مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل

مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل کدام بهتر است؟

مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل برای افرادی که نمیدانند کدام برای کسب و کارشان مناسبتر است. قبل از اینکه مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل را انجام دهیم. آیا تا بحال فکر کرده اید مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل در هزینه چگونه است؟ بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات جستجوی PPC) هر دو ابزارهای موثر بازاریابی دیجیتال هستند، اما کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟

توجه داشته باشید مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل؛ یک مسئله اثربخشی همراه با اهداف است. هر دو می توانند ابزار موثری برای ایجاد ترافیک، سرنخ و فروش باشند. در زیر مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل را در نرخ تبدیل مشخص کرده ایم.

  • اگر بخواهیم مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل را انجام دهیم، سرنخ های سئو دارای نرخ تبدیل 14.6٪ هستند.
  • میانگین نرخ تبدیل PPC برای تبلیغات جستجو 3.75٪ است.

قبل از مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل بیاید بررسی کنیم که هداف شما از مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل چیست؟ آیا می خواهید به طور انحصاری ترافیک ایجاد کنید؟ آیا می خواهید محصولی را به صورت آنلاین بفروشید؟ آیا می خواهید جستجوگران فرمی را پر کنند؟

هنگام مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل توجه داشته باشید، استراتژی درست، به نتیجه ای که می خواهید بستگی دارد. مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل به این صورت است که تبلیغات در گوگل می تواند برای بردهای سریع موثر باشد. سئو سایت می تواند یک استراتژی طولانی مدت موثر برای ایجاد ترافیک “رایگان” باشد. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید تا بهترین استراتژی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

سئو یک استراتژی جستجوی ارگانیک است که تلاش می کند تا محتوایی را در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه بندی کند. برای ایجاد محتوایی که الگوریتم‌های جستجو می‌توانند آن را تجزیه و درک کنند و سپس به مخاطبان مناسب ارائه دهند، باید از دستورالعمل‌های موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو پیروی کنید.

این بدان معناست که بازاریابان محتوای مفید و ارزشمندی را برای جستجوگران ایجاد خواهند کرد. با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، بازاریابان موضوعاتی را در تقاطع آنچه که کسب و کار می‌تواند ارائه دهد و کاربران در جستجوی آن در گوگل شناسایی می‌کنند، سپس محتوایی را ایجاد می‌کنند که به سؤال آنها پاسخ می‌دهد. هدف این استراتژی در درجه اول ایجاد ترافیک ارگانیک (بدون پرداخت) به آن محتوا است.

ارگانیک به این معنی است که هیچ پولی برای ایجاد ترافیک پرداخت نمی شود. با این حال، ممکن است برای ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی یا برای سازندگان محتوا برای تولید محتوا پول پرداخت شود.

تبلیغات در گوگل یک استراتژی جستجوی پولی است. هر بار که جستجوگر روی تبلیغ کلیک می کند، شما هزینه ای را می پردازید – این هزینه هر کلیک (CPC) است.

سپس جستجوگر به یک صفحه فرود هدایت می‌شود که در آن تبلیغ‌کننده تلاش می‌کند تا او را وادار کند تا برای یک سرویس ثبت‌نام کند، یک محصول را بخرد و غیره.

مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل

هنگام انتخاب و مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل باید اهداف خود را در نظر بگیرید. انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب برای دستیابی به اهداف شما حیاتی است.

همچنین باید بودجه و چارچوب زمانی را در نظر بگیرید. اینکه چقدر زود به نتیجه نیاز دارید و چقدر می توانید هزینه کنید، استراتژی شما را تعیین می کند.

سئو: مزایا و معایب

سئو یک استراتژی بلندمدت است که می تواند برای سرمایه گذاری کمتر به بردهای پایدار منجر شود، اما ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا این استراتژی به ثمر بنشیند. سئو به طور کلی نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی در زمان (حداقل چند ساعت در هفته) دارد.

شما فقط محتوا تولید نمی کنید، بلکه محتوا را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، از استراتژی های لینک سازی برای تولید بک لینک و دادن اختیارات بیشتر به محتوا و سپس ایجاد محتوای بیشتر به طور منظم استفاده می کنید.

نکات مثبت سئو

  • سئو مقرون به صرفه است: شما معمولاً بیشتر از پول در زمان سرمایه گذاری می کنید.
  • سئو به ایجاد کسب‌وکار جدید کمک می‌کند: جستجوگرانی که به یک SERP مراجعه می‌کنند، اغلب خالق محتوا را به‌عنوان یک مرجع می‌بینند و ممکن است بخواهند با آن کسب‌وکار بیش از دیگری کار کنند.
  • اگر اطلاعات زیادی در مورد موضوعات در یک صنعت داشته باشید و بتوانید به یک برنامه زمان بندی انتشار پایبند باشید، تولید محتوای سئو می تواند آسان باشد.
  • سئو لزوماً به محتوای فراوان نیاز ندارد. حتی ایجاد محتوا یک بار در هفته می تواند در ایجاد ترافیک در طول زمان موثر باشد.
  • ترافیک از محتوای SEO که مرتباً در SERP رتبه بالایی دارد، نیازی به سرمایه‌گذاری پولی مداوم ندارد و معمولاً می‌توان آن را با به‌روزرسانی منظم محتوا به راحتی حفظ کرد، اگرچه این همیشه ضروری نیست.

معایب سئو

  • یک کمپین سئو می تواند از چند هفته تا چند سال طول بکشد تا ترافیک ایجاد کند، چه برسد به سرنخ.
  • استراتژی صحیح سئو اغلب باید در طول زمان تغییر کند زیرا الگوریتم های موتورهای جستجو در طول زمان تغییر می کنند.
  • این امکان وجود دارد که محتوایی که زمانی در فهرست‌های ارگانیک رتبه بالایی داشت، با تغییر یا به‌روزرسانی الگوریتم شروع به کاهش رتبه‌بندی پایین‌تر کند.
  • بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها به بردهای سریع نیاز دارند و نمی‌توانند روی یک استراتژی بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند.
  • یک استراتژی موفق سئو مستلزم تعهد طولانی مدت و مهارت های نوشتاری یا گفتاری عالی است – محتوای با کیفیت پایین بعید است رتبه بندی شود و فقط باعث اتلاف وقت و هزینه خواهد شد.
  • رتبه بندی ارگانیک برای برخی از عبارات جستجوی بسیار رقابتی می تواند عملاً غیرممکن باشد و موضوعاتی را که می خواهید برای آنها محتوا ایجاد کنید محدود می کند.
  • بدون یک مخاطب اختصاصی موجود، ایجاد یک مخاطب جدید از مشتریان هدف می‌تواند یک نبرد دشوار باشد و سال‌ها طول می‌کشد تا مخاطبان جدید را متقاعد کنید که منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی هستید.
تبلیغات PPC: مزایا و معایب

تبلیغات PPC: مزایا و معایب

به طور کلی، PPC یا تبلیغات در گوگل یک استراتژی کوتاه مدت است که منجر به بردهای سریع می شود در حالی که به بودجه بالایی نیاز دارد. نتایج یک کمپین PPC معمولا دارای نرخ کلیک پایین (CTR) و تبدیل پایینی است، اما با بودجه کافی ، مقدار قابل توجهی از ترافیک، سرنخ ها و حتی فروش را می توان ایجاد کرد.

مزایای PPC یا تبلیغات در گوگل

  • PPC می تواند مستقیماً سرنخ و فروش ایجاد کند: جستجوگرانی که روی تبلیغات در گوگل کلیک می کنند اغلب قصد خرید دارند. تبلیغات به ندرت برای ایجاد ترافیک به پست های وبلاگ یا سایر اشکال بازاریابی محتوا استفاده می شود.
  • در مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل، تبلیغات در گوگل می تواند راهی سریع برای فروش یا ایجاد آگاهی برای یک محصول جدید در بازار رقابتی باشد.
  • تبلیغات در گوگل بلافاصله به مشتریان بالقوه می رسد: هفته ها یا ماه ها طول نمی کشد تا در SERP نشان داده شود.
  • یک شرکت PPC با کیفیت می‌تواند به شما در آزمایش تبلیغات، تکرار برای افزایش کلیک‌ها و در عین حال کاهش هزینه کمک کند، و در طول زمان نمره کیفیت بالاتری ایجاد کند، که منجر به کمپین مؤثرتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای همان بودجه می‌شود.

معایب PPC

  • کمپین های موفق PPC اغلب به بودجه های هنگفتی نیاز دارند که برای بسیاری از استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک پایدار نیستند.
  • تکرار تبلیغات PPC زمان می برد و نیاز به سرمایه گذاری مداوم دارد – هزینه ها کاهش نمی یابد و کلیک ها بلافاصله بالا نمی روند.
  • هزینه اغلب می تواند بیشتر از ارزش سرنخ های تولید شده باشد.

مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل : چه زمانی از سئو استفاده کنیم

  • شما بودجه کوچک تا متوسطی دارید.
  • شما می توانید به عنوان یک کسب و کار به اندازه کافی برای اجرای یک استراتژی بلند مدت زنده بمانید (در اصل جریان های درآمدی موجود دارید که نیازی به افزایش فوری ندارند).
  • شما مخاطبان موجودی دارید که محتوا را مصرف می کنند.
  • هدف شما در درجه اول ایجاد ترافیک و تبدیل شدن به یک مرجع در یک موضوع خاص است.
  • شما مهارت های تولید محتوای موثر یا دسترسی به سازندگان محتوای با کیفیت را دارید.

زمان مناسب برای استفاده از تبلیغات در گوگل

  • شما بودجه زیادی دارید.
  • هدف شما ایجاد سرنخ یا فروش است نه ترافیک.
  • شما به نتایج سریع نیاز دارید.
  • شما یک تیم قدرتمند PPC دارید که تبلیغات برنده ای ایجاد می کند و می داند که چگونه معیارهای مناسب را برای بهبود CTR و کاهش هزینه ردیابی کند.

مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل: هزینه آن چقدر است؟

در سال 2018، میانگین هزینه تبلیغات PPC حدود 10000 دلار در ماه بود.

اینکه چقدر می پردازید بستگی به این دارد که چه مقدار از فرآیند را می توانید در داخل انجام دهید و چقدر برون سپاری می کنید.

به عنوان مثال، ممکن است 10 درصد از هزینه تبلیغات ماهانه خود را به یک شرکت PPC به اضافه هزینه های تبلیغات خود بپردازید.

همانطور که می بینید، ارزان نیست. این یک سرمایه گذاری قابل توجه است. شما باید بودجه بازاریابی زیادی داشته باشید تا PPC موثر باشد، به همین دلیل است که بسیاری از استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک قادر به سرمایه گذاری در PPC نیستند.

اگر بخواهیم مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل را انجام دهیم، به این نتیجه میرسیم که سئو در مقایسه با گوگل ادز معمولاً ارزانتر است، اگرچه می تواند قابل مقایسه باشد. باز هم، این بر اساس این است که چقدر می توانید داخل خانه بیاورید و چقدر باید برون سپاری کنید.

در سال 2021، میانگین هزینه سئو بین 750 تا 2000 دلار در ماه بود.

با این حال، معمولاً فرض بر این است که شما برون سپاری می کنید. اگر بتوانید خودتان محتوا را ایجاد کنید، هزینه ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این می تواند به حداقل 100 تا 150 دلار در ماه برسد.

مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل: چقدر طول می کشد تا نتایج را ببینید؟

یکی دیگر از روش های مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل زمان است. برای سئو، ممکن است بین 6 تا 12 ماه طول بکشد تا نتایج را ببینید.

برای PPC ، کارشناسان می گویند که ممکن است تا 3 ماه طول بکشد تا نتایج را ببینید.

به یاد داشته باشید که اینها فقط میانگین هستند. این امکان وجود دارد که یک پست وبلاگ، به عنوان مثال، در عرض چند هفته رتبه بندی کند و شروع به تولید حجم زیادی از ترافیک کند.

همچنین اگر صفحه فرود عالی و نسخه تبلیغاتی عالی دارید، ممکن است تبلیغات PPC شما بلافاصله شروع به فروش کند.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *