استانداردهای سئو

استانداردهای سئو

استانداردهای سئو شامل مجموعه دستورالعمل هایی است که با رعایت آن ها می توان در رتبه بندی گوگل جایگاه مناسبتری را صاحب شد. استانداردهای سئو شامل مواردیست که یا توسط گوگل تایید شده اند یا تنها یک فرضیه هستند که طی آزمون و خطا ها به دست آمده اند.

برچسب عنوان در استانداردهای سئو

استانداردهای سئو

یکی از استانداردهای سئو استفاده صحیح از برچسب عنوان است ، برچسب عنوان یکی از مهمترین عناصر در صفحه است، بنابراین به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید همچنین برای به دست آوردن رتبه بند بالاتر، کلمات کلیدی مهم را در شروع عنوان بنویسید.

از آنجا که متن عنوان در اول نتایج جستجو ظاهر می شود معمولا بخش برجسته ای از نمای صفحه را نمایش می دهد ، برای جذابیت بیشتر و در نتیجه کلیک بیشتر آن را درست انتخاب کنید.

به خطاهای 404 بی توجهی نکنید

متاسفانه بسیار دیده شده ضمن اخطار های گوگل مبنی بر وجود صفحات حذف شده یا از دسترس خارج شده باز هم به خطا های 404 گوگل بی توجهی می شود و این بی توجهی نتیجه ای جز افت رتبه ندارد ، هنگامی که گوگل متوجه میشود یک سایت صفحاتی که قبلا موجود بوده را دیگر نمی تواند ایندکس کند با کد خطای 404 در ابزار وبمستر اطلاع رسانی می کند ، در صورت نادیده گرفتن این خطا ها فکر می کند این سایت رها شده است و رتبه آن را کاهش می دهد ، شاید کد خطای 404 خطرناک ترین دلیل افت سایت ها باشد که خیلی ها از اهمیت آن در استانداردهای سئو بی اطلاع هستند.

دلیل آن هم از دست دادن صفحاتی است که یا بالانس سئو سایت بوده اند یا رنک مناسبی داشته اند که حالا در دسترس نیستند. اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات در دسترس هستند و به درستی توسط ربات های گوگل دیده می شوند.

خطاهای 404 اغلب به یک مشکل در یک وب سایت اشاره دارند. برای مثال، اگر یک پیوند شکسته در یک صفحه داشته باشید و بازدیدکنندگان روی آن کلیک کنند، ممکن است یک خطای 4xx را ببینند. مهم این است که به طور مرتب این اشتباهات را بررسی کرده و علل آنها را بررسی کنید، زیرا ممکن است تاثیر منفی داشته باشند و اعتبار سایت را از نظر کاربران نیز کم کنند.

البته پیشنهاد می کنیم ضمن بررسی صفحات 404 به فایل robots.txt نیز توجه داشته باشید ، برخی از صفحات سایت شما ممکن است از دیدرس ربات ها توسط این فایل محدود شده باشند ، توصیه می شود که فایل robots.txt را هر چند مدت یکبار بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای شما در دسترس هستند و یا به اشتباه مسدود نشده باشند.

ایجاد یک صفحه سفارش 404

یک صفحه خطای 404 سفارشی می تواند به شما در نگهداری کاربران کمک کند ، به این صورت که به کاربران اطلاع می دهد صفحه ای که به دنبال آن هستید وجود ندارد و همچنین می تواند دارای عناصری مانند: Sitemap HTML، فهرست منو سایت و فیلد جستجو باشد.

با توجه به کنفرانس Google Search Console، به نظر می رسد که وجود صفحه 404 ضروری است زیرا اگر صفحه ای واقعا 404 باشد باید با کد 404 مشخص شود در غیر اینصورت ممکن است گوگل صفحه مربوط را ناشناس و یک عیب دیگر برآورد کند.

در دسترس بودن سایت تنها با www یا بدون www

معمولا اکثر وب سایت ها دامنه هایی با و بدون www دارند همین مسئله باعث اشتباه ناخواسته کپی می شود ، رفع این مشکل به شما کمک می کند تنها یک نسخه از سایت را به موتور های جستجو نشان دهید.

البته این مسئله شامل نسخه HTTP / HTTPS سایت شما نیز می شود و اگر به درستی تنظیم شده باشد، از مشکل کپی در امان خواهید بود.

استاندارد های سئو
استاندارد های سئو

شاخصهای سئو در استانداردهای سئو

شاخص های سئو سایت لیستی از پارامترها می باشند که به منظور انجام پروژه سئو انجام می گیرند. اگر می خواهید پروسه سئو سایت را طبق استانداردهای سئو انجام دهید پس باید لیستی از متریک ها و شاخص ها را روبه رو خود بگذارید و به اجرا و اعمال آنها بپردازید. اگرچه استانداردهای سئو با به روز رسانی و تغییراتی همراه است اما اصول بنیادی سئو همراه یکی می باشد. در ادامه شاخص های سئو سایت را بیان می نماییم.

تعیین کلمه کلیدی در سئو

ابتدایی ترین گام در پروسه سئو انتخاب کلمه کلیدی می باشد. انتخاب مناسب ترین کلمه کلیدی می تواند کلمه کلیدی باشد که بیشترین جستجو را توسط کاربران شما دارد و یا اینکه کلمه کلیدی که با درصد جستجو پایین تری همراه است تا در مدت زمان کمتر و نیز با صرف انرژی و هزینه کمتر اجرا گردد.

عنوان و تگ تایتل

پس از انتخاب کلمه کلیدی باید صفحه ای را بدان اختصاص دهیم. اغلب وب مسترها کلمه کلیدی اصلی را برای صفحه اصلی سایت تنظیم می نمایند. کلمات کلیدی بیشتر و فرعی تر را نیز در صفحات داخلی بدان می پردازند. برای مثال برای کلمه کلیدی سئو سایت صفحه اصلی و برای کلمه کلیدی سئو سایت وردپرس صفحه داخلی را بدین منظور تنظیم میکنیم. پس از انتخاب صفحه حال باید تایتل و عنوان صفحه را مناسب با آن اجرا نماییم.

چگالی کلمه کلیدی در سئو

اینکه شما از کلمه کلیدی خود بیشتر در محتوا و تیتر صفحات استفاده کنید می تواند ارتباط شما را بدان کلمه کلیدی بیشتر نشان دهد. پس بنابراین کلمه کلیدی خود را در محتوا تکرار نمایید.

انتشار محتوا در سئو

محتوا یکی از مهم ترین پارامترها در رعایت استانداردهای سئو می باشد. اینکه شما محتوای با کیفیت تهیه کنید می تواند کاربران بسیاری را به سمت سایت شما روانه کند.

بک لینک در استانداردهای سئو

بک لینک ها یا لینک سازی خارجی که به واسط کلمات کلیدی در دیگر سایت ها درج می شود می تواند اعتبار سایت شما را نشان دهد. هرچه شما از سایت های معتبرتری بک لینک تهیه کنید می توانید ارزش و اعتبار سایت خود را بیفزایید.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *