وردپرس در سئو

آیا وردپرس در سئو خوب است؟

وردپرس در سئو سنگ تمام گذاشته است. کلا سئو خوب یکی از دلایل انتخاب این سیستم مدیریت محتوا است. اما آیا واقعا وردپرس در سئو خوب است؟ چگونه سایت وردپرسی را برای رتبه بالا در گوگل تنظیم کنیم؟

شکی نیست وردپرس ، پرطرفدارترین CMS در تمام جهان است. وردپرس را می توانید از ساخت یک وبلاگ شخصی کوچک تا طراحی سایت برای یک شرکت بزرگ بین المللی به کار بگیرید. جالب است بدانید حتی وب سایت کاخ سفید نیز با وردپرس طراحی شده است. پس باید گفت وردپرس باید سئو بهتری داشته باشد.

ما در آپسئو از زمانی که وردپرس در سال 2003 منتشر شد، بر روی سئو این CMS کار کرده ایم، پس دقیقا نقاط ضعف آن را می دانیم و دقیقا می دانیم برای رفع آن چه کار کنیم.

وردپرس در سئو

برای سئو وردپرس نیاز به افزونه سئو داریم؟

بله برای بهبود سئو وردپرس بهتر است از افزونه سئو وردپرس مانند یواست یا رانک مث استفاده کنید. البته برخی افراد اعتقاد دارند باید بدون افزونه این کار را کرد و اینطور بهتر است. اما وقتی افزونه ای قدرتمند می تواند تمام کارها را خودکار انجام دهد، روش غیر افزونه ، منطقی نیست.

سئو در ورپرس با رانک مث

عملکرد افزونه یواست و رنک مث از دید آپسئو

هر دو افزونه یواست و رنک مث تقریبا یک کار را انجام می دهند و با راهنمایی های از قبل پیشبینی شده خود سئو صفحه را با موارد مختلف چک و یادآوری می کنند. اما در این میان یک تفاوت جالب وجود دارد. یواست در بکار بردن تعداد زیاد کلمه کلیدی فکوس مخالفت می کند اما در مقابل رانک مث معیار متفاوتی دارد.

همانطور که گفته شد وردپرس در سئو خوب باید موارد مورد نیاز را داشته باشد. به طور مثال نیاز به ویرایش عنوان و نوشتن توضیحات متا کاری است که افزونه سئو برای شما فراهم می کند. هر چند در وردپرس نیز بدون افزونه می توان اسلاگ / URL را تغییر داد اما با افزونه های سئو وردپرس بهینه سازی URL ساده تر است.

توصیه می کنیم برای سئو بهتر وردپرس از کلیدواژه خود در اسلاگ / URL استفاده کنید. آن را کوتاه نگه دارید و بهترین کلمات در آن وجود داشته باشد.

جهت ریدایرکت نیز افزونه رانک مث بسیار عالی اینکار را انجام می دهد. اما افزونه ریدایرکت وردپرسی زیادی وجود دارد مانند Redirection که به راحتی شما را از شر صفحات 404 نجات می دهد.

کنترل ایندکس (تگ متا روبات) در وردپرس به راحتی انجام می شود.

یکی دیگر از دلایل اصلی طراحی سایت با وردپرس در سئو ، توانایی کنترل ایندکس صفحات است. در واقع اگر صفحاتی دارید که نیازی به ایندکس شدنشان و حتی دیده شدنشان ندارید، می توانید با تنظیمات تگ متا روبات وردپرس اینکار را انجام دهید.

کدهای متای صفحه در هنگام تنظیم روی قابل ایندکس بودن یا نبودن صفحه توسط ربات ها

<meta name=”robots” content=”index, follow”>

<meta name=”robots” content=”noindex, follow”>

سازگاری سایت های وردپرسی با موبایل چگونه است؟

خوشبختانه، وردپرس در موضوع ریسپانسیو و سازگاری با تلفن همراه ، نیز پیشتاز بوده و از ابتدای روی کار آمدن ترافیک تلفن همراه، سازگاری قابل قبولی با موبایلهای هوشمند داشته است. تا 99 درصد قالب های در دسترسی وردپرس ریسپانسیو هستند.

همانطور که در مطالب قبلی هم تاکید شده، به دلیل عمده ترافیک در تلفن های هوشمند که از سال 2017 اتفاق افتاد، نباید دیگر نسخه دسکتاپ سایت شما الویت باشد.

طراحی سایت با وردپرس چه مزایایی دارد؟

یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس، عدم نگرانی بابت فناوری های جدید است. در واقع وقتی قابلیت جدید و حتی ساختار جدیدی روی کار می آید، وردپرس در آن پیشگام است و تنها با یک کلیک می توان از آن بهره برد. در صورتی که شاید باقی CMS ها از این ویژگی کمتر برخوردار باشند.

سرعت وردپرس مناسب است.

مسئله سرعت سایت مخصوصا در محاسبات گوگل برای رتبه بندی بسیار مهم است. وردپرس در این مسئله هم بسیار عالی عمل می کند. برای اینکه سایت وردپرسی پر سرعتی داشته باشید می توانید از افزونه های این منظور استفاده کنید.

افزونه راکت

آیا مهاجرت به وردپرس آسان است؟

بله، خوشبختانه جهت کوچ به وردپرس پیشبینی های لازم انجام شده است.

آیا وردپرس در سئو حرف اول را می زند؟

البته که هیچ سیستم مدیریت محتوایی بی عیب نیست اما وردپرس در سئو حداقل ایراد را دارد.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *