کاهش نرخ فرار

کاهش نرخ فرار یا بانس ریت در سئو

کاهش نرخ فرار یا بانس ریت به انگلیسی Bounce Rate در سئو مهم است زیرا گوگل با توجه به این موضوع مهم به کارایی و مفید بودن آن سایت پی می برد و اگر برای گوگل ثابت شود سایت مذکور دچار نرخ فرار زیاد است به احتمال زیاد سایت فوق با کاهش رتبه روبرو خواهد شد.

نرخ پرش یا نرخ خروج از سایت

عوامل مختلفی باعث بالا رفتن نرخ پرش و یا نرخ خروج از سایت می شوند ، اگر بتونید عامل اصلی نرخ فرار از سایت را شناسایی کنید و باعث کاهش نرخ فرار شوید به احتمال زیاد موفق خواهید شد رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

ترافیک غیر هدفمند در سئو

یکی از مضرات ترافیک غیر هدفمند بالا رفتن نرخ بانس ریت است ، ترافیک غیر هدفمند چون با اهداف سایت فاصله کمی دارد باعث به وجود آمدن بی مصرفی سایت و عدم جذب کاربران می شود. باید با تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوای با کیفیت روند کاهش نرخ فرار را انجام دهید.

کاهش نرخ فرار با افزایش سرعت سایت

کندی سرعت سایت باعث بالا رفتن نرخ پرش می شود

یکی از مشکلات عمده سایت های ایرانی مشکل سرعت باز شدن و در واقع کندی سرعت سایت می باشد که به شدت آزار دهنده و مخرب است.

تصور کنید با توجه به افزایش استفاده کنندگان از تلفن های هوشمند جهت وبگردی ، عمده بازدیدکنندگان از سایت ها از طریق تلفن های همراه صورت میگیرد ، این مسئله باعث شده سرعت سایت به یکی از معیارهای اصلی رتبه بندی حتی در الگوریتم های گوگل تبدیل شود ، پس انتظار می رود وب سایت هایی که با مشکل کندی سرعت سایت مواجه هستند ، نرخ فرار و بانس ریت زیادی داشته باشند.

اگر وردپرس بر روی سایت شما نصب است، با افزونه سئو وردپرس مثل افزونه کش موشک وردپرس، سرعت لود سایت را افزایش و کاهش نرخ فرار را رقم بزنید.

واکنش گرا نبودن طراحی سایت

همانطور که در بالا گفته شد تعداد استفاده کنندگان تلفن های هوشمند به نسبت کامپیوتر های شخصی بیشتر است ، پس اگر طراحی سایت شما واکنش گرا یا ریسپانسیو نباشد قطعا یکی دیگر از عیب های بزرگ را به همراه دارید ، این ایراد به دلیل اینکه کاربر نمیتواند به راحتی به سایت دسترسی داشته باشد باعث خارج شدن از سایت می نماید ، قطعا سایت هایی که ریسپانسیو نیستند ، تجربه خوبی برای کاربر ندارند و نرخ خروج زیادی دارند.

طراحی سایت مخصوص تلفن هوشمند ضمن بهبود سئو موبایل، باعت کاهش نرخ فرار نیز می شود.

کاهش نرخ فرار

ساختار گرافیکی و چینش هدفمند سایت

از آنجا که کاربران تنها چند ثانیه از وقت خود را برای رسیدن به هدف نهایی می گذارند و اگر کاربر متوجه شود نمیتواند به اطلاعات مورد نظر به راحتی دسترسی داشته باشد قطعا از سایت خارج می شود زیرا انتخاب های بسیاری دارد. طراحی سایت را طوری انجام دهید که دسترسی راحت و گیج کننده نباشد.

از درج تبلیغات بیش از اندازه، لینک های تبلیغاتی و همچنین پاپ آپ های مزاحم صرفنظر کنید ، مردم به هیچ عنوان از تبلیغات زیاد استقبال نمی کنند حتی گوگل از تبلیغات در سایت ها تنفر دارد.

جهت افزایش ماندگاری در سایت نظرات کاربران را فعال کنید

قسمت نظرات هر سایت ، بهترین مکان برای استفاده از پتانسیل کاربران می باشد، مهم تر از همه اینکه اگر سایت شما فروشگاهی می باشد این قسمت می تواند ضمن به وجود آوردن محتوا باعث فروش بیشتر نیز باشد.

مردم تمایل دارند درباره یک محتوا یا محصول اطلاعات شفاف و دقیق به دست بیاورند ، قسمت نظرات سایت ضمن نگه داشتن کاربر در سایت و افزایش نرخ ماندگاری کاربر در سایت ، باعث کاهش نرخ فرار و بهبود رنکینگ سایت و سئو می شود.

سعی کنید مطالب خود را طوری بنویسید که جذاب باشند ، نوشتن مطلبی که کاربران را تا انتهای مطلب در سایت نگه میدارد موفقیت بزرگی است ، حتی اگر بتوانید اینترنال لینک یا لینک داخلی مناسبی به محتوای مرتبط دیگر برقرار کنید قطعا پاداش بزرگی دریافت می کنید و کاهش نرخ فرار را از سایت خود تجربه می کنید.

افزایش زمان ماندگاری در سایت و اثر آن بر سئو

افزایش زمان ماندگاری در سایت و کاهش نرخ فرار

افزایش زمان ماندگاری در سایت زمانی که الگوریتم پنگوئن گوگل بر روی کار آمد مورد توجه قرار گرفت ، به طوری که این افزایش زمان ماندگاری در سایت ضمن محبوب نشان دادن سایت ، کاهش نرخ فرار یا همان Bounce Rate را به همراه دارد ، این عامل مهم تاثیر بسیار مثبتی در سئو دارد و قطعا از نظر گوگل نیز مثبت ارزیابی می شود.

روش های افزایش زمان ماندگاری در سایت

افزایش زمان ماندگاری در سایت با استفاده از مطالب جذاب که بیشتر به خلاقیت نویسنده مربوط می شود یکی از راه حل های افزایش زمان ماندگاری در سایت به حساب می آید.

نوشته یا صفحه ای که قرار است کاربر را به مدت بیشتری در سایت نگه دارد حداقل چندین راه حل و استاندارد دارد :

1. محتوایی کاربر را جذب می کند که دست اول و با کیفیت باشد. محتوای کپی ضمن به کار انداختن جریمه های الگوریتم پاندا رتبه سایت شما را به شدت کاهش می دهد.

2. برای بهتر کردن و جذاب شدن نوشته ها بهتر است از تصاویر استفاده کنید؛ استفاده از عکس ، مطالب را دلپذیرتر خواهد کرد، استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت در عین حال دارای پیام و ارائه مفهوم بصری مربوط به محتوا

3. استفاده از تصاویر و رسانه های تولیدی نه کپی و استفاده از تصاویر اینترنتی تکراری

4. عدم استفاده از محتوای کم ارزش و پر حرفی در یک سطر

5. استفاده از عنوان جذاب در شروع هر سطر

6. خلاقیت در نوشتن به طوری که کاربر حس خواندن یک رمان با آن دست دهد

7. محتوا باید دارای سناریو و موضوعی ادامه دار باشد که کاربر را علاقه مند به ادامه خواندن کند.

8. استفاده از محتوی مالتی مدیا مانند فیلم و صوت

9. استفاده از اینفوگرافیک های جذاب و مفهومی

10. بهره بردن از یک سیستم نظر خواهی ( نظرات کاربران ) جهت تعامل بیشتر کاربر و نقش داشتن در سایت، بخش نظرات کاربران را در سایت فعال کنید، بگذارید کاربر نظر خود را بگوید، این کار نه تنها باعث ماندگاری کاربر در سایت می شود بلکه کاربران دیگر را برای مطالعه نظرات تشویق خواهد کرد. پس زمان ماندگاری در سایت به راحتی بیشتر خواهد شد.

11. شناسایی نیاز کاربران و مردمی که با آن ها زندگی می کنید.

12. لینک دهی داخلی ، این قابلیت کاربر را به صفحات دیگر آشنا و باعث افزایش ترافیک داخلی همچنین صفحات دیگر خواهد شد؛ بهتر است برای نگه داشتن کاربر در سایت به آن اطلاعات بیشتری را با لینک داخلی به مطالب مرتبط بدهید، اینکار باعث می شود کاربر در سایت زمان بیشتری را بگذراند. نمونه عالی آن وب سایت ویکی پدیا است.

13. استفاده از کدنویسی بهینه و استاندارد ، بهره بردن از طراحی سایت سریع و ساده

14. استفاده از قابلیت AMP جهت بالابردن زمان دسترسی به سایت و در ازا دسترسی سریع تر به محتوای صفحه

خاطرتان باشد بهترین نتیجه را زمانی می گیرید که بهترین محتوا را تولید و در سایتتان درج کنید، در حقیقت جایگاه و رتبه شما در گوگل ارتباط بسیار زیادی با محتوای غیر تکراری و الگوریتم پاندا دارد.

به نظر ما اگر محتوا کم و بی ارزش باشد ، همان بهتر که هیچ وقت انتشار پیدا نکند.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *