت های خود اعمال کنند، که به راحتی می توان آن را در بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا، مانند وردپرس، با استفاده از افزونه ها انجام داد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *