یادگیری سئو به صورت کامل با معرفی 5 منبع معتبر

یادگیری سئو برای آن دسته از افراد علاقه مند، می تواند یک چالش باشد. چرا که منابع گسترده و اعتماد کامل به اکثر اطلاعات کمی مشکل است. به واسطه حجم بالای اطلاعاتی که به سمت نو آموز سرازیر میشود، در ابتدا کار مشکلی به نظر می آید اما مهارت در چگونگی یادگیری سئو چیز دیگریست.

شاید شما تصور کنید برای فراگیری سئو سایت فقط باید مطالعه کنید و به تمرین نیاز دارید. اما این موارد کافی نیست و اطلاعات زیاد و گاهی گیج کننده شما را برای یافتن حقیقت در مورد سئو واقعی دیوانه می کند. با آپسئو باشید تا نحوه صحیح تبدیل شدن به متخصص سئو را به شما بگوییم.

برای تمرین و یادگیری سئو یک وب سایت واقعی را راه اندازی کنید

بهترین کار برای یادگیری سئو ، راه اندازی یک وب سایت برای تمرین است. شما در این پروسه با مشکلات و تکنیک ها آشنا می شوید و حتی پرسش هایی برای شما پیش می آید که برای به دست آوردن پاسخ صحیح تلاش می کنید.

مطالعه کردن در مورد سئو کافی نیست. شما باید حتما یک پروژه واقعی را برای بهبود رتبه و آموزش خود داشته باشید. پس بهترین گزینه برای یادگیری سئو ابتدا تمرین در سئو است.

منابع معتبر اطلاعات سئو را پیدا کنید

مشکل سئو کمبود اطلاعات نیست. برعکس اطلاعات زیادی در مورد هر زاویه از سئو وجود دارد و ممکن است برای یک مبتدی سخت باشد که نوع اطلاعات صحیح را از غیر واقع را تشخیص دهد. مهم است که قبل از شروع به یادگیری سئو و عمل به توصیه های دیگران ، ابتدا مطمئن شوید منبع اطلاعات معتبر است و حتی تناقض در ارائه آن وجود ندارد. مثلا چندین وب سایت را با هم مقایسه کنید و ببینید اطلاعات کدام منطقی به نظر می رسد.

این تناقض در همان روز ابتدای یادگیری سئو ظاهر می شود. مثلا برخی می گویند که محتوا باید 2000 کلمه باشد. بعضی دیگر می گویند طول مطالب مهم نیست. افرادی دیگر می گویند رفتار کاربر یک عامل رتبه بندی است ، واقعا به چه کسی اعتماد می کنید؟

خوب ، اصلی ترین چیزی که باید در اینجا دقت کنید این است که تنها یک منبع اطلاعات سئو وجود دارد. بله درست فکر کردید خود گوگل منبعی از راهنمایی رسمی و تعداد زیادی محتوا برای توضیح نحوه کار جستجو است.

مشکل گوگل رفتار مغرضانه آن است. مثلا گوگل ادعا می کند که می توانید محتوای با کیفیت تولید کنید و این باعث می شود در نتایج رتبه بگیرید و از مجازات الگوریتم نیز دور باشید. اما اگر این طور باشد پس هر کسی می تواند در گوگل رتبه بالا به دست آورد و همه چیز کشک و دوغ می شود. اما جالب است بدانید بسیاری از تاکتیک های قدیمی سئو وجود دارند که علی رغم غیرقانونی بودن، هنوز در سئو کار می کنند. به همین دلیل یک احساس بی اعتمادی بین گوگل و متخصصان حرفه ای سئو وجود دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که در منابع اطلاعات سئو وجود دارد این است که هیچ یک از آنها به الگوریتم جستجوی گوگل دسترسی ندارند. بنابراین آنها واقعاً نمی دانند که جستجو گوگل چگونه کار می کند. مشاهده ، آزمایش، و جمع آوری داده ها در نهایت ارائه فرضیات کاریست که افراد بر اساس آن اقدام به بالا آوردن سایت در گوگل می کنند. اما هیچکس نمی تواند 100٪ مطمئن باشد که آیا چیزی عامل رتبه بندیست یا خیر.

قبل از هرکس دیگری به Google گوش دهید

بله ، گوگل در جریمه سایتهای متخلف خیلی اغراق می کند ، اما نه همیشه. گوگل در طول سالها ثابت کرده بیشتر تهدیدهای خود را عملی می کند. خوب اگر می خواهید از روش های به اصطلاح سئو کلاه سیاه استفاده کنید، مشکلی نیست اما حتی اگر کار هم کنند ، کوتاه مدت خواهد بود. پس الگوریتم های گوگل را دست کم نگیرید.

برای یادگیری سئو از منابع معتبر استفاده کنید

بسیاری از وب سایت های معتبر وجود دارند که اعتبار آنها در بین کاربران ثابت شده است و می توان در برخی وارد به اطلاعات آنها اطمینان کرد. تجزیه و تحلیل این داده ها به شما کمک می کند مطمئن شوید که کاری که می کنید جواب می دهد یا خیر.

مهمترین آنها شامل Moz ، Ahrefs ، Semrush ، SearchPilot و upseo.ir است.

فراموش نکنید حتی حرفه ای ترین سئوکارها هم حرف ها و مشاوره های مزخرف زیادی ارائه می کنند. بنابراین همیشه بررسی کنید.

تکنیک های محتوا نویسی را یاد بگیرید

محتوا پادشاست اما هر محتوایی پادشاه نیست. حقیقت امر نیز همین است که محتواها براساس میزانی که در آن تکنیک های سئو رعایت شده است اثرگذاری خواهند داشت. پس این امر لزوم یادگیری اصول و تکنیک های محتوانویسی در کنار یادگیری سئو برای سایت را نشان می دهد.

انتخاب تیتر صفحه در محتوای سایت

اولین گام در محتوانویسی انتخاب تیتر می باشد. تیتر خود را متناسب با تیترهایی که توسط کاربران بیشتر سرچ و جستجو می شود انتخاب نمایید. هدینگ و عنوان اصلی صفحه را متناسب با کلمه کلیدی اصلی سایت و نیز جستجوهای کاربران انتخاب نمایید و در این راستا می توانید از پیشنهادات خود گوگل کمک گیری نمایید. در واقع محوریت سایت خود را حول کلمه کلیدی خاص قرار دهید. اینکه محوریت سایت حول یک کلمه کلیدی باشد موجب می شود که این امر را به طور واضح تر به گوگل بفهمانید.

انتخاب تیترهای داخلی در محتوا

تیتر داخلی صفحات نیز را نیز متناسب با کلمه کلیدی خود انتخاب نمایید. در واقع علاوه بر تیتر و عنوان اصلی سایت تیترهای داخلی را نیز متناسب و در ارتباط با کلمه کلیدی سایت انتخاب نمایید. در واقع اگر در تیترهای اصلی صفحات و نیز تیترهای داخلی صفحات کلمات کلیدی خود را درج کنید می توانید به گوگل بفهمانید که به طور جدی بر روی آن کلمه کلیدی در حال فعالیت می باشید.

چگالی کلمه کلیدی در سئو محتوا

چگالی کلمه کلیدی نیز آیتم مهمی باشد در واقع کلمه کلیدی خود را در محتوای خود تکرار نمایید. این تکرار و وجود کلمه کلیدی در تمامی محتوا می تواند ارتباط بیشتر سایت شما را به کلمه کلیدی نشان دهد البته توجه داشته باشید که بار محتوایی و معنایی را نیز توجه داشته باشید تا محتوا از دید کاربر نیز مفید باشد.

5/5 - (3 امتیاز)
یادگیری سئو
فهرست مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *