سئو وردپرس

سئو وردپرس: وب‌سایت خود را در گوگل به صدر برسانید

سئو وردپرس یکی از جذابترین کارها در میان تمام کارهای مربوط به بهینه سازی سایتها است. انجام سئو حرفه‌ای وردپرس کاریست که مدت ها به آن می پردازیم و در آن تخصص داریم.

امروزه سیستم‌های مدیریت محتوای متفاوتی ایجادشده که به کاربران امکان ساخت یک وب‌سایت را با کمترین دانش برنامه‌نویسی خواهند داد و همچنین به‌ راحتی کاربران می‌توانند وب‌سایت خود را مدیریت نمایند، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا وردپرس است که به سئو حرفه‌ای نیاز دارد.

انجام سئو حرفه‌ای وردپرس یکی از ابتدایی‌ترین مسائلیست که پس از راه‌اندازی آن باید به آن پرداخته شود ولی نکته‌ای که شاید کاربران کمتر به آن می پردازند این است که فکر می‌کنند چون سیستم‌های مدیریت محتوا، مخصوصاً وردپرس، دارای ابزارها و پلاگین های مختلفی هستند، در نتیجه تنها نصب یک افزونه کافیست، اما این تفکر درباره سئو وردپرس کاملاً اشتباه است.

در این مقاله ما فرض می کنیم شما از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید.

علیرغم وجود افزونه‌های متعدد برای مدیریت سئو در وردپرس تنها نصب افزونه کافی نیست و شما باید دانش و اطلاعات کافی برای کار با این افزونه‌ها را نیز در اختیار داشته باشید. چه‌بسا در برخی موارد بهینه سازی سایت تنها محدود به افزونه‌ها نبوده و تغییرات بسیاری را در سیستم مدیریت محتوا می‌طلبد که قطعاً کاربران عادی که برای سادگی وردپرس از آن استفاده می‌کنند از دسترسی و رفع آن‌ها عاجز هستند.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که وقت کافی و یا تسلط زیاد به این سیستم مدیریت محتوا ندارید، نگران نباشید، سئو وردپرس یکی از اصلی ترین کارها در آپسئو به شمار می رود. ما سئوکار وردپرس بصورت حرفه ای هستیم.

انجام سئو وردپرس توسط آپسئو

آپسئو این افتخار را دارد به عنوان سئوکار وردپرس با کادری مجرب و متخصص، سئو وردپرس را برای شما انجام دهد و در کنار پلاگینهای مفیدی که برای سئو سایت در وردپرس وجود دارد، تدبیری بیندیشد که شاهد قرار گرفتن سایت خود در صفحه اول گوگل با بالاترین رتبه باشید.

در این مقاله ما فرض می کنیم شما از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید.

از آن جا که این سیستم مدیریت محتوا به شدت پرطرفدار است؛ آپسئو در جهت توسعه و بهبود رتبه بندی سایت های وردپرسی برنامه ویژه ای دارد. باید توجه داشت که سیستم مدیریت محتوای وردپرس به شکل پیش فرض بهینه است و از جهت سئو به نسبت کلیه سیستمهای مدیریت محتوا دارای برتری می باشد. امروزه وردپرس کاربردی ترین و معروفترین سایت ساز در دنیاست. وضعیت مطلوب در بین کلیه موتورهای جستجو از جمله دلایل اساسی استفاده زیاد از وردپرس است.

واضح است که سئو سایت یکی از بخشهای بسیار اساسی و مهم سایتها جهت ماندگاری و پیدا کردن رتبه خوب بوده و هست؛ سایت های وردپرسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین سازندگان توجه ویژه ای به مبحث سئو سایت در وردپرس دارند. باید توجه داشت که سئو در وردپرس دارای افزونه های زیادی می باشد که چند افزونه Yoast SEO ، All in one pack و Rank Math از معروفترین آنها هستند و میتوان ضمن رعایت سایر نکات سایت از آن ها بهره برد.

افزایش رتبه سایت در گوگل به معنی آینده‌ای روشن برای شما خواهد بود، اصلاً مهم نیست که شما از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده می‌کنید، نکته مهم انجام سئو سایت مناسب است و یک متخصص سئو می‌تواند از ساده‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا، قدرتمندترین بازار فنّاوری را رقم بزند.

برتری WordPress در سئو چقدر است؟

یکی از ویژگی های اصلی سایت ها در هنگام سئو ، نبود آدرس های تکراری از یک دامنه سایت می باشد. جالب است بدانید بر خلاف دیگر سایت سازها، وردپرس از ابتدا و در هسته امکان تنظیم نحوه نمایش آدرس بدون www یا با www را در اختیار شما می گذارد و حتی پیوندهایی کاربر پسند دارد و نیازی نیست برای این کار افزونه ای جدا نصب کنید که درگیر امنیت و هزینه آن شوید.

آموزش سئو وردپرس چگونه است؟

متاسفانه اکثر راهنمایهای سئو وردپرس مبتدی هستند. به همین دلیل ما در آپسئو به عنوان سئوکار وردپرس بهترین شیوه ها را در این مقاله گردآوری کردیم تا به شما کمک کنیم سئو سایت وردپرس را بهبود و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

شما حتما درباره سئو خوب وردپرس شایعاتی شنیده اید یا حتی ممکن است کارشناسان سئو این شایعه را تایید کنند. این ادعا به این دلیل است که بسیاری از افراد وردپرس را برای شروع وبلاگ نویسی انتخاب می کنند.

بهینه سازی وب سایت وردپرس

بهینه سازی وب سایت وردپرس یکی از بیشترین درخواست های ما در آپسئو است و بسیاری از افراد بدنبال سئوکار وردپرس هستند. البته کاملا عادیست زیرا وردپرس یکی از پر کاربرد ترین CMS های حال حاضر است که توانسته سهم زیادی از سایت ساز ها را به نام خود تمام کند. البته انصافا هم بی عیب و بدون رقیب است.

البته ما قصد نداریم بگوییم کدام سیستم مدیریت محتوا از کدام یکی برتری دارد چون در نهایت چیزی که کاربر و موتورهای جستجو می بینند یک صفحه کد HTML و نوشته است که مهم رعایت اصول و نحوه بهینه سازی آن می باشد. اما بهینه سازی وب سایت وردپرس کمی با دیگر سایت ساز ها متفاوت است و دلیل تفاوت آن در کاربر پسند بودن و سادگی آن است. از لحاظ پشتیبانی و ارتقا نیز وردپرس به شدت با دیگر سایت ساز ها متفاوت و برتر است.

می توان گفت اگر بحث سئو سایت به میان بیاید وردپرس حرف اول را می زند و از بنیان ، قوانین و اصول سئو را رعایت می کند این خود به تنهایی برتری این CMS را نشان می دهد.

افزونه های سئو وردپرس

در هنگام بهینه سازی وب سایت وردپرس امکان ندارد به مشکل جدی بخورید. این سیستم توسط افراد بسیار حرفه ای پشتیبانی می شود و تقریبا برای هر مشکلی یک راه حل و یک افزونه حرفه ای دیگر دارد که خود به تنهایی یک دنیا حرف دارد. به طور مثال هنگام بهینه سازی وب سایت وردپرس شما به سرعت بالا نیاز دارید که این کار را افزونه های مختلف به خوبی انجام می دهند یا اگر نیاز دارید برای هر صفحه نوشته یا برگه یک توضیحات متا منحصر بفرد بنویسید کافی است یک افزونه سئو وردپرس را نصب کنید.

ویژگی های افزونه یواست Yoast

افزونه یواست Yoast به طور منظم و مکرر بروز رسانی می گردد. رایگان است و قابلیت کنترل نقشه سایت را در بر دارد. البته تحت نظر تیم پشتیبانی بسیار قوی می باشد و با آخرین الگوریتم های گوگل به روز شده و تغییر یافته است.

افزونه رانک مث

رانک مث به متا تگهای مهم و سئو محتوا کمکهای قابل توجهی می نماید و همچنین از دیگر ویژگیهای اساسی این افزونه می توان به تنظیمات سئو سایت بصورت کلی ، تنظیمات سفارشی مطالب در سایت مورد نظر و پشتیبانی نمودن از سرویسهای سایت نام برد.

از ویژگی های افزونه رانک مث می توان به پشتیبانی از تنظیمات سئو در جهت ارتقا دادن به سایت ، تنظیمات پست سفارشی ، حمایت از سرویس Google Analytics و Google Search Console و همچنین پنل اختصاصی تنظیمات این افزونه در پیشخوان وردپرس اشاره کرد.

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا، مخصوصا زمانی که قصد دارید سایت خود را سئو کنید می باشد، اما حتی اگر خیلی هم خوب از پس سئو آن برآید، باز هم کارهای دیگری وجود دارد که می توانید عملکرد سئو سایت وردپرس خود را بهبود بخشید.

حتی اگر از افزونه سئو دیگری مانند ALL IN ONE SEO یا Ultimate SEO استفاده می کنید ، اکثر این اصول در آموزش سئو وردپرس همچنان کاربرد دارند.

آیا برای فراگیری سئو وردپرس لازم است سئو را بیاموزیم؟

سئو سایت فرآیندی است که با هدف قرارگیری سایت در صفحه اول موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و یا کلمات کلیدی مشخص انجام می شود. کلمات کلیدی عبارت هایی هستند که کاربران برای جستجو در موتورهای جستجو استفاده می کنند. شما باید کلمات کلیدی هایی را انتخاب کنید که مرتبط با کسب و کار شما باشند و جستجوی زیادی داشته باشند.

سئو یک مخفف برای کلمه بهینه سازی موتور جستجو SEO می باشد. این یک استراتژی جهت استفاده صاحبان وب سایت ها برای ترافیک بیشتر با رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو می باشد. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو در مورد فریب گوگل نیست؛ این موارد پیش پا افتاده ترین موارد ایجاد یک وب سایت است که باعث می شود موتورهای جستجو برای یافتن وب سایت شما آسان تر عمل کنند.

موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع ترافیک برای اکثر وب سایت ها هستند ، گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده برای درک و رتبه بندی صفحات مناسب در نتایج جستجو استفاده می کنند. اما این الگوریتم ها کامل نیستند – آنها هنوز به کمک شما نیاز دارند تا بدانند که محتوای شما چیست. اگر مطالب شما بهینه سازی نشده باشد، موتورهای جستجو نمی دانند چگونه آن را رتبه بندی کنند.

هنگامی که افراد برای مباحثی که درباره آن می نویسید جستجو می کنند، وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود و شما تمام این ترافیک را از دست خواهید داد.

سئو وردپرس

مبانی آموزش سئو وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار خوب و بهینه شده است؛ یک راه اندازی اساسی می تواند یک پایه و اساس قوی را ایجاد کند، اما با انجام تنظیمات اولیه صحیح و به کارگیری چند تکنیک ساده ، می توانید از پایه و اساس قدم محکمی برای ساختن سایت بردارید!

سئو می تواند فنی باشد، اما لازم نیست که سخت و دشوار باشد. فقط یادگیری چند نکته اساسی سئو برای بهینه سازی سایت شما می تواند به افزایش قابل ملاحظه ای در ترافیک وب سایت شما کمک کند.

برای استفاده از تکنیک های زیر لازم نیست که نابغه تکنیکی باشید. اگر شما قبلا از وردپرس استفاده می کنید، پس شما آنچه را که می خواهید انجام می دهید!

برای سئو وردپرس اول سلامتی سایت خود را بررسی کنید

وردپرس در بروز رسانی های جدید خود بخشی را با نام سلامتی سایت گنجانده است، می توانید از ضعف های امنیتی و عملکردی سایت مطمئن شوید.

انجام یک سئو وردپرس خوب به هاست مناسب نیاز دارد. بررسی کنید که از هاست مناسب استفاده می کنید

مطابق با صفحه الزامات فنی وردپرس ، هاست توصیه شده برای اجرای وردپرس باید دارای نسخه بروز از PHP ، MySQL یا MariaDB و HTTPS باشد.

به PHP 8.0 یا بالاتر ارتقا دهید

بسیاری از سایت های وردپرس هنوز هم با نسخه های قدیمی از PHP اجرا می شوند. یک نگاه به آمار وردپرس نشان می دهد که تقریبا نیمی از سایت ها هنوز هم با نسخه PHP در سری 5 اجرا می شوند ، در حالی که PHP 8.0 و بالاتر بیش از سه سال است که در دسترس است .

نسخه های قدیمی PHP اصلاحات امنیتی را دریافت نمی کنند و بنابراین به طور فزاینده ای در برابر حملات آسیب پذیر هستند.

اطمینان حاصل کنید که از SSL و HTTPS استفاده می کنید

SSL (Secure Sockets Layer) یک تکنولوژی پیشرفته که ارتباط بین مرورگر کاربر و سرور که به آن متصل می شود را رمزگذاری می کند؛ این یک لایه امنیتی اضافی را به سایت وردپرسی اضافه می کند.

وبسایت هایی که با SSL امن شده اند با یک نشان قفل در نوار آدرس مرورگر نشان داده می شوند. SSL باعث می شود وب سایت شما بیشتر قابل اعتماد باشد.

از نظر تاریخی ، پذیرش SSL (گرفتن URL HTTPS و نماد قفل سبز در نوار آدرس URL مرورگر) یک تاکتیک اختیاری بود، مسلماً بسیاری از سایت ها به سطح امنیتی اضافی که SSL تأمین می کند ، نیازی ندارند، اما اکنون ، داشتن یک گواهینامه SSL معتبر نصب شده الزامی است.

موتورهای جستجو می توانند سایتها را بدون مجوزهای معتبر SSL و نصب (یا هشدارهای بعدی در کنار نتایج جستجوی خود) مجازات کنند، همچنین استفاده از SSL برای همه وب سایت ها به طور کلی برای جلوگیری از هکرها و اشخاص ثالث از رهگیری درخواست ها و داده ها خوب است. علاوه بر این ، بسیاری از تکنیک های سرعت و عملکرد سایت نیاز به راه اندازی معتبر SSL / HTTPS دارند؛ برای استفاده از فناوری های جدید و سریعتر وب مانند HTTP / 2 ، مرورگرهایی مانند Google Chrome و Firefox به وب سایتی نیاز دارند که دارای گواهی SSL معتبر باشد.

داشتن SSL برای رتبه بندی در گوگل به یک الزام تبدیل شده است و دارا بودن این ویژگی در سئو وردپرس ، می تواند نتایج مثبت به همراه داشته باشد.

تنظیمات مربوط به دیده شدن سایت توسط گوگل

به طور کلی ارزش آن را دارد که تنظیمات سایت خود را یکبار دیگر بررسی کنید که احیانا به طور تصادفی مانع از ایندکس کردن موتورهای جستجو در وب سایت خود نمی شوید.

وردپرس یک گزینه انتخابی داخلی دارد تا وب سایت شما را از موتورهای جستجو پنهان کند. هدف از این گزینه این است که قبل از آماده شدن برای عموم، وقت کافی برای آماده سازی داشته باشید. با این حال، گاهی اوقات این گزینه می تواند به طور تصادفی مورد فراموشی قرار گیرد و باعث شود وب سایت شما در موتورهای جستجو قابل دسترس نباشد.

اگر وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید این گزینه بدون علامت انتخاب باشد. به سادگی در محیط مدیریت سایت وردپرس ( پیشخوان ) خود وارد شوید و از تنظیمات » صفحه خواندن بررسی کنید .

وردپرس به طور پیشفرض، محتوای کاملی از مقاله های موجود در سایت شما را در تمام این صفحات نشان می دهد؛ این کار برای سئو خوب نیست، زیرا موتورهای جستجو ممکن است آنها را به عنوان محتوای تکراری شناسایی کنند؛ البته نمایش مقالات کامل ، صفحات بایگانی شما را نیز کندتر می کنند. ساده ترین راه برای حل این مشکل انتخاب گزینه خلاصه مطالب در تنظیمات وردپرس است ، با تغییر مطالب کامل به خلاصه در تنظیمات وردپرس این مشکل را حل کنید.

ساختار پیوند مناسب را انتخاب کنید – در وردپرس یک URL دوستانه درست کنید

تنظیمات پیوند شما مشخص می کند صفحات و آدرس های اینترنتی چه فرمی دیده می شوند، که می تواند تأثیر بزرگی در سئو وردپرس داشته باشد. بنابراین اگر در حال ایجاد یک سایت جدید هستید ، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که تنظیمات پیوند خود را تغییر دهید.

به طور پیش فرض ، وردپرس از یک ساختار از شماره شناسه صفحه استفاده می کند که متناسب با سئو نیست.

اگر تنظیمات خود را از پیش فرض تغییر ندهید ، تمام صفحات و ارسال های شما URL هایی دارند که به عنوان مثال example.com/?p=123 خواهد بود، در حالی که این مسئله اصلا خوب نیست مخصوصا ممکن است بر نحوه درک کاربران و موتورهای جستجو از کیفیت و اهمیت صفحات شما تأثیر بگذارد.

تغییر ساختار پیوند باعث تغییر اجزاء ، ترتیب و ساختار URL های وب سایت شما می شود. مهم است که در هنگام راه اندازی وب سایت ساختار صحیح را انتخاب کنید ، زیرا تغییر بعداً می تواند باعث ایجاد مشکلات سئو شود.

ما معمولاً توصیه می کنیم افراد بسته به میزان اهمیتی که در طبقه بندی مطالب خود می دهند ، از ساختاری استفاده کنند که به عنوان مثال example.com/post-name/ . example.com/category/post-name است. برای اکثر سایتهای وردپرس ، انتخاب هر یک از این گزینه ها کاملاً مناسب خواهد بود.

URL های ثابت بخش مهمی از سایت شما هستند زیرا هم موتورهای جستجو و هم بازدید کنندگان از این URL ها برای کراول و بازدید سایت شما استفاده می کنند. نوع یو آر الی که شما انتخاب می کنید بر نحوه مشاهده و ارزش سایت این دو طرف تأثیر می گذارد.

URL های مورد قبول موتور جستجو گوگل حاوی کلمات است که به وضوح محتوای صفحه را توضیح می دهند و هم انسان و موتورهای جستجو آنها را آسان می خوانند.

برخی از نمونه های URL های فرندلی عبارتند از:

learn-seo
قیمت-سئو-سایت

توجه داشته باشید که این URL ها قابل خواندن هستند و کاربر فقط با نگاه کردن به متن URL می تواند حدس بزند که چه چیزی در صفحه نمایش داده خواهد شد.

با استفاده از ساختار permalink سازگار با سئو ، شانس خود را برای به دست آوردن موقعیت های بهتر در نتایج جستجو بهبود می بخشید.

برای انجام این کار شما باید در صفحه تنظیمات »پیوندها یکتا را باز کنید و گزینه نام نوشته را انتخاب کنید و سپس دکمه ذخیره تغییرات را برای ذخیره تنظیمات خود کلیک کنید.

توجه: اگر وب سایت شما بیش از 6 ماه در حال فعالیت است، لطفا ساختار permalink خود را تغییر ندهید مگر اینکه از گزینه عدد استفاده کنید، اگر از روز و نام و یا ماه و نام استفاده کنید، هیچ مشکلی در استفاده نیست.

با تغییر ساختار permalink خود در یک سایت قدیمی ، تمام اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را از دست خواهید داد و خطر از دست دادن رتبه بندی سئو وب سایت خود را خواهید داشت.

اگر شما قصد تغییر ساختار permalink خود را دارید، از یک سئو کار حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید تغییرات لازم را تنظیم کنید؛ اما شما همچنان تعدادی از صفحات اجتماعی خود را از دست خواهید داد.

چرا ساختار پیشفرض وردپرس برای URL خوب نیست؟

شماره ای که در این ساختار example.com/?p=123 مشاهده می کنید شناسه وردپرس در مورد مقاله یا صفحه خاص می باشد که در پایگاه داده وردپرس در هاست ثبت شده است در حالی که Google تنها محتوای آن صفحه را درک می کند ، یک URL مانند این هیچ کاری را برای سئو شما انجام نمی دهد.

این ساختار توضیح نمی دهد که چه نوع محتوایی را ارائه می دهد و چیزی نیست که کاربران تمایل به اشتراک گذاری آن داشته باشند.

اگر نشانی اینترنتی شما حاوی کلمات مرتبط باشد ، این اطلاعات را به کاربران و موتورهای جستجو بیشتر از هر شناسه یا پارامتر در مورد صفحه ارائه می دهد.

ساختار پیوندی را انتخاب کنید که متناسب با اهداف شما باشد، مثلا اگر سایت خبری دارید ، منطقیست که تاریخ انتشار مقاله را به URL اضافه کنید.

توصیه می کنیم از یک ساختار همیشگی ساده و واضح استفاده کنید . برای بیشتر سایتها ، منطقی است که نام پست را به نام دامنه اضافه کنید . بنابراین در وردپرس گزینه / postname / گزینه مناسبی خواهد بود.

عواقب تغییر URL

اگر پس از مطالعه این مطلب آموزشی، قصد دارید ساختار URL سایت وردپرسی خود را تغییر دهید، به یاد داشته باشید پس از اینکار ، کاربران با صفحات 404 روبرو می شوند.

برای جلوگیری از ایجاد صفحات 404 حتما پس از تغییر ساختار از اینکه صفحات به 404 تبدیل نشده اند، مطمئن شوید و در صورت نیاز از کد 301 استفاده کنید.

مطالب خود را بهینه کنید

اگر قصد سئو وردپرس سایت خود رادارید، سایت شما باید بهترین مطالب را در مورد موضوع انتخابی بصورت دوره ای ارائه دهد. مردم به دنبال مقالات جذاب ، معتبر و پاسخ های معتبر برای سوالات خود هستند. نوشتن مطالب باکیفیت برای سایت وردپرس شما با ایده های منحصر به فرد خود یا شروع متمایز در مورد موضوع خاص شروع می شود. این کار شما کمک می کند مخاطب مورد نظر خود را جذب کنید و آنها را درگیر نگه دارید.

با یا بدون WWW

شما باید در مورد نحوه در دسترس بودن سایت با WWW یا بدون آن تصمیم بگیرید. از دیدگاه سئو ، تفاوت چندانی با هم ندارند. علاوه بر این ، بیشتر میزبان ها و تنظیمات سرور به طور خودکار درخواست های مربوط به نسخه “اشتباه” را به نسخه ای که انتخاب کرده اید هدایت می کنند. این امر در درجه اول مورد توجه برندسازی قرار می گیرد – کدام روش برای سایت شما بهتر است؟

وقتی برای اولین بار وب سایت خود را شروع می کنید باید انتخاب کنید که کدام گزینه را استفاده می کنید www (http://www.example.com) یا non-www (http://example.com)

خبر بد این است که موتورهای جستجو این دو وب سایت را واقعا دو وب سایت در نظر می گیرد، بنابراین ، این به این معنی است که شما باید یکی را انتخاب کنید.

شما می توانید تنظیمات مربوط به انتخاب WWW یا بدون WWW را با مراجعه به تنظیمات » صفحه عمومی تنظیم کنید.

بهترین افزونه های سئو وردپرس کدام هستند؟

یکی از بهترین چیز ها در مورد وردپرس وجود مقدار زیادی افزونه است و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزاران افزونه سئو وردپرس وجود دارد که البته برای مبتدیان انتخاب بهترین افزونه کمی سخت تر است.

انتخاب بهترین پلاگین SEO وردپرس

هنگامی که نوبت به انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس می رسد، انتخاب شما را به دو راه حل محبوب تقسیم می کند: Yoast SEO یا Rank Math .

آنها هر دو راه حل موثر هستند و ما در مقایسه با جوانب مثبت و منفی Rank Math را انتخاب و پیشنهاد می دهیم ، این افزونه در یک بسته، همه قابلیت های سئو را کامل دارد.

سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید

کنسول جستجوی گوگل همچنین به عنوان ابزار وب مستر گوگل شناخته می شود، مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده از سوی گوگل که صاحبان وب سایت ها می توانند در مورد نحوه دیده شدن محتوا و عملکرد سایتشان توسط موتور جستجو اطلاعات کسب کنند. این گزارش ها و داده ها برای کمک به شما در درک اینکه چگونه صفحات سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شوند، فراهم می کند.

شما همچنین می توانید چگونگی شرایط جستجوی واقعی افراد را ببینید که چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند، چگونه هر صفحه در نتایج جستجو نمایش داده می شود و اینکه چگونه صفحات کلیک می شوند.

همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا بدانید که چه چیزی در سایت شما کار می کند و چه چیزی درست نیست؛ پس از آن می توانید بر اساس استراتژی محتوای خود برنامه ریزی کنید.

برخی اوقات کنسول جستجوی گوگل به شما هشدار میدهد که در وبسایت شما چیزی اشتباه است مانند زمانی که کاوشگرهای جستجو قادر به دسترسی به آن نیستند، محتوای تکراری را پیدا کرده یا منابع محدودی دارند.

اضافه کردن نقشه سایت wordpress xml به کنسول سرچ گوگل

Sitemap XML یک فایل مخصوص است که لیست هر صفحه در وب سایت شما را نشان می دهد؛ این فرمت باعث می شود که موتورهای جستجو برای پیدا کردن محتوای شما آسان عمل کنند.

اضافه کردن یک Sitemap XML رتبه بندی سایت شما را در جستجو افزایش نمی دهد، فقط به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات را سریعا پیدا و رتبه بندی کند.

اگر از پلاگین Yoast SEO استفاده می کنید، به طور خودکار یک Sitemap XML برای شما ایجاد شده است.

example.com/sitemap_index.xml

هنگامی که وب سایت شما به Google Search Console اضافه شد ، روی منوی کراول ( Crawl ) بخش خزیدن در کنسول جستجوی گوگل کلیک کرده و سپس Sitemaps را انتخاب کنید.

پس از آن شما باید بر روی دکمه اضافه کردن نقشه سایت کلیک کنید.

Sitemap اصلی شما sitemap_index.xml است، بنابراین همینطور پیش بروید و نقشه را ارسال کنید.

هنگامی که نقشه سایت را با موفقیت اضافه کردید، عنوانی به نام منتظر بمانید ظاهر می شود.

بعضی وقت ها گوگل زمانی را به خزیدن وب سایت شما اختصاص می دهد. پس از چند ساعت، شما می توانید برخی از آمار را در مورد نقشه سایت خود را ببینید.

این تعداد پیوندهای موجود در نقشه ، سایت شما را نشان می دهد، تعدادی از آنها را ایندکس می کند، این کار مدتی طول میکشد.

ما توصیه می کنیم کنسول جستجوی خود را حداقل به صورت ماهانه برای اطمینان از عملکرد صحیح و دسترسی داشتن گوگل و همچنین پیشرفت های سئو وب سایت بررسی کنید.

استفاده درست از دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس

وردپرس به شما اجازه می دهد پست های وبلاگ خود را با دسته ها و برچسب ها مرتب کنید. این کار باعث می شود شما بتوانید مطالب خود را به صورت موضوعی مدیریت کنید و برای کاربران خود برای پیدا کردن محتوایی که دنبال آن هستند کمک کنید.

دسته بندی ها و برچسب ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار و محتوای وب سایت شما را درک کنند. اغلب مبتدیان در مورد چگونگی استفاده بهتر از دسته ها و برچسب ها اشتباه می کنند.

دسته بندی ها برای گروه بندی گسترده ای از پست های شما در نظر گرفته شده است؛ اگر وبلاگ شما یک کتاب بود، دسته بندی ها در جدول محتوا قرار می گرفت.

به عنوان مثال، در یک وبلاگ شخصی، شما می توانید دسته هایی مانند موسیقی، غذا، مسافرت و غیره داشته باشید؛ دسته ها سلسله مراتب هستند، بنابراین شما می توانید دسته های کوچک تر را به آنها اضافه کنید.

از سوی دیگر، برچسب ها کلمات کلیدی خاص تر هستند که محتوای یک پست خاص را توصیف می کنند.

به عنوان مثال، یک پست وبلاگ تحت دسته بندی مواد غذایی می تواند برچسب هایی مانند سالاد، صبحانه، پنکیک و غیره داشته باشد؛ از این ها به عنوان بخش های شاخص در یک کتاب متنی استفاده کنید.

با استفاده از دسته بندی ها و برچسب ها به درستی، استفاده کاربران را از وب سایت خود آسان کنید.

لینک داخلی یا پیوند داخلی در وردپرس چیست؟

موتورهای جستجو به هر صفحه در وب سایت شما یک نمره تعیین می کنند؛ دستور العمل این نمره مخفی نگه داشته می شود تا مردم نتوانند نتایج را دستکاری کنند، با این حال، رایج ترین نشانه سئو است. به همین دلیل مهم است که به مطالب خودتان از پست های دیگر و صفحات دیگر پیوند دهید.

شما باید خود را به لینک داخلی عادت دهید ، حداقل 3 پست وبلاگ را به هم پیوند دهید. این کار به شما کمک می کند نمایش صفحات قدیمی و دیگر مطالب خود را افزایش دهید، کاربران وقت بیشتری در سایت شما می گذارند و در نهایت نمره سئو سایت بهبود خواهد یافت.

آیا نظرات در وردپرس نیاز به بهینه سازی دارند؟

نظرات می تواند نشانه ای قوی از تعامل کاربر در وب سایت شما باشد؛ با این قابلیت کاربران حاضر در سایت شما ترافیک بیشتر و بهبود سئو را منجر می شوند. اما شما باید مطمئن شوید که نظرات ارسال شما واقعی هستند نه هرزنامه ، اسپم ها در نظرات با لینک های بد می تواند رتبه بندی سئو سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد و حتی خراب کند. به همین دلیل توصیه می شود از افزونه Akismet استفاده کنید. Akismet یک پلاگین پیش فرض در هر سایت وردپرسی است که به شما کمک می کند با هرزنامه ها مبارزه کنید.

پیوندهای خارجی NoFollow در وردپرس چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا تصمیم بگیرند که کدام صفحات مهم هستند؛ هنگامی که شما به یک وب سایت پیوند می دهید، برخی از رتبه های سئو سایت خود را به آن لینک می دهید. این نمره سئو با نام “بک لینک” است. برای رتبه بندی جستجوی خوب شما باید مطمئن شوید که بیشترین بک لینک را از وب سایت های دیگر جذب کرده اید.

اضافه کردن خصیصه “nofollow” به لینک های خارجی (پیوندهایی که به وب سایت های دیگر داده اید) به موتورهای جستجو دستور پیروی از این لینک ها را نمی دهد.

ظاهر یک پیوند عادی در HTML:

<a href=”http://example.com”> وبسایت مثال </a>

لینک خارجی با attribute nofollow به این شکل است:

<a href=”http://example.com” rel=”nofollow”> وبسایت مثال </a>

سرعت و امنیت در وردپرس چگونه است؟

اگر شما تمام راهنمایی ها ، آموزش سئو وردپرس و حتی بهترین شیوه های سئو وردپرس بالا را دنبال کنید، اما اگر سایت شما کند یا توسط یک هکر به آن نفوذ شده باشد، رتبه بندی موتور جستجو شما یک ضربه بزرگ خواهد دید.

بهینه سازی سرعت و عملکرد سایت

گوگل می گوید همانطور که ما نتایج را سریع به کاربران می رسانیم ، وب سایت شما ه مباید سریع باشد تا کاربر صفحه را ترک نکند ، این بدان معنی است که شما به عنوان یک صاحب وبسایت فقط چند ثانیه وقت دارید که مطالب خود را ارائه دهید و کاربران را جذب کنید.

شما نباید این زمان ارزشمند را از بین ببرید و بازدید کننده خود را منتظر بارگذاری وب سایت خود قرار دهید. موتور جستجو گوگل ادعا می کنند که وب سایت های سریعتر را بالاتر از وب سایت های آهسته رتبه بندی می کنند.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

تصاویر جذاب تر از متن هستند، اما زمان بارگیری نیز بیشتر می شود؛ اگر اندازه و کیفیت تصویر دقیق نباشد، می تواند سرعت وب سایت شما را کم کنید. شما باید مطمئن شوید از تصاویری استفاده می کنید که برای بارگذاری سریعتر بهینه سازی شده اند.

ترفند بهینه سازی تصاویر

ترفند دیگری که می توانید برای بهینه سازی تصاویر خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید عبارت است از استفاده از توصیف عنوان و برچسب های ALT می باشد. این برچسب ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک کنند که تصویر شما چه چیزی است. این قابلیت همچنین به کاربران مبتلا به اختلال بینایی کمک می کنند، زیرا ابزار خواندن صفحه می توانند برچسب های alt و title را برای آنها بخواند.

امنیت و ایمنی سایت وردپرس

هر هفته، گوگل فهرستی سیاه در حدود 20،000 وب سایت بدافزار و حدود 50،000 فیشینگ معرفی می کند ، هنگامی که یک سایت به لیست سیاه اضافه می شود، در هیچ یک از نتایج جستجو نمایش داده نمی شود.

این به این معنی است که امنیت سایت وردپرس شما برای رتبه بندی خوب بسیار مهم است.

شما تمام کارهای سخت خود را در زمینه سئو انجام دادید اما اگر سایت شما توسط یک هکر به خطر بیافتد، زحمات شما هدر خواهد رفت.

سئو تضمینی وردپرس چیست؟

سئو تضمینی وردپرس یعنی ما در آپسئو تضمین می کنیم پس از انجام حرفه‌ای سئو وردپرس ، باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل شویم. از آنجا که ما متخصص سئو وردپرس هستیم و بصورت کاملا مسلط می توانیم قالب ، هسته و استانداردهای سئو وردپرس شما را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانیم، این تضمین وجود دارد ، سایت شما پس از انجام سئو رتبه بالایی در کلماتی که نیاز دارید کسب کند.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا مبتنی بر وب است که تقریبا 50 درصد وب سایت های دنیا با آن درست شده است.

اما چند دلیل واضح برای انتخاب وردپرس وجود دارد:

  • سئو وردپرس فوق العاده حرفه‌ای است.
  • وردپرس سبک و سریع است.
  • وردپرس کاملا کاربر پسند و کاربردی است.
  • وردپرس ساده و کار کردن با آن برای همه افراد امکانپذیر است.
  • وردپرس دائما بروز می شود و امنیت مناسبی دارد.
  • وردپرس توسط افراد زیادی پستیبانی و ارتقا داده می شود.
  • قالب های زیادی برای وردپرس موجود است.

کانفیگ سئو وردپرس به این صورت است که ما تمامی افرونه ها و تنظیمات افزونه های سئو را برای وب سایت شما انجام و اطمینان حاصل می کنیم همه چیز به درستی کار می کند.

سئو تضمینی وردپرس به صورت کلی یعنی ارتقا رنکینگ و رتبه سایت وردپرسی شما به صورت هدفمند ، به نحوی که پس از مشخص شدن کلمات بتوان آن ها را در نتایج جستجوی گوگل به صفحه اول آورد.

اما موارد حساس دیگری نیز وجود دارد که با رعایت آنها در هسته وردپرس می توان باعث بهبود سئو وردپرس شد و نتیجه بهتری در رتبه بندی نتایج گوگل گرفت ، اما مواردی نیز هست که ارتباطی با سئو هسته وردپرس ندارد و باید آن ها را در قالب وردپرس مورد توجه قرار داد ، مواردی مثل سرعت سایت ، علامت گذاری های Schema، ظاهر کاربر پسند و از همه مهمتر رعایت موارد مربوط به الگوریتم تلفن همراه

سئو وردپرس بدون افزونه سئو آیا امکان پذیر است؟

سئو وردپرس بدون افزونه سئو ترجیحا انتخاب من در سئو سازی سایت های وردپرسی است ، حتما میپرسید وقتی این همه امکانات و سرعت در سئو وردپرس با افزونه است چرا باید سئو وردپرس بدون افزونه سئو انجام شود؟ آیا امکان سئو سایت وردپرس بدون افزونه ممکن است؟

این که شما دوست دارید با افزونه ، وردپرس را سئو کنید با شماست ، اما من بهینه سازی وردپرس را بدون افزونه سئو بیشتر میپسندم ، برای این کارم هم دلیلی دارم که در ادامه توضیح خواهم داد.

دلیل سئو وردپرس بدون افزونه سئو توسط من این است که افزونه های سئو دارای ویژگی هایی بیشتر از نیاز من هستند و وابستگی به این افزونه ها یک روزی شما را به دردسر می اندازد.

در این مقاله قصد ندارم شما را قانع کنم که از افزونه های سئو استفاده نکنید، هدف من این است که به شما نشان دهم که چگونه کنترل کامل سئو سایت خود را بدون افزونه سئو به دست بگیرید.

ویژگی های مفید افزونه های سئو وردپرس

افزونه های سئو راه حل های توصیه شده برای نویسنده هایی است که نمی توانند PHP را درک کنند و با فایل های HTACCESS کار کنند و حتی رمزو راز فایل های robots.txt را درک نمی کنند، سمت فنی سئو کار ها از نظر برنامه نویسی نسبتا بالا است؛ افزونه های سئو ، کار را راحت می کنند.

سئو وردپرس بدون افزونه سئو دلایل زیادی دارد و اتفاقا یک شکایت عمده در مورد افزونه های سئو این است که چرا با ویژگی های غیر ضروری کاربر را گیج می کنند، البته افزونه های سئویی نظیر رانک مث وجود دارند که ساده ، سریع و همچنین مدولار هستند، بنابراین شما می توانید ویژگی های سئو مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

افزونه های سئو انتخاب ایمن برای ناشرانی است که از ریسک پذیری برخوردار نیستند و نمی خواهند با جایگزینی ریسک کنند؛ بنابراین بهترین انتخاب اغلب راه حل مورد اعتماد است و از سئو وردپرس بدون افزونه سئو خودداری می کنند.

چرا من از افزونه های سئو استفاده نمی کنم

دلیل سئو وردپرس بدون افزونه سئو توسط من به گذشته برمیگردد. بگذارید یک خاطره برای شما تعریف کنم ، زمانی من قبل از اینکه حتی وارد دنیای وردپرس شوم و یا حتی سئو آن را انجام دهم بیشتر وقت خود را بر روی سیستم مدیریت محتوای جوملا می گذاشتم و تقریبا در این کار خیلی هم خوب بودم ؛ آن زمان سئو جوملا را با کامپوننت سئو ACSEF انجام می دادم.

این نرم افزار جانبی جوملا حدود 200 دلار برای من آب میخورد و پلاگین های جانبی نیز از 50 دلار تا 150 دلار متغیر بود و جیب سازنده را حسابی پر میکرد، اما با توجه به اینکه جوملا ضعف های آشکار بزرگی در سئو دارد ، من از استفاده این کامپوننت به دلیل ویژگی های منحصر بفرد و سریع راضی بودم تا اینکه…

به خاطر دارم به شدت وابسته به این کامپوننت سئو جوملا بودم و تقریبا نتیجه مثبت زیادی میگرفتم تا اینکه شرکت سازنده اعلام کرد دیگر از این افزونه پشتیبانی نخواهد کرد.

آن جا بود که متوجه شدم تمام زحمات من بیهوده بوده و این همه راه را اشتباه طی کردم ، زیرا ضمن وابستگی شدید من به این افزونه باعث شد راه کارهای جدی سئو را به فراموشی بسپارم و پیشرفت نکنم ، هم پولم رفت هم وقتم.

اما با توجه به علاقه من به سئو و این نکته که شکست برای من ابتدای به دست آوردن یک پیروزیست ، دست به کار شدم و سئو جوملا را بدون ماژول یا کامپوننت سئو جوملا دنبال کردم.

شکست دوم من اینجا رقم خورد که من متوجه نشده بودم سیستم مدیریت محتوای وردپرس هسته قدرتمند تر و بسیاری از ضعف هایی که جوملا دارد را ندارد ، ضمن اینکه بیشترین وب سایت های ساخته شده در ایران وردپرسی هستند و حتی روزانه تماس های سفارش سئو که گرفته می شد درباره سئو وردپرس بود.

در هر حال وقتی وارد دنیای وردپرس شدم متوجه شدم این همه تلاش و زحمت من برای حداقل موارد استاندارد یک صفحه وب که ایجاد تگ h1 اختصاصی برای هر صفحه وب در جوملا بود را وردپرس ذاتا با خود دارد یا قفل کردن www در جوملا که باید یا با دستکاری HTACCESS یا استفاده از پلاگین جانبی در جوملا انجام میشد را وردپرس در هسته دارد و خیلی ویژگی های دیگر که اصلا نیازی به نصب افزونه ندارد.

دلیل اینکه من راه حل های مستقل سئو وردپرس را ترجیح می دهم

  1. راه حل کد ها ساده تر یک مشکل را مدیریت می کنند.
  2. برخی از ویژگی های سئو به افزونه نیاز ندارد.
  3. نیازی به نگهداری و پرداخت هزینه بابت استفاده از افزونه سئو وردپرس نیست.
  4. نیازی به آپدیت افزونه و نگرانی بابت بروز اشکلات احتمالی نیست.

وردپرس در حال حاضر یک هسته نسبتا قوی دارد، چیزهایی مانند canonicals به طور خودکار انجام می شود، بسیاری از قالب های وردپرس دارای ویژگی های سئو مانندschema markup , breadcrumb navigation ، متا داده های Open Graph و غیره هستند.

در زیر ویژگی های سئو که شما به آن نیاز دارید آمده است ، نیازهای دقیق شما بر اساس قالب مورد استفاده شما متفاوت خواهد بود.

ویژگی های مورد نیاز سئو وردپرس

  • Breadcrumbs
  • اطلاعات ساختاری Schema.org
  • توضیحات متا
  • حذف category

برخی از افزونه های سئو وردپرس

  • Navxt Navcht
  • Easy WP Meta Description
  • Open Graph for Facebook, Google+ and Twitter Card Tags
  • Remove Category from URL
  • افزونه وردپرس Schema
  • افزونه وردپرس Ultimate Nofollow
  • افزونه های اختیاری سئو وردپرس
  • افزونه ریدایرکت یا تغییر مسیر صفحات
  • XML نقشه سایت

Breadcrumbs یک ویژگی مفید است که با اضافه کردن داده های ساختاری Schema به صفحات سایت باعث افزایش ایندکس سایت خواهد شد .

امکان افزودن یک breadcrumb بدون افزونه وردپرسی وجود دارد. این کد ساده از طریق function به وب سایت شما اضافه می شود؛ این کد را می توانید به قالب child اضافه کنید تا در صورت بروز شدن قالب کد پاک نشود.

البته با استفاده از BreadCrumbs NavXT این افزونه وردپرس نیز می توان Breadcrumbs را اضافه کرد اما قرار شد از افزونه های سئو وردپرس استفاده نکنیم , سئو وردپرس بدون افزونه سئو را انجام دهیم.

متا توضیحات

برای اضافه کردن متا توضیحات WP Meta Description را پیدا کرده ام که یک راه حل مناسب برای توصیف های متا است؛ توصیفات متا یک عامل رتبه بندی نیست اما اگر شما آن را در سایت اضافه کنید در نتایج چیزی را میبینید که خودتان وارد کردید ، اما در جریان باشید گوگل اگر یک عبارت بهتر را از صفحه وب شما بیابد توضیحات متا شما را بازنویسی خواهد کرد؛ به گفته گوگل، یک کار خوب (به نظر من) ارائه یک توضیح مربوطه از صفحه شما است.

برچسب عنوان

من عنوان مقاله ای را که برای استفاده به عنوان برچسب عنوان مناسب است را انتخاب می کنم ، دلیلی ندارد آن را تغییر دهم و چیز دیگری را بنویسم ، چه چیز بهتری از عنوان من وجود دارد!

نمودار متا داده Open Graph

به طور قطع، این یک ویژگی در سئو سایت نیست اما این ویژگی تا چه میزان ترافیک به سایت شما می رساند؟ در واقع این قابلیت اجازه می دهد تا یک تصویر و فرم خاص برای نشان دادن سایت شما زمانی که URL سایت خود را در فیس بوک و توییتر به اشتراک گذاشته می شود نشان دهد؛ افزونه Graph Meta Data به شما کمک می کند تا ظاهر حرفه ای را ارائه دهید؛ خواهشا تنبلی را کنار بگذارید.

افزنه Remove Category from URL

کلمه “category” در ساختار URL شما ضروری نیست، کوتاه کردن URL و آدرس صفحات با نام صفحه بهتر عمل می کند و همچنین به یاد داشته باشید URL کوتاه تر کاربر را کمتر به اشتباه می اندازد و می تواند به کاربران و موتورهای جستجو بگویید که صفحه از حداقل تعداد کلمات ساخته شده است.

افزونه وردپرس Schema داده های ساختاری

Plugin Schema WordPress بیشترین داده های ساختاری Schema که شما نیاز دارید را شامل خواهد شد ، نشانه گذاری را می توان با دست نیز به ویژگی های سایت اضافه کرد.

تقریبا هر عنصر در داده های ساختاری می تواند به صورت دستی و یا حتی به طور خودکار بر روی پست بر اساس پست یا با ویرایش قالب خود به طور مستقیم وارد شود.

ویژگی های اختیاری سئو برای وردپرس

تغییر مسیر صفحات با وارد کردن کد 301 در اچ تی اکسس امکان پذیر است و نیازی به استفاده از افزونه وردپرسی نیست.

در هر حال اگر صرفا برای تصحیح صفحات 404 این کار را انجام میدهید باید بدانید 404 پاسخ ناسالمی نیست در واقع هدایت صفحات حذف شده به صفحه اول کاری اشتباه است.

من می گویم حداقل از یک افزونه ریدایرکت اتوماتیک استفاده نکنید تا یک صفحه حذف شده را به صفحه اصلی هدایت کند؛ برخی از افزونه های سئو سعی می کنند شما را وادار کنند تا 404 را جدی بگیرد و به شما این مطلب اشتباه را بگویند که هدایت صفحات 404 به صفحه اصلی بر سلامتی سایت شما تاثیر مثب می گذارد؛ اما این نادرست است، 404 کدهای پاسخ به طور ذاتی برای “سلامت” سایت شما مضر نیست.

404 به این دلیل است که اسپم ها با یک URL جزئی به سایت شما لینک می شوند؛ این طبیعی است و هیچ چیز در این مورد نگرانی ندارد؛ پاسخ 404 واکنش کاملا طبیعی است.

جان مولر از گوگل اعلام کرده است که کد پاسخ 404 چیزی نیست که نیاز به تعمیر داشته باشد.

پیدا کردن 404 طبیعی است و از یک وب سایت سالم که به خوبی پیکربندی شده انتظار می رود؛ اگر یک URL معادل همان صفحه حذف شده دارید، آنگاه هدایت به آن یک عمل خوب است، در غیر این صورت، شما نباید محتوای جعلی را ایجاد کنید و نباید به صفحه اصلی خود هدایت کنید.

تصویر از پست John Mueller گوگل در Google Plus جان مولر از گوگل توضیح می دهد که کد پاسخ 404 به رتبه بندی سایت شما آسیب نمی رساند.


XML نقشه سایت

“استفاده از XML نقشه سایت آنچنان مهم نیست زیرا گوگل همچنین می تواند صفحه وب جدید را از طریق روند عادی خزنده از لینک به لینک کشف کند.

یا می توانید از یک پلاگین مانند افزونه Google XML Sitemap Generator استفاده کنید.

ویژگی هایی که سئو وردپرس بدون افزونه سئو را ممکن می کنند

ویژگی های موجود در افزونه های سئو وجود دارد که به نظر من غیر ضروری است.

URL های کانونیکال

URL های کانونیکال در وردپرس ساخته شده اند؛ شما برای انجام این کار نیاز به افزونه سئو ندارید.

Robots.txt و ویرایشگر فایل htaccess

اگر شما یک ویرایشگر متن یا یک ویرایشگر HTML دارید، پس همه چیزهایی که برای ویرایش یک فایل robots.txt یا به روز رسانی یک فایل htaccess نیاز دارید؛ علاوه بر این، اگر می دانید چه کاری انجام می دهید، فقط باید با آن فایل ها آشنا شوید.

اگر شما به اندازه کافی ماهر باشید که این را ویرایش کنید، پس لازم نیست به یک پلاگین وردپرس نیاز داشته باشید، فقط فایل متنی و یک برنامه FTP معمولی را باز کنید.

کد 404 کد تغییر مسیر

افزونه های سئو، این را تحت اعتقادی اشتباه ارائه می دهند که کد های وضعیت 404 مضر هستند. همانطور که John Mueller گفته است، 404 کد پاسخ خوب است، فقط مواردی را که به علت خطاهای واقعی هستند، درست مثل اشتباه در URL، رفع کنید.

نقشه سایت

همانطور که در بالا ذکر شد، یک نقشه سایت به طور خاص ضروری نیست زیرا Google از طریق RSS ها و لینک ها URL داخلی محتوای جدید را کشف می کند.

با این وجود، اگر تغییرات بزرگی انجام دادید، یک نقشه سایت مفید است و می خواهد که گوگل آن را سریعا کشف کند، در این مورد یک نقشه سایت دستی ایجاد شده مفید است، زیرا شما لازم نیست که یک پلاگین برای تولید آن نصب کنید.

شما هنوز می توانید افزونه سازنده نقشه سایت را نصب کنید

لینک های تبلیغاتی در نقشه های سایت

لینک های تبلیغاتی در نرم افزار رایگان رایج هستند، با این حال، بسیاری از ناشران بی اطلاع هستند که برخی از افزونه های سئو لینک تبلیغاتی را ایجاد می کنند.

در واقع شما با نصب افزونه های سئو یک بک لینک به سایتهای صاحب افزونه های سئو دادید ، این بهای استفاده از افزنه رایگان است.

همانطور که می بینید، افزونه های سئو برای کاربرانی که کمی با برنامه نویسی یا وردپرس کار می کنند مفیدند، افزونه های سئو یک کار مهم را برای کاربران انجام می دهند که مهارت های لازم را برای انتخاب راه حل های مورد نیاز خود ندارند؛ یک افزونه اختصاصی سئو یک انتخاب عالی برای یک سازمان بزرگ است که می خواهد کارش را بی دردسر انجام دهد.

با این حال، برای کسانی که دارای مهارت بیشتری هستند و یا محدودیت های اداری ندارند، افزونه های سئو انتخاب حرفه ای نیستند.

آیا طراحی نسخه موبایل سایت با AMP ضروری است؟

خیر. در صورتی که بتوانید بهینه سازی سایت وردپرسی خود را بصورتی انجام دهید که سریع لود شود و در واقع شرایط لایت هاوس گوگل را پاس نماید ، نیازی به نسخه AMP ندارید. در هر حال نسخه AMP موبایل بیشتر برای سایتهای خبری و مجله های اینترنتی کاربرد دارد.

من از افزونه سئو یواست استفاده می کنم ، آیا می توانم به افزونه سئو رانک مث مهاجرت کنم؟

بله . افزونه رانک مث برای اینکار ابزار مهاجرت را پیش بینی کرده و شما می توانید با یک کلیک از افزونه سئو یواست به رانک مث مهاجرت کنید.

5/5 – (2 امتیاز)
  1. احمدی نیم‌رخ
    1. مجید صالح پور نیم‌رخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *