ویژگی زبان

ویژگی برچسب lang چیست؟ مهم در سئو 2 و چند زبانه

برچسب lang چیست و چرا باید زبان صفحه HTML را مشخص کنید؟ برچسب lang برای چه سایتهایی مفید است؟ به طور کل منافع زیادی در مشخص کردن زبان صفحه با برچسب lang وجود دارد اما در ساده ترین حالت می توان اینطور عنوان کرد که برچسب lang زبان صفحه را برای مرورگر مشخص و در نهایت نمایش بهتری برای کاربر فراهم می شود.

برچسب lang یکی از عوامل مهم در چگونگی نمایش در موتورهای جستجو است، گوگل با تکیه بر این برچسب ، نتایج مربوط و مناسب کاربران در کشور های مختلف را تنظیم می کند.

هرچند گوگل ، مدرن و هوشمند شده و با خواندن متن صفحه متوجه زبان صفحه و در نتیجه کشور نمایش دهنده را مشخص مشخص می کند اما اگر یک وب سایت چند زبانه داشته باشید ، کار کمی پیچیده می شود. به همین دلیل استفاده از برچسب lang را فراموش نکنید.

چگونه از برچسب lang در کدهای HTML سایت استفاده کنیم؟

در HTML ، عبارت زبان صفتی است که زبان محتوای صفحه را نشان می دهد.

<html lang="”>... </html>

برای انگلیسی ، برچسب اینگونه است:

<html lang="en”>...</html>

در حالی که برچسب برای زبان فارسی از کد مخصوص خود استفاده می شود:

<html lang="fa”>...</html>

این ویژگی HTML توسط برنامه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد ، موتورهای جستجو ، برای مشخص کردن اینکه کدام صفحه به چه زبانی نوشته شده است از این ویژگی استفاده می کنند. این ویژگی به شما کمک می کند تا محتوای مناسب را با کاربر مناسب مطابقت دهید.

ویژگی برچسب lang

آیا ویژگی برچسب lang در سئو موثر است؟

ویژگی HTML lang در مورد گوگل تأثیر چندانی بر سئو سایت نمی گذارد. گوگل صریحاً گفته كه آنها برچسب های hreflang را برای سایت های چند زبانه نادیده می گیرند.

بنابراین اگر اینگونه باشد ، آیا می توان ویژگی زبان را به طور کامل نادیده بگیرید؟

نه ، در حالی که Google به برچسب های زبان را نادیده می گیرد موتور جستجوی بینگ از آن استفاده می کند، در حقیقت ، بینگ هنگام تطبیق زبان کاربر با محتوای صفحه از برچسب hreflang استفاده نمی کند، بینگ از متن “زبان محتوا” استفاده می کند.

ویژگی برچسب lang

متا Tag “زبان محتوا” چیست؟

برچسب “زبان محتوا” یک برچسب متا در یک سند HTML است که زبان و کشور محتوای آن صفحه را نشان می دهد که بیشترین اهمیت را دارد.

ویژگی محتوای جایی است که شما زبان و کشور را تعریف خواهید کرد. بنابراین برای انگلیسی آمریکایی چنین است:

هنگام تنظیم زبان ، همانطور که برای برچسب زبان HTML می خواهید کد ISO 239 ISO 639 را استفاده کنید، زبان باید با کد ISO 3166 کشور فوق دنبال شود.

مثلا:

فرانسوی در فرانسه: fr-fr

فرانسوی در کانادا: fr-ca

فرانسوی در بلژیک: fr-be

اسپانیایی در اسپانیا: es-es

اسپانیایی در مکزیک: es-mx

حتی اگر با استفاده از ویژگی برچسب lang HTML ، رتبه سایت شما بالاتر نباشد ، هنوز هم بهترین کار این است که به دلایل قابلیت استفاده و قابلیت دسترسی آن را لحاظ کنید.

برچسب lang کجا به کار می آید؟

در سال 2020، فروش آنلاین جهانی 24 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود یعنی بیش از 4 تریلیون دلار آمریکا رسید. این فروش بالقوه از کاربران خارج از کشور با توجه به رشد دسترسی به جستجوی تلفن همراه و استفاده کلی از اینترنت، بیش از همیشه قابل دسترسی است.

از طریق فرآیندی به نام سئو چند زبانه، می‌توانید به بازارهای خارج از کشور دسترسی داشته باشید و پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید. تکنیک‌هایی مانند ترجمه محتوا، بهینه‌سازی URL و هدف‌گذاری جغرافیایی می‌توانند به شما کمک کنند با مشتریان بین‌المللی ارتباط برقرار کنید و در عین حال دیده شدن نام تجاری خود را افزایش دهید.

در سایت چند زبانه چرا مشخص کردن برچسب lang مهم است؟

در صورتی که سایت چند زبانه دارید، برچسب lang به گوگل کمک می کند تا محتوای سایت شما را متناسب با هر زبان کشور و کاربران، طبقه بندی کند.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *