کنسول جستجوی گوگل

تغییر آدرس دامنه در کنسول جستجوی گوگل با حفظ سئو

جهت تغییر آدرس دامنه در کنسول جستجوی گوگل با حفظ سئو از ابزار تغییر دامنه در سرچ کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید.

اگر سایت خود را به یک دامنه یا زیر دامنه جدید منتقل کرده اید، از ابزار تغییر آدرس در کنسول جستجو استفاده کنید، این ابزار پس از تغییر آدرس آدرس به گوگل اعلان می کند تا انتقال مورد نیاز گوگل را برای فهرست URL های جدید خود در آدرس جدید مدیریت کند، در حالی که حداقل تاثیر بر رتبه بندی فعلی شما در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد.

تغییر آدرس دامنه در کنسول جستجوی گوگل

تغییر دامنه در سرچ کنسول گوگل را از URL های جدید برای محتوای موجود مطلع می کند، بنابراین گوگل می تواند شاخص خود را برای نشان دادن دامنه جدید برای صفحات به روز کند.

این وضعیت 180 روز باقی می ماند ، که در آن زمان Googlebot خسته می شود و صفحات را در آدرس جدید نشان می دهد. البته گوگل به تازگی ( 2021 ) اعلام کرد، حداقل 30 روز لازم است دامنه قدیمی 301 را حفظ کند.

ابزار تغییر آدرس دامنه در کنسول جستجوی گوگل کاملا ایمن است ، زیرا فقط صاحبان سایت تأیید شده میتوانند از آن استفاده کنند. شما می توانید ابزار را در هر زمان برای مشاهده اطلاعات ارائه شده به Google در مورد دامنه های خود چک کنید.

قبل از درخواست تغییر دامنه در سرچ کنسول چه کاری باید انجام شود؟

جهت تغییر آدرس دامنه در کنسول جستجوی گوگل ، ابتدا محتوا و سایت را از دامنه قبلی دقیقا مانند قبل بر روی دامنه جدید کامل کپی کنید سپس کد صحیح ریدایرکت دامنه 301 را در فایل .htaccess قرار دهید.

نکته: اگر اول دستورالعمل های 301 را اعمال نکنید، تغییر دامنه در سرچ کنسول عمل نخواهد کرد.

سایت جدید خود را با Search Console اضافه کنید و تأیید کنید.

اولین گام در ارسال تغییر آدرس دامنه در کنسول جستجوی گوگل شامل انتخاب سایت جدید خود از لیست است، بنابراین مطمئن شوید که Console Search در مورد سایت شما اطلاعاتی داشته باشد.

مطمئن شوید که تمام تنظیمات مربوطه را مشخص برای دامنه جدید خود که برای سایت قدیمی تنظیم کرده اید، از جمله دامنه مورد نظر، دامنه اگر بین المللی است روی منطقه جغرافیایی خاص و هر تنظیم دیگری که شما ممکن است قبلا ساخته باشید.

درخواست تغییر آدرس دامنه در کنسول جستجوی گوگل

تغییر آدرس دامنه در کنسول جستجوی گوگل
تغییر آدرس دامنه در کنسول جستجوی گوگل

با استفاده از ابزار تغییر آدرس زمانی که دستور تغییر آدرس سایت جدید یا زیر دامنه می کنید، از جمله تغییر از http://fish-example-petstore-com به http://example-com یا .

توجه: این ابزار در حال حاضر برخی موارد مانند تغییرات نام زیر دامنه، تغییرات پروتکل (از HTTP به HTTPS) را پشتیبانی نمی کند.

تایید تغییر آدرس دامنه در کنسول جستجوی گوگل

در صفحه اصلی کنسول جستجو، روی سایت مورد نظر خود کلیک کنید.
روی نماد چرخدنده کلیک کنید سپس روی تغییر آدرس کلیک کنید.
دستورالعمل ها در ابزار تغییر آدرس سایت را دنبال کنید.

سایت جدید خود را به حساب کنسول جستجوی خود اضافه کنید و مالکیت را تأیید کنید.

تنظیم مسیرهای هدایت سرور (دستورات تغییر مسیر 301) از URL های قدیمی به موارد جدید. ابزار تغییر آدرس بدون 301 کار نخواهد کرد.

پوشه های زیر را در محل جدید خود وارد نکنید. به عنوان مثال، http://example.com را مشخص کنید، نه .

فراموش نکنید اگر شما تغییر آدرس را برای هدایت ترافیک از سایت A به سایت B انجام دهید، نمی توانید بلافاصله تغییر دیگری را از سایت B به سایت C ارسال کنید.

انصراف از تغییر دامنه در سرچ کنسول چگونه است؟

اگر به اشتباه تغییر دامنه در سرچ کنسول را برای سایت خود انجام دادید، می توانید این درخواست را پس از انجام آن کنسل کنید. هنگامی که تغییر آدرس را بر می گردانید، روند متوقف کردن URL ها را برای سایت قدیمی متوقف می کند.

برای برداشتن تغییر آدرس: سایت اصلی خود را از انتخابگر سایت انتخاب کنید. مراحل تغییر مراحل ذکر شده به عنوان تکمیل شده را مشاهده خواهید کرد. در پایین آن صفحه، انصراف را کلیک کنید.

5/5 – (2 امتیاز)
  1. محمدرضا نیم‌رخ
    1. مجید صالح پور نیم‌رخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *