رتبه بندی سایت

رتبه بندی سایت با 12 روش

رتبه بندی سایت خود را با این 12 روش در سئو بهبود دهید ، گاهی اوقات برای سئو سایت نیازی نیست راه های سخت را امتحان کنید ، همین چند روش زیر نیز می تواند رتبه بندی سایت را بهبود ببخشد.

تاریخچه سئو را می توان با شروع به کار موتورهای جستجو به اوایل سال 1990 دانست. موتورهای جستجوی یاهو، آلتا ویستا، اینفوسیک از جمله ابتدایی ترین موتورهای جستجو بودند. با توسعه علم و فناوری مربوط به اینترنت موتورهای جستجو از الگوریتم پیچیدهای برخوردار شدند.

با توسعه موتورهای جستجو به منظور بالا رفتن آمار بازدید کنندگان، سئو سایت رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

امروزه موتور جستجو گوگل و یاهو جز اصلیترین موتورهای جستجویی است که باید سایت ها را بر مبنای الگوریتم از پیش تعیین شده آنها به روزرسانی و یا به عبارت دیگر بهینه نمود مهندسان بخش سئو به تدریج با گسترش انجام رتبه بندی سایت به وسیله موتورهای جستجو، در جستجوی راههایی جهت افزایش تاثیرپذیری موتورهای جستجو به وسیله روش های گوناگونی بودند.

بررسی اهداف رتبه بندی سایت

شاید بتوان به تعبیری هدف اصلی رتبه بندی سایت را بالا بردن نتیجه جستجو طبیعی و هم چنین بالا بردن میزان رابطه ما بین کلمات کلیدی و صفحات به وسیله کاربران دانست.

با انجام فرآیند جستجو توسط کاربر، اکثر صفحات دارای ارتباط با موضوع مورد جستجو نمایش داده میشود. این امر هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربر دارای فواید زیادی است. چرا که طی این عملیات کاربر حداکثر نتایج مربوط به موضوع مدنظر را یافته و به موتور جستجو اعتماد می کند.

با توجه به این که چگونه و با چه روشی یک کلمه کلیدی با بهینه سازی مورد استفاده قرار بگیرد، به بازه زمانی نیازمند است. بهینه سازی سایت کمک موثری در بالا بردن آمار تعداد بازدیدکنندگان سایت می کند.

یکی از مواردی که برای افزایش اعتبار سایت ها بسیار مهم است، این امر می باشد که در نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول و حتی جزو نتایج طبیعی اولیه قرار گیرند.

اجمالا می توان گفت سئو سبب مواردی همچون:

  • تاثیر به شدت بالایی در میزان بازدید وب سایت دارد.
  • ابزاری مناسب و کاربردی برای تبلیغات است.
  • باعث به وجود آمدن برند می گردد.
  • باعث بالا رفتن میزان فروش محصولات سایت موردنظر می گردد.

چگونه رتبه بندی سایت را در مدت کوتاه انجام دهیم؟

سئو را در مدت کوتاه انجام دهیم

چگونه رتبه بندی سایت را در مدت کوتاه انجام دهیم؟ این سوال برای خیلی از افراد که قصد دارند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند پیش می آید و تقریبا حاضرند برای آن هر کاری انجام دهند با ما باشید تا راز این کار را فاش کنیم!

رتبه بندی سایت در مدت کوتاه یا سئو سایت سریع با متریک قرار دادن تایم و زمان می خواهد در مدت کوتاه تری سایت را در صفحه اول گوگل به نمایش گذارد.

اینکه بخواهیم رتبه بندی سایت را در مدت کوتاهی اجرا کنیم بسته به فشار کاری و نیز عملکردی که بر روی سایت خود انجام می دهیم مطرح می شود.

در واقع در بهینه سازی سایت اگر می خواهید در مدت کوتاهی به نتیجه دلخواه که همان صفحه اول گوگل است برسیم باید فشار بیشتری را بر روی سایت خود انجام دهیم.

1. روال محتوا گذاری در سایت را بیشتر کنید

محتواگذاری خود را در تعداد بیشتری منتشر کنید. یعنی اینکه اگر پیش از این هر روز یک مطلب را درج می کردید حال به منظور اینکه رتبه بندی سایت خود را در مدت کوتاه تری انجام دهید تعداد آن را به روزی دو و یا سه عدد بیفزایید.

زنده بودن سایت متریک مهمی در رتبه بندی سایت است و هر چه شما تولید محتوا و انتشار مطلب را بیشتر نمایید می توانید سایت خود را زنده و اکتیوتر نشان دهید.

2. لینک سازی را در سایت بیشتر نمایید

از دیگر مواردی که موجب می شود شما رتبه بندی سایت را در مدت کوتاه تری داشته باشید افزایش لینک سازی و تعداد بک لینک ها می باشد.

لینک سازی و بک لینک ها نقش اعتبار بخشی به سایت شما می نمایند.

بک لینک ها در واقع لینک هایی می باشند که در دیگر سایت ها از شما به واسط کلمات کلیدی گذاشته می شوند. هرچه لینک سازی و بک لینک های شما بیشتر ، اعتبار بیشتری نیز برای سایت شما برای گوگل در نظر گرفته می شود.

3. فعالیت در شبکه های اجتماعی برای ترافیک غیر از گوگل

ترافیک سایت متریک مهمی در رتبه بندی سایت است. پس سعی نمایید ترافیک را در سایت خود زیاد نمایید. شبکه های اجتماعی می تواند ترافیک را به سمت سایت شما هدایت کند و به موجب ترافیکی که در سایت خود دارید می توانید به اعتبار سایت خود بیفزایید.

هرچه سایت شما ترافیک بیشتری داشته باشد این موضوع را به گوگل می شناساند که سایت شما معتبرتر است.

آیا سئو کار پیچیده ای است
آیا سئو کار پیچیده ای است

آیا رتبه بندی سایت کار پیچیده ای است ؟

حداقل من در برخی از مواردی که برخی افراد با انجام کارهای عجیب و غریب سعی می کنند سایت خود را در گوگل بالا ببرند این طور فکر نمی کنم که رتبه بندی سایت کار پیچیده ای باشد.

من فکر می کنم اگر رتبه بندی سایت حرفه ای انجام شود؛ یعنی با رعایت صحیح اصول سئو داخلی و خارجی ، باید در گوگل نتیجه بهتری را دریافت کنیم.

4. چگالی کلمات کلیدی را جدی بگیرید

بگذارید کمی با هم رک باشیم ، به نظر شما پر کردن صفحه از کلمه کلیدی که تازه کشف کردید و بنای برآورده شدن آرزوی خود را اول شدن در این کلیدواژه ها قرار دادید درست است؟

نه، هر کار غیر منطقی یک نتیجه غیر قابل پیشبینی و گاهی خیلی بد دارد ، بهتر نیست حالا که در اینترنت راهی برای رسیدن به موفقیت شما باز شده است از آن بر خلاف زندگی واقعیتان استفاده درست بکنید.

رعایت چگالی کلمات کلیدی در کل متن یک صفحه در سئو اصولی اهمیت زیادی دارد. یعنی نباید تکرار کلمه کلیدی از درصدی حدود 4/5 درصد بیشتر باشد. عدم رعایت این مورد باعث اسپم شدن سایت خواهد شد.

سئو سایت حرفه ای یک معنی ساده دارد : آن چیزی را که همه می خواهند بدانند را به درستی و حرفه ای در دسترس قرار دهید.

حتما به این فکر می کنید که مگر قرار بود غیر این باشد، نه اما 90 درصد افراد واقعا نمیدانند چه کاری انجام می دهند و در آن متخصص نیستند.

ما متوجه شدیم گوگل ترجیح می دهد در نتایج جستجو، سایت هایی را بالاتر نشان دهد که به صورت تخصصی به کارشان می پردازند نه سایت هایی که حتی اصول اولیه نوشتن را رعایت نمی کنند.

درست است که 200 عامل در رتبه بندی سایت ها در گوگل موثرند اما شاه کلید نتیجه گیری در گوگل محتواست و این همان زبان و ابزار شما برای ارتباط بر قرار کردن است.

یعنی الگوریتم تپه را نمیشناسید؟

بیاید به بهترین روش سئو سایت اصولی نگاهی کنیم و نتیجه بگیریم.

بهترین روش برای تراکم کلمات کلیدی چیست؟

سئو یک چیز تکراری دارد و این همان از مد افتادن روش های سئو در گذشته است، مثلا قبلا با پرکردن صفحه از کلمات کلیدی می توانستید در صدر نتیجه جستجو باشید اما امروز این چنین نیست.

ما اعتقاد داریم تنها 2 درصد برای چگالی کلمه کلیدی کافیست تا منظورتان را برسانید باقی موارد ، سیگنال های دیگر هستند که به شما کمک می کنند.

بهترین روشها برای استفاده از کلید واژه

تحقیقات کلیدواژه ، چگالی مناسب آن و تکرار کلیدواژه در میان پست ها برای نتیجه گیری بهتر کافی نیست ، شما باید بدانید دقیقا کجای صفحه از آن استفاده کنید.

اول سعی کنید کلمه کلیدی اصلی در تمام پست هایتان ظاهر شود، پس حالا میرویم سراغ جای صحیح استفاده از کلیدواژه

چند مکان وجود دارد که کلمه کلیدی اصلی همیشه باید نشان داده شود:

  1. در عنوان
  2. در آدرس URL (اگر ساختار URL شما به درستی با عناوین شما بهینه شود)
  3. در بند اول (زودتر بهتر است اما یک ضرورت مطلق نیست)
  4. جمله‌ی آخر پست
  5. کلمه کلیدی اصلی باید به صورت ایده آل در یکی از زیر عنوان ها نیز ظاهر شود و در طول پست چند بار به صورت طبیعی تکرار شود.

5. محتوای مرتبط منتشر کنید

محتوای اختصاصی شناسه رتبه بندی سایت شماست و هیچ جایگزینی برای محتوای عالی وجود ندارد؛ محتوای کافی که به طور خاص برای کاربر مورد نظر ایجاد شده است، ترافیک سایت را افزایش می دهد که باعث افزایش اعتبار و ارتباط سایت شما می شود.

کلمات کلیدی هدف را شناسایی کنید ، تحقیق کنید که کاربر مورد نظر شما دقیقا چه چیزی را جستجو می کند و ممکن است به شما برسد مانند : بالا بردن رتبه سایت در گوگل یا بالا آمدن سایت در گوگل ، سپس این عبارت را چند بار در سراسر صفحه تکرار کنید، یک بار یا دو بار در پاراگراف اول و دو تا چهار بار در محتوای مطلب کافی است.

فراموش نکنید که استفاده از کلمات بولد شده ، کج شده ، استفاده در تگ عنوان و سایر تگ های تاکیدی مانند h2 برای برجسته کردن این عبارات کلیدی ماثر است، اما زیاده روی نکنید.

سعی کنید زبان نوشتن خود را به طور طبیعی رعایت کنید.

هرگز نوشتن خوب را برای موتورهای جستجو فدا نکنید؛ بهترین محتوا را برای کاربر ، نه برای موتور جستجو بنویسید.

6. به طور منظم مطالب خود را به روز کنید

شما احتمالا متوجه شده اید که ما در مورد محتوا حساس هستیم؛ موتورهای جستجو نیز حساس هستند ، یادتان باشد به طور منظم محتوای به روز شده به عنوان یکی از بهترین شاخص های رتبه بندی سایت به حساب می آید، بنابراین مطمئن شوید که آنها را تازه نگه داشته اید.

7. متا دیتا

هنگام طراحی سایت ، هر صفحه حاوی فضای بین تگ <head> برای وارد کردن ابرداده یا اطلاعات مربوط به محتویات صفحه شما است؛ اگر طراحی سایت شما توسط آپسئو انجام شده است ما قبلا این اطلاعات را برای شما آماده کرده ایم.

8. متادیتای عنوان

Metadata عنوان مسئول عناوین صفحه نمایش داده شده در بالای پنجره مرورگر و موتور جستجو می باشد؛ این مهمترین فراداده در صفحه شماست.

برای کسانی که طراحی سایت آن ها توسط تیم آپسئو انجام شده است یک سیستم خودکار برای ایجاد عنوان متا برای هر صفحه ایجاد شده است.

9. توصیف متا داده

ابرداده توصیف، توصیف متنی است که یک مرورگر در هنگام جستجوی صفحه شما استفاده می کند.

آن را به عنوان صفحه نمایش وب سایت خود در نظر بگیرید؛ یک توضیح مختصر و جذاب از آنچه درون محتوا قرار دارد، با هدف تشویق مردم برای ورود به آن بنویسید ؛ توصیف خوب متا معمولا شامل دو جمله کامل است.

10. کلمه کلیدی متاداده

متادیتای کلیدی به ندرت توسط متورهای جستجو استفاده می شود ، با این حال، شما عبارات کلیدی خود را می دانید، بنابراین بعید به نظر میرسد صدمه ای به وب سایت شما برساند، به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید حدود 6-8 عبارات و عبارت شامل 1-4 حرف بنویسید.

برای مثال ما از یک نمونه عالی ” سئو سایت ” استفاده می کنیم.

11. متن اصلی هدف را در لینک داخلی استفاده کنید

تمرکز بر ایجاد لینک های مرتبط در متن به جای داشتن لینک “اینجا کلیک کنید”، سعی کنید نام مقصد را بنویسید.

“اینجا کلیک کنید” هیچ ارزشی برای موتور جستجو ندارد ، در حالی که ” الگوریتم های گوگل ” غنی از کلمات کلیدی است و رتبه بندی سایت را در موتور جستجو بهبود می بخشد.

12. از برچسب های alt استفاده کنید

همیشه رسانه های تصویری خود را با استفاده از برچسب های ALT قرار دهید.

ویژگی alt موتورهای جستجو را قادر می سازند تصاویر را پیدا کنند، که البته بسیار مهم است، مخصوصا برای کسانی که از مرورگرهای متنی استفاده می کنند.

اینها تنها چند روش برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو شما هستند؛ اگر میخواهید بیشتر بدانید، منابع بیشتری در مطالب سئو موجود است.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *