مزرعه لینک یا (Link Farm) چیست؟ 7 روش جایگزین فارم

مزرعه لینک

مزرعه لینک یکی از روش های ساده برای بک لینک یا گرفتن لینک میباشد، در گذشته بسیاری از سئو کاران از این روش استفاده میکردند. در مدت زمانی نسبتاً کوتاه سئو کاران با به کارگیری مزرعه لینک، دریافت و تبادل لینک را انجام میدادند.

بعد از گذشت زمان کاربران متوجه این موضوع شدند که این روش بسیار ساده برای به کار گیری مناسب نمی باشد، زیرا با در نظر گرفتن پیشرفت در الگوریتم های گوگل به این نتیجه رسیدند که به کار بردن روش های غیر طبیعی و اسپم جهت مناسب سازی سایت و بهبود مطالب موجود در آن باعث پایین آمدن و زیان رسیدن به رتبه سایت خواهد شد.

مزعه لینک یا Link Farm مجموعه ای از وب سایتها میباشند که با ایجاد شرایطی به کاربر کمک میکنند تا توسط لینک رسانی از صفحات مختلف موجود در مزرعه لینک با هدف بالا بردن سطح و رتبه وب سایت مربوطه مورد استفاده قرار گیرد.

دلیل اینکه نباید از مزرعه لینک برای افزایش رتبه سایت استفاده کنیم چیست؟

مزرعه لینک و بهره گیری از آن برای بالا بردن رتبه و جایگاه وب سایت، از سوی موتورهای جستجو گوگل غیر مجاز محسوب میشوند. استفاده از این روش میتواند جریمه ای توسط گوگل را به همراه داشته باشد، که خرید بک لینک و حذف شدن سایت از نتایج جستجو خواهد شد.

مزرعه لینک با وجود موتورهای جستجوی گوگل که بسیار دقیق عمل میکنند و استفاده کاربر از شبکه های لینک ساز مانند PBN مورد جریمه شدن از سمت موتور جستجوگر برای استفاده از روش سئو کلاه سیاه قرار میگیرند.

با وجود چنین شرایطی که وب سایت شما را با خطر مواجه میسازد و همچنین با ریسک بالایی نیز همراه است استفاده از لینک فارم در واقع یک اشتباه محسوب میشود. پایین آمدن رتبه در به کارگیری از مزرعه لینک غیر قابل پیش بینی میباشد. 

مزرعه لینک با داشتن وسعت زیاد و دامنه ایی بزرگ، با رسیک استفاده از Link Farm و گرفتن بک لینک به احتمال زیاد میتواند منجر به حذف شدن همیشگی وب سایت های متخلف از لیست صفحات، توسط موتورهای جستجو گر گوگل خواهد شد.

جایگزین مناسب برای مزرعه لینک چیست؟

مزرعه لینک و یا بهره گیری از روش PBN، مبادله لینک، جزو روش های سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه میباشند که پنالتی گوگل را در پی خواهد داشت. با در نظر داشتن این مسئله که مدیران وب سایت ها نیاز به بهبود و ارتقا سایت دارند، در این زمینه هدف مزرعه لینک نیز بالا بردن رتبه و بهینه سازی شرایط وب سایت میباشد که اولین و ساده ترین راه برای بک لینک میباشد.  

روش کلاه سفید و مطمئن برای ایجاد بک لینک و بهبود رتبه وب سایت چگونه است؟

بر خلاف روشهای کلاه سیاه در سئو، روشهای دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید ریسک حذف شدن از نتایج جستجو گوگل را کاهش دهید. در ادامه ایم مطلب آپسئو به آنها می پردازیم.

مزرعه لینک

1. به کار گیری وبلاگ‌های معتبر و مناسب

برای ساخت وبلاگ با محتوای اختصاصی برای خودتان با استفاده از وبلاگ های معروف پر محتوا و رایگان که جهت استفاده کاربران ایجاد شده میتوانید استفاده کنید. با ایجاد محتوایی خوب مفید میتوان ترافیک سایت خود را بالاتر و مخاطبان بیشتری را جذب وب سایت خود کنید.

لازم به ذکر میباشد در هر محتوا باید از 1 الی 3 لینک در یکی از صفحات وب سایت خود استفاده کنید. 

2. وبلاگ ها دایرکتوری مشاغل و کسب و کار

برای گرفتن بک لینک میتوان به غیر از وبلاگ ها از دایرکتوری های معرف مشاغل، کسب و کارها با معرفی وب سایت خود درآنها، میتوانید استفاده و نتیجه خوبی را به دست آورید.  

3. چگونه لینک‌های شکسته را احیا کنیم؟

در این روش میبایست با جستجو در سایت های دیگر لینک های موجود شکسته مشابه، مرتبط با کسب و کار خود را پیدا نموده. بعد از آن میتوانید برای ایجاد محتوای مناسب استفاده کنید.

همچنین میتوانید با پیدا کردن انکرتکست موجود باقی مانده در سایت خود از قبل، و معرفی آن به مدیر سایت به عنوان جایگزینی مناسب استفاده بنمایید.

4. استفاده از پست مهمان برای بک لینک گرفتن

در این روش میبایست با نوشتن یک محتوای مناسب و دارای کیفیت را در درون سایتی معتبر قرار دهید، سپس یک لینک مربوط به سایت خودتان قرار دهید. این روش با نام پست میهمان و یا همان وبلاگ نویسی میتواند گزینه خوبی برای لینک گرفتن باشد.

در این روش بهتر میشود اگر از سایتی کمک بگیرید که در همان زمینه فعالیت و مشابه به کار شما باشد. این عمل موجب اعتماد گوگل به شما میشود، با محتوایی مناسب ایجاد ترافیک بیشتری در سایت و موجب بیشتر دیده شدن وب سایت خود خواهید شد.

با ایجاد یک محتوای مفید و با کیفیت در سایت میزبان میتوانید شرایطی را برای برقراری ارتباط بیشتر با همکاران خود در زمینه فعالیت خود و همچنین معرفی برند خود به وجود آورید. این از خصوصیات خوب پست میهمان میباشد که موجب سود رسیدن به وب سایت میزبان نیز خواهد شد.

5. انتشار و ساخت پادکست

زمانی که پاکدستی توسط شما ایجاد میشود و میخواهید آن را منتشر کنید، وب سایت برای انتشار نیاز به داشتن آدرس وب سایت شما و شبکه های اجتماعی دارد و از شما میخواهد تا آنها را در اختیارش قرار بدهید. سپس بک لینک هایی را به صفحات جهت تکمیل شدن و معرفی پاکدست شما میزند.

با پیدا کردن مخاطب و معرفی سایت خود به سایت منتشر کننده، شما نیز میتوانید بک لینک های مناسبی را از سایت هایی معتبر دریافت کنید.

6. استفاده از اینفوگرافیک ها

برای گرفتن بک لینک بهترین روش تولید محتوای مفید و با کیفیت میباشد که قبلا به صورت تاکیدی و بارها گفته شده.

آیا محتوایی بهتر و با کیفیت تر از اینفوگرافیک سراغ دارید؟

اینفوگرافیک‌ها در نظر اول بسیار جذاب میباشند و اصلا خسته کننده به نظر نمیرسند، اینفوگرافیک‌ها این قابلیت را دارند که در یک تصویر با حجم و وسعت زیاد اطلاعات را به مخاطبین عرضه و انتقال بدهد. 

اینفوگرافیک‌ها با داشتن شرایطی خاص بستری را برای به اشتراک گذاشته شدن توسط مخاطبان در فضای مجازی را دارا میباشد.

7. استفاده از سایت‌های( web2 )  چگونه است؟

بعد از سایت‌های وب 1 و یا معمولی سایت های ( web2 ) وب 2 نسل نوین سایت ها میباشند. در سایت های web2 تعاملی دو جانبه مابین تولید کننده محتوا و مخاطبان ایجاد شده است.

در سایت های نسل اول web 1 بر خلاف  web2 محتوای ایجاد شده توسط فرد بر روی سایت قرار میگرفت، مخاطبان و کاربران نیز فقط میتوانستند آنها را مطالعه بنمایند.

البته لازم به ذکر است تولید محتوا در این سایت های نسل جدید بسیار ساده میباشد، گوگل نیز سایت های web2 را به web 1 ترجیح میدهد به دلیل اهمیت و جلب رضایت کاربران خود.

مزرعه لینک و تأثیر آن بر تولید محتوا در سئو سایت

مزرعه لینک (Link Farm) اگر جهت ارتقای یک وب سایت مورد استفاده قرار بگیرد بسته به بزرگی مزرعه لینک و دامنه، در زمانی نامشخص مورد جریمه توسط گوگل قرار خواهد گرفت.

استفاده از مزراع لینک بزرگ که موجب کاهش رتبه و حذف شدن از صفحه نتایج جستجو خواهد شد، در زمان به کار گرفتن مزرعه لینک کوچک و استفاده از لینک های کوچکتر ممکن است با کاهش رتبه مواجه خواهد شد.

گوگل در چه زمانی توانست مزرعه‌های لینک را تشخیص بدهد؟

مزرعه های لینک در سال 1999 توسط گروهی از سئوکاران برای اولین بار به وجود آمدند و توانستند توسط این روش برای بالا بردن سطح و ارتقای رتبه ی سایت خود برای مدتی استفاده کنند. البته کارشناسان و متخصصان گوگل این موضوع را خیلی زود متوجه شدند.

استفاده از روش غیر طبیعی و ترفند ای اسپم سعی بر نشان دادن کیفیت بالای سایت و کسب رتبه بالا میباشد، که امروزه موتورهای گوگل به راحتی آنها را شناسایی میکنند و مورد جریمه قرار میدهند.

در سال 2005 و در اوایل ماه اکتبر شرکت گوگل با به روز رسانی کردن سیستم های خود با نام Jagger در 3 مرحله با قصد شناسایی مزارع لینک، لینک های پولی و اسپم از اکتبر تا ماه نوامبر به این خود کار ادامه دادند. این عمل باعث تغییرات زیاد و همچنین موجب به پایین آمدن رتبه ی وب سایتهای زیادی انجامید.

تبدیل دایرکتوری‌ها به مزرعه‌های لینک در چه زمانی صورت میگیرد؟

دایرکتوری‌ها سایت‌هایی میباشند که کسب و کارهای مختلف را دسته‌بندی نموده، همچنین اطلاعات رابه شکلی کامل در مقابل هر یک ارائه می‌دهند.

در این سایت ها کاربران با دسترسی خیلی آسان میتوانند به شماره تماس و آدرس آن فروشگاه یا شرکت ارتباط برقرار کنند.

علت بهتر بودن نسل جدید دایرکتوری‌ها نسبت به نوع قدیمی، شرایط استفاده بهتر از وب سایت مانند امکان استفاده از تصاویر مربوط به مشاغل و همچنین قابلیت ثبت نظر کاربران در بسیاری از دایرکتوری‌ها میباشد. 

در برخی از دایرکتوری‌ها موضوع کاملا متفاوت میباشد، به طور مثال: نبودن دسته بندی برای مشاغل، معرفی مشاغل نامرتبط، وجود لینک های نا منظم در صفحات وب سایت. عدم رعایت اصول منظم و اساسی در دایرکتوری‌ها باعث میشود که توسط موتورهای جستجو گوگل آنها را به اشتباه همانند مزرعه لینک شناسایی کند و با اعمال جریمه برای سایت دایرکتوری مشکلاتی را به وجود آورد. 

بنابراین بهترین و امن ترین راه بهره گرفتن از شیوه ی کلاه سفید میباشد، استفاده از مزرعه های لینک میتواند منجر به حذف شدن کامل و دائمی سایت از صفحه های SERP در گوگل بشود.

این توصیه ما را هرگز فراموش نکنید و استفاده از مزرعه لینک را به طور کامل فراموش کنید، این کار موجب دیده نشدن شما در جستجوی کاربران میشود و نتیجه ایی به جزء از دست دادن ترافیک سایت خودتان چیزی ندارد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *