ابزارهای بررسی سئو در واقع چک کننده های از قبل تعریف شده ای هستند که بر اساس آخرین داده های تجربی و آزمون شده تشکیل شده اند. همانطور که می دانید سئو شامل 2 بخش مهم است : سئو داخلی و خارجی، پس خیلی مهم است که شما در هنگام سئو یک سایت موارد ابتدایی فنی را در سایت ها رعایت کنید مانند طول عنوان ، به کار بردن توضیحات متا، سرعت سایت و یا هر چیزی که یک صفحه سایت، برای رتبه گرفتن در گوگل به آن نیاز دارد.
من شخصا بسیاری از سایت ها را که بررسی می کنم و یا در سایت ابزار سئو آنلاین خود می بینم ، متوجه می شوم بسیاری از سایت ها حتی ابتدایی ترین موارد را رعایت نمی کنند.
ابزارهای بررسی سئو چگونه کار می کنند؟
یکی از کارهای مهمی که یک ابزار بررسی سئو انجام می دهد، چک کردن وجود تگ h1 در صفحه است ، تگ h1 یکی از مهمترین عناصر و سیگنال مهم ارتباط در صفحه است که بازگو کننده و معرفی صفحه را به عهده دارد.
تصور کنید عدم وجود آن می تواند در رتبه بندی تاثیر بسیاری داشته باشد و اگر ابزار سئو در اختیار داشته باشید ، می تواند آن را چک و به شما اطلاع رسانی کند. یا خیلی موارد دیگر که نرم افزار بررسی سئو با چک لیست خود می تواند نبود آنها را به شما گوشزد کند.
تحلیل و آنالیز سایت با ابزارهای بررسی سئو
تحلیل و آنالیز سایت به شما در روند سئو کمک زیادی می کند و حتی می تواند از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری کند.
تصور کنید در صفحه ای که قصد سئو آن را دارید عناوین بسیاری را به کار برده اید اما دید جامعی از آن را ندارید ، یعنی نمی دانید کدام عنوان در الویت باید باشد و چه عنوانی نباید از برچسب بالاتری برخوردار باشد.
در تصویر زیر دقت کنید عناوین به چه صورت آوردن شده است.
همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید الویت از H1 تا H4 از 6 هد استفاده شده است و به خوبی بازگو کننده موضوع صفحه است که فقط با آنالیزور سایت می توانید آن را به خوبی درک کنید.
ابزار بررسی سئو وردپرس
انجام سئو وردپرس از این جهت که بسیاری از سایت ها از وردپرس استفاده می کنند مهم است، بررسی وضعیت سایت به شما در بهبود سئو وردپرس کمک می کند و سرعت شما را افزایش می دهد ، اتفاقا یکی از ابزارهای بررسی سئو ، افزونه سئو وردپرس Yoast است.
این افزونه سئو ضمن کمک به شما در تنظیم موارد مهم سایت مثل امکان نوشتن توضیحات متای مجزا برای هر صفحه و همچنین کنترل عناوین صفحه نقش مهمی در چک سئو دارد.
همانطور که گفته شد استفاده از ابزارهای بررسی سئو می تواند یک کمک خوب باشند اما وابستگی به آنها نیز گاهی شما را دچار مشکل می کند ، اما مزایای آنها به نبودشان میچربد پس بهره بردن از آنها خالی از لطف نیست.
یکی از مزایا ابزارهای بررسی سئو تحلیل سئو صفحه در یک زمان است ، یعنی می تواند گزارشی از عملکرد فعلی سایت ارائه دهد و شما را با حجم بالایی از اطلاعات که ممکن است گیج کننده باشند رها سازند.
پیشنمایش سایت قبل از اینکه حتی گوگل آن را به همگان نمایش دهد چیز به درد بخوری است که یک ابزار سئو می تواند آن را ارائه دهد ، به تصویری از پیش نمایش سایت ما آپسئو نگاه کنید
یا یکی از چیزهایی که می تواند خیلی تکراری به نظر برسد نبود برچسب alt تصویر است که به دلیل تعدا بالای عکس در یک صفحه به وجود می آید ، اما ابزارهای سئو آنلاین این مشکل را با بررسی تک تک تصاویر حل کرده اند.
و حتی مواردی که شما بدون ابزار نمی توانید به بودن یا نبودنشان مطمئن باشید با ابزار بررسی سئو می توانید اطمینان یابید که همه چیز درست کار می کند.
بررسی نمایش سایت در تلفن همراه
اینکه سایت شما در تلفن همراه چگونه دیده می شود و یا اینکه ریسپانسیو است یا خیر را نیز با ابزار بررسی سئو می توانید بررسی کنید.
خوب ما بعضی از مزایای ابزارهای بررسی سئو را معرفی کردیم ، اما مطمئنا کاربردهای خیلی زیادی را می توان در انواع ابزار های بررسی سئو پیدا کرد.
Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای بررسی سئو
ابزار می تواند یک فهرست کامل از لینک های وب سایت را همراه با اطلاعات جانبی به شما بدهد. این اطلاعات شامل: چگالی لینک، سرعت انتقال لینک، متن تگ لینک ها و … می باشند.
کنسول جستجوی گوگل
یکی از بهترین ابزارهای بررسی سئو بصورت رایگان، کنسول جستجوی گوگل (Search Console) است. این ابزار بصورت رایگان گزارش کاملی از کلمات جستجو شده، رتبه کلمات در موتور جستجوی گوگل و بک لینک های اشاره شده به سایت شما در اختیارتان می گذارد.
یادتان باشد یادگیری اصول اولیه سئو ابتدایی ترین اقدام برای رتبه گرفتن در گوگل است. ابزارهای بررسی سئو یکی از مواردی هستند که به شما در یادگیری سئو کمک می کنند.
دیدگاهتان را بنویسید