کارشناس سئو کیست و مهارت های آن کدام است؟

کارشناس سئو

کارشناس سئو کیست؟ به چه شخصی کارشناس سئو می گویند و این فرد چه مهارتی باید داشته باشد؟ بطور خلاصه ، کارشناس سئو فردی با آگاهی و دانش به روز در زمینه های مختلف اینترنت مارکتینگ که با توجه به تغییرات، به صورت روزانه و با داشتن دانش سئو بتواند شرایط سایت را به شکلی درست و به روز اعمال کند. این کارشناس میبایست از طریق منابعی معتبر اطلاعات خود را در سئو به روز کند و همچنین نیاز به مهارت های مختلفی دارد که به آنان نیز اشاره ایی خواهیم داشت.

کارشناس سئو فردی که بتواند با دانش و تجربه خود ترافیک موجود برای سایت را بهینه و ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت نماید.

چگونه میتوانیم کارشناس سئو شویم؟

با استفاده از روشهایی که برایتان مثال میزنیم میتوانید سئو را درک کنید، سپس با به کارگیری دانش خود به شکل پروژه ایی (Freelancer) و یا درغالب یک کارمند در شرکتی شروع به کار کنید.

  • گذراندن دوره‌های مهم در سئو و کسب تجربه برای بهینه‌ سازی کردن وب ‌سایت
  • ساختن یک وب‌ سایت جهت فراگیری سئو با آزمون و خطا
  • به عنوان کارآموز در آژانس بازاریابی دیجیتال شروع به فعالیت کنید
  • گذراندن مراحل آنلاین منابع سئو در جهان ( …وmoz )
  • در واقع یک کارشناس سئو میبایست به مجموعه مهارت هایی برای بازاریابی دیجیتال آگاه باشد (دیجیتال مارکتینگ)
کارشناس سئو

مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک کارشناس سئو باید به آن واقف باشد

  • بررسی شرایط رقبا در فضای آنلاین و آنالیز و تحلیل سئوسایت رقیب.
  • تحقیق و بررسی برای رسیدن به قابلیت انتخاب درست در دسته بندی کردن عبارات کلیدی.
  • مهارت‌ کامل و جامع در نوشتن تبلیغ . Copywriting
  • مهارت در ایجاد محتوای بصری،به صورت صوتی و متنی.
  • فهمیدن و درک از ساختار بندی صفحات در لینکهای داخلی.
  • داشتن توانایی جهت بررسی و تحلیل داده های دریافتی از گوگل و ابزارهای آن.
  • قابلیت و داشتن توانایی برای فراگیری به روز از ترندهای دنیای سئو.
  • نیاز به آشنا شدن به زبان‌های HTML و CSS و Javascript جهت بهینه ‌سازی کد‌ها.
  • فراگیری زبان انگلیسی در حد متوسط برای درک مقالات پرمحتوا و جامع درزمینه سئو و …

هنگامی که وب سایتی شروع به کار در مرحله ی راه اندازی میکند، بعد از گذشت مدتی ربات های موتور جستجو گوگل به سراغ وب سایت میروند و سریعاً شروع به بررسی صفحه های آن میکنند و در زمان مرور شدن صفحات به نوبت از طریق ربات ، در گوگل و یا (Crawl) ذخیره یا (Index) میشود. بعد از بررسی های مورد نیاز موتور جستجو و ربات ها از صفحات، رتبه بندی و در آخر در نتایج گوگل قرار خواهد گرفت.البته (با توجّه به الگوریتم‌های آن موتورجست وجو)

بیش از 200 فاکتور برای امتیاز و رتبه بندی توسط موتور جستجو گر گوگل برای صفحات وب سایت ها وجود دارد.

نیازی به نگرانی نیست، در واقع نیاز به یادگیری این 200 فاکتور نیست، تا به موفقیت برسید.این تعداد بالا از فاکتور در جهت بررسی و آنالیز 3 عامال اساسی صورت گرفته اند.

  • میزان ارتباط محتوای داخل سایت با عبارت های جستجو شده در گوگل.
  • میزان مفید واقع شدن و قدرت محتوای داخل سایت در جهت رفع نیاز و مشکلات مخاطب.
  • صحت مطالب و کیفیت، همچنین معتبر بودن محتوای وب سایت.
رابط گرافیکی

مهارت های مورد نیاز کارشناس سئو

این نکته بسیار مهم است که گوگل یک انسان نیست و مانند ما انسانها به سایت شما نگاه نمیکند. لذا داشتن آگاهی و دانش در جهت زبان های برنامه نویسی توسط کاربر الزامی میباشد.

سوال دیگر آن است که آیا متخصص و یا کاربر سئو میبایست مسلط به زبانهای HTML و CSS باشد؟ پاسخ : خیر

کارشناس یا متخصص سئو با داشتن درک درست از کدها میتواند به بهینه سازی وب سایت و کد کمک بسیاری کند و نیازی ندارد به داشتن مهارتی بسیار بالا، یا برای مثال جزو بهترین های ردیف اول در برنامه نویسی باشد. در واقع میتواند با شناخت کامل از کد های مورد نیاز وب سایت جهت بر طرف کردن ارورها کمک بگیرد.

یک کارشناس سئو وظیفه دارد به بررسی و تحلیل در مورد عبارات کلیدی و مهم و به انتخاب آنان بپردازد با توجه به ابزارهای تحقیق بهترین جملات در جهت ارتقاء و کیفیت ترافیک سایت انتخاب کند. و در غیر این صورت با نتیجه خوبی مواجه نمیشود و سقوطی شدید برای سایت را با خود به همرا دارد.

در اینجا ما به شما توصیه میکنیم مقاله ای که از قبل تهیه کردیم را با نام ( نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی ) نوشته شده را مطالعه کنید.

درک کامل بازاریابی و فروش از نکات مورد نیاز برای یک متخصص سئو میباشد. به این دلیل که کاربران مجاب به خرید از محصول معرفی شده در سایت گردند. (Content Marketing)

بازاریابی محتوایی یکی از شیوه های مهم در جهت بالا بردن کیفیت در امر وب سایت و بازار یابی در آن میباشد. در روند تولید و توزیع محتوای داخل سایت برای رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده نیاز به قرار دادن گروه مشخصی از مشتریان درجه اول را دارد، و بازار یابی محتوایی میگویند.

در حال حاضر یکی از وظایف مهم یک متخصص سئو این است که مطالب سایت خود را مرتباً با در نظر گرفتن موتورهای جستجوی گوگل به روز رسانی و بهینه کند.

در این قسمت از مقاله میتوان افرادی را که با هدف رشد در سئو سایت و کسب درامد مشغول هستند را با نکاتی مهم آشنا کرد و نیز کارفرماها هم میتوانند از این مطالب بهره مند شوند.

برای شروع کار در حرفه ی سئو میبایست در گام اول و برای همکاری با یک شرکت، دارای نمونه کاری با امتیاز خوب باشد و توانسته باشد سایت خود را بهینه سازی و سیل ترافیکی قابل توجهی را به سمت آن روانه کرده باشد تا با این شرایط بتواند مورد توجه آن شرکت برای همکاری قرار بگیرد.

برای کارشناس سئو شدن از کجا شروع کنیم؟

میشود برای شروع وب سایتی با سیستم وردپرس راه اندازی کرد و سپس شروع به کسب تجربه و یادگیری کنید و بعد تمامی علم به دست آورده خود را درون سایت قرار داده تا میزان رشد خود را محک بزنید. البته این برای کسب تجربه میباشد.

در این راه میتوانید برای کسب دانش و تجربه بیشتر به طور رایگان و یا هزینه بسار کمی شروع به همکاری با اشخاص مناسب و در گذر زمان با پیشترفت سایت سئو خود میتوانید با به دست گرفتن یک پروژ واقعی وبزرگ در مسیر به سمت جلو حرکت کنید.

در شرایط شغلی مرتبط با سئو کارشناس باید توانایی ساختن لینک و ساختار اصلی سئو را برای طراحی سایت هایی معتبر داشته باشد. البته با برنامه ایی مرتب و تنظیم شده. با در نظر گرفتن این اصول و تخصص میتوانید برای ساختن لینک داخلی و لینک های خارجی هم اقدام به طراحی کنید.

در کل با داشتن مهارت و دانش کافی، سئوکار میتواند شرایط ساخت لینک برای پروژه ها را ایجاد و طراحی کند. برای مفید واقع شدن و اهمیت داشتن در مقابل موتورهای جستجو گوگل نیاز به دریافت لینک هایی با کیفیت توسط سایت های معتبر دارید تا به ربات های فعال در گوگل نشان دهید که سایت شما با ارزش میباشد، به این علت که سایت های دیگر تمایل به دادن لینک به شما را دارند.

نا گفته نماند میبایست بر روی سایت خود با در نظر گرفتن محتوا و ارزش آن بسیار کار کنید تا گوگل شما را به عنوان سایتی مناسب و مهم بشناسد. این امر در جهت رشد و ارتقای وب سایت شما بسیار موثر خواهد بود.

هنگام شروع و استارت در یک پروژه واقعی، میبایست در راستای پیشرفت و رشد هدفهای دقیق و مناسبی را در نظر بگیرید. شما باید با بهره گیری از ابزارهایی که به واسطه گوگل در دست دارید و داده های حاصل از آن بتوانید برای ماههای در پیش روی خود با اطمینان بدانید که چطور شرایط را در دستان خود نگه دارید و سئو سایت خود را هدایت کنید.

مزایای کارشناس سئو انتخاب درست کلماتی

مزایای کارشناس سئو چیست؟

تصور کنید شما یک وب سایت برای فروش محصولی خاص دارید که نیاز شما را به ترافیک بالا افزایش می دهد. حال اگر با روش های سئو موفق شدید ترافیک زیادی به سمت سایتتان بکشانید اما آیا این ترافیک برای شما فروش به همراه دارد؟ خیر. یکی از مزایای کارشناس سئو انتخاب درست کلماتی است که منجر به فروش می شوند.

متاسفانه بسیاری از وب سایتها دلیل اصلی ناکامی در بیزینسشان همین عدم رتبه گیری در کلمات درست می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *