سرعت صفحه در رتبه بندی جستجوی تلفن همراه

استفاده از سرعت صفحه در رتبه بندی جستجوی تلفن همراه

استفاده از سرعت صفحه در رتبه بندی جستجوی تلفن همراه چیز جدیدی نیست. گوگل در تاریخ 17 ژانویه 2018 اعلام کرد سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای جستجوهای تلفن همراه خواهد بود و به کار گرفته می شود ، گوگل می گوید طبق آخرین مطالعاتش درباره رفتار مردم در هنگام جستجو نشان می دهد مردم واقعا به سرعت صفحه توجه می کنند و برای آن ها مهم است.

چرا سرعت صفحه در رتبه بندی مهم است؟

مردم می خواهند همانطور که در هنگام جستجو سریع به نتایج می رسند ، به همان سرعت نیز صفحات برای آن ها باز شوند. این مسئله مخصوصا در سایتهای فروشگاهی از اهمیت بیشتری برخوردار است. مسئله سرعت صفحه در رتبه بندی نه تنها تاثیر گذار است، بلکه در فروش سایتهانیز تاثیر بسزایی دارد.

سرعت صفحه در رتبه بندی

گوگل اضافه می کند در صورتی که سایتی  با محتوای خوب و با کیفیت وجود داشته باشد همچنان با اینکه سرعت آن پایین است ممکن است در نتیج جایگاه بالایی داشته باشند. اما اهمیت سرعت صفحه در رتبه بندی را نباید دست کم گرفت.

گوگل طراحان سایت را تشویق می کند از قابلیت amp که قبلا نیز گوگل آن را معرفی کرده در طراحی سایت استفاده کنند. سرعت صفحه در رتبه بندی حالا بیشتر از قبل مهم شده و باید آن را جدی بگیرید. هرچند قابلیت AMP آنچنان که به نظر میرسد، موفق نبود و از آن استقبال زیادی صورت نگرفت.

سرعت صفحه در رتبه بندی

چند نکته برای بهره گیری از سرعت صفحه در رتبه بندی به نفع سایت

همانطور که گفته شد سرعت صفحه در رتبه بندی اثر گذار است و گوگل بارها با بروزرسانی های مختلف و ابزارهای خود سعی می کند، وبمستران را تشویق به افزایش سرعت لود سایت خود کند. با این حال برای سایتهایی که از سرعت لود مناسبی برخوردار نیستند جریمه ای در نظر گرفته است.

ما نیز در آپسئو پیشنهاد می کنیم به رعایت نکات زیر از خشم گوگل در امان بمانید چون به نظر می رسد گوگل با کسی شوخی ندارد!

در ادامه توجه شما را به چند نکته درباره بهبود عملکرد سایتتان و همچنین رتبه بندی در گوگل جلب می کنیم.

  1. محتوای دست اول و با کیفیت تولید کنید ، در محتوای خود از تصاویر ، فیلم اضافه بهره ببرید ، محتوای کوتاه نبودنش بهتر است.
  2. از کپی کردن محتوای دیگران دست بردارید زیرا با اینکار الگوریتم پاندا به شدت با شما برخورد خواهد کرد.
  3. از بک لینک های نامعتبر ، بک لینک فروشی ، اسپم و بی کیفیت هرگز استفاده نکنید زیرا الگوریتم پنگوئن در لحظه سایت شما را پنالتی خواهد کرد.
  4. از پورت امنیتی ssl استفاده کنید ، این ویژگی تا 1 درصد رتبه سایت را در گوگل افزایش می دهد.
  5. سرعت بارگزاری سایت را افزایش دهید ، برای اینکار ضمن بهینه سازی توسط یک متخصص بهینه سازی سایت ، از هاست میزبانی معتبر و حرفه ای استفاده کنید.
  6. از قابلیت AMP گوگل بهره ببرید ، این مسئله حالا به اصلی ترین گزینه رتبه بندی سایت ها در تلفن همراه بدل شده و ممکن است کسانی را جایگزین شما بکند که حتی فکرش را نمیکردید
  7. اگر سایت وردپرسی دارید، برای افزایش سرعت سایت خود از افزونه های کش مثل راکت استفاده کنید.
سرعت صفحه در رتبه بندی
5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *