محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری محتوایی است که در بیش از یک مکان در اینترنت نشان داده می شود. این “یک مکان” به عنوان یک مکان با یک آدرس وب سایت منحصر به فرد (URL) تعریف می شود – بنابراین اگر محتوای مشابه در بیش از یک آدرس وب نمایش داده شود، عنوان محتوای تکراری را دریافت می کند.

در حالی که از لحاظ فنی از مجازات برخوردار نیست، محتوای تکراری گاهی اوقات می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو سئو سایت تاثیر منفی بگذارد.

محتوای تکراری می تواند سه مساله اصلی را برای موتورهای جستجو ارائه دهد:

موتورهای جستجو نمی دانند کدام نسخه (ها) شامل حذف می شوند ، همچنین موتورهای جستجو نمی دانند که آیا می توان معیارهای پیوند (trust, authority, anchor text, link equity) را به یک صفحه هدایت کرد یا آن را بین چندین نسخه تقسیم کرد ، آنها نمی دانند کدام نسخه (ها) را برای رتبه بندی در نتایج جستجو حساب کنند.

وقتی محتوای تکراری وجود دارد، صاحبان سایت ها قطعا کاهش رتبه بندی و سئو را تجربه کنند. این زیان ها اغلب از دو مسئله عمده تشکیل می شود:

برای ارائه بهترین تجربه جستجو، موتورهای جستجو به ندرت چندین نسخه از همان محتوا را نمایش می دهند و بنابراین مجبورند انتخاب کنند که کدام نسخه احتمالا بهترین نتیجه باشد. این قابلیت مشاهده هر یک از تکرارها را تضعیف می کند.

چگونه مسائل محتوای تکراری اتفاق می افتد؟

در اکثر موارد، صاحبان وب سایت ، عمدا مطالب تکراری ایجاد نمی کنند. اما، این بدان معنی نیست که این کار را انجام نمی دهند. در حقیقت با برخی برآوردها، تا 29 درصد از وب در واقع محتوای تکراری است!

بیایید نگاهی به برخی از رایج ترین روش های ایجاد محتوای تکراری کنیم:

1. تغییرات URL

پارامترهای URL، مانند ردیابی کلیک و برخی از کد تجزیه و تحلیل، می تواند مسائل محتوای تکراری را ایجاد کند. این مسئله می تواند یک مشکل نه تنها توسط پارامترهای خود باشد، بلکه همچنین باعث می شود که این پارامتر ها در URL خود ظاهر شوند.

به طور مثال، شناسه و آدرس پیوند یک خالق محتوای تکراری مشترک است.

2. HTTP در مقابل HTTPS یا WWW در مقابل صفحات غیر WWW

اگر سایت شما دارای نسخه های جداگانه “www.site.com” و “site.com” (با و بدون پیشوند “www”) و محتوای مشابه در هر دو نسخه وجود دارد ، شما به طور نا خواسته محتوای تکراری از هر یک از آنها را ایجاد کرده اید ، این جریان شامل صفحات سایت هایی که نسخه های http: // و https: // را دارند نیز صدق می کند. اگر هر دو نسخه از یک صفحه برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستند، شما ممکن است موضوع محتوای تکراری را تجربه کنید.

3. محتوای محرمانه یا کپی شده

محتوای تکراری نه تنها شامل پست های وبلاگ و محتوای مقاله، بلکه صفحات اطلاعات محصول نیز می شود. اما یک مشکل رایج برای سایت های تجارت الکترونیک ( فروشگاهی ) نیز وجود دارد: اطلاعات محصول در بسیاری از وب سایت های مختلف که یک عنصر مشابه را به فروش می رسانند مشابه است و همه آنها از توصیف سازندگان این محصولات استفاده می کنند.

چگونه مشکلات محتوای تکراری را رفع کنیم

رفع مسئله محتوای تکراری همه را به یک ایده مرکزی می اندازد: مشخص کردن کدام یک از موارد تکراری

استفاده از 301 تغییر مسیر به URL درست، ویژگی rel = canonical یا استفاده از ابزار دست زدن به پارامتر در کنسول جستجوی گوگل

301 تغییر مسیر

در بسیاری از موارد، بهترین راه برای مقابله با محتوای تکراری، تنظیم 301 تغییر مسیر از صفحه “تکراری” به صفحه محتوای اصلی است.

هنگامی که چندین صفحه با توانایی رتبه بندی خوب به یک صفحه متصل می شوند، نه تنها رقابت با یکدیگر را متوقف می کنند؛ آنها یک سیگنال قوی تر و محبوبتر را به طور کلی ایجاد می کنند. این تاثیر مثبتی بر توانایی صفحه “صحیح” برای رتبه بندی خوب خواهد بود.

ویژگی کانونی rel = canonical

گزینه دیگر برای برخورد با محتوای تکراری استفاده از ویژگی rel = canonical است. این به موتورهای جستجو می گوید که صفحه داده شده باید مانند یک کپی از URL مشخص شده و تمام پیوندها، معیارهای محتوا و “رتبه بندی قدرت” که موتورهای جستجو برای این صفحه اعمال شود.

خصیصه rel = “canonical” بخشی از صفحه HTML صفحه وب است

ویژگی rel = canonical باید به سربرگ HTML هر نسخه تکراری یک صفحه اضافه شود، با بخش “URL اصلی صفحه” در بالا با یک پیوند به صفحه اصلی (کانونی) جایگزین شود.

بسته به ساختار URL شما و علت مسائل مربوط به محتوای تکراری شما، راه اندازی دامنه یا پارامتر مورد نظر (یا هر دو!) ممکن است راه حلی ارائه دهد.

اشکال اصلی استفاده از مدیریت پارامتر به عنوان روش اصلی برای رسیدگی به محتوای تکراری این است که تغییراتی که شما انجام می دهید فقط برای Google کار می کنند. هر قواعدی که با استفاده از Google Search Console جایگزین می شود بر نحوه باینری یا هر خزنده موتور جستجوی دیگر، تفسیر سایت شما تاثیر نمی گذارد. شما باید از ابزارهای وب مستر برای موتورهای جستجوی دیگر علاوه بر تنظیم کردن تنظیمات در کنسول جستجو استفاده کنید.

روش های دیگر برای مقابله با محتوای تکراری

حفظ یکپارچگی هنگام اتصال به داخل وب سایت. به عنوان مثال، اگر یک وب مستر تعیین کند که نسخه قاعده یک دامنه www.example.com/ باشد، تمام پیوندهای داخلی باید به جای http://www.example.com/ نمونه به مثال http://example.com/ بروید. صفحه (توجه به عدم وجود WWW).

هنگام بارگیری محتوا، اطمینان حاصل کنید که وب سایت syndicating یک پیوند را به محتوای اصلی اضافه می کند و نه یک تغییر در URL

برای اضافه کردن یک ضمانت اضافی در برابر اسکرپورهای محتوا، سرقت اعتبار سئو برای محتوای شما، عاقلانه است که پیوند rel = canonical را به صفحات موجود اضافه کنید. این یک ویژگی کانونی است که به نشانی اینترنتی که در حال حاضر است را نشان می دهد، نقطه ای که تلاش برخی از اسکرپورها را خنثی می کند.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...