بهبود رتبه سايت در گوگل

افزایش رتبه در جستجوی گوگل + 5 راه حل عملی

افزایش رتبه در جستجوی گوگل کار پیچیده ای است ، اما گوگل چیز دیگری می گوید و آن طور که از صحبت های گوگل درباره بهبود رتبه سایت در گوگل مشخص است با رعایت چند نکته ساده می توان کلمات کلیدی خود را در ربته بندی گوگل افزایش دهید.

پنج راه حل عملی برای بهبود رتبه یک وب سایت به ازای یک کیورد خاص ، این دستورالعمل های کلی مربوط به طراحی سایت ، مسائل فنی سئو و کیفیت محتوا هستند که در زیر مفصل تر به آن ها می پردازیم.

تولید محتوای خوب

1. تولید محتوای خوب باعث افزایش رتبه در جستجوی گوگل می شود.

ارائه مطالب با کیفیت بالا در صفحات ، به ویژه صفحه اصلی ، این مهمترین کاری است که باید جهت بهبود رتبه سایت انجام دهید ؛ اگر صفحات شما حاوی اطلاعات مفید باشد، محتوای آنها تعداد زیادی بازدید کننده را جذب خواهد کرد و وبسایت های مختلف بصورت طبیعی به وب سایت شما بک لینک یا لینک برگشتی می دهند.

در ایجاد یک سایت مفید ، اطلاعاتی را بنویسید که به وضوح و دقیق موضوع شما را توصیف کند.

2. انتخاب بهترین کلمات جهت افزایش رتبه در جستجوی گوگل

بهترین انتخاب، کلماتی هستند که کاربران هنگام جستجو تایپ می کنند ، به این صورت صفحات سایت شما را پیدا می کنند. برای سایت خود لیست کلمات کلیدی انتخاب کنید.

3. اطمینان حاصل کنید که سایت های دیگر به شما بک لینک می دهند.

بک لینک ها به خزنده های گوگل کمک می کنند تا سایت شما را پیدا کنند. بک لینک همچنین باعث افزایش رتبه در جستجوی گوگل می شود.

وقتی چیزی جستجو می شود ، گوگل از تکنیک های متداول خود برای پیدا کردن متن در وب سایت ها استفاده می کند تا صفحه هایی را که مهم و مرتبط با جستجوی انجام شده هستند را نشان دهد.

گوگل این گونه برداشت می کند که لینک دادن از صفحه سایت A به صفحه سایت B ، اهمیت سایت B را نشان می دهد و این کار را به عنوان یک رای توسط صفحه A برای صفحه B به حساب می آورد. البته رای دادن به صفحاتی که خودشان “مهم” هستند، وزن بیشتری را در اهمیت سایت A خواهد داشت و به صفحات مهم دیگر سایت A کمک می کنند.

به یاد داشته باشید که الگوریتم های گوگل توانایی تشخیص بک لینک های طبیعی از بک لینک های غیر طبیعی را دارند و ممکن است سایت شما درگیر پنالتی گوگل شود.

لینک های طبیعی به سایت شما به عنوان بخشی از ماهیت دینامیکی وب ، زمانی با ارزش می باشد که سایت های دیگر محتوای شما را با ارزش تشخیص دهند و برای بازدید کننده مفید واقع شود.

ارجاع لینک های غیر طبیعی به سایت شما سعی می کند به گوگل سایت شما را مهم جلوه دهد تا بیشتر به چشم گوگل بیاید ، اما بعضی از این نوع لینک ها (مانند بک لینک های خریدنی) قطعا به سایت شما آسیب و موجب کاهش رتبه سایت می شوند.

جهت ارتقا رتبه سایت در گوگل فقط بک لینک های طبیعی برای افزایش رتبه در جستجوی گوگل مفید هستند.

4. سایت خود را طوری بسازید که به راحتی قابل دسترس باشد.

افزایش رتبه در جستجوی گوگل

ساختار سایت خود را با پیوندهای منطقی انجام دهید. هر صفحه باید حداقل یک اینترنال لینک متنی استاتیکی باشد.

برای بررسی سایت خود از یک مرورگر متن مانند Lynx استفاده کنید. اکثر عنکبوتهای موتورهای جستجو، سایت شما را مانند Lynx می بینند.

ویژگی هایی مانند جاوا اسکریپت، کوکی ها، session IDs ، فریم ها ، DHTML، یا Macromedia Flash سایت شما را از دیدن خزنده ها مخفی می کند.

 افزایش رتبه در جستجوی گوگل

5. هنگام سئو سایت از این کار ها اجتناب کنید

جهت افزایش رتبه در جستجوی گوگل صفحه سایت خود را با لیست زیادی از کلمات کلیدی پر نکنید، سعی کنید «صفحات» را پنهان نکنید یا سعی نکنید صفحات را تنها برای «خزنده» قابل مشاهده کنید.

اگر سایت شما حاوی صفحات، پیوندها یا متنهایی است که شما قصد ندارید به گوگل نشان دهید و به منظور خاصی ایجاد کرده اید و سعی می کند این پیوندها و صفحات گوگل را فریب دهد ، گوگل سایت شما را نادیده می گیرد.

احساس نیاز به استفاده از سرویس افزایش رتبه در جستجوی گوگل ( سئو ) خوب است اما برخی از شرکت های سئو ادعا می کنند که رتبه سایت شما را در نتایج جستجو گوگل تضمین می کنند ، سئو سایت در گوگل تضمینی ندارد. در حالی که شرکت های مشاوره سئو قانونی و متخصص سئو می توانند جریان و محتوای سایت شما را بهبود ببخشند، سئو کارهای کلاه سیاه تاکتیک های فریب دهنده را در تلاش برای گمراه کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند. مراقب باشید؛ اگر دامنه شما وابسته به یکی از این سرویس های فریبنده باشد، می تواند از فهرست گوگل ممنوع شود.

ضمنا برای نمايش اسامی مهم ، عنوان ها، محتوا یا لینک ها از تصاویر استفاده نکنید. خزنده های گوگل متن موجود در تصاویر را تشخیص نمیدهد. برای اینکار از ویژگی ALT استفاده کنید.

همچنین جهت افزایش رتبه در جستجوی گوگل چندین نسخه از یک صفحه را با url های مختلف ایجاد نکنید. اگر سایت شما دارای محتوای یکسان اما نحوه نمایش گرافیکی مختلف است ، که از طریق URL های مختلف می تواند در دسترس باشد، راه های متعددی برای نشان دادن نسخه اصلی (ویژگی کانیکال canonical ) یک صفحه وجود دارد.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *