هدفمند سازی کلمه کلیدی پایه سئو می باشد و قطعا کاربرد و استفاده بجا از کلمات کلیدی در هنگام سئو سایت می تواند نتیجه باور نکردنی به همراه داشته باشد؛ ما اینجا 7 عنصر مهم هدفمند سازی کلمه کلیدی در سئو و 1 عنصر نه چندان مهم را آوردیم که اطمینان داریم کار ساز خواهد بود.
1. عنوان صفحه در هدفمند سازی کلمه کلیدی نقش مهمی دارد
استفاده از عبارت اصلی کلمات کلیدی حداقل یک بار در عنوان صفحه و ترجیحاً تا حد ممکن نزدیک به شروع عنوان بسیار توصیه می شود. عناوین نه تنها برای اهمیت وزن موتورها مهم هستند ، بلکه به طور چشمگیری بر تمایل جستجوگر نیز تأثیر می گذارند و نقش مهمی در هدفمند سازی کلمه کلیدی دارند.
2. تیتر یا هدلاین ( H1 )
در حالی که ما سالهاست با استفاده از برچسب H1 به طور خاص برای قرار دادن کلمات کلیدی ، نتایج متفاوتی را مشاهده کرده ایم ، تقریباً به طور قطع اتفاق می افتد که یک جستجوگر که به تازگی بر روی نتایج کلیک کرده است ، انتظار دارد عنوانی مطابق در صفحه ای که بازدید می کند را مشاهده کند. عدم انجام این کار ممکن است نرخ فرار یا بانس ریت را افزایش دهد و جدیدترین تحقیقات ما نشان می دهد رتبه ای که یک H1 مرتبط و یکتا با نمایش جستجو دارد با رتبه های بالاتر همراه است.
3. متن بدنه محتوا
جای تعجب نیست که استفاده از اصطلاحات اصلی کلیدواژه (و ثانویه در صورت لزوم) در محتوای صفحه دارای اهمیت است. تحقیقات ما نشان می دهد که این فقط مربوط به استفاده یا تکرار کلمات کلیدی مهم نیست. موتورهای جستجو مطمئناً از الگوریتم های مدل سازی موضوع پیشرفته برای ارزیابی ارتباط و شاید کیفیت نیز استفاده کنند.
این بدان معناست که می توان محتوای شما را تا حد امکان جامع ، مفید و مرتبط دانست ، که فقط با یک کلمه کلیدی پر نشده است. در حقیقت ، موارد زیادی مشاهده کردیم که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی منجر به تأثیر منفی در رتبه بندی ها شد.
امتحان کنید و به یک دوست و فرد عادی بخواهید که صفحه را بخواند ، آیا این حس را پیدا می کنند که یک اصطلاح یا عبارتی به طور مشکوک برجسته باشد.
4. آدرس اینترنتی ( URL )
یک URL خوب چند جنبه کلیدی دارد ، اما یکی از این موارد استفاده از کلمات کلیدی است. نه تنها این سیگنال ارتباط به موتور جستجو مستقیماً کمک می کند بلکه URL ها معمولاً به عنوان anchor text در وب استفاده می شوند. و به نوعی هدفمند سازی کلمه کلیدی در URL اتفاق می افتد.
5. تصاویر و ویژگی های alt تصویر
هدفمند سازی کلمه کلیدی با تصاویر در یک صفحه ، به دلایل بسیاری خردمندانه است ، دلایل بسیار زیادی وجود دارد ، مهمترین آنها این نیست که اینها می توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم به رتبه بندی کمک کنند. به طور مستقیم ، تصویر شما فرصتی برای نمایش در نتیجه جستجوی تصویر دارد. رابط کاربری جدید گوگل ، ترافیک جستجوی تصویر را به طرز چشمگیری کاهش داده است ، اما من هنوز هم در داشتن نام تجاری / سایت شما در ارتباط با تولید گرافیک های مفید ، عکس ها و عناصر بصری ، ارزش بسیار خوبی می دانم.
برای موتورهای جستجو ، عنوان ، نام پرونده ، متن پیرامون و alt ، همه عناصر را از منظر رتبه بندی نسبت می دهند. به ویژه ، کسانی که سئو را انجام می دهند باید بدانند که هنگام پیوند یک تصویر ، صفت alt به طور مشابه با انکر تکست در یک لینک متنی رفتار می شود.
6. پیوندهای داخلی و خارجی در هدفمند سازی کلمه کلیدی
یک صفحه خوب باید بیش از چهار لینک از هر صفحه دیگر در یک سایت قابل دسترسی باشد (سه لینک برای سایتهای کوچکتر) و همچنین باید لینکهای مفیدی برای اطلاعات مربوط به هر موضوع مورد بحث ارائه دهد.
در گذشته برخی از سئو کارها این سؤال را مطرح کرده اند که آیا پیوند خارجی ، به ویژه با سایت های دیگر باعث کاربر پراکنی و رتبه بندی بالاتر برای آن سایت در رقابت شود؛ اما من با اطمینان می گویم لینک دادن به موضوعی مرتبط در سایت مشابه به سایت شما پاداش می دهد و هدفمند سازی کلمه کلیدی انجام می شود.
7. توضیحات متا
توضیحات متا یک صفحه به طور مستقیم در الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو (به گفته نمایندگان گوگل و بینگ) استفاده نمی شود ، اما این بدان معنی نیست که آنها مهم نیستند. اگر از کلمه کلیدی در توضیحات متا استفاده کنید ، معمولاً در نتایج جستجو نشان داده می شود و بخشی از مواردی است که جستجوگران هنگام تصمیم گیری برای کلیک کردن در نظر می گیرند. در واقع هدفمند سازی کلمه کلیدی به خوبی انجام می شود.
#8 کلمات کلیدی متا
نکته قابل توجه در این قسمت وجود ندارد ، برچسب متا کلمات کلیدی ، که گوگل در رتبه بندی از آن استفاده نمی کند ، و ما به همراه بسیاری دیگر توصیه نمی کنیم در صفحات خود استفاده کنید.
قرار دادن کلید واژه های اصلی یک صفحه در ابتدای تگ عنوان
قرار دادن کلید واژه های اصلی یک صفحه در ابتدای تگ عنوان از این جهت اهمیت دارد چون عنوان هر صفحه مهمترین عامل رتبه بندی الگوریتم های گوگل می باشد.
انتخاب درست و معقول کلیدواژه ها می تواند موجب شود که وب سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر رتبه خوبی کسب کند و ترافیک زیادی را به وب سایت شما هدایت کند ؛ از طرف دیگر انتخاب کلیدواژه های نادرست می تواند موجب شود که شما از اهدافتان به شدت فاصله بگیرید و شکست وب سایت شما را حتمی کند.
کلید واژه های اصلی یک صفحه
عنوان یک مقاله بیان گر محتوای آن است، حال آنکه هرچقدر یک عنوان از کلیدواژه ها غنی تر باشد از نظر موتورهای جستجوگر گوگل با ارزش تر است و هدفمند سازی کلمه کلیدی اتفاق افتاده است. هرچقدر این کلیدواژه ها به ابتدای عنوان نزدیکتر باشند (در میان کلمات ابتدایی عنوان باشند)، ارزش گذاری های انجام شده از جانب گوگل بیشتر می شود و احتمال آنکه آن مطلب در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کند، بیشتر است.
اگر می خواهید هدفمند سازی کلمه کلیدی را انجام دهید و این مساله را به صورت عملی مشاهده کنید کافیست یکی از کلیدواژه هایی که رقابت شدیدی در میان وب سایت ها ایجاد کرده است را در گوگل جستجو کنید و نتایج را بررسی کنید.
با بررسی نتایج جستجوی گوگل برای که کلیدواژه هایی که در آنها رقابت شدیدی وجود دارد خواهید دید که در رتبه بندی، وب سایت هایی که کلیدواژه ها را در ابتدای تگ عنوان خود جای داده اند رتبه خوبی کسب کرده اند و در صفحه اول قرار گرفته اند.
قرار دادن کلید واژه ها در تگ عنوان موجب می شود گوگل فرض کند که ارتباط مطلب شما را با آنچه کاربر جستجو کرده است بسیار بیشتر از مطالبی است که در تگ عنوان آنها کلید واژه ها استفاده نشده اند. با این حال اجباری در این امر وجود ندارد و این تنها یک پیشنهاد است جهت هدفمند سازی کلمه کلیدی سایت.
دیدگاهتان را بنویسید