آیا سئو مرده است؟

/ / مطالب سئو
زمان مرگ سئو

سئو در طی این سالها به شدت تغییر کرده است؛ در سال 2010 ، گوگل 516 تغییر در الگوریتمهای خود ایجاد کرد. این تعداد در سال 2016 به 1653 و در سال 2018 به 33434 افزایش یافته است. ما از چند سال گذشته اطلاعاتی نداریم ، اما هنوز هم می توانیم شرط ببندیم که این تعداد به طور مداوم در حال افزایش است.

با بیش از 9 تغییر الگوریتم در روز ، به راحتی می توان گفت که دیگر دستکاری یا بازی کردن با گوگل آسان نیست.

خوب ، بیایید به داده ها نگاه کنیم و از آنجا به شما نشان خواهم داد که چه کاری باید انجام دهید.

آیا می دانید هر روز چند جستجو در Google انجام می شود؟

تقریباً 5.6 میلیارد جستجو در روز.

یعنی هر سال تقریباً 2 تریلیون جستجو ؛ اگرچه این جستجوها زیاد هستند، اما محتوای زیادی نیز تولید می شود.

تقریباً یک میلیارد بلاگ در وب وجود دارد.

وبلاگ های زیادی وجود دارد که می توانید در بیشتر موضوعات در آنجا تعداد زیادی از مطالب را پیدا کنید.

به عنوان مثال ، اگر به عبارت بلند ، “بازاریابی دیجیتال چیست” نگاه کنید ، فقط 11300 جستجو جهانی در ماه وجود دارد اما 665،000 محتوا در تلاش برای پاسخ به این سوال هستند.

نتیجه جستجوی بازاریابی دیجیتال چیست
نتیجه جستجوی بازاریابی دیجیتال چیست

به عبارت دیگر ، عرضه بسیار بیشتر از تقاضا است.

مهمتر از آن ، گوگل به موتور پاسخگو تبدیل شده است که در همانجا، به سؤالات افراد پاسخ می دهد بدون اینکه مجبور به مراجعه به وب سایت شوند.

همه می دانیم هنگامی که گوگل شروع به پاسخگویی به سؤالات کرد ، CTR ها به شدت کاهش یافت. فقط به این سؤال جستجوی آب و هوا نگاه کنید:

سؤال جستجوی آب و هوا

این روند به حدی رایج شده است که درصد ترافیکی که Google به لیست های ارگانیک (نتایج SEO) هدایت می کند با گذشت زمان در حال کاهش است.

خوب، آیا این بدین معنیست که سئو سایت از بین رفته ؟

در واقع برعکس است، سئو نمرده!

خاطرتان هست فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و حتی بازاریابی ایمیل نیز همین روند را برای سئو داشتند.

خوب، چگونه سئو هنوز نمرده؟

همانطور که در بالا توضیح دادم ، فقط به این دلیل که معیارها به نفع شما نمی روند به معنای مردن سئو نیست.

فقط کافی است به ترافیک جستجوی من در upseo.ir نگاه کنید.

کنسول جستجوی آپسئو
کنسول جستجوی آپسئو

نه تنها باید با الگوریتم های گوگل مانند شما سر و کار داشته باشم ، بلکه رقابت من شامل سایر بازاریاب ها و سئوکار هایی است که می دانند چه چیزی را می دانم … با این حال من هنوز هم می توانم با توجه به کاهش CTR در Google ، ترافیک جستجوی خود را افزایش دهم.

مردم هنوز از گوگل استفاده می کنند و آن را به عنوان روش جستجوی خود ترجیح می دهند، اما آنچه تغییر کرده نحوه استفاده از Google است.

گوگل در گذشته جایی بود که برای خرید کردن استفاده می شد ، اما حالا اپ هایی مانند Instagram برای خرید و Google برای اکتشاف استفاده می کنند.

این روند در طی سالهایی که اینستاگرام به شدت برای تجارت استفاده می شود تغییر کرده است و گوگل عمدتا به عنوان موتوری برای کشف استفاده می شود.

خوب حالا چطور می توان ترافیک را افزایش داد؟

خیلی ساده است با تولید محتوا و راهنمایی افراد به مطالب مبتنی بر آموزش، ابتدا (و سپس فروش از طریق محتوا) می توان 87 درصد کلیک را افزایش داد.

سئو نمی میرد بلکه فقط در حال تغییر است

گوگل می خواهد سایت هایی را که می خواهید ببینید رتبه بندی کند، تمرکز اصلی الگوریتم آنها بک گراند یا تراکم کلمات کلیدی یا معیار سئو خاص نیست … تمرکز روی تجربه کاربر است.

اگر سایتی دارای میلیون ها بک لینک باشد اما کاربران از آن متنفر باشند ، در طولانی مدت این سایت رتبه خوبی نخواهد داشت.

گوگل می داند که شما روزانه ساعت ها در دستگاه تلفن همراه خود و ساعات دیگر در سایر سایت ها و برنامه هایی که تحت کنترل یا متعلق به گوگل نیستند ، می گذرانید.

بنابراین ، هنگامی که آنها می دانند چه چیزی را باید رتبه بندی کنند و از کجا آن را رتبه بندی کنند ، آنها فقط به مجموعه داده های خود نگاه نمی کنند.

آنها چیزهایی مانند رسانه های اجتماعی را خزیده و از سیگنال های اجتماعی استفاده می کنند تا به آنها در بهبود نتایج بهتر کمک کنند.

حتی اگر از وب سایت اجتماعی متنفر هستید ، باید بیشتر از آن استفاده کنید. نه تنها می تواند به ایندکس کردن سایت شما کمک کند بلکه می تواند به برندسازی کمک کند ، که به طور غیر مستقیم به افزایش رتبه شما نیز کمک می کند.

اگر هنوز در تلاش برای ساختن یک برند هستید ، با من در مورد آن صحبت کنید.

02122428931

اگر می خواهید در دنیای سئو ، امروز خوب عمل کنید ، روی یک موضوع تمرکز کنید. Google سایتهایی با موضوع خاص را ترجیح می دهند زیرا این همان چیزی است که شما و دیگران دوست دارید.

آینده برای شخصی سازی است

آیا متوجه شده اید که وقتی در گوگل جستجو می کنید نتایج مشاهده شده شما با نتایج دوستانتان متفاوت است؟

به این دلیل است که Google در تلاش است نتایج را برای شما شخصی کند.

نه فقط در جستجوی Google بلکه در هر مکانی که از دستگاه Google استفاده می کنید … از تلفن هوشمند گرفته تا Google Home همه شخصی سازی شده اند.

فقط به این روش فکر کنید: هر بار که به یک مکان می روید و تلفن همراه خود را جابجا می کنید (به خصوص اگر این دستگاه Android باشد) ، ممکن است Google بتواند از این اطلاعات به طور بالقوه برای متناسب کردن نتایج برای شما استفاده کند.

با وب سایت خود ، سعی نکنید یک پیام را به همه نشان دهید. اگر تجربه خود را برای هر کاربر شخصی سازی کنید ، در طولانی مدت قادر خواهید بود که رتبه بهتری کسب کنید زیرا این باعث افزایش معیارهای کاربر شما می شود.

نتیجه

سئو نمرده ، فقط تغییر می کند، مطمئناً ، نرخ کلیک کاهش می یابد و Google همچنان الگوریتمهای خود را بروز می کند.

نظر شما در مورد تغییر چشم انداز سئو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *