ایجاد چندین صفحه کم کیفیت برای یک موضوع

در گذشته مردم برای اینکه در هر کلمه کلیدی رتبه بندی شوند و در گوگل اول باشند برای هر موضوع چندین کلمه را که همه یک معنی میدادند ایجاد می کردند ، به طور مثال وقتی شما اقدام به فروش کتاب می کنید ممکن است به ذهنتان برسد صفحاتی جداگانه برای کلمات : فروش کتاب ، فروشگاه کتاب و کتافروشی ایجاد کنید ، که همانطور که پیداست همه یک معنی را دارند.

در حالی که بهتر است یک وب سایت دارای صفحات منحصر بفرد برای چند موضوع مختلف باشد.

تکنیک های این چنینی برای کاربران مفید نیستند و حتی گوگل هم برای این مسئله یک الگوریتم ویژه دارد که ممکن است شما را به دردسر بیاندازد.

الگوریتم پاندا برای محتوای کم ارزش

چنین استراتژی باعث گسترش محتوای کم ارزش در سراسر وب شد ، اما گوگل با بروز رسانی الگوریتم پاندا مانع از این کار شد.

سال 2011 گوگل با بروز رسانی الگوریتم پاندا به جریمه صفحات کم کیفیت پرداخت و باعث شد صفحات با کیفیت نتیجه بالاتری را به دست بیاورند.

واضح است که به جای ایجاد چندین صفحه ضعیف برای یک کلیدواژه با چندین روش نوشتن همان کلیدواژه ، یک کلمه کلیدی برای یک صفحه جامع ایجاد کنید و آن را با کیفیت بسازید.

دلیل افت بسیاری از سایت ها در گوگل

بسیاری از سایت ها متاسفانه کم کم درگیر این مسئله در الگوریتم پاندا می شوند، در واقع روند منجر شدن به جریمه گوگل در بسیاری از سایت ها به این صورت است که مردم در ابتدای تولید محتوا برای سایت خود ابتدا همه موضوعات را درج می کنند، پس از مدتی وقتی تنوع موضوع کم می شود این فکر به ذهنشان می رسد که شاید بتوانند با تغییر ترکیب و یا شبیه نوشتن کلمات ، جایگاه باقی کلمات را نیز به دست بیاورن

اما متاسفانه این استراتژی همچنان قربانی می گیرد و کمتر کسی متوجه آن می شود ، ظاهرا اطلاع رسانی درباره این موضوع کمتر اتفاق افتاده و مردم به جای دسترسی به منابع اصلی سئو سایت به چیزهایی توجه می کنند که ارزش چندانی برای پیش برد اصل سئو ندارند.

چطور ممکن است برخی نکات مهم سئو را که صاحب موتور جستجو به کاربران برای نحوه ساختن سایت و شروع رقابت برای رتبه بندی اطلاع رسانی می کند را مردم نادیده میگیرند و بیشتر به موضوعاتی می پردازند که یا ارزش کمی دارند و یا کلا فراموش شده هستند.

ظاهرا انسان ها دوست دارند همه سیستم ها را با دید بی اعتمادی نگاه کنند و بیشتر به این بپردازند که ضعف های سیستم چیست تا از آن به نفع خود بهره ببرند.

1 Comment to “ به جای ایجاد چندین صفحه کم کیفیت برای یک موضوع ، یک صفحه جامع را سئو کنید”

  1. یونس says :پاسخ

    در آخرین به روزرسانی گوگل تقریباً تمامی وب سایت ها هم افت داشتن و هم رشد کردن، هر سایتی با هر استراتژی ای دارای افت شده بود. اما چیزی که واضحه اگه ما مطالبون رو مطابق با نیاز کاربر تولید کنیم. یعنی دقیقاً اون چیزی که الگوریتم پاندا از ما می خواد ما نباید نگران آپدیت های جدید گوگل باشیم. پس اگه اولویت ما از تولید محتوا رضایت کاربر باشه مطمئن باید مطمئن باشیم که بعد از هر بار به روزرسانی ما در نتایج جستجوی گوگل رشد خواهیم کرد.
    این مطلب کاملاً درسته، ما باید در ایجاد url ها خیلی وسواس داشته باشیم. باید برای هر صفحه مثل صفحه اصلی وب سایت نگاه کنیم و محتوای باکیفتی تولید کنم. و موضوعی که خیلی اهمیت داره اینه که محتوای با کیفیت ربطی به میزان اون نداره و این هم یک تفکر اشتباهه که هر چی محتوا طولانی تر باشه بهتره.
    به هرحال شناخت الگوریتم های گوگل یعنی نشان دادن مسیری برای فعالیت در حوزه وب .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *