عوامل تاثیر گذار در سئو سایت چیست؟

از شاخصه ها و عوامل تاثیر گذار در سئو سایت می توان نوع عملکرد و تجربه کاربری سایت (واکنش گر بودن سایت و بارگذاری سریع و آسان آن) را نام برد. باید در نظر داشت امروزه تعداد افرادی که با استفاده از ابزاری مانند موبایل و تبلت جهت گردش در سایتها استفاده می کنند بسیار زیاد شده است. بنابراین باید سایتها را حتما برای این دستگاهها نیز بهینه نمود یعنی به این شکل که سایت در این دستگاهها نیز براحتی باز شود.

عوامل تاثیر گذار در سئو سایت چه چیزهایی هستند؟

همیشه این قضیه را در نظر داشته باشید مقدار زمان جهت جلب توجه مخاطبان 8 ثانیه می باشد. یعنی اگر سایت شما در این مدت کامل لود نشود این احتمال را بدهید که مخاطبان خود را از دست خواهید داد و آنها برای پیدا کردن مطلب به سایت دیگری رجوع خواهند کرد. هر چند ملاک سرعت لود از نظر گوگل به 1 ثانیه کاهش یافته است.

برای این قضیه شما باید تا حد توان میزان سرعت وب سایت خود را زیاد کنید. در این جاست که باید با عملیات سئو و بهینه سازی سایت مقدار سرعت سایت خود را بهبود ببخشید. البته این سرعت باز شدن برای دستگاههای مختلف و کامپیوترهای شخصی، موبایل و تبلت تفاوت پیدا میکند و شما برای این که متوجه میزان سرعت باز شدن سایت در دستگاههای مختلف شوید میتوانید از بخشهایی که گوگل در اختیار شما قرار داده مثل pagespeed Insights استفاده نمائید. این بخش به شما راهنمایی و کمک خوبی میدهد تا مقدار سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود ببخشید.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در سئو سایت بهبود تجربه کاربری سایت می باشد. جهت بهبود مقدار تجربه کاربری سایت نیز میتوان گردش در سایت را تا آن جایی که امکان دارد ساده نمود. برای مثال چناچه سایت دارای مقدار صفحات زیادی میباشد بهتر است برای نمایش صفحات از بخش نمایش موقعیت کاربر به نام breachcrumb استفاده نمایید.

این روش سبب می شود کاربر به هر کدام از صفحات که تمایل دارد بازگشته و در پیدا کردن مسیر دچار مشکل نشود و همینطور این عمل باعث می شود که روباتهای موتورهای جستجو به راحتی در سایت شما حرکت کنند.

سئو سایت را چگونه سریع تر انجام دهیم؟

انجام سئو سایت به صورت سریع و در مدت کوتاه موجب می شود که شما در مدت زمانی کوتاه تر به خواسته مطلوب خود برسید . سودآوری و جنبه اقتصادی شاید هدف اصلی برای تمامی کسب وکارها از انجام سئو سایت باشد تا بتوانند با ترافیک کاربرانی که از موتورهای جستجو می آیند به سودآوری دلخواه خود دست یابند.

سئو سایت یعنی موتورهای جستجو را به منظور بازاریابان خود انتخاب کنیم. اما چرا موتورهای جستجو ؟ زیرا اینکه کاربران موتورهای جستجو براساس نیاز و خواسته ای که دارند وارد موتور جستجو می شوند و به واسط کلمه کلیدی به دنبال یافتن سایتی برای رفع خواسته خود می باشند. پس بنابراین موتورهای جستجو و سئو ، کاربرانی که نیاز به سرویس و یا خدمات خاصی را دارند به سمت سایت شما می کشاند. شبکه های اجتماعی نیز ترافیک بالایی را به سمت سایت شما می کشانند اما این ترافیک برای کسب اطلاعات بیشتر در تایم فراغت خود وارد سایت می شوند و از روی خواسته و نیاز وارد سایت شما نشده اند. این موارد موجب می شود که کاربران موتورهای جستجو مناسب ترین جامعه هدف شناخته شوند و وجود سئو سایت به عنوان المان مهمی برای واحدهای کسب وکاری و مارکتینگ مطرح گردد.

انجام سریع سئو سایت

انجام فعالیت بیشتر در سایت خود و نیز تبلیغات بیشتر برای سایت شما به منزله اهمیت دادن هرچه بیشتر شما به سایت خود و پروسه سئو سایت می باشد. گوگل نیز میزان فعالیت شما را در مقابل دیگر رقبا بررسی می نماید و در خروجی به رنکینگ سایت ها می پردازد. هرچه شما فعالیت بیشتری در پروسه سئو سایت خود انجام داده باشید شانس بیشتری در یافتن رنکینگ بالاتر خواهید داشت.

شناسایی مخاطبان بخش مهم در اجرای سئو سایت

شناسایی مخاطبان وب سایت جز اصلی ترین و اولین بخش در اجرای سئو سایت موفق می باشد. بنابراین سئو کاران در بحثهای گوناگونی از جمله محتواگذاری، طراحی اینفوگرافیک ها و … باید مخاطبان و بخصوص سلایق آن ها را در نظر بگیرند. محتوا اصل مهم در بهینه سازی سایت می باشد و در واقع یکی از مواردی که در اولویت سئو سایت قرار دارد محتوای سایت می باشد. شناسایی مخاطب در نوع نگارش متن و محتوای داخل وب سایت بسیار مهم است. بنابراین شما باید جهت عملیات سئو وب سایت و محتواگذاری رده سنی افرادی که به اهداف وب سایت شما وابسته اند را بشناسید.

سطح خواندن مخاطبان در گوگل و اجرای سئو

یکی از بخشهای بررسی شده در گوگل سطح خواندن مخاطبان می باشد. بنابراین عملیات اجرای سئو سایت این بخش باید بر این اصول نیز پایبند باشد. شاید برای افراد غیر قابل تصور باشد که گفته شود گوگل حتی سطح خواندن مخاطبان و کاربران را بررسی میکند، بنابراین درباره پیشرفته بودن آن صحبت به میان است. گوگل حتی به دنبال رابطه بین سطح خواندن با عبارت جستجو شده میباشد و میتواند آنها را به یکدیگر تطبیق دهد. برای مثال اگر شما عبارت” فیلترهای مبدل سازی گاز” را جستجو کنید انتظار شما این است که تنها مفیدترین و در واقع مرتبطترین صفحات وب سایتها در این مورد در موتور جستجو ظاهر شوند، به عبارت دیگر به دنبال دادههای فنی مشخص هستید. ولی چناچه به دنبال عبارت کلیدی و عمومی مانند ” بهترین لباس شنا” را جستجو مینمایید گوگل صفحاتی را پیدا میکند که برای اکثریت افراد در سطح خواندن معمول باشد.

جذب مخاطبان از طریق سئو سایت اصولی

یکی از تواناهای گوگل این است عبارت شما را جستجو کرده و تعیین میکند نتایجی که برای آن وجود دارند و مورد انتظار شما است باید دارای عکس، متن و یا ویدئو باشند. برای مثال اگر بخوایید عبارتی مانند” گل های بهاری” را در موتور جستجو دنبال کنید گوگل به دنبال صفحاتی میباشد که حاوی عکس و ویدئو باشند. بنابراین سئو کاران جهت اجرای سئو سایت در شناسایی مخاطب و نوع رفتار آن در موتورهای جستجو باید به دنبال ایجاد کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت مورد نظر باشند.

Rate this post
فهرست مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *