سئو داخلی سایت

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی به انگلیسی (Onpage SEO) بخش اصلی در سئو سایت می باشد که با رعایت موارد سئو داخلی مانند تولید محتوا بر اساس اصول سئو ، لینکسازی داخلی و موارد دیگر انجام می شود.

فرآیند کنترل به صورت مستقیم موارد موجود درون یک وب سایت از جمله تصاویر، متون، کدهاو … به سئو درون صفحه مرتبط است. به عبارتی دیگر میتوان گفت هر مطلبی که درون وب سایت قرار داده میشود با سئو درون صفحه در ارتباط است. شاید این شیوه را بتوان پایه تمام تلاشها جهت بهینه سازی سایت دانست، چرا که شما بیشترین میزان کنترل را روی آن دارید. که در واقع اولین و بیشترین تلاش سئوکاران روش سئو سایت درون صفحه ای می باشد.

اگر می خواهید مردم محصول شما را به صورت آنلاین پیدا کنند و بخرند، به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیاز دارید. سئو عمل بهبود وب سایت شما به روش هایی است که باعث می شود در نتایج موتورهای جستجو بالاتر ظاهر شود.

سئو داخل صفحه چیست؟

سئو داخلی به فرآیند بهبود محتوای صفحات وب برای نشان دادن بالاتر آنها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) اشاره دارد. موارد سئو داخلی که اتفاقا زیاد هم هستنددر درون صفحه وجود دارند از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا بهینه‌سازی تصویر و غیره که بهبود در این بخش یک سوم استراتژی سئو را تشکیل می‌دهد .

دو سوم دیگر یک استراتژی جامع سئو، سئوی خارج از صفحه و سئو فنی است. سئوی خارج از صفحه بر تولید بک لینک از طریق تاکتیک هایی مانند لینک سازی و بازاریابی رسانه های اجتماعی تمرکز دارد. سئوی فنی بر بهبود زیرساخت سایت، مانند سرعت سایت، رعایت اصول کد نویسی، UX در دستگاه های تلفن همراه، فایل های robots.txt، محتوای تکراری و موارد دیگر تمرکز دارد.

از آنجا که کنترل سئو داخلی بر خلاف سئو خارجی بیشتر در دست شماست پس می توان تا حد زیادی روی سئو کلی تاثیر بگذارید.

سئو داخلی چیست؟

سئو درون صفحه شامل مجموعه روش هایی است که برای بهینه سازی هر یک از صفحات یک وب سایت به منظور بهبود رتبه آن صفحات در نتایج جستجوی گوگل و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به آن صفحات، به کار گرفته می شود. روش هایی که معمولا بیشتر به استانداردهای سئو مربوط می شود.

همان طور که عنوان شد سئو سایت درون صفحه به سئو بخشهای مرتبط داخل وب سایت مرتبط میگردد. اما از ترفندهای مهم در سئو درون صفحه ای که سبب ارتقا وب سایت شما می گردد میتوان به مواردی چون: ایجاد هدف مشخص از جستجو و برآورده ساختن آن در محتوای وب سایت، بالا بردن سرعت وب سایت، طراحی UIو UX قابل اعتماد، دوری کردن از عناصر تکراری و منزجر کننده در وب سایت، استفاده از کلمات کلیدی و مفید (در عنوان صفحه، محتوای صفحه، تگ ها، آدرس بار صفحه و…)، بهینه سازی تصاویر، ایجاد ارزشهای منحصر به فرد در وب سایت و تقویت نمودن آنها و… عنوان نمود.

در مباحث بعدی در مورد هر یک از موارد موثر در سئو درون صفحه ای به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

سئو سایت از ابتدا تا پایان انجام پروژه

سئو سایت لیست متریک های متعددی را شامل می شود که برای مشاهده نتیجه دلخواه خود را سئو سایت می بایست این موارد و متریک ها را به انجام رسانید. در طبقه بندی که از این متریک ها می توان انجام داد به لیست متریک های داخلی و نیز خارجی تقسیم می گردد.

تعیین کلمه کلیدی در سئو سایت

آغاز کار پروژه سئو سایت با انتخاب کلمه کلیدی همراه می شود. شما می بایست کلمه کلیدی سایت خود را مشخص نمایید . سختی کلمه کلیدی را مورد انالیز قرار دهید. شاید شما این تصمیم را داشته باشید که کلمه کلیدی راحت تر را انتخاب کنید که در تایم زودتری به نتیجه دلخواه خود یعنی قرارگیری در صفحه اول گوگل برسید. و نیز این نکته را در نظر بگیرید که کلمات کلیدی سخت تر کلیک و جستجو بیشتری را خواهند داشت.

محتوا نویسی در سئو سایت

پس از تعیین کلمه کلیدی حال باید برای این کلمه کلیدی محتوا را تهیه نمایید. لیست مقالات خود را متناسب با کلمه کلیدی سایت خود تنظیم نمایید و تولید محتوا را با کلمه کلیدی خود آغاز کنید تا ارتباط و اهمیت آن کلمه کلیدی را به گوگل بفهمانید.

تگ هد که از H1 تا H6 هستند برای قرارگیری تیترها و عنوان ها در مطالب استفاده می شوند در واقع شما به واسط تگ H می توانید تیترهای خود را به گوگل بشناسانید و نیز ارتباط و اهمیتی که کلمات و نیز عبارات به محتوای شما دارند را نشان دهید. تگ H بسته به اهمیت از H1 تا H6 می باشد. در ادامه به بیان نکاتی در خصوص H در صفحات سایت اشاره خواهیم نمود.

تگ H1

تگ H1 به منظور مشخص و تعیین نمودن عنوان اصلی هر صفحه از سایت می باشد. در واقع هر صفحه از سایت شما تگ و عنوان اصلی دارد که در تگ H1 قرار می گیرد. بنابراین با قراردادن کلمه یا عبارات در هر صفحه از سایت خود در تگ H1 عنوان هر صفحه از سایت را به گوگل بشناسانید.

تگ H2

تگ H2 به منظور نمایش تیترهای داخلی می باشد که بهتر می باشد در ارتباط با H1 و کلمات درج شده در آن مرتبط با تیتر و عنوان اصلی صفحه باشد.

تگ H3

تگ H3 و به مانند تگ H2 می باشد با این تفاوت که تگ H2 ارزش بیشتری نسبت به تگ H3 دارد. به همین ترتیب تگ H4 از تگ H5 اهمیت و ارزش بیشتری را نشان می دهد. پس بنابراین تیترهای موجود در سایت خود را متناسب با اهمیت آن در تگ H قرار دهید تا بتوانید تیترهای خود و نیز هدف اصلی از  صفحات سایت را به گوگل نشان دهید.

رعایت نکات سئو درون صفحه

در اینجا برخی نکات مهم سئو داخلی سایت که اگر رعایت کنید باعث افزایش رتبه سایت شما می شود را بیان می کنیم. موارد سئو داخلی :

  1. تولید محتوای دست اول
  2. رعایت کیفیت محتوا و اختصاصی نویسی
  3. به کاربردن صحیح تگ های عنوان مانند H1 و H2
  4. استفاده از لینک داخلی
  5. نوشتن مطلب طولانی
  6. نوشتن مطلب حداقل 10 مطلب در ماه
  7. رعایت ویراستاری و املا درست کلمات
  8. لینک دادن حداقل یک عدد به منابع مهم و مرتبط با موضوع
  9. قرار دادن کلیدواژه ها در ابتدای صفحه
  10. استفاده درست از عناوین صفحات
  11. بهینه سازی تصاویر
  12. نوشتن توضیحات متا جذاب
  13. انکر تکست صحیح
  14. آدرس درست و کوتاه URL
  15. تحقیقات کلمات کلیدی مرتبط و مفید

وقتی گوگل صفحات شما را می خزد و فهرست می کند، در حال خزیدن و ایندکس کردن محتوا است. بدون محتوا، نمی توانید در رتبه بندی بالا قرار بگیرید. ایجاد محتوای باکیفیت نه تنها به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد صفحه‌ای دارید که ارزش رتبه‌بندی بالاتر در SERP را دارد، بلکه به جستجوگران دلیلی برای مصرف و اشتراک‌گذاری محتوای شما می‌دهد.

سئو داخلی

چک لیست سئو داخلی چیست؟

چک لیست سئو داخلی که در زیر آمده به شما کمک می کند طبق لیست زیر نسبت به عملکرد خود در انجام سئو داخلی اقدام فرماید.

توجه داشته باشید هر یک از موارد سئو داخلی زیر کامل کننده یکدیگر در سئو هستند و دقت در انجام هر یک از موارد می تواند تاثیر زیادی در سئو سایت شما داشته باشد.

عنوان صفحات در سئو داخلی

اگر بگوئیم عنوان صفحه در موارد سئو داخلی سایت رتبه اول را دارد ، بی راه نگفتیم زیرا پس از بررسی هزاران سایت و آزمون و خطا متوجه شدیم سایت هایی که عنوان مرتبط و الگوی درست را استفاده کرده بودند جایگاه بهتر و ثابت تری در نتایج جستجو به دست آمورده بودند.

از آنجا که تمرکز صفحه با عنوان صفحه مشخص می شود پس استفاده از کلمه کلیدی هدف در عنوان صفحه اولین کاری است که باید انجام دهید.

عنوان صفحه باید در حدود 70 کاراکتر باشد و کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده شود.

عنوان شما باید توصیفی دقیق اما کوتاه از محتوای کلی صفحه باشد. کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان اضافه کنید. مطمئن شوید که عنوان هر صفحه منحصر به فرد است.

الگوی صحیح نوشتن عنوان صفحات به صورت زیر می باشد:

عنوان اول | عنوان دوم – نام برند

مهمترین نکته ای که باید آن را در موارد سئو داخلی رعایت کنید عدم تکرار کلیدواژه در عنوان صفحات است ، این کار از دید گوگل اسپم به حساب می آید.

توضیحات متا

توضیحات متا تگی مهم در صفحات می باشد ، همانطور که در جستجوی گوگل مشاهده کرده اید ، توضیحات کوتاهی در پایین هر لینک در نتایج جستجو ظاهر می شود که توضیح کوتاهی از آنچه در محتویات صفحه وجود دارد را بیان می کند.

توضیحات متا

نوشتن توضیحات متا مرتبط و اصولی می تواند افزایش کلیک و همچنین سیگنال ارتباط را برای گوگل فعال و بفرستد.

هر چند شایعه است که توضیحات متا دیگر تاثیری در سئو سایت ندارد اما واقعا اینطور نیست ، توضیحات متا یک سیگنال مرتبط می باشد و اهمیت بالایی دارد.

مقدار توضیحات متا 150 کاراکتر می باشد که ما توصیه می کنیم حتما یکبار حداقل کلیدواژه هدف در آن آورده شود.

جالب است بدانید اگر یک صفحه توضیحات متا نداشته باشد ، گوگل دست به کار می شود و یک توضیحات متا از میان محتوای صفحات انتخاب می کند.

توضیحات متا باید برای هر صفحه منحصر بفرد باشد ، در واقع ننوشتن توضیحات متا بهتر از نوشتن توضیحات متای تکراری است.

تگ H1 در سئو داخلی

از میان تگ ها ، تگ H1 مهمترین تگ در میان باقی تگ هاست که تنها یک بار در هر صفحه استفاده می شود و محتویات آن با استفاده از عنوان صفحه و در واقع شامل کلیدواژه هدف می باشد.

محتوای صفحه در سئو داخلی

محتوای صفحه مهمترین بخشی است که در تصمیم گیری گوگل برای رتبه بندی صفحات دخالت دارد و می تواند مشخص کند صفحه مربوط نسبت به دیگر صفحات لیاقت اول شدن را دارد یا خیر

محتوای یک صفحه می تواند شامل متن ، عکس و ویدئو باشد ، هر چند استفاده از فرم ها ، فایل ها و نمودار ها نیز جزئی از محتوا محسوب می شود.

پیشنهاد می شود مقدار متن هر صفحه حداقل 600 کلمه باشد ، قطعا محتوای 2000 کلمه ای و یا بیشتر قدرت بالاتری نسبت به محتوای 600 کلمه ای دارد ، کمترین مزیت متن 2000 کلمه در نگه داشتن بیشتر کاربر در سایت می باشد.

محتوای هر صفحه قطعا با عنوان انتخاب شده هر صفحه ارتباط دارد و در برگیرنده کلیدواژه مربوط می شود.

سعی کنید هنگام نوشتن مطلب ، شروع آن با کلیدواژه هدف باشد و در بدنه محتوا نیز حداقل 3 الی 4 بار بصورت طبیعی تکرار شود ، البته این مقدار تکرار نسبت به کل متن متغیر است و ممکن است بیشتر باشد.

محتوای هر صفحه منحصر بفرد است و نباید از محتوای دیگر صفحات در یک صفحه دیگر استفاده کنید ، این کار کپی به حساب می آید و جریمه می شوید.

جهت غنی تر شدن صفحات از محتوای عکس و فیلم نیز می توانید استفاده کنید ، در مواردی دیده شده استفاده از نمودار و فرم ها ، سئو صفحه بهتری رقم می زند.

آدرس صفحات یا URL در سئو داخلی سایت

اینکه کلیدواژه هدف در آدرس صفحات یا URL وجود داشته باشد یا نه هنوز در ابهام است ، اما چیزی که خیلی اهمیت دارد کوتاه بودن آدرس صفحات است.

بهتر است حداقل آدرس صفحات با کلیدواژه همان صفحه پوشش داده شود.

تصاویر در سئو داخلی

تصویر در مطلب می تواند محتوا را کامل تر و جذاب تر کند ، اما یک تصویر سنگین و یا بدون ALT نیز می تواند بی تاثیر و مضر باشد ، پس برای قرار دادن تصویر در محتوای خود سعی کنید حجم آن بهینه باشد و تگ alt استفاده کنید.

تگ ALT در برگیرنده متنی برای توصیف تصویری است که گوگل نمی تواند ببیند.

نکته مهم در استفاده از تصاویر هنگام نوشتن مطلب این است که وقتی در یک پاراگراف نیاز به استفاده از یک تصویر دارید ، تصویر مربوط باید با ALT مرتبط با همان پاراگراف باشد.

لینک های داخلی سایت

به کار بردن لینک بیلدینگ صرفا برای سئو خارجی و به دست آوردن بک لینک نیست ، لینک های داخلی سایت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند به شکلی که گوگل روی این گزینه به صورت واضح تاکید می کند.

افزودن لینک داخلی به محتوا، راهی سریع برای بهبود سئو ، افزایش بازدید از صفحه و همچنین کمک به بازدیدکنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات دیگر در وب سایت شما است.

لینک سازی داخلی سایت ضمن افزایش ماندگاری کاربران در سایت و بالا بردن بازدید دیگر صفحات می شود ، همچنین باعث بهبود ساختار داخلی و بهبود رتبه نیز می گردد.

برای این کار صفحه هدف خود را با کلیدواژه هدف در صفحات مربوط و با کیفیت لینک کنید تا انکر تکست به دست بیاورید.

به یاد داشته باشید استفاده از عباراتی مانند ” کلیک کنید ” یا ” بیشتر بخوانید ” کلمات مناسبی برای به دست آوردن رتبه نیست.

مواردی که در بالا اشاره شد تنها بخش جزئی از سئو داخلی سایت می باشد ، اما با رعایت همین چند مورد می توانید در رتبه بندی سایت خود تاثیر گذار باشید.

یکی دیگر از مزایای پیوند داخلی این است که به شما امکان می دهد رتبه بندی صفحات خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. هنگامی که یکی از صفحات در SERP رتبه بالایی دارد، می توانید آن را به صفحات دیگر با رتبه پایین پیوند دهید تا رتبه آنها را بهبود بخشید.

گوگل می گوید لینک های خود را در هر صفحه به تعداد معقولی نگه دارید. اما به خاطر داشته باشید، هر چه تعداد لینک‌های بیشتری در صفحه‌ای با رتبه بالا داشته باشید، لینک جویس کمتری می‌تواند به صفحات با رتبه پایین‌تر منتقل شود. هر صفحه قدرت محدودی دارد. هرچه لینک های بیشتری اضافه کنید، بیشتر آن را رقیق می کنید.

کلمات کلیدی در سئو داخلی

نقش اصلی هدفمندی سئو را کلمات کلیدی بازی می کنند ، اگر نتوانید پی ببرید مردم برای رسیدن به سایت شما دقیقا از چه واژه هایی استفاده می کنند قطها سئو هدفمند نخواهد بود.

کلمات کلیدی همانطور که از نامش پیداست به کلیدی ترین کلمات در سئو سایت ها اشاره دارد که قصد دارید با آن ها در نتایج جستجو ظاهر شوید.

هدف از تحقیقات درباره کلمات کلیدی بیشتر هدفمند کردن سئو سایت و مرتبط سازی محتوای داخلی با کلماتی است که جستجو می شوند.

سئو داخلی حرفه ای

سئو داخلی حرفه ای امری که بسیاری از کسب و کارها و شرکت ها به دنبال آن می باشند و با قرارگیری سایت در رنکینگ بالا و به عبارتی صفحه اول گوگل ایجاد می گردد. در این پروسه آیتم ها و متریک های متعددی را پیاده سازی می کنید. بهینه سازی داخلی و نیز خارجی سایت کلیاتی در این راستا می باشد. سئو داخلی پروسه ای همیشگی و مداوم می باشد.

محتوای با کیفیت برای سئو داخلی باید چگونه باشد؟

محتوای شما باید اورجینال باشد. مطالب را دزدی، کپی و سرقت ادبی نکنید. سعی کنید محتوای خود را بهتر از آنچه که قبلاً در بالای موتورهای جستجو رتبه بندی شده است، انجام دهید.

محتوای شما باید تمام اطلاعاتی را که کاربر هنگام جستجوی یک عبارت خاص می خواهد، پیدا کند. اگر انطور باشد، این سیگنال به Google می‌گوید محتوای شما با ارزش و جامع بوده است، تجربه کاربر را راضی می‌کند و ارزش نمایش آن را به جستجوگران بیشتر خواهد شد.

گوگل از نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) استفاده می کند، بنابراین مترادف کلمه کلیدی شما را جستجو می کند.

اصول on-page سئو
اصول on-page سئو

اصول on-page سئو چیست؟

اصول on-page موارد سئو داخلی هستند که در درون سایت و در هر صفحه سایت باید اجرا و رعایت نمایید. موارد سئو داخلی سایت متریک های متعددی را شامل می شود که به واسط آن اعتباردهی داخلی را برای سایتبه همراه خواهد آورد.

اصول on-page سئو متناسب با الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم پاندا ، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر هستند.

مهمترین اصول on-page

اصول on-page سئو مواردی همچون بهینه سازی url ، بهینه سازی سرعت سایت ، پیاده سازی هدینگ ها در h1 ، h2 و غیره ، تولید محتوا براساس اصول سئو ، لحاظ نمودن متاتگ های عنوان و توضیحات متا مواردی هستند که در سئو on-page قرار می گیرند؛ همچنین تنظیمات فایل htaccess ، فایل sitemap ، فایل robots.txt مواردی هستند که باید در داخل هاست تنظیم گردند.

سرعت سایت یکی از اصول on-page سئو

به طور مثال اضافه کردن کدهای کش در فایل .htaccess موجب بهبود در وضعیت سرعت سایت می شود و با ذخیره نمودن فایل ها در سرور این بهبود را ایجاد می نمایند.

سورس قالب نیز از دیگر المانهایی است که در سئو سایت اثرگذار است و با بهینه نمودن سورس کد قالب می توانید بهبود در رنکینگ خود را منجر شوید.

وجود فایل های متعدد js و css نیازمند زمان طولانی برای بارگذاری می باشد و این امر کاهش سرعت سایت را به همراه دارد؛ علاوه بر این ، این فکر نیز وجود دارد که شاید کاربران تمایل به صبر و انتظار برای لود صفحه را نداشته باشند و در نتیجه سایت شما را رها کنند.

انتخاب کلمات کلیدی کلیدی مناسب

نکات مهم سئو داخلی این است که در تولید محتوا بر اساس اصول سئو بسیار دقت نمایید و تیترهایی که با جستجو بیشتر کاربران همراه است را ایجاد نمایید. در واقع محتواهایی که برای کاربران سایت شما مفیدتر و کارآمدتر است را انتخاب نمایید و آنها را تولید کنید تا به واسط جستجو این تیترها کاربران بیشتری به سایت شما وارد شوند و در واقع بازاریابی محتوا برای شما انجام می گردد.

سئو داخلی سایت

رعایت نکات مهم سئو داخلی موجب اعتباربخشی داخلی به سایت شما می شود ، اگر شما محتوا را به درستی تهیه ننمایید اعتبار داخلی نخواهید داشت و نمی توانید رنکینگ بالایی را در مقابل دیگر رقبا داشته باشید.

اصول داخلی بهینه سازی سایت با عنوان سئو داخلی سایت بیان می شود.

اعتبارسازی خارجی با عنوان بک لینک یاد می شود و تا زمانی که شما اعتبار داخلی خوبی نداشته باشید نمی توانید با رقبای خود رقابت نمایید.

انتخاب بهترین عنوان برای صفحات سایت

هر صفحه سایت باید دارای یک عنوان منحصر به فرد و دارای کلمات کلیدی رقابتی باشد. فراموش نکنید عنوان را خیلی طولانی ننویسید زیرا گوگل عناوینی که بیش از 70 کاراکتر دارند را کوتاه می کند؛ این اتفاق باعث جذاب به نظر نرسیدن عناوین و در نتیجه کاهش کلیک خواهد شد. حتی بیش از اندازه کوتاه بودن عنوان صفحه نیز نتیجه خوبی نخواهد داشت.

توضیحات متا را با دقت بیشتر وارد نماید.

مطمئن نیستیم توضیحات متا تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی داشته باشد، اما این را میدانیم قطعا مهم هستند. این اهمیت از این بابت است چون در نتایج جستجو ظاهر می شوند و وظیفه بازاریابی سایت شما را به عهده دارند. این قسمت کاربر را تشویق به کلیک می کند و در صورتی که بیش از اندازه بلند باشد ، توسط گوگل قطع می شود و جمله شما ناقص خواهد شد.

اگر بخواهیم به اصول on-page سئو بصورت کامل بپردازیم شاید تنها در این مطلب همه موارد کامل نشوند اما شما می توانید در دیگر مطالب سئو ، موارد بیشتری را مورد مطالعه قرار دهید.

شما می توانید برای بررسی بیشتر بر اساس چک لیست ابزار بررسی سئو سایت آپسئو بصورت رایگان به چک اصول on-page سئو سایت خود بپردازید.

کلمه کلیدی فوکوس در سئو داخلی صفحه یا on-page سئو چیست؟

در سئو، کلمات کلیدی در هر صفحه به محتوایی اشاره می کنند که کاملاً با کلمات کلیدی در جستجو مطابقت دارد ، دقیقاً همانطور که وارد شده است. از نظر تاریخی ، کلمات کلیدی دقیقا هم برای جستجوی ارگانیک و هم به صورت تبلیغات ادورز مهم هستند و موضوع مکرر مباحث مربوط به سئو می باشد.

لینک داخلی چیست؟

لینک داخلی پیوندهایی هستند که در محتوای یک سایت به محتوای داخلی همان سایت در همان دامنه اشاره می کند.

انکر تکست چیست؟

Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک لینک می باشد. در مرورگرهای مدرن ، اغلب به رنگ آبی است.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *