1+5 نکته برای افزایش عملکرد سایت وردپرسی در موبایل

افزایش عملکرد سایت وردپرسی در موبایل به این معنیست که بتوان بیشترین کار را برای سئو موبایل انجام داد، چرا که در حال حاضر بیش از 70 درصد کاربران به جای کامپیوتر رومیزی از طریق تلفن هوشمند خود به وب سایت شما سر میزند. پس آماده سازی یک وب سایت مناسب برای موبایل کاملا ضروریست. با این حال ، افزایش عملکرد سایت وردپرسی در موبایل می تواند کاری بسیار سخت و حتی گاهی غیر ممکن باشد.

افزایش عملکرد سایت وردپرسی در موبایل

گوگل می گوید یک وب سایت مناسب تلفن همراه باید ضمن سریع بودن ، تجربه خوبی را برای کاربر رقم بزند. پس تنها رسیدگی به سرعت لود سایت کفایت نمی کند و باید فکری به حال خوش گذشتن کاربر یا همان (UX) در هنگام ورود به سایت بکنید.

خوب ما با تجربه خوبی که در بهبود عملکرد سایتها و سئو سایت داشتیم به این نتیجه رسیدیم 5 نکته برای افزایش عملکرد سایت وردپرسی در موبایل را برای شما دوستان وردپرسی به اشتراک بگذاریم.

افزایش عملکرد سایت وردپرسی در موبایل با 6 راه کار

خوشبختانه بهینه سازی وب سایت برای موبایل با ابزارهای آنلاین امروزه کاریست آسان و حتی گوگل هم برای اینکار تدارکی دیده است. پس می توانید با خیال راحت افزایش عملکرد سایت وردپرسی در موبایل را انجام دهید.

1. طراحی نسخه موبایل سایت با AMP

همین چند وقت پیش بود که گوگل اعلام کرد، وب سایتهای سازگار با موبایل در نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری دارند، برای این کار AMP را معرفی کرد. این نوآوری که Accelerated Mobile Pages نام دارد سرعت را اولویت اصلی کاربران تلفن هوشمند قرار می دهد. از مزایای این روش سرعت لود بسیار بالا بود، چون یک نسخه از وب سایت طراحی شده شما با فناوری AMP از روی سرور گوگل لود می شود و این یعنی انفجار سرعت. اما مشکل اینکار این بود که طراحی نسخه AMP کار هر کسی نبود و حتی افزونه های وردپرسی برای این کار معرفی شد که خیلی موفق نبودند.

طراحی نسخه موبایل سایت با AMP

گوگل معتقد است یک وب سایت سریع می تواند رضایت کاربران را به همراه داشته باشد و شانس بازگشت دوباره کاربر را افزایش دهد. همین مسئله می تواند در فروش سایتهای فروشگاهی تاثیر مثبت و نرخ تبدیل را بالاتر ببرد.

بله درسته ، 50 درصد کاربران تلفن همراه اگر با کندی بیش از 3 ثانیه سایت روبرو شوند، وب سایت را ترک می کنند. اما عدم علاقه همه وب سایت ها به AMP باعث شد خیلی ها به دنبال روشهایی دیگر برای بهینه سازی سرعت سایت در موبایل باشند.

تا یادم نرفته قبل از انجام همه این کارها با استفاده از ابزار آنلاین Google PageSpeed ​​Insights یکبار امتیاز لود سایت خود را بررسی کنید و ببینید چه مشکلاتی باعث کندی سایت شما شده است.

2. هاست مناسب و سریع انتخاب کنید.

قطعا حرف اول را در لود سریع سایت ، هاست خوب می زند. اما چند مسئله در سرعت هاست تاثیر بیشتری دارد که به شما می گوییم.

  1. هاست با تکنولوژی NVMe تهیه کنید.
    تجربه نشان داده هاستهای میزبانی مجهز به هارد NVMe سرعت بیشتری نسبت به SSD دارند.
  2. مقدار سی پی یو اختصاص داده شده به سایت را حتما ملاک قرار دهید.
    سرعت لود سایت تا حد زیادی به منابع سرور مخصوصا CPU مربوط است. این مسئله زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که شما در سایت وردپرسی خود از چندین افزونه استفاده کنید. این افزونه ها منابع بیشتری را برای پردازش نیاز دارند. معمولا هاستهای اشتراکی این ضعف بزرگ را دارند.
  3. نسخه PHP سرور را به آخرین نسخه ارتقا دهید.
    ورژن PHP به علت سازگاری با نرم افزار وردپرسی تاثیر زیادی در سرعت و عملکرد سایت دارد، هم اکنون نسخه بالاتر از 7.4 قابل استفاده است.
مقدار سی پی یو اختصاص داده شده به سایت را حتما ملاک قرار دهید.

3. قالب ریسپانسیو سبک انتخاب کنید

یک قالب ریسپانسیو مشکل شما را در نمایش تلفن همراه حل می کند؛ اما مسئله اینجاست که اکثر قالب های وردپرسی بسیار سنگین و مناسب برای همه نیاز ها ساخته می شوند. این مسئله از آنجا بیشتر به چشم می آید که شما یک وب سایت ساده دارید که نیازی به کارایی با این حجم بالا ندارید. پس سعی کنید در انتخاب قالب سایت ترجیحا اختصاصی و یا از قالب های سبکتر انتخاب خود را انجام دهید.

قالب ریسپانسیو سبک

یک مشکل دیگر در قالبهای وردپرسی دو لایه بودن وظیفه طراحی سایت است. بدین معنی که یکبار قالب سایت فایلهای سنگین استایل و اسکریپت را لود می کند و از طرفی ویرایشگر سایت مثل المنتور حجم بالایی از فایلهای خود را لود می کند و این حجم بالای فایلها حتما سایت وردپرسی شما را با کندی مواجه می کند.

4. از افزونه های Caching استفاده کنید

جهت اطلاعتون هر کسی از وب سایت شما بازدید انجام می دهد ، سرور را مجبور به لود همه فایلهای سایت شما برای کاربر می کند و این مسئله اگر توسط چندین نفر و چندین بار در روز اتفاق بیوفتد قطعا سرور شما را دچار مشکل جدی می کند. برای حل این مشکل می توانید از افزونه های معروفی مثل افزونه W3 Total Cache که مخصوص کش کردن سایت در مرورگر کاربر برای جلوگیری از تکرار دانلود فایل های از قبل بارگذاری شده هستند استفاده کنید.

5. تصاویر خود را بهینه کنید

تصاویر سایت بهترین قسمت هر سایت بشمار می روند چرا که ضمن جذب بازدید کننده از بی حالی سایت جلوگیری می کنند. اما همزمان تصاویر سایت در کندی سایت عامل مهمی هستند و اگر به حال خود رها شوند ، دردسر ساز می شوند.

حتما تصاویر را قبل از بارگذاری در سایت بهینه کنید. چندین راه برای این کار وجود دارد ، البته افزونه هایی نیز برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد. حتی این افزونه ها سیستم بارگذاری تنبل تصاویر را نیز برای شما انجام میدهند.

6. پایگاه داده سایت خود را به طور منظم خلوت کنید

پست های حذف شده ، نظرات هرزنامه ، پلاگین های استفاده نشده و موارد دیگر مانند یک زامبی هستند که در سکوت دخل سرعت سایت را می آورند. افزونه هایی مثل WP-Optimize به شما کمک می کنند موارد غیرضروری را از پایگاه داده خود حذف کنید.

آیا در مورد افزایش عملکرد موبایل سایت وردپرس خود سالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

5/5 – (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *