پیدا کردن دلیل افت رتبه صفحات سایت

پیدا کردن دلیل افت رتبه صفحات سایت

پیدا کردن دلیل افت رتبه صفحات سایت یک کار تخصصیست که تنها توسط یک سئوکار حرفه ای و با تجریه امکان پذیر است. پس اگر رتبه بندی سایت شما کاهش یافته و شما نمی دانید چرا؟ حتی ممکن است ترافیک سایت شما نیز کاهش یافته باشد یا شاید فقط یک بخش از سایت شما رتبه بندی را از دست داده است ، بهتر است به سرعت با آپسئو تماس بگیرید.

این یک رمز و راز مهم که اغلب پیچیده نیز هست و برای حل آن به تعدادی چک لیست نیاز دارید تا درباره آن تحقیق کنید.

من مجید صالح پور یک فرآیند دقیق را دنبال می کنم تا شما تشخیص دهید چه چیزی اشتباه بوده که باعث کاهش رتبه سایت شما شده است و چگونه می توان با پیدا کردن دلیل افت رتبه ، رتبه از دست رفته را بازیابی کرد.

ابتدا چند نمونه از مشکلاتی که چرا صفحات سایت ممکن است رتبه بندی خود را از دست داده باشند برای تشخیص علت کلی بررسی می کنیم.

کشف و پیدا کردن دلیل افت رتبه

افت رتبه صفحات سایت

گام نخست ما کشف مشکل و یا پیدا کردن دلیل افت رتبه در واقع این سایت که مشکلی وجود دارد یا نه ، یک راه خوب برای فکر کردن درباره این موضوع است؛ مخصوصا اگر شما وب سایت بزرگتری داشته باشید، اگر چه ما درباره یک سایت 20 یا 30 یا حتی چند صد صفحه ای صحبت می کنیم، این مسئله بزرگ نیست، اما بسیاری از وبسایت ها که سئو کارها در حال کار بر روی آن ها هستند شامل هزاران، ده ها هزار، صدها هزار صفحه هستند.

A. بخشهای مختلف سایت را به عنوان بخش های منحصر به فرد و عیب محتوای تکراری بررسی کنید.

B. بررسی ترافیک دریافت شده از نتایج جستجو در طول زمان

یک چیز را که خیلی از سئوکارهای بزرگ به آن توجه ای نمی کنند Google Trends است ، من می خواهم شما به برخی از کلمات کلیدی و موضوعات خود در Google Trends نگاه کنید و ببینید آیا در همان زمان کاهش شدیدی در حجم جستجو وجود دارد یا خیر. شاید کاهش ترافیک کلمات، راه پیدا کردن دلیل افت رتبه صفحات سایت باشد.

نام تجاری را به همراه کلیدواژه مورد نظر بررسی کنید. اگر شما حتی با برند خود به همراه کلیدواژه مورد نظر در رتبه بندی نیستید، که معمولا نشانه ای از یک مشکل جدی تر است، به طور بالقوه یک ضربه پنالتی و یا نوعی از تعدیل که در مورد نام تجاری یا وب سایت ها اتفاق می افتد.

کیفیت محتوا را از لحاظ تکراری بودن چک کنید، این حتی می تواند درباره عنوان لینک باشد ، یادتان باشد عنوان url نیز جز محتوای تکراری گماشته می شود.

شاید یک نوع مسئله خزنده، مسئله robots.txt، مسئله رباتهای متا، وجود داشته باشد؛ در واقع یک کد می تواند معنی این را داشته باشد : من از ورود گوگل جلوگیری می کنم! یا شاید آنها نمیتوانند در همه جا بمانند و این به نتیجه صفر میرسد، به این معناست که گوگل حتی صفحه را ایندکس نکرده است؛ اکنون یک نوع مشکل دیگر داریم.

می توانید برای پیدا کردن دلیل افت رتبه به کنسول جستجوی گوگل مراجعه کنید.

خوب، شما بررسی خود را برای پیدا کردن دلیل افت رتبه صفحات سایت انجام داده اید، اکنون وقت آن است که برخی فرضیه ها را ارائه دهیم، بنابراین اکنون که ما متوجه می شویم که چه مشکلاتی ممکن است داشته باشیم، می خواهم بدانم چه چیزی دلیل افت رتبه است.

تغییر در استراتژی جستجو گوگل یکی از دلایل سقوط می باشد. به این صورت که افراد به دنبال چیزی هستند که وب سایت شما ارائه نمی کند یا حداقل خیلی مرتبط نیست ، بنابراین گوگل به شما رتبه بندی پایین تری خواهد داد. حتی اگر محتوای شما خوب باشد.

رابط کاربری UX شما خیلی خوب نیست؛ هدف شما با کلمات کلیدی به اندازه کافی خوب نیست؛ کیفیت محتوا و ارزش منحصر بفردی که ارائه می دهید به اندازه واقعی خوب نیست.

شاید گوگل نمیتواند محتویات صفحه را بیشتر ببیند، مشکلات ساختاری لینک داخلی، مشکلات robots.txt، مسائل مربوط به ربات های متا

شاید در سطح سرور، کسی در تیم عملیات پشتیبانی سرور تصمیم گرفته با مسدود سازی برخی ربات ها مشکلات را حل کند.

اگر وب سایت شما نیز در نتایج جستجوی گوگل دچار افت شده و این تهدید وجود دارد جایگاه خود را در گوگل از دست بدهید ، جای نگرانی نیست ، کارشناسان آپسئو این اطمینان را به شما می دهند ضمن عیب یابی و رفع مشکل سئو سایت شما ، جایگاه سایت شما را بدون استفاده از روش های غیر منطقی، بازیابی و رتبه سایت شما را در گوگل ارتقا دهند.

چرا صفحات شما از نتایج گوگل حذف شده است؟

برای برخی سایت ها این اتفاق پیش می آید که از نتایج حذف می شود در حالی که پیش از این در رنکینگی قرار داشتند و به یکباره با افت و نیز حذف از نتایج گوگل روبه رو می شود. در واقع به این امر به اصطلاح پنالتی شدن از نتایج گوگل در مقوله سئو سایت نامبرده می شود و می گویند گوگل سایت شما را پنالتی نموده است. اما دلیل این پنالتی شدن چیست که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

پنالتی شدن سایت در گوگل

اگر سایت شما با افت بسیار بالا در گوگل رو به رو شده است و یا از نتایج جستجو در کلمه کلیدی که پیش از این بوده اید دیگر نیست پس باید به شما بگوییم که گوگل سایت شما را پنالتی کرده است. پس از یافتن این موضوع که گوگل سایت شما را پنالتی کرده است باید به جستجوی علت و دلیل پنالتی شدن و حتی پیدا کردن دلیل افت رتبه بپردازیم.

وب سایت ویروسی یا آلوده شدن به بدافزار

وب سایت ویروسی یا آلوده شدن به بدافزار

ویروسی بودن سایت و یا آلوده شدن سایت به یک بدافزار می تواند سایت شما را در خطر حذف از گوگل قرار دهد.

دلایل پنالتی شدن سایت در گوگل چیست؟

پنالتی شدن سایت در گوگل به واسط عدم در نظر گرفتن المان های الگوریتم پاندا ، الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد. در واقع اگر متریک هایی که در این الگوریتم ها مورد آنالیز قرار می گیرد را اجرا ننمایید در نتیجه گوگل شما را پنالتی می کند.

پنالتی شدن سایت در الگوریتم پاندای گوگل

الگوریتم پاندای گوگل محتوا و نیز کیفیت محتوا را مورد آنالیز قرار می دهد. حال اگر شما محتوای کپی از دیگر سایت ها و نیز محتوا در حجم اندک و بسیار کم قرار دهید در واقع گوگل اعتبار و کیفیتی که برای محتوای شما در نظر می گیرد بسیار اندک می باشد و یا به پنالتی کردن و جریمه کردن سایت شما می پردازد.

پنالتی شدن سایت در الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل کیفیت لینک ها ، حجم لینک ها ، اسپم نبودن لینک ها ، دامنه های ارجاعی لینک و دیگر المان ها در زمینه لینک سازی و بک لینک را مورد بررسی قرار می دهد. اگر شما لینک های نامعتبر را به صورت یکباره در حجم بالا تهیه کنید گوگل به پنالتی کردن سایت شما اقدام می کند.

5/5 – (1 امتیاز)
  1. علی نیم‌رخ
    1. مجید صالح پور نیم‌رخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *