لوگو آپسئو
شروع سئو سایت با انتخاب لیست کلمات کلیدی

لیست کلمات کلیدی را با 4 روش به دست بیاورید

فهرست مطالب

لیست کلمات کلیدی برای شروع سئو سایت لازم است و باید با روش های مختلف به دست بیاورید. مثلا در هنگام سئو فروشگاه اینترنتی، همان لیست کلمات کلیدی می باشد که احتمالا شما هم در هنگام خرید چیزی از آنها استفاده می کنید.

خیلی از افراد برای رفتن به فروشگاه بزرگی مثل هایپراستار بدون لیست خرید، به فروشگاه نمی روند چون در آن زمان یا دست خالی بیرون می روند یا خریدهایی بر اساس نیازشان نخواهند داشت. انتخاب لیست کلمات کلیدی هم دقیقا به همین صورت است.

گفتیم انتخاب لیست کلمات کلیدی ، اما چطور می توان لیست بهترین کلیدواژه ها را انتخاب و در سئو سایت به کار برد؟

انتخاب لیست کلمات کلیدی در ایجاد محتوا گذاری وب سایت پایه و اساس یک استراتژی موفق و موثر در بازاریابی به وسیله موتورهای جستجو می باشند. تحقیق و بررسی کافی جهت گزینش بهترین عبارتهای که با آن کاربران وب با جست و جوی آنها سایت شما را پیدا کنند بسیار مهم است.

شما باید به دنبال عبارتهایی باشید که مخاطبان اصلی شما از آنها برای جست و جو و یافتن شما انجام می دهند. این عبارات و کلمات کلیدی بخشی نیست که تنها شما می پسندید و برای جست و جو استفاده می کنید، بلکه این عبارات باید آنهایی باشند که واقعا جست و جو شده نه آن چه شما فکرمی کنید و یا حدس می زنید کاربران جهت جست و جو از آن ها استفاده می کنند.

ابزار پیشنهاد کلیدواژه و پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی

ابزار پیشنهاد کلیدواژه و پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی به شما در پیدا کردن بهترین کلمات جستجو شده توسط کاربران در گوگل کمک می کند.

Search
Generic filters

مثال : آپسئوسئو سایتسئو

انتخاب لیست کلمات کلیدی

رتبه بالا با استفاده از عبارت مناسب تمام بخشی است که شما باید به آن دست بیابید و این کار با استفاده از یک سئو کار با تجربه و موفق امکان پذیر است و شما به تنهایی نمی توانید به این موضوع دست بیابید.

این امکان وجود دارد که شما با کلمات و یا عبارت هایی همیشه در صدر نتایج جستجو قرار داشته باشید، ولی موتورهای جستجو حتی یک بیننده را به سایت شما راهی نکنند. علت آن را می توان این قضیه دانست که شما عبارت و کلماتی را انتخاب کرده اید که اصلا جست و جو نمی شوند. بنابراین باید استراتژی ایجاد لیست کلمات کلیدی و محتوایی که کاربران را به سمت شما بکشاند با استفاده از عملیات سئو بهبود بخشید. 

برای انتخاب و گزینش لیست کلمات کلیدی نیازمند تحقیق کامل و مناسب و همین طور دانش و شناخت درست از کسب و کار و منافعی که از طریق آن به مشتریان وارد می شود نیاز است.

چه کلماتی برای انجام عملیات سئو سایت خودتان باید انتخاب کنید؟

جهت انتخاب لیست کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مناسب جهت سایت خود باید به فاکتورهای اصلی زیر توجه داشت:

  • میزان ارتباط، میزان محبوبیت، میزان رقابت.
  • ارتباط داشتن کلمه کلیدی با محتوای سایت
  • میزان استفاده ای که کاربران در جستجو ها از آن می کنند
  • قابلیت رقابتی آن در بین سایتهای رقیب جز فاکتورهای اصلی و مهم برای انتخاب کلمات کلیدی هستند.

تحقیق کلمات کلیدی برای هدفمند کردن بهترین روشها

اولین قدم در بهینه سازی موتورهای جستجو واقعاً تعیین این موضوع است؛ این بدان معنیست که عباراتی ( “کلمات کلیدی” ) را که افراد در جستجوی آنها هستند شناسایی کنید تا در موتور های جستجو رتبه بندی شوید و اولین معیار برای انتخاب کلیدواژه مناسب حجم جستجوی کلمات کلیدیست ، اما متأسفانه دانستن آن کار ساده ای نیست.

در طور مدت وجود گوگل ، نحوه جستجو ، رفتار مردم و کلماتی که مردم جستجو می کنند تغییرات بسیاری رخ داده ، جالب است بدانید در نهایت تعداد زیادی از مردم معمولا جستجویی مشابه با کلمات مشابه انجام می دهند ، در این بین صاحبان وب سایتها متوجه شدند برخی عبارات کلیدی جستجوی بیشتر و حتی بازده بیشتری را دارند.

از آنجا که گوگل علاقه مند است نتایج با کیفیت و درست را برای کاربران خود به نمایش بگذارد پس از سایتهایی که سعی می کنند ضمن بالا بردن کیفیت ، محتوا مناسبی را ارائه دهند استقبال می کند و مطمعنا نسبت به آن دسته که سئو مناسبی دارند احترام قائل می شود و بلعکس سایت هایی که بهینه نیستند و در کل با جستجوی کاربران مطابقت کمی دارند دوری می کند.

گوگل برای این که بداند کدام سایت بهتر ، بروزتر و تلاش بیشتری می کند از ربات های خود کمک می گیرد ، خزنده های گوگل روزانه میلیون ها بار به وب سایت ها سر می زنند و تغییرات جدید را ثبت میکنند، پس اگر تلاش روزانه داشته باشید و با اصولی کار را پیش ببرید قطعا رتبه بهتری را به دست خواهید آورد.

سئو کلمات کلیدی سخت چگونه انجام می شود؟

کلمات کلیدی سخت کلماتی هستند که رقابت بیشتری در آن وجود دارد در واقع کلمات کلیدی هستند که بیشتر توسط کاربران جستجو می شود و همین امر موجب می شود که سایت های بیشتری تمایل برای قرار گیری در صفحه اول را نشان دهند و از این رو پروسه سئو سایت این کلمات کلیدی نیاز به مدت زمان بیشتر و نیز هزینه و انرژی بیشتر دارد. در ادامه خواهیم گفت که برای کلمات کلیدی سخت چه پروسه ای را انجام دهید.

انتشار محتوای بیشتر برای سئو کلمات کلیدی سخت تر

زمانی که کلمات کلیدی شما سخت تر می باشد پس شما می بایست فعالیت و عملکرد خود را بیشتر نمایید. بدین منظور که تعداد محتوای بیشتری را انتشار دهید.

محتوای با کیفیت را در برنامه کاری خود در پروسه سئو سایت قرار دهید. بازاریابی محتوا می تواند کاربرن و ترافیک را به سمت سایت شما جلب نماید و از این رو می تواند فاکتوری موثر و تاثیرگذار در روند بهینه سازی سایت شما باشد.

در محتوای خود کلمات کلیدی را در نظر بگیرید و در عنوان اصلی صفحه ، تیترهای داخلی و نیز در درون محتوا، کلمات کلیدی خود را بگذارید. دقت داشته باشید که انتشار محتوا را به طور مرتب داشته باشید در غیر اینصورت شما از دیگر رقبای خود عملکرد ضعیف تری را خواهید داشت.

نقش کلمه کلیدی جهت عملیات سئو سایت چیست؟

نقش کلمه کلیدی در انجام عملیات سئو سایت و در بخش نوشتاری بسیار پر رنگ است. در زمان تحلیل کلمات هر صفحه، گوگل کلمات را دسته بندی می نماید. کلمات کلیدی در نگارش محتوا و بارگذاری در سایت جهت بدست آوردن ترغیب و بازدید بیشتر کاربران بخش واضح و پراهمیتی است، ولی باید گفت گوگل در زمان گزینش بهترین صفحات، تنها عبارتهای جستجو شده و کلمات کلیدی را در نظر نگرفته بلکه علاوه بر کلمات کلیدی کل متن، عبارت و کلماتی را که در ارتباط با عنوان روی صفحه می باشند را بررسی می نماید.

برای مثال چناچه عبارت ” گل بنفش” را جستجو کنید، گوگل به دنبال صفحاتی می گردد که علاوه بر خود عبارت مورد نظر، بخش هایی مرتبط و موضوعی مانند گل بنفشه، گلهای رنگ بنفش، رنگهای گل، تناژ رنگ، زمان گلدهی و… هم برای نمایش بر روی صفحه اول می آورد. بنابراین با دانستن این موضوع به شما پیشنهاد میکنیم چناچه به دنبال لیست کلمات کلیدی هستید که همه را به سمت شما بکشاند و نقش کلیدی در سایت شما ایفا کند به دنبال ابزارهای دیگر سئو سایت برای رسیدن به این هدف باشید.

یکی از این ابزار راه اندازی وبلاگی است که با کلمات کلیدی شما را به صفجه اصلی لینک کرده و مقدار بازدید سایت را بالا می برند. در واقع راه اندازی وبلاگ را می توان جز ترفندهای سئو برون صفحه ای هم دانست که با لینک دهی شما را به سایت اصلی متمرکز می کند.

تکرار مناسب کلمات کلیدی برای انجام سئو

همان طور که در مطالب بالا اشاره شد انتخاب و گزینش کلمه کلیدی مناسب در تدوین محتوا بسیار مهم میباشد. زیرا کلمات کلیدی متعارف جستجو شده در گوگل از جانب مخاطبان سبب میشود که ترافیک بالایی از این طریق به سمت شما رهنمون شوند. اما امروزه با توجه به تغییرات الگوریتم گوگل تنها تکرار مناسب کلمه کلیدی جهت نگارش محتوا و دیگر بخش ها می تواند سئو سایت موفقی را برای شما ایجاد کند در صورتی که در گذشته تنها با قرا گرفتن کلمه کلیدی در بخش استراتژیک صفحه مانند سرتیترها گوگل شما را برای بارگذاری صفحه در جستجوهای خود نشان می داد.

انتخاب کلیدواژه ها بر اساس تجربه کسب و کار

هر شخصی در مرحله اول با کسب و کار خود آشناست و دقیقا می داند مخاطبش کیست. همین مسئله باعث می شود تا حدودی بداند مردم برای پیدا کردن کسب و کار وی چه کلیدواژه هایی را برای جستجو در گوگل به کار می برند. در این مرحله سعی کنید لیست کلمات کلیدی احتمالی که اگر شما جای آنها بودید جستجو می کردید ، تهیه کنید؛ در مرحله بعدی این لیست به کارتان می آید. پس ادامه مطلب را دنبال کنید تا متوجه شوید چرا به چنین لیستی نیاز دارید.

استفاده از لیست کلمات کلیدی پیشنهادی جستجوی مرتبط در گوگل

گوگل در انتهای صفحه جستجو و نمایش لیست نتایج ، قسمتی با نام Related Searches یا جستجوهای مرتبط دارد؛ این لیست کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل، کمک زیادی می کنند تا بدانید مخاطبان شما بیشتر چه چیزی را جستجو می کنند. تا شما بر اساس آن اقدام به تولید محتوا کنید.

حال کلماتی که در لیست بالا تهیه کرده بودید را جداگانه جستجو و از لیست جستجوهای مرتبط انتهای صفحه گوگل ، کلماتی تازه را انتخاب کنید و به لیست کلمات قبلی خود اضافه کنید.

لیست کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل

استفاده از عناوین انتخابی رقبا در عنوانهای مطالب سایت

صبر کنید کار ما هنوز با نتایج جستجو در گوگل تمام نشده، به رقبای خود توجه کنید، در هنگام جستجوی یک کلیدواژه سرنخ ، حتما لینک رقبای خود را در نتایج می بینید، تجربه رقبا می تواند نکته خوبی برای انتخاب لیست کلمات کلیدی و در نتیجه کاهش زمان تحقیق شما در تهیه لیست کلمات کلیدی داشته باشد.

در اینجا مقداری کلمات کلیدی دارید که ظاهرا دست پر هستید ، اما بهتر است یکبار دیگر لیست خود را با دقت مرور و اگر کلیدواژه ای الویت پایینی نسب به باقی کلمات دارد را حذف کنید.

برای الویت بندی کلیدواژها می توانید از ابزار رایگان گوگل ترندز استفاده کنید.

ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی

در دنیای امروز ، انبوهی از اطلاعات و ابزارها وجود دارد که کافیست کمی کنجکاوی کنید تا به راحتی از امکانات رایگان آنها استفاده کنید ؛ یکی از این ابزار ها ، گوگل کیورد پلنر نام دارد.

این ابزار در دل ابزار قدرتمندتری به نام گوگل ادز جای گرفته که می تواند ایده های جذابی از کلمات پر کاربرد در جستجوی کاربران را به شما بصورت رایگان بدهد. برای استفاده کافیست یک حساب کاربری گوگلی داشته باشید ، به آن وارد شوید و از امکانات فوق العاده آن استفاده کنید.

اضافه کنم که با ابزارهای رایگان سئو توسط آپسئو نیز امکان پیدا کردن لیست کلمات کلیدی از رقبا نیز وجود دارد که کافیست، دامنه سایت رقیب خود را در فیلد وارد و لیست کلمات مهمی که رقیب شما سعی در بهینه سازی آنها را دارد به دست بیاورید.

شروع سئو سایت با انتخاب لیست کلمات کلیدی

برای دریافت لیست پیشنهادی ابزار گوگل کیورد پلنر از کلمات انتخابی لیست خود استفاده کنید و بررسی خود را با توجه به تعداد جستجو و اهمیت آن بازبینی کنید.

در این صفحه شما با کلماتی جدید که با پر ترافیک و کم ترافیک علامت گذاری شده اند روبرو می شوید که می تواند جواب سوال شما را بدهد.

مهمترین نکته در این مطلب ، حضور وب سایت شما در بالاترین نتیجه جستجوی گوگل با بهترین کلیدواژه است ؛ انتخاب کلمات کلیدی پر رقابت قطعا در سختی کارتان و زمان این اتفاق هیجان انگیز تاثیر گذار است.

چگونه سئو سایت را برای تمامی کلمات کلیدی داشته باشیم؟

اگر شما بخواهید کلمه کلیدی سایت خود را تعیین کنید شاید بتوانید لیستی از کلمات را مشخص نمایید. حال چگونه می توانید شانس و فرصت خود را برای بازاریابی اینترنتی در تمامی این کلمات داشته باشید. زیرا که کاربران هر یک ممکن است کلمه کلیدی مختلف را جستجو کنند که در لیست خدمات و سرویس سایت شما می باشد. در ادامه به بیان انجام سئو سایت برای تمامی کلمات کلیدی سایت خواهیم پرداخت.

لیست کلمات کلیدی خود را تعیین کنید

در ابتدایی ترین گام باید لیست کلمات کلیدی خود را تعیین کنید. این امر به شما کمک می کند تا این کلمات کلیدی را بیشتر در ذهن خود داشته باشید تا در محتوای خود بیشتر آنها را تکرار کنید و به عبارتی چگالی کلمات کلیدی را بر محور آن کلمات کلیدی می توانید چیدمان نمایند.

تعیین صفحه برای کلمات کلیدی

این موضوع را در حتما توجه داشته باشید که هر کلمه کلیدی که در لیست دارید باید صفحه ای برایش ایجاد شده باشد و صفحه ای داشته باشد. به لیست خود مراجعه کنید و حتما این موضوع را بررسی کنید.

کلمه کلیدی در هدینگ صفحه

به صفحه ای که برای کلمه کلیدی انتخاب کرده اید مراجعه کنید. ایا هدینگ آن صفحه همان کلمه کلیدی انتخابی می باشد.آیا تیترهای داخلی متناسب با آن کلمه کلیدی انتخابی برای صفحه تنظیم شده است. این موارد را حتما چک نمایید و هدینگ ، تگ h و تیترهای داخلی را متناسب با کلمه کلیدی چیدمان نمایید.

لینک سازی خارجی

حال که از داخل سایت خود مطمئن شده اید می بایست لینک سازی خارجی را متناسب با آن کلمه کلیدی تنظیم نمایید و برای سایت خود لینک سازی نمایید.

سئو سایت در کلمه کلیدی مختلف چگونه است؟

سئو سایت در کلمه کلیدی مختلف روشی است که می توان کلمات مختلفی را با سطح سخت و متوسط را در گوگل به صفحه اول آورد.

سئو سایت در کلمه کلیدی مختلف

سئو سایت در کلمات کلیدی سخت

کلمات کلیدی که با سطح کلیک بیشتر توسط کاربران روبه رو هستند با سطح رقابت بیشتری در سئو سایت روبه رو می شوند و همین امر موجب می شود که سئو سایت برای این گروه از کلمات کلیدی سخت تر شود زیرا که افراد می خواهند به لینک بالاتری دست یابند. بدین منظور شما می بایست عملکردی بیشتر را در سایت خود اجرا نمایید. تولید محتوای بیشتر و نیز تبلیغات بیشتر در دیگر سایت ها می تواند سئو سایت را برای شما در مدت زمان کوتاه تری فراهم آورد. هر چه شما فشار عملکردی خود را بیشتر نمایید در خروجی امر نتیجه بهتری را خواهید یافت.

سئو سایت در کلمه کلیدی در سطح متوسط

کلمات کلیدی که با کلیک کمتر توسط کاربر روبه رو هستند و نیز کلمات کلیدی دو کلمه ای ، سه کلمه ای و یا چهار کلمه ای به طبع با سطح راحتی بیشتر در سئو سایت روبه رو هستند و همین امر موجب می شود که با انرژی کمتر و نیز در تایم کمتر بتوانید به خروجی دلخواه خود دست یابید. اگر می خواهید استارت کار سئو سایت خود را داشته باشید پس بهتر است از کلمات کلیدی راحت تر آغاز نمایید تا به دلیل سختی کار پروسه سئو سایت با ناامیدی روبه رو نشوید.

چگونه کلمه کلیدی اصلی سایت را به گوگل بشناسانید؟

چگونه به گوگل بفهمانید که سایت شما در چه کلمه کلیدی و چه زمینه ای به طور مترکز کار می کند. در واقع اغلب سایت ها بر حول یک کلمه کلیدی و یا دو کلمه کلیدی اصلی در حال فعالیت می باشند که اغلب این کلمه کلیدی برای صفحه اصلی سایت انتخاب می گردد. فرض کنید کلمه کلیدی اصلی سایت شما سئو سایت است. چگونه می خواهید این کلمه کلیدی سایت خود را به گوگل بفهانید. در ادامه به آنالیز این موضوع خواهیم پرداخت.

انتخاب کلمه کلیدی اصلی برای صفحه اصلی سایت

کلمه کلیدی اصلی سایت را برای صفحه اصلی سایت انتخاب کنید. صفحه اصلی سایت یعنی روت اصلی سایت شما که اولیت و برتری بیشتری نسبت به صفحات داخلی دارد. در واقع اگر شما کلمه کلیدی را برای صفحه اصلی سایت انتخاب کنید پس به گوگل می فهمانید که سایت شما و کلمه کلیدی اصلی سایت شما چیست و محوریت سایت خود را به گوگل بیان نموده اید.

انتخاب تیتر صفحات داخلی متناسب با کلمه کلیدی اصلی

در گام بعدی باید به گوگل بفهمانید که محوریت سایت و نیز دیگر صفحات سایت شما نیز در ارتباط با کلمه کلیدی اصلی سایت شما است. پس برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی سایت شما سئو سایت است پس برای صفحات داخلی خود تیترهایی برای مثال سئو سایت پیشرفته ، سئو سایت حرفه ای ، سئو سایت خبری و دیگر تیترهایی که مرتبط با کلمه کلیدی اصلی سایت شما است را انتخاب نمایید.

رعایت تگ هدینگ در سئو سایت

تگ h1 تا h6 به عنوان تگ هدینگ بیان می شوند . پس برای اینکه تیتر صفحات خود را به گوگل بشناسانید آنها را در تگ هدینگ بگذارید که بسته به اهمیت آن از h1 تا h6 بگذارید. تیتر و عنوان اصلی هر صفحه را در h1 بگذارید و تیترهای داخلی را بسته به اهمیت و ارتباط آن با موضوع صفحه و نیز کلمه کلیدی شما از h2 تاh6 قرار دهید که اولیت h2 بیشتر از h6 می باشد.

چرا باید لیست کلمات کلیدی انتخاب کنید؟

در پروسه سئو سایت گفته می شود که به جای انتخاب یک کلمه کلیدی لیستی از کلمات کلیدی را انتتخاب کنید. این گفته به چه معناست که انتخاب لیست کلمات کلیدی در روند سئو سایت شما چگونه اثرگذاری می نماید؟ سایت ها اغلب یک کلمه کلیدی و یا دو کلمه کلیدی اصلی دارند اما در محوریت این یک یا دو کلمه کلیدی می توان لیستی از کلمات کلیدی را تهیه نمود. در ادامه خواهیم گفت که چرا گفته می شود در سئو سایت لیست کلمات کلیدی را انتخاب کنید؟

کلمه کلیدی اصلی سایت را برای سئو مشخص کنید

شما برای سایت خود اغلب یک دو یا سه کلمه کلیدی اصلی داریدد و باقی کلمات کلیدی در ارتباط با این کلمات کلیدی اصلی می باشند. در واقع اگر بخواهید بیان کنید محوریت سایت شما حول یک یا دو کلمه کلیدی اصلی است. این یک یا دو کلمه کلیدی اغلب با جستجو بیشتر توسط کاربران همراه هستند و می توانید با انجام سئو در آن کلمه کلیدی ترافیک بالایی را به خود جذب کنید.

لیست کلمات کلیدی دیگر را برای سئو انتخاب کنید

پس از اینکه کلمه کلیدی اصلی سایت را انتخاب کردید حال می بایست لیستی از کلمات کلیدی را انتخاب و تعیین نمایید. این کلمات کلیدی تمامی حول همان کلمه کلیدی اصلی می باشند. در این میان می توانید از پیشنهادات خود گوگل کمک بکیرید. بدین صورت که کلمه کلیدی اصی سایت خود را بنویسید و نگاهی به پیشنهادات گوگل نمایید و آنها را به صورت لیست قرار دهید. فرض کنید کلمه کلیدی اصلی شما سئو سایت است و حال لیست کلمات کلیدی شما می تواند سئو سایت خبری ، سئو سایت حرفه ای ، سئو سایت وردپرس ، سئو سایت جوملا و غیره باشد که توسط کاربران با درصد جستجو کمتر سرچ می شود.

چرا باید لیست کلمات کلیدی را برای سئو مشخص کنیم؟

اینکه شما لیستی از کلمات کلیدی را مشخص کنید موجب می شود که شما بدانید چه محتوایی و با چه تیترهایی را می بایست تهیه کنید. لیست کلمات کلیدی را تعیین کنید و پس از آن محتوای خود را در با همان تیترها تهیه کنید این امر موجب می شود که محوریت سایت شما و محتوای آن حول همان کلمه کلیدی باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *