لوگو آپسئو
شروع سئو سایت با انتخاب لیست کلمات کلیدی

لیست کلمات کلیدی را با 4 روش به دست بیاورید

فهرست مطالب

لیست کلمات کلیدی برای شروع سئو سایت لازم است و باید با روش های مختلف به دست بیاورید. مثلا در هنگام سئو فروشگاه اینترنتی، همان لیست کلمات کلیدی می باشد که احتمالا شما هم در هنگام خرید چیزی از آنها استفاده می کنید.

خیلی از افراد برای رفتن به فروشگاه بزرگی مثل هایپراستار بدون لیست خرید، به فروشگاه نمی روند چون در آن زمان یا دست خالی بیرون می روند یا خریدهایی بر اساس نیازشان نخواهند داشت. انتخاب لیست کلمات کلیدی هم دقیقا به همین صورت است.

گفتیم انتخاب لیست کلمات کلیدی ، اما چطور می توان لیست بهترین کلیدواژه ها را انتخاب و در سئو سایت به کار برد؟

نقش کلمه کلیدی جهت عملیات سئو سایت چیست؟

نقش کلمه کلیدی در انجام عملیات سئو سایت و در بخش نوشتاری بسیار پر رنگ است. در زمان تحلیل کلمات هر صفحه، گوگل کلمات را دسته بندی می نماید. کلمات کلیدی در نگارش محتوا و بارگذاری در سایت جهت بدست آوردن ترغیب و بازدید بیشتر کاربران بخش واضح و پراهمیتی است، ولی باید گفت گوگل در زمان گزینش بهترین صفحات، تنها عبارتهای جستجو شده و کلمات کلیدی را در نظر نگرفته بلکه علاوه بر کلمات کلیدی کل متن، عبارت و کلماتی را که در ارتباط با عنوان روی صفحه می باشند را بررسی می نماید.

برای مثال چناچه عبارت ” گل بنفش” را جستجو کنید، گوگل به دنبال صفحاتی می گردد که علاوه بر خود عبارت مورد نظر، بخش هایی مرتبط و موضوعی مانند گل بنفشه، گلهای رنگ بنفش، رنگهای گل، تناژ رنگ، زمان گلدهی و… هم برای نمایش بر روی صفحه اول می آورد. بنابراین با دانستن این موضوع به شما پیشنهاد میکنیم چناچه به دنبال لیست کلمات کلیدی هستید که همه را به سمت شما بکشاند و نقش کلیدی در سایت شما ایفا کند به دنبال ابزارهای دیگر سئو سایت برای رسیدن به این هدف باشید.

یکی از این ابزار راه اندازی وبلاگی است که با کلمات کلیدی شما را به صفجه اصلی لینک کرده و مقدار بازدید سایت را بالا می برند. در واقع راه اندازی وبلاگ را می توان جز ترفندهای سئو برون صفحه ای هم دانست که با لینک دهی شما را به سایت اصلی متمرکز می کند.

تکرار مناسب کلمات کلیدی برای انجام سئو

همان طور که در مطالب بالا اشاره شد انتخاب و گزینش کلمه کلیدی مناسب در تدوین محتوا بسیار مهم میباشد. زیرا کلمات کلیدی متعارف جستجو شده در گوگل از جانب مخاطبان سبب میشود که ترافیک بالایی از این طریق به سمت شما رهنمون شوند. اما امروزه با توجه به تغییرات الگوریتم گوگل تنها تکرار مناسب کلمه کلیدی جهت نگارش محتوا و دیگر بخش ها می تواند سئو سایت موفقی را برای شما ایجاد کند در صورتی که در گذشته تنها با قرا گرفتن کلمه کلیدی در بخش استراتژیک صفحه مانند سرتیترها گوگل شما را برای بارگذاری صفحه در جستجوهای خود نشان می داد.

انتخاب کلیدواژه ها بر اساس تجربه کسب و کار

هر شخصی در مرحله اول با کسب و کار خود آشناست و دقیقا می داند مخاطبش کیست. همین مسئله باعث می شود تا حدودی بداند مردم برای پیدا کردن کسب و کار وی چه کلیدواژه هایی را برای جستجو در گوگل به کار می برند. در این مرحله سعی کنید لیست کلمات کلیدی احتمالی که اگر شما جای آنها بودید جستجو می کردید ، تهیه کنید؛ در مرحله بعدی این لیست به کارتان می آید. پس ادامه مطلب را دنبال کنید تا متوجه شوید چرا به چنین لیستی نیاز دارید.

استفاده از لیست کلمات کلیدی پیشنهادی جستجوی مرتبط در گوگل

گوگل در انتهای صفحه جستجو و نمایش لیست نتایج ، قسمتی با نام Related Searches یا جستجوهای مرتبط دارد؛ این لیست کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل، کمک زیادی می کنند تا بدانید مخاطبان شما بیشتر چه چیزی را جستجو می کنند. تا شما بر اساس آن اقدام به تولید محتوا کنید.

حال کلماتی که در لیست بالا تهیه کرده بودید را جداگانه جستجو و از لیست جستجوهای مرتبط انتهای صفحه گوگل ، کلماتی تازه را انتخاب کنید و به لیست کلمات قبلی خود اضافه کنید.

لیست کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل

استفاده از عناوین انتخابی رقبا در عنوانهای مطالب سایت

صبر کنید کار ما هنوز با نتایج جستجو در گوگل تمام نشده، به رقبای خود توجه کنید، در هنگام جستجوی یک کلیدواژه سرنخ ، حتما لینک رقبای خود را در نتایج می بینید، تجربه رقبا می تواند نکته خوبی برای انتخاب لیست کلمات کلیدی و در نتیجه کاهش زمان تحقیق شما در تهیه لیست کلمات کلیدی داشته باشد.

در اینجا مقداری کلمات کلیدی دارید که ظاهرا دست پر هستید ، اما بهتر است یکبار دیگر لیست خود را با دقت مرور و اگر کلیدواژه ای الویت پایینی نسب به باقی کلمات دارد را حذف کنید.

برای الویت بندی کلیدواژها می توانید از ابزار رایگان گوگل ترندز استفاده کنید.

ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی

در دنیای امروز ، انبوهی از اطلاعات و ابزارها وجود دارد که کافیست کمی کنجکاوی کنید تا به راحتی از امکانات رایگان آنها استفاده کنید ؛ یکی از این ابزار ها ، گوگل کیورد پلنر نام دارد.

این ابزار در دل ابزار قدرتمندتری به نام گوگل ادز جای گرفته که می تواند ایده های جذابی از کلمات پر کاربرد در جستجوی کاربران را به شما بصورت رایگان بدهد. برای استفاده کافیست یک حساب کاربری گوگلی داشته باشید ، به آن وارد شوید و از امکانات فوق العاده آن استفاده کنید.

اضافه کنم که با ابزارهای رایگان سئو توسط آپسئو نیز امکان پیدا کردن لیست کلمات کلیدی از رقبا نیز وجود دارد که کافیست، دامنه سایت رقیب خود را در فیلد وارد و لیست کلمات مهمی که رقیب شما سعی در بهینه سازی آنها را دارد به دست بیاورید.

شروع سئو سایت با انتخاب لیست کلمات کلیدی

برای دریافت لیست پیشنهادی ابزار گوگل کیورد پلنر از کلمات انتخابی لیست خود استفاده کنید و بررسی خود را با توجه به تعداد جستجو و اهمیت آن بازبینی کنید.

در این صفحه شما با کلماتی جدید که با پر ترافیک و کم ترافیک علامت گذاری شده اند روبرو می شوید که می تواند جواب سوال شما را بدهد.

مهمترین نکته در این مطلب ، حضور وب سایت شما در بالاترین نتیجه جستجوی گوگل با بهترین کلیدواژه است ؛ انتخاب کلمات کلیدی پر رقابت قطعا در سختی کارتان و زمان این اتفاق هیجان انگیز تاثیر گذار است.

چگونه سئو سایت را برای تمامی کلمات کلیدی داشته باشیم؟

اگر شما بخواهید کلمه کلیدی سایت خود را تعیین کنید شاید بتوانید لیستی از کلمات را مشخص نمایید. حال چگونه می توانید شانس و فرصت خود را برای بازاریابی اینترنتی در تمامی این کلمات داشته باشید. زیرا که کاربران هر یک ممکن است کلمه کلیدی مختلف را جستجو کنند که در لیست خدمات و سرویس سایت شما می باشد. در ادامه به بیان انجام سئو سایت برای تمامی کلمات کلیدی سایت خواهیم پرداخت.

لیست کلمات کلیدی خود را تعیین کنید

در ابتدایی ترین گام باید لیست کلمات کلیدی خود را تعیین کنید. این امر به شما کمک می کند تا این کلمات کلیدی را بیشتر در ذهن خود داشته باشید تا در محتوای خود بیشتر آنها را تکرار کنید و به عبارتی چگالی کلمات کلیدی را بر محور آن کلمات کلیدی می توانید چیدمان نمایند.

تعیین صفحه برای کلمات کلیدی

این موضوع را در حتما توجه داشته باشید که هر کلمه کلیدی که در لیست دارید باید صفحه ای برایش ایجاد شده باشد و صفحه ای داشته باشد. به لیست خود مراجعه کنید و حتما این موضوع را بررسی کنید.

کلمه کلیدی در هدینگ صفحه

به صفحه ای که برای کلمه کلیدی انتخاب کرده اید مراجعه کنید. ایا هدینگ آن صفحه همان کلمه کلیدی انتخابی می باشد.آیا تیترهای داخلی متناسب با آن کلمه کلیدی انتخابی برای صفحه تنظیم شده است. این موارد را حتما چک نمایید و هدینگ ، تگ h و تیترهای داخلی را متناسب با کلمه کلیدی چیدمان نمایید.

لینک سازی خارجی

حال که از داخل سایت خود مطمئن شده اید می بایست لینک سازی خارجی را متناسب با آن کلمه کلیدی تنظیم نمایید و برای سایت خود لینک سازی نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.