بک لینک های بد

بک لینک های بد خود را پاک کنید!

بک لینک های بد که قرار است درباره آن صحبت کنیم در واقع لینکهای خارجی بی کیفیتی هستند که اشاره به سایت شما دارند، این نوع لینک ها ، ویژگی هایی دارند که خواسته و نا خواسته رتبه سایت شما را کاهش و درگیر جریمه های گوگل و گاهی پنالتی گوگل می کنند.

خرید بک لینک یا حتی استفاده از راه های به دست آوردن بک لینک های نا متعارف می تواند به قیمت از دست رفتن رتبه سایت تمام شود ، در این پست ، ما فراتر از سئو سایت خواهیم رفت و کمی بیشتر در مورد بک لینک های بد و نحوه پاک کردن آنها توضیح خواهیم داد.

اگرچه خرید بک لینک های بد ممکن است باعث ارتقا رتبه در گوگل بصورت کوتاه مدت شود، اما به سرعت فاجعه به بار خواهد آورد و در معرض جریمه الگوریتم گوگل پنگوئن قرار خواهد گرفت.

بک لینک های بد غیر طبیعی نشان دهنده کیفیت پایین سایت یا سایت بدون محتوا می باشد که به اندازه کافی در جذب مخاطب و لینک های طبیعی موفق نبوده است.

بک لینک های بد

بک لینک های بد کدام هستند؟

بک لینک های بد، بک لینک‌هایی هستند که از وب‌سایت‌های بی‌کیفیت یا نامرتبط دریافت می‌شوند. این لینک‌ها می‌توانند به گوگل کمک کنند تا وب‌سایت شما را به عنوان یک وب‌سایت کلاه سیاه شناسایی کند.

از جمله ویژگی‌های بک لینک های بد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لینک از وب‌سایت‌های بی‌کیفیت یا نامرتبط: بک لینک های بد معمولاً از وب‌سایت‌هایی دریافت می‌شوند که محتوای بی‌کیفیت یا نامرتبط دارند.
  • لینک از وب‌سایت‌هایی که از تبلیغات، اسپم یا سایر تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند: بک لینک های بد معمولاً از وب‌سایت‌هایی دریافت می‌شوند که از تبلیغات، اسپم یا سایر تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند.
  • لینک از وب‌سایت‌هایی که از یک منطقه جغرافیایی خاص هستند: بک لینک‌های بد معمولاً از وب‌سایت‌هایی دریافت می‌شوند که از یک منطقه جغرافیایی خاص هستند.
  • لینک از وب‌سایت‌هایی که از یک زبان خاص هستند: بک لینک های بد معمولاً از وب‌سایت‌هایی دریافت می‌شوند که از یک زبان خاص هستند.
  • لینک از وب‌سایت‌هایی که از یک موضوع خاص هستند: بک لینک‌های بد معمولاً از وب‌سایت‌هایی دریافت می‌شوند که از یک موضوع خاص هستند.

بک لینک‌های بد می‌توانند باعث جریمه شدن وب‌سایت شما توسط الگوریتم پنگوئن گوگل شوند. این الگوریتم به دنبال شناسایی و جریمه کردن وب‌سایت‌هایی است که از تکنیک‌های سئو سیاه برای بهبود رتبه خود استفاده می‌کنند.

اگر وب‌سایت شما توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده است، باید اقدامات لازم را برای شناسایی و حذف بک لینک‌های بد انجام دهید. همچنین باید محتوای وب‌سایت خود را بهبود ببخشید تا رتبه خود را بهبود بخشید.

چگونه بک لینک های بد را پیدا کنیم؟

تفاوت اصلی بین بک لینک های خوب و بد در کیفیت وب سایتی است که در آن قرار دارند. گاهی اوقات بک لینک های بد به راحتی پیدا می شوند ، گاهی اوقات مجبورید خودتان بصورت دستی وب سایت را بررسی کنید تا ببینید که چرا این بک لینک می تواند تأثیر منفی بر روی وب سایت شما بگذارد.

در این میان چند دسته وجود دارد: بک لینک هایی که در یک سایت تازه راه اندازی شده، برای فروش لینک تنظیم شده است. اگر یک وب سایت دارای مقالات فاقد انسجام باشد، احتمال دارد که این وب سایت صرفاً به منظور دادن لینک به وب سایت های دیگر تنظیم شده است.

لینک گرفتن از نظرات وب سایت های دیگر

روزانه ده‌ها مورد از این نوع را مشاهده می‌کنیم ، ربات هایی که فرم های وب سایت شما را جمع می کنند ، به شما می گویند “مقاله شما عالیه ، دوست دارند ، امیدوارم که به زودی بتوانید درباره این موضوع مفصل تر صحبت کنید”. نظرات شخصی حتی ، از جمله نام نویسنده. متاسفانه ، هرزنامه ها هر هفته باهوش تر می شوند.

به طور مثال ما سایتی را بررسی کردیم که توسط یک فرد سالخورده اداره می شد و به همه این نظرات پاسخ می داد. او از سخنان مهربان تشکر می کرد.

بک لینک با متن بیش از حد ثابت ( تابلو )

به طور کلی می توان تصور کرد که بیشترین بک لینک به یک وب سایت با استفاده از نام وب سایت به عنوان (متن پیوند) مرتبط می شود. البته URL نیز اغلب استفاده می شود، اگر وب سایت شما تعداد زیادی لینک که با استفاده از کلمات کلیدی مشخص به وب سایتتان لینک می زنند ، از نظر گوگل مشکوک است.

لینک در متنهای کم کیفیت و تکراری

معمولاً وب سایت هایی تازه راه اندازی شده برای لینک سازی غیر منطقی و دارای محتوای کم کیفیت و کپی هستند؛ برخی از شرکت های سئو کلاه سیاه سایت هایی را برای هر موضوع ایجاد می کنند تا به نظر برسند که این لینک ها در وب سایت های مرتبط و با کیفیت وجود دارد. در اکثر موارد ، Google Panda در نهایت به این سایتها ضربه می زند ، در نتیجه یک بک لینک کم کیفیت دیگری برای سایت شما ایجاد می شود.

محتوای تکراری در بیشتر موارد نشانه ای از کیفیت پایین است و این همان چیزی است که در بین باقی تهدید ها از سمت الگوریتم پاندا اتفاق می افتد.

بک لینک در سایتهایی غیر منطقه ای

بک لینک گرفتن از یک سایت روسی زبان در صورتی که مخاطبان محلی در ایران هستند ایده اصلا خوبی نیست؛ از آنجایی که وب سایتهای مرتبط با شما به احتمال زیاد به شغل شما مربوط می شوند ، متوجه باشید که لینک هایی از یک وب سایت روسی یا هلندی (برای آن موضوع) برای سایت شما که در تهران می باشد به نظر طبیعی نمی رسد.

بک لینک های بد

آموزش نحوه حذف بک لینک های بد

اگر وب سایت شما از سئو منفی رنج می برد (رقیبی که بک لینک های بدی برای وب سایت شما خریداری کرده است) ، یا اینکه در گذشته با خرید اشتباه لینک های بد و حالا متوجه شدید باید حذف شوند ، اکنون که ما چند ایده کلی در مورد بک لینک هایی که ممکن است بد باشند را معرفی کردیم و شما آن ها را نمی خواهید ، بیایید از شر آنها خلاص شویم. به طور کلی ، ما چندین روش پاک کردن این بک لینک ها داریم تا آنها به رتبه Google شما آسیب نرسانند؛ پس بک لینک های بد خود را پاک کنید

آسان ترین راه پیدا کردن اطلاعات تماس مالک وب سایت و درخواست حذف لینک ها از سایت می باشد؛ البته پیشنهاد می کنم مودبانه این کار را انجام دهید ، شک دارم همیشه جواب دهد و شاید برای حذف از شما درخواست پول کند که آن وقت به دردسر می افتید و حتی شاید اصلا پاسخگو نباشد.

در چنین مواقعی باید ببینید لینک مورد نظر به کدام صفحه سایت شما ارتباط دارد و آن صفحه را به 404 تبدیل کنید و از شر آن خلاص شوید، البته آن زمان با مشکل دیگری روبرو می شوید آن هم افزایش بیش از حد 404 و خشم گوگل

بد ترین سناریو هم این است که دامنه را کلا بی خیال شوید و از یک دامنه جدید همه چیز را دوباره شروع کنید به عبارتی صورت مسئله را پاک کنید ؛ البته این کار زمانی تصمیم شما خواهد بود که گوگل با الگوریتم پنگوئن واقعا شما را جریمه کرده باشد.

روش درست حذف بک لینک ها با ابزار Disavow links گوگل بهتر است انجام شود ، در واقع این کار اساساً به Google می گوید شما ترجیح می دهید هنگام ارزیابی سایت این بک لینک ها را مورد توجه قرار ندهد.

البته به شما هشدار می دهیم در روش حذف بک لینک ها با ابزار Disavow links گوگل به احتمال زیاد ترافیک خود را از دست خواهید داد و وب سایت شما بک لینک های کمتری را نشان می دهد، بنابراین تعداد کمتری از طریق این لینک ها به وب سایت شما مراجعه می کنند.

با این کار همچنان لینک ها وجود خواهند داشت ، اما افت ناگهانی لینک دهنده ها (بد یا غیرقانونی) باعث ایجاد شوک در Google می شود که برای وب سایت شما جالب نیست.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *