نحوه ارزیابی بک لینک با کیفیت

/ / مطالب سئو
بک لینک با کیفیت

بک لینک با کیفیت به لینکی گفته می شود که در سایتی مرتبط با موضوع سایت شما اشاره و در بهترین مکان در بدنه محتوا قرار دارد و آن سایت از لینک های خروجی کمی برخوردار است.

از روز اول ، بک لینک بخشی جدایی ناپذیر از سئو سایت برای موتورهای جستجو بودند؛ در حقیقت ، بک لینک به صفحات وب سایت عامل اصلی صعود در Google به شمار می رود.

روش رتبه بندی با بک لینک نیز با گذشت زمان تکامل یافته است. پیش از این ، به سادگی با مقداری بک لینک می شد در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید. با این حال ، به لطف به روزرسانی های گوگل چاشنی کیفیت و کمیت بک لینک ها اضافه شد.

در این پست ، ما شما را با روند ارزیابی کیفیت و ارزش بک لینک در سئو آشنا می کنیم.

بک لینک با کیفیت چیست؟

در بهینه سازی موتور جستجو ، بک لینک با کیفیت به یک بک لینک dofollow در بدنه متن یک صفحه در یک وب سایت با کیفیت بالا و مرتبط با موضوع شما مربوط می شود که به صفحه ای در وب سایت شما اشاره دارد. لینکهای با بالاترین کیفیت از کلمات کلیدی مربوطه در متن لینک شده به وب سایت شما استفاده می کنند.

البته بخاطر داشته باشید که کیفیت بک لینک در طیف وسیعی ارزیابی می شود ، بنابراین یک بک لینک بدون داشتن همه این خصوصیات می تواند از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در واقع ، بسیار نادر است که سایت شما بک لینکی داشته باشد که بیش از دو معیار را برآورده کند.

چرا کیفیت بک لینک اهمیت دارد؟

کیفیت بک لینک اهمیت دارد زیرا تعیین می کند که چقدر اعتبار را به صفحه شما منتقل می کند.

در ابتدای کار، گوگل تنها به تعداد لینک های اشاره شده به سایت توجه می کرد اما حالا اینطور نیست.

مردم برای به دست آوردن جایگاه بالاتر در رده بندی ، اقدام به تهیه بک لینک با تکنیک های مصنوعی می کردند، این تکنیک ها عبارت بودند از:

  • خرید لینک در سایت های خبری و انتشاراتی بیش از حد بهینه شده
  • مخفی سازی لینک در کد های سایت
  • تبادل لینک
  • بک لینک در سایت های بی ارتباط

برای جلوگیری از این سو استفاده ، گوگل الگوریتم پنگوئن خود را معرفی کرد تا سایت هایی را که تعیین می کند از برنامه خرید و فروش بک لینک استفاده می کنند ، مجازات کند. الگوریتم پنگوئن طرح های خرید بک لینک را مجازات می کند و لینک های کم کیفیت را بی ارزش می کند.

بنابراین ، در حالی که بک لینک هنوز هم بسیار مهم است اما اکنون به طور قطع تمرکز آن بیشتر روی کیفیت آن است تا کمیت.

چه چیزی باعث ایجاد کیفیت بالا در لینک می شود؟

  • اهمیت متن لینک
  • مرتبط بودن به محتوای صفحه
  • کیفیت و شهرت دامنه و نشانی آیپی محل پیوند

متأسفانه ، هیچ قانون سخت و سریعی در رابطه با نحوه ارزیابی هر لینک توسط آن معیارها وجود ندارد. در عوض ، شما باید کیفیت هر بک لینک را بصورت جداگانه جستجو کنید.

اهمیت متن لینک

متن لینک به متن قابل کلیک روی یک پیوند اشاره دارد – معمولاً ، به رنگ آبی می باشد، هنگامی که Google یک صفحه وب را میخزد و پیوندی پیدا می کند ، از متن لینک به عنوان راهی برای تعیین چگونگی ارتباط URL مقصد با صفحه پیوند استفاده می کند.

به طور کلی ، پیوند ایده آل از متن لینکی استفاده می کند که از کلمه کلیدی هدف صفحه استفاده شده باشد که در واقع شکل طبیعی آن است، بنابراین اگر مقاله ای در مورد پیوند دادن به باغبانی به صفحه فروش ماله وجود دارد ، یک متن لینک ایده آل می تواند کلمه “ماله” باشد.

متن لینک بک لینک نیز باید به محتوای صفحه پیوند مربوط باشد. پیوند به صفحه ماله باغچه در سایتی که درباره کتاب کودکان صحبت می کند بک لینکی با کیفیت پایین است.

چگونگی ارزیابی کیفیت صفحه یا دامنه

برای ارزیابی کیفیت صفحه یا دامنه ، این سؤالات را از خود بپرسید:

آیا موضوع سایتی که قصد درج بک لینک را دارید با موضوع صفحه سایت شما مطابقت دارد؟

چقدر محتوا در سایت فوق تولید شده است؟

آیا صاحب سایت در تلاش است تا به کاربران کمک کند؟

آیا تعداد زیادی بک لینک فروخته شده در سایت فوق قرار دارد؟

محل درج بک لینک

هر بک لینکی در یک سایت بخشی از اعتبار سایت را تقسیم می کند ، اما همه پیوندهای یک صفحه به همان مقدار ارزش ارسال نمی کنند. جایی که پیوند در صفحه ظاهر می شود ، به همان اندازه برای اهداف سئو شما تأثیر خواهد گذاشت.

یک صفحه وب دارای 5 بخش است:

  • هدر
  • فوتر
  • نوار کناری راست
  • نوار کناری سمت چپ
  • بدنه محتوا

هر یک از این بخش ها می توانند ، شامل لینک های خارجی باشند که اعتبار لینک را به صفحه مقصد خود منتقل می کنند. با این وجود ، فقط پیوندهایی که در بدنه محتوای یک صفحه قرار دارند باید برای سئو سایت شما ارزشمند و از تغییر در الگوریتم های گوگل ایمن باشند.

همچنین موقعیت یک پیوند در بدنه محتوا عامل زیادی در میزان عبور اعتبار از آن نقش دارد.

هرچه پیوند بالاتر باشد ، از نظر محتوای صفحه اهمیت بیشتری دارد و برای خواننده ارزشمندتر است.

موقعیت یک پیوند در رابطه با سایر پیوندها نیز بر ارزش آن برای سئو شما تأثیر می گذارد.

مقدار اعتبار پیوندی که توسط یک پیوند منتقل می شود برابر است با کل پیوند یک صفحه که براساس تعداد کل پیوندهای یک صفحه تقسیم شده است. شامل همه پیوندهای nofollow هم می شود.

بنابراین ، یک صفحه با چندین بک لینک به وضوح ارزش کمتری دارد؛ بنابراین ، از نظر تئوریکی ، پیوندی در پاراگراف اول یک صفحه می تواند مقدار کمتری از یک پیوند در انتهای صفحه منتقل کند که پیوندهای کمتری دارد.

بعلاوه ، صفحه ای با پیوندهای خارجی زیادی ( 200 یا بیشتر) می تواند مانند صفحه ای باشد که صرفاً برای فروش بک لینک وجود داشته باشد ، که این امر آسیب های بیشتری را نسبت به سود سئو به همراه خواهد آورد.

سرانجام ، بک لینک هایی که در اطراف پیوند صفحه شما نمایان می شوند ، بر ارزش سئو آن نیز تأثیر می گذارند. تصور کنید پیوندهایی به صفحه شما در یک لیست وجود دارد که شامل پیوندهایی به ویکی پدیا ، سایت اپل و CNN نیز خواهد بود که ارزش بیشتری نسبت به پیوندی در کنار سایتهای با کیفیت پایین دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *