سئو عکس چگونه است؟ تصاویر را چگونه بهینه کنیم؟

سئو عکس

سئو عکس نیز مانند دیگر روش ها، مثل سئو یوتیوب و یا سئو سایت می تواند ترافیک به همراه داشته باشد. یکی از عوامل موثر در جذب بازدیدکننده و افزایش ترافیک سایت و مراجعات مکرر و معرفی سایت توسط مخاطبین بالقوه و وفادار به کاربران دیگر، وجود عکس هایی مرتبط با محتوای سایت و برخورداری از کیفیت مناسب و حجم بهینه تصاویر آپلود شده در سایت می باشد. بدیهی است در این پروسه اصول و تکنیک هایی نیز برای بهینه سازی تصاویر و مثبت شدن تاثیر وجود آنها در کسب جایگاه مناسب سایت در نتایج جستجو وجود دارد.

تصاویر عالی چندین ویژگی دارند؟

  • اورجینال هستند
  • نام فایل های توصیفی دارند
  • در یک فرمت فایل مناسب هستند
  • متن جایگزین توصیفی دارند (برچسب‌ alt)
  • پاسخگو هستند
  • زیرنویس دارند

نکات لازم برای سئو عکس

تصاویر بکار رفته در بخش های مختلف سایت، با هدف تاثیرگذاری بیشتر و القا مفهوم محتوا، و یا به منظور آشنایی و ارائه تصویری از محصولات تولیدی و عرضه شده در سایت، زمانی نتایج تاثیر مثبت آن در پروسه سئو سایت مشهود و مشخص می گردد که نکات زیر در آن اعمال گردد.

تصاویر در محتوا پادشاه است

ویژگی تگ Alt در سئو عکس

در صورت کند بودن سرعت اینترنت و یا بنا به دلایل دیگر که عکس لود نمی گردد، جای خالی تصویر نام انتخابی برای آن که همان ویژگی ALT تصویر است نمایش داده می شود. این خاصیت از جهت شناسایی عکس توسط خزنده های موتورهای جستجو حائز اهمیت است.

کاهش حجم و فشرده سازی تصاویر در سئو عکس چه تاثیری دارد؟

همان طور که می دانیم یکی از فاکتورهای سئو سایت، سرعت بالای لود سایت و لازمه این امر بهینه سازی سرعت سایت می باشد. در این بهینه سازی و کاهش حجم صفحات، مسلما کاهش حجم تصاویر تاثیر مستقیم خواهد داشت. بنابراین با ابزارهایی نظیر فتوشاپ می توان علاوه بر حفظ کیفیت تصویر، با فشرده سازی و کاهش سایز از بار اضافی اعمالی بر سایت و کند شدن سرعت سایت جلوگیری نمود.

درج کلمات کلیدی در تصاویر

برای اینکه ارتباط بیشتر تصاویر را به کلمه کلیدی اصلی سایت خود نشان دهید بهتر است کلمه کلیدی خود را در توضیحات و نیز تگ ALT که برای تصاویر است درج نمایید و همچنین نامگذاری نام فایل تصاویر را با درج کلمه کلیدی سایت انتخاب نمایید یا جایگاه بهتری را در گوگل بتوانید کسب نمایید.

تصویر محصول باید چگونه باشد؟

معمولاً در وب‌سایت‌ها وقتی صحبت از تصاویر محصول می‌شود انتظار عکس واقعی و جذب کننده محصول را داریم، اما حتی در این قسمت هم ممکن است این تصاویر شامل همه چیزهایی که مصرف‌کننده نیاز دارد نباشد. هنگامی که مشتری نیاز دارد یک محصول را از چندین زاویه ببیند، اغلب یک تصویر واحد می‌بینید، یا شاید یک تصویر بزرگ یا یک تصویر با پیام‌های تبلیغاتی را مشاهده کنند.

از نگاه سئو عکس یک تصویر مفید تصویری است که به مشتریان شما اطلاعاتی را که نیاز دارند می دهد. شما باید خود را در ذهن مصرف کننده خود قرار دهید. پرسونای خریدار ایجاد کنید، نظرسنجی‌ها را مدیریت کنید و رفتار کاربر را مطالعه کنید تا ببینید مشتریان شما می‌خواهند در یک تصویر چه چیزی ببینند.

تا حد امکان تصاویر واقعی ایجاد کنید

یکی از دلایل اصلی برای به حداقل رساندن استفاده شما از عکس های استوک این است که اینترنت در حال حاضر مملو از آنها است، به این معنی که افراد و سازمان های زیادی از آنها استفاده می کنند و تصاویر استوک کمتر در محتوا ارجاع داده می شوند، به این معنی که آنها کمک زیادی به سئو عکس شما نمی کنند.

هنگامی که تصاویر خود را می سازید، می تواند به چیزی بسیار ارزشمند برای سئو عکس منجر شود. بک لینک ها به موتورهای جستجو نشان می دهند که سایر وب سایت ها شما را به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد می بینند.

برای سئو عکس، فرمت فایل مناسب را انتخاب کنید

فرمت‌های فایل برای سئو عکس بسیار مهم هستند زیرا بر فاکتور رتبه‌بندی یعنی سرعت بارگذاری صفحه تأثیر می‌گذارند.

به بیان ساده، شما می خواهید صفحات شما به سرعت بارگذاری شوند. هرچه سریعتر بارگذاری شوند، برای کاربر بهتر است. اگر بارگذاری صفحات شما بیش از 3 ثانیه طول بکشد، حدود نیمی از خوانندگان احتمالی شما بازدیدهای خود را رها می کنند .

بدیهی است که می خواهید تصاویر باکیفیت داشته باشید (تصویر با کیفیت پایین باعث می شود سایت شما آماتور به نظر برسد و به برند شما آسیب برساند) اما می خواهید تا حد امکان کوچک باشند تا صفحات شما سریع بارگذاری شوند.

این بدان معناست که باید نوع فایل مناسب را انتخاب کنید. JPEG (jpg) رایج ترین نوع فایلی است که در اینترنت پیدا می کنید. آنها اندازه فایل های کوچکی دارند و برای عکس ها عالی هستند.

بهینه سازی تصویر برای بارگذاری سریع بسیار مهم است. این بدان معنی است که ممکن است نیاز به استفاده از فشرده سازی تصویر داشته باشید. مهم است که بین کیفیت و اندازه تصاویر خود تعادل پیدا کنید.

تصاویر بزرگ و با وضوح بالا ممکن است عالی به نظر برسند، اما می توانند به شدت بر سرعت بارگذاری شما تأثیر بگذارند. در یک صفحه وب، بارگذاری تصاویر بیشتر طول می کشد زیرا اطلاعات سنگیمی هستند. وقتی تصاویر را بهینه می کنید، زمان بارگذاری را کاهش می دهید.

هنگام تصمیم گیری برای فشرده سازی یک تصویر، باید به بهترین چیز برای کاربر فکر کنید. به عنوان مثال، شما می خواهید تصاویر بزرگ در یک وب سایت عکاسی را نشان دهید تا کیفیت کار را نشان دهید. اما آیا واقعاً به همان اندازه و سطح کیفیت در وبلاگ شرکتی نیاز دارید؟ احتمالا نه.

تصویرسازی خوب خواننده را جذب می کند، متن را تجزیه می کند و اطلاعات بیشتری را ارائه می دهد. اما مقدار زیادی از آن در قالب اشتباه است و شما خطر کاهش سرعت سایت خود را به میزان قابل توجهی خواهید داشت.

هنگامی که نوع فایل خود را انتخاب کردید، می توانید از چند مسیر مختلف برای تغییر اندازه تصویر استفاده کنید.

یک نام فایل مرتبط با عکس ایجاد کنید

نام فایل ها یکی دیگر از عوامل رتبه بندی در سئو عکس هستند زیرا به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند فایل در مورد چیست. در بسیاری از موارد، کاربران تصاویری را با نام فایل آپلود می کنند که فقط مجموعه ای از اعداد و حروف است.

نام فایل های تصویری، مانند متن جایگزین، باید توصیفی باشد. برخلاف متن جایگزین، باید کوتاهتر باشد، نه اینکه در یک جمله کامل نوشته شود. برای مثال بالا، یک نام فایل خوب gorilla-eating-carrot.jpeg است.

مطمئن شوید که تصاویر شما واکنش گرا هستند

امروزه اکثر وب سایت ها ریسپانسیو هستند تا تعداد فزاینده ای از کاربران تلفن همراه را در خود جای دهند، به این معنی که آنها به طور خودکار خود را تغییر می دهند تا با هر صفحه ای که کاربر یک وب سایت را در آن مشاهده می کند مطابقت داشته باشد.

تصاویر نیز می توانند تا حدی پاسخگو باشند، اما برای انجام این کار، باید از کمی HTML و CSS استفاده کنید. همانطور که گفته شد، افزونه های بسیار خوبی نیز وجود دارد که می توانند این کار را برای شما انجام دهند، مانند افزونه سئو وردپرس Yoast یکی دیگر از افزونه های عالی SEO است که باید بررسی کنید.

سئو عکس با یواست

سئو عکس با یک نقشه سایت تصویری

در سئو عکس ، نقشه سایت تصویری درست مانند نقشه سایت XML معمولی است؛ که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند چه تصاویری در وب سایت شما وجود دارد و چگونه با یکدیگر مرتبط هستند.

همه تصاویر موجود در یک وب سایت به راحتی توسط خزنده های گوگل قابل دسترسی نیستند. به عنوان مثال، تصاویری که باید از طریق فرم های جاوا اسکریپت قابل دسترسی باشند، آسان نیستند. ایجاد نقشه سایت تصویر به تنهایی بسیار فنی است، اما تعدادی افزونه در دسترس هستند که می توانند به شما کمک کنند .

یک ساختار فایل تصویری خلاقانه ایجاد کنید

یکی از عوامل رتبه بندی که ممکن است درباره آن ندانید، مربوط به ساختار فایل تصویر است. اساساً به این معنی است که شما باید آگاهانه مسیرهای فایل را برای تصاویر خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، به جای قرار دادن تمام تصاویر خود در پوشه ای به نام /images/، در عوض ممکن است بخواهید تعدادی پوشه ایجاد کنید. یکی ممکن است /داروها/ باشد. یکی دیگر ممکن است /پزشکان/ باشد. به این ترتیب، مسیر فایل به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که یک تصویر به چه دسته ای تعلق دارد.

برای سئو عکس از نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید

اسکیما روشی استاندارد است که به وسیله آن ابرداده در مورد قسمت های مختلف وب سایت شما به موتورهای جستجو داده می شود.

طرحواره باعث می شود موتورهای جستجو راحت تر بفهمند که یک قطعه داده چیست. به عنوان مثال، موتورهای جستجو همیشه نمی توانند تشخیص دهند که یک تصویر یک تصویر است، بنابراین استفاده از طرحواره به موتور جستجو کمک می کند تا آن را ببیند. این باعث می‌شود محتوای شما در جستجوی بصری نمایش داده شود.

Schema همچنین احتمال نمایش شما در صفحات نتایج موتور جستجو را با یک قطعه غنی افزایش می دهد. اینها نتایج بهبود یافته در یک موتور جستجو هستند که شامل داده‌های اضافی، مانند تصاویر یا تعداد نظرات می‌شوند.

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

سرعت یک فاکتور اصلی رتبه بندی است. کاربران اینترنت صبور نیستند در واقع، شما می توانید بخش قابل توجهی از مشتریان بالقوه را سریعتر از زمانی که برای خواندن این جمله صرف می کند، از دست بدهید.

یکی از راه‌های ارائه سریع‌تر محتوای خود به کاربران، استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) است. یک CDN از شبکه ای از سرورها استفاده می کند که به صورت فیزیکی در مناطق مختلف جهان قرار دارند تا محتوا را از وب سایت شما سریعتر به مردم تحویل دهند.

بارگذاری تنبل را در نظر بگیرید

گزینه دیگری که باید در نظر بگیرید تا تصاویر شما سریع بارگذاری شوندو سئو خوبی داشته باشید، بارگذاری تنبل است. بارگذاری تنبل به این معنی است که یک مرورگر فقط تصاویری را بارگیری می کند که کاربران شما واقعاً به آنها نگاه می کنند.

به محض اسکرول کردن، تصویر با یک تصویر نگهدارنده جایگزین می شود. این بدان معناست که در ابتدا فقط بالای صفحه برای کاربر بارگیری می‌شود، که اجازه می‌دهد زمان بارگذاری اولیه کمی سریع‌تر باشد.

فعال کردن کش مرورگر

کش کردن فرآیندی است که در آن مرورگر کاربر به بیت‌های خاصی از داده‌های وب‌سایت شما که می‌تواند بعداً استفاده کند، نگه می‌دارد. برای مثال، لوگوی هدر یک وب‌سایت را می‌توان توسط مرورگر کاربر ذخیره کرد تا در حین حرکت از صفحه‌ای به صفحه دیگر، مرورگر مجبور نباشد بارها و بارها آن تصویر را بارگیری کند.

روشن کردن این گزینه به این معنی است که با پیمایش کاربر، صفحات سریع‌تر بارگیری می‌شوند، و همچنین به این معنی است که کاربر شما زمانی که برای بازدید دوم یا سوم به یک وب‌سایت باز می‌گردد، زمان بارگذاری سریع‌تری را تجربه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *