سئو سایت مقدماتی را از کجا شروع کنیم؟

سئو سایت مقدماتی پیش مقدمه و مراحلی است که می بایست در تمامی سایت ها اجرا گردد تا بتوانند در نتایج جستجو قرار گیرند.

اینکه شما آیتم ها و اصول سئو را ندانید و یا در درون سایت خود رعایت نکنید موجب می شود که شما در نتایج جستجو قرار نگیرید و به طبع آن خیلی از شانس های بازاریابی و مارکتینگ آنلاین را از دست می دهید.

ما در آپسئو قصد داریم آموزش بهینه سازی سایت را از مقدماتی تا پیشرفته خدمت شما علاقه مندان عزیز ارائه کنیم.

مراحل سئو سایت مقدماتی

اگر بخواهید سئو سایت مقدماتی را برای سایت خود اجرا کنید شاید بخواهید بدانید چه مراحل و گام هایی را باید طی نمایید ، با آموزش بهینه سازی سایت توسط آپسئو همراه شوید.

تنظیمات و پیکربندی عنوان و نام سایت

تنظیم نمودن تنظیمات و پیکربندی سایت اولین آیتمی است که باید اجرا نمایید ، عنوان و نام سایت را متناسب با کلمه کلیدی خود انتخاب نمایید ؛ در واقع اگر زمینه کاری شما آموزش بهینه سازی سایت است تیتر صفحه خود را سئو سایت بگذارید.

پس از آن هدینگ ها را رعایت نمایید ، h1 تگ عنوان صفحه می باشد و این را بدانید که هر صفحه از سایت شما یک عنوان منحصر بفرد دارد ، پس تگ h1 برای هر صفحه از سایت شما باید یونیک و یکتا باشد.

تولید محتوا نیز گام بعدی می باشد که می بایست با تولید و انتشار روزانه محتوا که مرتبط به کسب و کار شما باشد همراه می شود.

سئو سایت مقدماتی در مقابل سئو سایت حرفه ای

سئو سایت حرفه ای از سئو سایت مقدماتی زمانی متمایز می شود که بخواهیم در کلمات کلیدی سخت تر رقابت کنیم.

در این صورت سطح رقابت بیشتر است و باید فشار و عملکردی که در سایت خود دارید را با درصد بالاتر به انجام رسانید.

تولید محتوا در حجم بالا ، لینک سازی قدرتمندتر و در حجم بیشتر ، فعالیت بیشتر برای برندسازی ، فعالیت در شبکه های اجتماعی مواردی هستند که در سئو سایت حرفه ای قرار می گیرند.

به این صورت که سئو سایت حرفه ای موارد سئو سایت مقدماتی است که با عملکرد و فشار بیشتر و قوی تر انجام می شود.

بهینه سازی ضعیف در صفحه می تواند مانع از یافتن سایت شما از طریق جستجوی ارگانیک شود. و چیزی که در مورد سئو سایت مقدماتی وجود دارد این است که همه چیز به شما بستگی دارد. به همین دلیل مهم است که یاد بگیرید چگونه آن را تجزیه و تحلیل کنید و آن را با روندهای فعلی سئوی درون صفحه مطابقت دهید.

URL ها و توضیحات متا را بررسی کنید.

URL ها باید به حدود چهار تا پنج کلمه کوتاه شوند که محتوای موجود در صفحه را توصیف می کنند. به عنوان مثال، مقاله ما ” سئو سایت مقدماتی را از کجا شروع کنیم؟ url کوتاه” سئو سایت مقدماتی ” دارد.

اگر URL های شما طولانی یا نامربوط هستند، می توانید آنها را بهینه سازی و ویرایش کنید تا ربات های موتور جستجو بهتر بفهمند چه چیزی در صفحه است. اما، یادتان باشد، این کار بر روی URL های قدیمی تأثیر منفی می گذارد. اما می‌توانید توضیحات متا را تا جایی که نیاز دارید ویرایش کنید. توضیحات متا شما باید شامل کلمات کلیدی اولیه و ثانویه باشد و به درستی مطالب صفحه شما را خلاصه کند.

عناوین و سرفصل ها را با برنامه ریزی تصحیح کنید.

عناوین باید جلب توجه کنند و کاربران را تشویق کنند که روی آنها کلیک کنند. هم در عناوین و هم در سرفصل های خود، مطمئن شوید که از کلمات کلیدی سئو مناسب برای صفحه خود استفاده می کنید.

به خاطر داشته باشید که رتبه بندی کلمات کلیدی با حجم بالا ممکن است دشوار باشد، بنابراین سعی کنید یک کلمه کلیدی طولانی را پیدا کنید که کمی رقابت کمتری داشته باشد و شانس شما را برای نمایش در صفحه اول SERP افزایش دهد.

پیوندهای ورودی ( بک لینک ) را به درستی ایجاد کنید.

پیوند های ورودی که به آن لینک های ورودی یا بک لینک نیز گفته می شود، لینک هایی به سایت شما هستند که در سایت دیگری لینک شده اند. بک لینک ها می توانند به عنوان شاخصی برای موتورهای جستجوگر عمل کنند که وب سایت شما منبع قابل اعتمادی است، بنابراین آنها واقعاً می توانند بر رتبه سئو شما برای بهتر شدن تأثیر بگذارند.

پیوندهای دریافتی به سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا به شما کمک کند ببینید چه کسی به کسب و کار شما لینک می دهد و به شما درک بهتری از کارهایی که باید انجام دهید تا رتبه بندی جستجوی خود را بهبود بخشد، به شما بدهد.

امتیاز اسپم خود را تجزیه و تحلیل کنید.

اگر تعداد زیادی لینک دریافتی از وب سایت های کم اعتبار داشته باشید، امتیاز هرزنامه شما می تواند افزایش یابد. بنابراین، همانطور که در حال تجزیه و تحلیل لینک های ورودی خود هستید، سعی کنید هر گونه لینک ورودی “بد” را حذف کنید.

برای حذف بک لینک های بد، می توانید سعی کنید با مدیر وب سایت تماس بگیرید و از او بخواهید که پیوند را از صفحه خود حذف کند ، یا می توانید از طریق ابزار Disavow links گوگل غیرفعال کنید .

پیوندهای داخلی خود را بررسی کنید.

پیوند داخلی روشی است که شامل اضافه کردن لینک به صفحات دیگر در وب سایت شما برای کمک به بازدیدکنندگان برای حرکت به صفحات مختلف است.

پیوند داخلی در واقع یک تاکتیک عالی در سئو سایت مقدماتی برای کمک به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو است. به علاوه می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد.

به صفحات وب سایت جدیدتر و قدیمی تر برگردید و پیوندهای داخلی را به سایر صفحات مرتبط در سایت خود اضافه کنید. کلمات کلیدی را به خاطر داشته باشید و بهترین روش‌های انکر تکست را در نظر داشته باشید .

برای پیوندهای شکسته کاری کنید.

لینک های شکسته روی تجربه کاربر تاثیر می گذارند و می توانند بر سئو تاثیر منفی بگذارند، بنابراین مراقب لینک های خراب در سایت خود باشید.

برای رفع لینک‌های شکسته، می‌توانید، با تغییر مسیر 301 به یک URL متفاوت و در عین حال مرتبط مشکل را رفع کنید.

محتوای وب سایت خود را بهبود دهید.

محتوا نقش مهمی در سئوی وب سایت شما دارد. محتوای تکراری خط قرمز SEO است، بررسی کنید و در صورت لزوم آن را از دسترس خارج یا حذف کنید.

همچنین مطمئن شوید که محتوای شما با کیفیت بالا و بدون خطا است. با محبوب ترین صفحات خود شروع کنید، سپس به پست ها و صفحات کم اهمیت تر بروید.

تصاویر خود را بهینه کنید.

از آنجایی که ربات‌های موتور جستجو نمی‌توانند تصاویر شما را بخزند، مهم است که تصاویر خود را با متن جایگزین مناسب برای توصیف ظاهر و عملکرد آن تصویر بهینه کنید .

یکی دیگر از نکات بهینه سازی تصویر که باید دنبال کنید این است که تصاویر خود را فشرده کنید تا اندازه آنها کاهش یابد، که می تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحه کمک کند.

سرعت صفحه خود را بررسی کنید.

سرعت صفحه شما در واقع می تواند بر روی سئو وب سایت و تجربه کلی کاربر تأثیر بگذارد، بنابراین باید به طور مداوم سرعت بارگذاری خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید وب سایت شما سریع و کارآمد اجرا می شود.

برای آزمایش سریع سرعت بارگذاری صفحه، می‌توانید از ابزار PageSpeed ​​Insights Google استفاده کنید.

از اهرفس بهترین ابزار تجزیه و تحلیل سئو استفاده کنید

جهت سئو سایت مقدماتی ابزارهای متعدد موجود در این سایت به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی با عملکرد برتر را شناسایی کنید ، شکاف‌های محتوایی را که باید روی آن‌ها ارتقا انجام دهید را کشف کنید، و حتی خطاهای مهمی مانند تغییر مسیرهای 4XX، لینک‌های شکسته و تصاویر را که باید برای بهبود سلامت سایت خود برطرف کنید، شناسایی کنید.

ویژگی های Ahrefs

  • کاوشگر کلمات کلیدی: ایده های کلیدواژه جدید را بر اساس پیشنهادات و دشواری پیدا کنید و ببینید کدام دامنه در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می شود.
  • Content Explorer: بیشترین محتوای به اشتراک گذاشته شده را در مورد هر موضوع خاص شناسایی کنید.
  • مشکلات سایت: وب سایت خود را خزیده تا خطاها، هشدارها و اخطارها را شناسایی کنید و یاد بگیرید که چگونه به سرعت آنها را برطرف کنید تا سلامت و عملکرد سایت خود را بهبود بخشید.
  • تجزیه و تحلیل محتوا: سایت خود را با هر یک از رقبای خود مقایسه کنید تا متوجه شوید چه کلمات کلیدی و موضوعاتی را برای آن رتبه بندی می کنند و موضوعات و کلمات کلیدی را که می توانید هدف قرار دهید شناسایی کنید. این به شما این امکان را می دهد که استراتژی محتوای خود را مطابق با آن طراحی کنید.

نحوه بهبود سئو با Moz Pro

Moz یکی از ابزارهای بسیار توصیه شده سئو برای اندازه گیری، نظارت و رشد عملکرد کلمات کلیدی در یک پلت فرم است.

در حالی که Moz Pro یک سرویس پولی است، ویژگی های Moz رایگان (اما محدود) برای هر کسی که به دنبال افزایش رتبه صفحه خود است کافی و در دسترس است . برای جستجوی بیشتر، برای یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه با Moz Pro ثبت نام کنید تا قبل از رفتن به نسخه پولی، بر کمپین های بازاریابی نظارت کنید.

ویژگی های Moz Pro

کلمات کلیدی: کلمات کلیدی با عملکرد برتر را بر اساس سختی و حجم کشف کنید.
خزیدن سایت: مشکلاتی را پیدا کنید که بر نحوه خزیدن سایت شما تأثیر می گذارد و نحوه رفع آنها را بیاموزید.
بهینه سازی روی صفحه: پیشنهادات محتوای جدید را بر اساس صفحاتی که با کلمات کلیدی مشابه رتبه بندی می شوند دریافت کنید
لینک اکسپلورر: ببینید که اعتبار دامنه شما چگونه به رقبای شما نزدیک می شود و پیگیری کنید که آنها برای چه پیوندهایی رتبه بندی می کنند.

کنسول جستجوی گوگل برای سئو

کنسول جستجوی گوگل که قبلا به عنوان گوگل وبمستر تولز شناخته می شد، یکی از برترین ابزارهای تحلیل سئو در سراسر جهان است. از آنجایی که این روزها تقریباً به دنبال هر چیزی به گوگل می‌رویم، چرا برای کمک به بهبود عملکرد سایت کسب‌وکار شما نیز به آنها نگاه نمی‌کنیم؟

استفاده از این ابزار به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را همانطور که گوگل می بیند، ببینید. عملکرد کلی خود را از روی کلیک‌ها و نمایش‌ها نظارت کنید و حتی بر اساس کلمات جستجو شده، صفحات، دستگاه‌ها، ظاهر جستجو و موارد دیگر تغییر دهید.

مهمترین ویژگی های کنسول جستجوی گوگل

  • خطاها و هشدارهایی را در سایت خود کشف کنید که ممکن است بر عملکرد کلی سایت شما تأثیر بگذارد.
  • پیوندهای داخلی و خارجی موجود در سایت خود و همچنین صفحات پیوند شده برتر برای هر دو را مشاهده کنید.
  • هر URL در دامنه خود را بررسی کنید تا عملکرد آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که توسط Google قابل خزیدن، سازگار با تلفن همراه و موارد دیگر است.
5/5 - (1 امتیاز)
سئو سایت مقدماتی
فهرست مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *