فرمول محاسبه CTR

بهینه سازی CTR توسط 3 مرحله برای افزایش ترافیک

بهینه سازی CTR راه حل بسیار خوبی برای افزایش ترافیک سایت می باشد که صرفا به افزایش جایگاه سایت در گوگل ارتباط ندارد اما می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. اگر دقت کرده باشید در سرچ کنسول گوگل شما با سه گزینه : Clicks , Impressions و CTR روبرو می شوید، حال گر نگاه دقیق تری به آن داشته باشید با CTR حدود 7 الی 80 درصد روبرو می شوید که این به این معنی است که مقدار کلیک دریافت شده از نمایش در نتایج چند درصد است. حال اگر این عدد بیشتر باشد یعنی شما مقدار بیشتری کلیک از نمایش به دست آورده اید.

فرمول محاسبه CTR

حال چگونه می توان CTR را افزایش و باعث افزایش ترافیک سایت شد. با آپسئو همراه باشید.

اولین نکته که اهمیت CTR را بالا می برد این مسئله است که بودن در نتایج حتی در صفحه اول لزوما برای شما کلیک به همراه ندارد و این بهینه سازی CTR است که باعث افزایش کلیک می شود.

چرا CTR در جایگاه مختلف متفاوت است.

برای درک بیشتر به Google Search Console سایتتان مراجعه کنید و طبق تصویر زیر آن را بررسی کنید، برای دسترسی به میزان CTR به Performance بروید.

بررسی CTR در کنسول جستجو

چطور بهینه سازی CTR را انجام دهیم؟

اگر بطور خیلی ساده بخوامی بگویم به این صورت است که ارتباط داشتن عنوان با کلمه جستجو شده و حالت کمک کننده بودن، امیدوار کردن کاربر نسیت به رسیدن به نتیجه درست و جذاب بودن عنوان می تواند بهینه سازی CTR را به بهترین حالت انجام دهد.

در ادامه توسط 3 مرحله برای افزایش ترافیک به واسطه بهینه سازی CTR می پردازیم.

1. محتوا کم ارزش را منحدم کنید

اگر در سایت خود محتوای کم ارزش و بی بازدید دارید، آنها را بهبود و یا حذف کنید، البته به راحتی می توانید با رجوع به کنسول جستجو گوگل می توانید تعداد بازدید یا کلیک هر صفحه را با کلیدواژه های آن بیابید.

بهینه سازی CTR

2. عنوان ، توضیحات متا و URL های جذاب بنویسید

آن چیزی که بیشتر از هر چیزی در گوگل خودنمایی می کند ، عنوان است ، برای افزایش کلیک به واسطه بهینه سازی CTR ، عنوانهایی جذاب و امیدوار کننده بنویسید. عنوان باید برای انسان و گوگل جذاب باشد. یکی از راه های جذب سازی عنوانها، کوتان نوشتن آنهاست، در واقع حدود 55 تا 60 کاراکتر باشد.

  • برای ارتباط و جذابیت بیشتر حتما عنوان باید حاوی کلیدواژه در ابتدای عنوان باشد.
  • صفت های نشان دهنده قدرت را چاشنی عنوان کنید.
  • تکراری و کلیشه ای ننویسید
  • کلیدواژه خود را در URL بنویسید.
  • توضیحات متا 150 کاراکتر است ، پس آن را به نحوی بنویسید که نهایت استفاده را برده باشید.

3. از ریچ اسنیپت ها برای بهینه سازی CTR استفاده کنید

ریچ اسنیپ یا اسکیما روشی دیگر برای بهبود CTR است که اتفاقا بسیار جواب می دهد. مثلا از پرسش و پاسخ استفاده کنید.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *