رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی (Press Release) نوعی از تبلیغات است که در قالب یک گزارش یا خبر منتشر می‌شود. رپورتاژ آگهی‌ها معمولاً در رسانه‌های خبری و تخصصی منتشر می‌شوند و به همین دلیل، می‌توانند تأثیر زیادی بر مخاطبان داشته باشند.

قطعاً ممکن است در زمینه رپورتاژ خبری سوالات بسیاری در ذهنتان خطور کند به طوری که جالب است بدانید رپورتاژ آگهی نوعی از محتواهای متنی به شمار می آید که می تواند نقش بسزایی در رشد کسب و کارها داشته باشد از سوی دیگر نیز از نظر سئو و از نظر برندینگی بسیار می تواند مفید باشد.

در ادامه مطالب بیشتر با جنبه های مختلف رپورتاژ آگهی می پردازیم در صورتی که اطلاعات کافی در زمینه این دسته تبلیغات ندارید برای آشنایی با آن می توانید مقاله ما را تا پایان دنبال کنید.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

  • عنوان رپورتاژ آگهی باید جذاب و گیرا باشد تا توجه مخاطبان را جلب کند.
  • متن رپورتاژ آگهی باید قوی و تأثیرگذار باشد و اطلاعات مفیدی را به مخاطبان ارائه دهد.
  • رپورتاژ آگهی‌ها باید در لحنی رسمی و حرفه‌ای نوشته شوند.
  • برای اینکه رپورتاژ آگهی شما تأثیر مثبتی بر سئو شما داشته باشد، باید اصول سئو را در آن رعایت کنید.

در واقع یک رپورتاژ آگهی تلفیقی از هنر تولید محتوا و همچنین علم بازاریابی می باشد. البته این را هم در نظر داشته باشید که نوشتن رپرتاژ آگهی باید کاملاً به صورت حرفه ای باشد، زیرا در بازاریابی مشتریان می توانند با تماس چشمی حتی زبان بدن و تن صدا با شخصیت مخاطب خود ارتباط بهتری داشته باشد و نسبت به کالا و خدمات تحلیلات مدنظر خود را انجام دهید. اما در متن فقط ابزار نوشتاری وجود دارد.

در حقیقت اگر تعریف دیگری از رپورتاژ آگهی را بخواهیم بیان کنیم باید گفت که استفاده از متن هایی که کاملاً بی طرفانه است که برای مخاطبین نوشته می شود.

از آنجا که قطعاً جلب رضایت مشتری یکی از عوامل جذب دیگر مشتریان و فروش بالا می باشد اما در دنیای رقابت دیگر بازاریابی هایی که به صورت دهان به دهان از یک مشتری به مشتری دیگر انتقال می یابد کمتر شده است به همین دلیل بسیاری از برندها با روش‌های مختلف تبلیغاتی خود توانسته اند در گوگل رتبه های مناسبی کسب کنند و فروش خود را نیز بیشتر کنند.

رپورتاژ آگهی

تاثیر آگهی رپورتاژ در رتبه بندی گوگل و فروش

با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت ها و رسانه های پربازدید مرتبط با کسب و کار خود می توانید از ترافیک بالای آنها بهره ببرید و مخاطبان آنها را به سمت سایت خود جذب کنید.

دریافت لینک از سایت هایی که بسیار مورد اعتماد گوگل هستند می تواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد. البته به یاد داشته باشید، درج بک لینک در سایت های منتشر کننده رپرتاژ آگهی باید به صورتی باشد که ارتباط سایت مد نظر با سایت شما بی ربط نباشد. ترجیحا در سایتهایی اقدام به خرید رپرتاژ کنید که با موضوع کاری شما مرتبط هستند.

تبلیغات تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات و خدمات شما دارد. ایستادن در کنار مخاطبان و تبلیغ برندتان به روشی که آنها دوست دارند، بر فروش شما تأثیر خواهد گذاشت. در واقع، گزارش آگهی باعث می شود که مخاطب هدف شما احساس راحتی کند که تبلیغ شما را از کسی که به آن اعتماد دارد بشنوند و خرید کنند. زیرا فکر می کند با کمک یک دوست یا مشاور مورد اعتماد خرید را انجام داده و تحت تاثیر تبلیغات پر زرق و برق قرار نگرفته است.

قبل از نوشتن محتوای خبری برای  تبلیغ محصول خود، به یاد داشته باشید که محتوای شما نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد و باید با لحن رسانه ای نوشته شود تا مخاطبان سایت، محتوای شما را جدا از دیگران نبینند.

رپورتاژ آگهی رایگان چیست؟

برخی سایتها اقدام به درج رپورتاژ آگهی در سایت خود می کنند، برخی بابت آن هزینه دریافت می کنند و برخی رایگان اینکار را انجام میدهند، معمولا آگهی رپورتاژ رایگان لینک فالوو ندارد ، پس اعتباری به رتبه سایت شما اضافه نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *