اگر بخواهیم رپورتاژ آگهی را به زبان بسیار ساده برای شما بیان کنیم می توان گفت که شکلی از آگهی می باشد که معمولاً در قالب گزارشاتی تهیه شدهاند و سپس مورد استفاده قرار می گیرند.
قطعاً ممکن است در زمینه رپورتاژ خبری سوالات بسیاری در ذهنتان خطور کند به طوری که جالب است بدانید رپورتاژ آگهی نوعی از محتواهای متنی به شمار می آید که می تواند نقش بسزایی در رشد کسب و کارها داشته باشد از سوی دیگر نیز از نظر سئو و از نظر برندینگی بسیار می تواند مفید باشد.
در ادامه مطالب بیشتر با جنبه های مختلف رپورتاژ آگهی می پردازیم در صورتی که اطلاعات کافی در زمینه این دسته تبلیغات ندارید برای آشنایی با آن می توانید مقاله ما را تا پایان دنبال کنید.
رپورتاژ آگهی چه زمانی مرسوم شده است؟
از آنجا که ممکن است بسیاری از تبلیغات در ذهن عموم مردم منفی باشد و اینگونه فکر کنند که ممکن است شخصی به عنوان یک کلاهبردار در پی آن است که کالایی بی کیفیت را با قیمت بالا به فروش برساند به همین دلیل در مقابل بسیاری از تبلیغات جبهه می گیرند.
در گذشته نیز مردم باور داشتند که کالا یا خدماتی که کیفیت مناسب داشته باشد دیگر نیازی به تبلیغات ندارد و داشتن کیفیت مد نظر خود می تواند رضایت مشتریان را کسب کند و حتی فروش بیشتری برای کالا رقم بخورد.
از آنجا که قطعاً جلب رضایت مشتری یکی از عوامل جذب دیگر مشتریان و فروش بالا می باشد اما در دنیای رقابت دیگر بازاریابی هایی که به صورت دهان به دهان از یک مشتری به مشتری دیگر انتقال می یابد کمتر شده است به همین دلیل بسیاری از برندها با روشهای مختلف تبلیغاتی خود توانسته اند در گوگل رتبه های مناسبی کسب کنند و فروش خود را نیز بیشتر کنند.
در حقیقت اگر تعریف دیگری از رپورتاژ آگهی را بخواهیم بیان کنیم باید گفت که استفاده از متن هایی که کاملاً بی طرفانه است که برای مخاطبین نوشته می شود.
از سوی دیگر مطرح شدن رپورتاژ به گذشته های نه چندان دور بر می گردد به طوری که برای اولین بار پس از اتمام جنگ جهانی در سال ۱۹۴۵ اینگونه از تبلیغات در شبکه های تلویزیونی ارائه شد و در واقع رپورتاژ خود به معنای گزارش شناخته می شود که معمولاً در ابتدای ارائه این دسته از آگهی ها باید تبلیغات مدنظر کاملاً بی طرف به صورت یک گزارش و در قالب یک داوری با جزئیات کامل برای مخاطبان ارائه شود.
با ارائه این دسته از گزارشات و جزئیات پدر قالب رپورتاژ در اختیار عموم مردم قرار میگرفت میتوان این حس را القا کرد که با این گزارشات خوب و بد کالا به عموم مردم معرفی می شود به طوری که مخاطبین این گونه از آب هایی که توسط نویسندگان طراحی می شود را دوست خود می دانند و با قابلیت اعتماد بیشتر آنها را جذب می کند.
حال که تاثیر رپورتاژ باعث افزایش فروش بسیاری از کالاها شد این دسته از مقالات و گزارشات به عنوان بخش جدیدی از تبلیغات در نظر گرفته شد به طوری که کاملاً غیر ارادی و ناخودآگاه توجه مخاطبین به این دسته از تبلیغات باعث جذب چیزی که در نظر دارید می شود.
به همین دلیل میتوان رپورتاژآگهی را بخشی از شیوه های نوین تبلیغات دانست و کاملا منصفانه در معرفی کسب و کارها و خدمات به سایت ها کمک می کند به طوری که کاربران با مطالعه بخشی از رپورتاژ آگهی و رعایت همه قوانین و مقررات اصول نوشته شده جذب میشوند و همچنین اعتماد بیشتری به کسب و کار مد نظر خواهند کرد.
مزیت های رپورتاژ آگهی برای کسب و کارها چیست؟
در واقع یک رپورتاژ آگهی تلفیقی از هنر تولید محتوا و همچنین علم بازاریابی می باشد البته این را هم در نظر داشته باشید که نوشتن آن باید کاملاً به صورت حرفه ای باشد به طوری که نسبت به بازاریابی با کمی دشواری ها همراه است.
زیرا در بازاریابی مشتریان می توانند با تماس چشمی حتی زبان بدن و تن صدا با شخصیت مخاطب خود ارتباط بهتری داشته باشد و نسبت به کالا و خدمات تحلیلات مدنظر خود را انجام دهید.
اما در بستر رپورتاژ آگهی باید بر اساس تحلیلهای ذهنی خود شخصیت مخاطب را حدس بزنید که این دسته از تحلیل ها خود بر اساس بخشی از سناریوهای مناسب می باشد.
- یکی از مزیت های اصلی که باید برای رپورتاژ آگهی بیان کرد به مخاطب کمک می کند برای خرید میل بیشتری داشته باشد از سوی دیگر ممکن است با دیدن بسیاری از تبلیغات همه چیز به صورت اغراق شده احساس شود و مخاطب فکر میکند که کالا یا محصول مدنظر ممکن است به آن خوبی نباشد که تبلیغات آن را نشان می دهد. به همین دلایل است که بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند کالا یا محصولاتی را خریداری کنند که قبلاً تجربه استفاده از آن را داشته باشند و سپس آن را نیز به دیگران پیشنهاد کنند.
از آنجا که در سالهای گذشته بسیاری از مردم با توجه به پیشنهاد های افراد مشهور اقدام به خرید کالای میکردند یعنی اطمینان کاملی به این دسته از افراد مشهور داشتهاند و سپس خرید کرده اند اما امروزه با توجه به آماری که در دست است تنها ۵ درصد از دنیای فضای مجازی را افراد مشهور تشکیل می دهد در اینجا با توجه به نوع کالا یا خدماتی ارائه می شود به راحتی میتوانید سازمان های معتمد مختلفی را برای معرفی پیدا کنید.
- یکی دیگر از مزیت هایی که ربات ها چه آبی دارد از آن به عنوان بخشی از شیوه های اولین سازی موثر استفاده می کنند به طوری که نقش به سزایی در رسیدن به رتبه های برتر را شامل می شود.
- به طور کلی باید گفت برای انتشار رپورتاژ آگهی حتماً به مبحث رسانه باید توجه کرد زیرا از نظر گوگل کیفیت و اعتبار مناسبی خواهد داشت.
تاثیر بیشتر دیده شدن با رپورتاژ
با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت ها و رسانه های پربازدید مرتبط با کسب و کار خود می توانید از ترافیک بالای آنها بهره ببرید و مخاطبان آنها را به سمت سایت خود جذب کنید.
تاثیر رپورتاژ تبلیغات در سئو سایت
دریافت لینک از سایت هایی که بسیار مورد اعتماد گوگل هستند می تواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد. به طور کلی مثل این است که یک فرد صاحب اختیار، شخصی را برای انجام کاری آورده است. گوگل نیز این بک لینک را اینگونه می بیند.
تاثیر گزارش تبلیغات بر حجم فروش
تبلیغات تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات و خدمات شما دارد. ایستادن در کنار مخاطبان و تبلیغ برندتان به روشی که آنها دوست دارند، بر فروش شما تأثیر خواهد گذاشت. در واقع، گزارش آگهی شما باعث می شود که مخاطب هدف شما احساس راحتی کند که تبلیغ شما را از کسی که به آن اعتماد دارد بشنوند و خرید کنند. زیرا فکر می کند با کمک یک دوست یا مشاور مورد اعتماد خرید را انجام داده و تحت تاثیر تبلیغات پر زرق و برق قرار نگرفته است. بنابراین باید حرفه ای و اصولی نوشته شود و تاثیر زیادی در فروش شما داشته باشد.
از رپورتاژ برای تبلیغ و برندسازی محصولات استفاده کنید
هنگام نوشتن محتوا برای رپورتاژ آگهی، می توانید اهداف مختلفی را در ذهن داشته باشید. یکی از رایج ترین اهداف آنها معرفی و برندسازی محصولات و خدمات جدید است. به عنوان مثال، فرض کنید یک سرویس جدید راه اندازی کرده اید و می خواهید با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید، یا اقداماتی را برای برندسازی سازمان یا کسب و کار خود به طور صحیحی انجام دهید و افراد بیشتری را از حضور خود آگاه کنید.
در هر صورت، یکی از بهترین روش هایی که در اختیار شماست، انتشار گزارش یا رپورتاژ آگهی می باشد.
با این کار می توانید به راحتی اخبار خود را در سایت های پر بازدید منتشر کنید.
قبل از نوشتن محتوای خبری برای تبلیغ محصول خود، به یاد داشته باشید که محتوای شما نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد و باید با لحن رسانه ای نوشته شود تا مخاطبان سایت، محتوای شما را جدا از دیگران نبینند.
از رپورتاژ آگهی برای تبلیغ و برندسازی محصولات استفاده کنید
هنگام نوشتن محتوا برای رپورتاژ آگهی، می توانید اهداف مختلفی را در ذهن داشته باشید. یکی از رایج ترین اهداف آنها معرفی و برندسازی محصولات و خدمات جدید است. به عنوان مثال، فرض کنید یک سرویس جدید راه اندازی کرده اید و می خواهید با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید، یا اقداماتی را برای برندسازی سازمان یا کسب و کار خود به طور صحیحی انجام دهید و افراد بیشتری را از حضور خود آگاه کنید.
در هر صورت، یکی از بهترین روش هایی که در اختیار شماست، انتشار گزارش یا رپورتاژ آگهی می باشد.
با این کار می توانید به راحتی اخبار خود را در سایت های پر بازدید منتشر کنید.
قبل از نوشتن محتوای خبری برای تبلیغ محصول خود، به یاد داشته باشید که محتوای شما نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد و باید با لحن رسانه ای نوشته شود تا مخاطبان سایت، محتوای شما را جدا از دیگران نبینند.
جایگاهی که رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی دارد.
همانطور که می دانید تبلیغات اینترنتی فضای گسترده ای را به همراه دارد و شما می توانید از مدل های مختلف وارد این عرصه شوید.
رپورتاژ آگهی سال ها به عنوان یکی از اعضای این خانواده شناخته نمی شد، اما جایگاه خود را در بین فعالان تبلیغاتی باز کرده و به روشی پرطرفدار تبدیل شده است.
همچنین توجه زیادی را به خود جلب کرده است زیرا تأثیر مثبتی بر سئو دارد و توانسته به بهبود آگاهی از برند های مختلف کمک کند و توجه مخاطبان هدف را به خود جلب می کند.
با کمک رپورتاژ تبلیغات می توانید صفحه ای در سایت های پربازدید و رسانه های پرطرفدار دریافت کنید و کسب و کار خود را در آنجا معرفی کنید. به یاد داشته باشید که با استفاده صحیح از این صفحه می توان به نتایج خوبی دست یافت.

انواع رپورتاژ آگهی
برخی از افراد گزارش را بر اساس نحوه انتشار آن دسته بندی می کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که باید آن را بر اساس نوع مخاطب و نوع تبلیغاتی که انجام می دهد تقسیم کرد.
برای درک بهتر این نوع محتوا، قصد داریم دسته بندی تلفیقی را در اختیار شما قرار دهیم.
رپورتاژ آگهی چند رسانه ای
برخی افراد به اشتباه فکر می کنند که رپورتاژ تبلیغات فقط باید به صورت مکتوب منتشر شود.
حتی بزرگترین برندهای جهان نیز از رسانه های اجتماعی مانند تلویزیون جهانی برای پخش اخبار خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، برنامه های بسیار محبوبی که برندهای مختلف خودرو را با هم مقایسه می کنند یا برنامه هایی که برای پختن برخی محصولات استفاده می شوند، نمونه هایی از گزارش های تبلیغاتی هستند.
گزارش داده چیست؟
گزارشهای اطلاعاتی معمولاً در سایتها یا کانالهای اطلاعرسانی منتشر میشوند که اغلب به صورت ارائه خدمات یا محصول هستند. این نوع نامرئی بودن نسبت به انواع دیگر اهمیت کمتری دارد. به عنوان مثال، تصور کنید که برند شما محصول جدیدی را روانه بازار کرده است و قصد دارید گزارشی در مورد آن منتشر کنید. ابتدا می توانید نیازهای مشتریان خود را برطرف کنید، سپس می توانید در مورد قابلیت های محصول جدید خود صحبت کنید و در نهایت می توانید محصول خود را ارائه دهید.
در ژانر خبری، بینندگان کمتر به طور ناخودآگاه جذب یک محصول خاص می شوند. نیازی نیست تبلیغ خود را پنهان کنید و مخاطب باید در پایان کار متوجه آن شود و با خوشحالی جذب محصول جدید برند شما شود.
گزارش تبلیغات
تبلیغات مانند بررسی های مغرضانه هستند. به عنوان مثال، شما در مورد مضرات آب تصفیه نشده تحقیق می کنید و سپس به طور غیرمستقیم به خرید دستگاه تصفیه آب اشاره می کنید. به طور کلی باید با ارائه یک مشکل بزرگ شروع کنید، سپس راه حل های مختلفی را برای مشکل معرفی کنید و در نهایت اعلام کنید که محصول یا خدمات شما می تواند این مشکل را حل کند.
ارائه چنین محتوایی نوعی گزارش تبلیغاتی محسوب می شود. نوع دیگری که حرفه ای تر و پیچیده تر است، این است که محصول یا خدمات شما توسط شخص ثالث بررسی می شود و به این ترتیب مخاطب به محصول یا خدمات شما علاقه مند می شود. او معتقد است که یک فرد قابل اعتماد در حال بررسی نقاط قوت و ضعف محصول یا خدمات شماست. یک شخص ثالث با کمی تعصب می تواند مخاطبان شما را به خرید محصول یا خدمات شما وادار کند تا بتوانند محصولی را که از آن راضی هستند خریداری کنند.