نامک در سئو

نامک در سئو نقش بسیار مهمی دارد و حتما برای خیلی از وبمستران نامی آشنا است. خیلی دوست دارند بدانند استفاده از نامک در سئو به زبان فارسی بهتر است یا انگلیسی؛ ما به شما پاسخ صحیح می دهیم.

نامک چیست؟

نامک را معمولا با نامهای دیگر نظیر پیوند یکتا نیز می شناسند. اما سوالی که همواره ذهن بسیاری از افراد مخصوصا سئوکارها را مشغول کرده این است که نامک فارسی یا انگلیسی چه تفاوتی با هم دارند یا به طور کلی پیوند یکتا فارسی یا انگلیسی را در هنگام سئو سایت چطور استفاده کنیم.

نامک در وردپرس چیست؟

آنچه که مشخص است نام نامک در سئو از سیستم مدیریت محتوای وردپرس نشات گرفته و دلیل آن هم همه گیر بودن و محبوبیت وردپرس در طراحی سایت است. ظاهرا نامک در وردپرس بیشتر به خاطر ترجمه این لغت انگلیسی با این نام شهرت دارد.

url به فارسی یا انگلیسی کدام بهتر است؟

ما همواره از اینکه وبمستران از ما سوال می پرسند خوشحال می شویم و معتقدیم این حس کنجکاوی افراد است که باعث می شود سئو سایت معنای فوق العاده ای به خود بگیرد.

url فارسی یا انگلیسی سوال اکثر سئوکاران و وبمستران عزیزی می باشد که میخواهند بدانند کدام نامک در سئو بهتر است و URL فارسی بهتر است یا انگلیسی؟ ، ما برای این سوال یک پاسخ داریم و آن این است که در پروسه سئو سازی سایت اگر زبان انگلیسی شما روان و خوب است استفاده از زبان انگلیسی در وب فارسی ایرادی ندارد. اما به دلیل درک گوگل از زبان فارسی بهتر است نامک در سئو، فارسی باشد. مخصوصا اگر وبسایتی چند زبانه دارید، مثلا سئو سایت انگلیسی انجام می دهید، بهتر است انگلیسی را در نامکهای نسخه انگلیسی به کار ببرید.

مشکل url فارسی چیست؟

از لحاظ فنی url فارسی هیچ ایرادی ندارد اما برخی معتقد هستند هنگام استفاده از url فارسی (هنگام اشتراک گذاری) به مشکل زیاد بودن تعداد کاراکتر های url فارسی مواجه می شوند. این مشکل url فارسی در واقع به دلیل تبدیل و رمزگزاری جهت درک بهتر مسیر سایت توسط مرورگرها و یک استاندارد جهانی می باشد.

url انگلیسی چه مزایایی دارد؟

از مزایای استفاده از url انگلیسی می توان به کوتاه بودن url اشاره کرد. اما همچنان ما اعتقاد داریم تفاوت زیادی بین url فارسی یا انگلیسی وجود ندارد. اما همزمان از اینکه url انگلیسی در سئو سایت می تواند اثر مثبت داشته باشد را نیز رد نمی کنیم.

ظاهرا وقتی بحث فاکتور های رتبه بندی گوگل در سطح دامنه سایت ها به میان می آید یکی از سیگنال های رتبه بندی همین url یا نامک در سئو می باشد. اما گوگل تا به حال به صورت مستقیم و در هیچ کجا اشاره ای به url فارسی یا انگلیسی نکرده است. صرفا می گوید یو آر الی انتخاب کنید که کوتاه و فرندلی باشد.

در واقع ما متوجه شدیم استفاده از اعداد و المان هایی نظیر ، | _ و از این دسته به مذاق گوگل خوش نمی آید.

حتما عبارت کلیدی در نامک باشد.

آنچه یک نامک را مفهومی و برای سئو مفید میسازد وجود عبارت کلیدی در نامک است که پیشنهاد می کنیم حتما به کار برده شود.

وجود کلیدواژه، چقدر در پیوند یکتا اثر گذار است؟

سعی کنید در هنگام نوشتن و انتخاب نامک در سئو از کلیدواژه اصلی حتما استفاده کنید ، زیرا این کار سیگنال ارتباط را به همراه دارد همچنین در هنگام پیوند یکتا به فارسی کوتاه بودن و معنی دار بودن آن را فراموش نکنید.

آیا تبدیل url فارسی به انگلیسی خوب است؟

ما اعتقادی به تبدیل url فارسی به انگلیسی نداریم و حتی توصیه نمی شود با تبدیل url فارسی به انگلیسی ریسک افت رتبه سئو سایت در گوگل را برای سایتتان فراهم کنید.

از افزونه وردپرسی تبدیل خودکار url فارسی به انگلیسی استفاده نکنید.

متاسفانه برای تبدیل url فارسی به انگلیسی افزونه های وردپرسی نیز وجود دارند که بصورت ماشینی اقدام به تبدیل url فارسی به انگلیسی در وردپرس می نمایند ، این گونه افزونه ها توانایی درک صحیح متن فارسی و ترجمه آن به url انگلیسی را ندارند و این خطر وجود دارد با تبدیل url فارسی به انگلیسی معنی و ارتباط کل صفحه به خطر بیوفتد.

به هیچ عنوان سعی نکنید برای سایتی که بیش از 6 ماه از عمر آن می گذرد از تبدیل url فارسی به انگلیسی استفاده کنید.

در سئو سایت URL فارسی بهتر است یا انگلیسی؟

URL آدرس صفحات به صورت فارسی برای سئو بهتر است یا انگلیسی؟ این سوالی است که برای بسیاری از کاربران مطرح می شود.

URL فارسی بهتر است یا انگلیسی

وب مسترها در زمان تولید محتوا برای سایت خود این سوال را دارند که URL فارسی بهتر است یا انگلیسی و اثرگذاری هر یک در سئو سایت چگونه است.

در ادامه به تشریح موضوع نامگذاری URL در سئو خواهیم پرداخت.

چه فرمتی از URL در سئو سایت بهتر است؟ URL فارسی بهتر است یا انگلیسی؟

پیش از اینکه بخواهیم بیان کنیم که URL فارسی بهتر است یا انگلیسی، باید بهترین فرمت URL را از دید گوگل و بهینه سازی سایت عنوان کنیم.

از دید سئو نامکی بهتر می باشد که متناسب با کلمه کلیدی آن صفحه است. کوتاه بودن نیز متریک دیگر در URL و آدرس صفحات می باشد. اینکه URL ما به زبان انگلیسی باشد یا فارسی از دید گوگل فرق چندانی نمی کند. اگر شما ترجمه مناسبی را از URL فارسی به انگلیسی داشته باشید پس گوگل کلمات کلیدی را در URL می تواند تشخیص دهد و فرقی نمی کند. البته احتمال خطا بالا میرود.

در ادامه به مزایایی که انتخاب URL به زبان فارسی و انگلیسی دارد می پردازیم.

مزایای انتخاب URL فارسی به عنوان نامک در سئو

از پاراگراف بالا این نکته بدست می آید که URL ما باید قابل خوانش در زبان و نیز کوتاه باشد. اگر تیتر صفحه خود را عینا در آدرس صفحه و URL خود به زبان فارسی بگذارید و همچنین کلمات اضافه را در آن مانند “و” “تا” “با” “در” “از” “پس” “بر” “ها” “های” و غیره را حذف کنید پس شما فرمت مناسبی را برای URL صفحات خود تهیه نموده اید. به شرطی که کلیدواژه کامل باشد.

مزایای انتخاب URL انگلیسیبه عنوان نامک در سئو

اگر تیتر صفحه خود را به درستی ترجمه کنید و در URL صفحه خود درج کنید پس گوگل همان کلمات کلیدی را در آدرس صفحه می خواند. انتخاب URL به زبان انگلیسی مزیتی که نسبت به زبان فارسی دارد این است که در زمان لینک گذاری و بک لینک سازی حجم کلمات کمتری را می گیرد. اگر شما بخواهید برای سایت خود از سایت های مختلف لینک سازی کنید URL فارسی با تعداد کارکترهای بیشتر همراه است. (از دید سئو فنی هیچ ایرادی ندارد)

سئوالات متداول نامک در سئو

نامک در سئو به چه اندازه مهم است؟

وجود نامک در سئو به صورت صحیح در آدرس دهی صفحات از اهمیت زیادی برخوردار است ، یک نامک مرتبط می تواند یک سیگنال خوب باشد.

نامک مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

یک نامک مناسب ، کوتاه ، شامل کلمات کلیدی هدف و بدون استفاده از حروف و علامتهای اضافه است.

نامک انگلیسی خوب است یا فارسی؟

هیچ مستندی تا به امروز بابت اینکه نامک در سئو فارسی باشد یا انگلیسی موجود نیست. اما هر دو زبان یک کار را انجام می دهند. اما خوب نامک در سئو به زبان فارسی در یک سایت فارسی یک امتیاز است.

آیا پیوند یکتا همان نامک است؟

بله در وردپرس ترجمه جدید نامک را پیوند یکتا گذاشته اند و این تنها ترجمه است و نامک با نام یو آر ال نیز شناخته می شود.

پیوند یکتا چند چاراکتر باید باشد؟

بستگی به سه گزینه دارد:
تعداد حروف در کلمات کلیدی
تعداد کلمات به کار رفته در کلیدواژه
عدم محدودیت در کوتاه کردن پیوند یکتا

اسلاگ یا slug چیست؟

slug همان url است.

5/5 - (1 امتیاز)
نامک در سئو
فهرست مطلب

4 دیدگاه در “نامک در سئو

  1. آزاده گفت:

    درود بر شما. ممنون برای آموزش های مفیدتون. آیا میشه هم زمان از کلمات کلیدی انگلیسی و فارسی درون یک نامک استفاده کرد؟

    1. مجید صالح پور گفت:

      سلام بله امکانش هست

  2. هرمز گفت:

    سلام ممنون از مطلب مفیدتان
    چنانچه نامک قبلا فارسی بوده تبدیل به انگلیسی کنیم آیا آدرس نوشته عوض می شود و با ارور 404 مواجه خواهیم شد؟

    1. مجید صالح پور گفت:

      سلام ، بله صفحه 404 پس از تغییر url ظاهر می شود ، برای رفع مشکل 404 ، url قبلی را به URL جدید که انگلیسی کردید ، ریدایرکت 301 انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *