ساختار متن برای سئو

ساختار متن برای سئو چرا مهم است؟

ساختار متن برای سئو از این جهت دارای اهمیت زیادیست که اگر محتوای شما ساختاری واضح داشته باشد، شانس شما برای رتبه خوب در گوگل بیشتر خواهد شد.

کاربران هنگام اسکن متن، به دنبال کلیاتی هستند که به آنها کمک کند محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. ساختار متن می تواند به موتورهای جستجو و کاربران کمک کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. در این مقاله، به بررسی اهمیت ساختار متن برای سئو و نحوه بهبود آن خواهیم پرداخت.

کاربران چگونه متن را درک می کنند؟

کاربران هنگام خواندن متن، به دنبال اطلاعات خاصی هستند. آنها می خواهند بدانند که محتوا در مورد چه چیزی است و آیا برای آنها مفید است یا خیر. کاربران قبل از تصمیم گیری در مورد خواندن یا نخواندن چیزی، تمایل دارند که کلیات متن را ببینند.

بخش هایی وجود دارد که افراد هنگام دیدن متن به طور خاص به آنها نگاه می کنند یا می خوانند. سرفصل ها و زیرنویس ها مانند اولین بند یک متن بسیار مهم هستند. اما، اولین جملات هر پاراگراف توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

چگونه ساختار متن برای سئو مفید است؟

ساختار متن می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده ای برای رتبه بندی محتوا استفاده می کنند. یکی از عوامل مهم در رتبه بندی، خوانایی محتوا است.

ساختار متن می تواند خوانایی محتوا را بهبود بخشد. با استفاده از سرفصل ها و زیرنویس ها، می توانید محتوای خود را به بخش های کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید. این امر به خوانندگان کمک می کند تا اطلاعات را به سرعت و به راحتی درک کنند.

چگونه ساختار متن خود را بهبود ببخشیم؟

برای بهبود ساختار متن خود، می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • از سرفصل ها و زیرنویس ها برای سازماندهی محتوای خود استفاده کنید.
  • اولین جمله هر پاراگراف را به گونه ای بنویسید که به طور واضح موضوع پاراگراف را بیان کند.
  • از کلمات کلیدی مرتبط در سرفصل ها و زیرنویس ها استفاده کنید.
  • از تصاویر و سایر عناصر بصری برای بهبود خوانایی استفاده کنید.

گوگل چگونه متن را درک می کند؟

گوگل برای رتبه بندی محتوای وب سایت ها از عوامل مختلفی استفاده می کند. یکی از این عوامل، ساختار متن است. ساختار متن می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و در نتیجه، رتبه شما در نتایج جستجو را بهبود بخشند.

گوگل از الگوریتم های پیچیده ای برای درک متن استفاده می کند. یکی از این الگوریتم ها، الگوریتم نزدیکی معنایی است. این الگوریتم، معنای متن را با توجه به نزدیکی کلمات مرتبط با یکدیگر تعیین می کند.

برای درک نزدیکی معنایی کلمات، ساختار متن شما باید واضح و منظم باشد. با استفاده از سرفصل ها و زیرنویس ها، می توانید محتوای خود را به بخش های کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید. این امر به موتورهای جستجو کمک می کند تا معنای متن شما را بهتر درک کنند.

گوگل با گذشت زمان ، در تحلیل محتوا ، بسیار بهتر شده است. هرچه بهتر بنویسید ، درک Google از محتوای شما و بنابراین رتبه بندی آن برای Google آسانتر می شود. بعلاوه ، گوگل برای درک واقعی زبان ، سخت تلاش می کند. به عنوان مثال ، در سال 2019 ، گوگل الگوریتم BERT را که یک مدل پردازش زبان طبیعی (NLP) است را معرفی کرد که به Google کمک می کند تا زبان را بهتر درک کند تا بتواند نتایج مرتبط تر را ارائه دهد.

تنظیم مقالات با ساختار واضح نیز به دلایلی تأثیر مثبتی در رتبه بندی دارد. متون خوب ساختار یافته دارای نرخ بی توجهی پایین تر و شانس بیشتری برای توجه رسانه های اجتماعی هستند. این به خودی خود منجر به رتبه های بالاتر می شود.

نکاتی در مورد بهبود ساختار متن برای سئو

اگر می خواهید ساختار متن برای سئو را بهبود بخشید ، باید به این موارد توجه کنید:

  1. پاراگراف اول متن
  2. عناوین
  3. اولین جمله از هر بند

اضافه کردن کلمه کلیدی به پراگراف اول متن جهت بهبود ساختار متن برای سئو

جهت بهبود ساختار متن برای سئو شما باید در ابتدای پاراگراف اول کلیدواژه اصلی را اضافه و هدف مطلب خود را به وضوح بیان کنید.

متون چاپی یک نویسنده معمولاً با نوعی پیشگفتار شروع می شود ، اما اگر برای وب می نویسید ، زمان اضافی برای آن وجود ندارد. شما فقط چند ثانیه برای جلب توجه خواننده زمان دارید.

اطمینان حاصل کنید که پاراگراف اول، پیام اصلی که شامل کلید واژه و منظور شما از نوشتن مطلب است را می گوید. به این ترتیب ، شما می توانید شرایط را برای خواننده خود آسان کنید تا بفهمد محتوای شما چیست ؛ همچنین به Google می گویید که مطلب شما درمورد چیست.

تاکید می کنم که برای بهتر شدن ساختار متن برای سئو کلمه کلیدی هدف خود را در ابتدای اولین پاراگراف قرار دهید!

عناوین را چگونه بنویسیم؟

عناوین باید جذاب و محتوای پاراگراف زیر آن را به وضوح بیان کنند. عناوین به خوانندگان شما اجازه می دهند تا متن شما را به سرعت درک کنند و تصمیم بگیرند که آیا دوست دارند ادامه مقاله شما را بخوانند یا خیر.

این که آیا آنها یک عامل رتبه بندی هستند یا خیر هنوز تایید نشده ، اما عناوین از اهمیت زیادی در ساختار متن برای سئو دارند. بنابراین Google احتمالاً از آنها استفاده می کند تا متن مورد نظر را درک کند.

اولین جمله از هر پاراگراف

پاراگراف ها اهمیت زیادی در ساختار متن برای سئو دارند؛ اطمینان حاصل کنید که اولین جمله یک پاراگراف مهمترین جمله اصلی آن است. از آن گذشته ، کاربران تمایل دارند اولین جمله هر پاراگراف را بخوانند ، زیرا در حال جستجو در محتوا هستند.

به احتمال زیاد گوگل برای تعیین موضوع یک متن ، به این جملات توجه بیشتری خواهد کرد.

ساختار متن برای جذب خوانندگان به سایت شما و همچنین به دلایل سئو سایت بسیار مهم است.

هرچند نوشتن متون خوب و ساختار یافته کار ساده ای نیست. در آپسئو ، ما به اهمیت ساختار متن برای سئو و محتوای با کیفیت معتقد هستیم.

ساختار متن برای سئو

چرا کپی رایتینگ سئو در ساختار متن برای سئو اهمیت دارد؟

93 درصد از تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شود. به همین دلیل است که ما به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیاز داریم.

از هر 10 نفر 8 نفر فقط سرفصل ها را می خوانند — به همین دلیل است که شما نیاز به کپی رایتینگ عالی در بهبود ساختار متن برای سئو دارید: مهم نیست که مقاله شما چقدر رتبه بالایی داشته باشد، اگر جذاب نباشد، کلیک نمی شود.

با این ترکیب مناسب می توانید در جستجوها ظاهر شوید و آنها را وادار به کلیک و خواندن (کپی رایتینگ) کنید. در این نکات کپی رایتینگ SEO غوطه ور شوید تا ببینید که چگونه متخصصان سئو نتیجه می گیرند.

کپی رایتینگ سئو چیست؟

بازاریابی محتوا (اغلب به شکل وبلاگ نویسی) عمل ایجاد محتوایی است که بیشتر برای پاسخ به یک سوال یا ارائه اطلاعات بدون تلاش برای فروش طراحی شده است. بازاریابی محتوا در طول زمان با کپی رایتینگ ترکیب شده است.

با توجه به اینکه حتی محتوای وبلاگ هم اکنون با هدف سوق دادن افراد به فعالیت نوشته می شود، مرز مبهمی بین این دو وجود دارد. پست‌های وبلاگ را اغلب می‌توان صفحات فرود در نظر گرفت که توسط کپی رایتینگ سئو طراحی شده‌ تا شخصی را وارد صفحه کنند و سپس اقدامی انجام دهند.

کپی‌رایتینگ سئو ترکیبی از محتوای نوشتاری است که موتورهای جستجو می‌توانند آن را درک کنند و افراد در جستجوی آن هستند، همراه با کپی قدرتمندی که افراد را به اقدام (کلیک، خواندن، خرید و غیره) تشویق می‌کند.

درک عمیقی از مخاطبان خود به دست آورید

برای اینکه کپی رایتینگ در بهبود ساختار متن برای سئو موثر باشد، باید مخاطب هدف خود را بشناسید. پرسونای مخاطب یا شخصیت خریدار ابزار قدرتمندی است که می توانید برای درک مخاطبان خود از آن استفاده کنید. این تمرینی برای تعیین انگیزه ها، مشکلات و اعتراضات آنهاست.

همچنین به شما کمک می کند تا اطلاعات جمعیتی (محل زندگی آنها، چند سالشان، چند فرزند، میزان درآمدشان) و روانشناسی (ایده ها، احساسات، نگرش ها، ارزش ها، علایق) را درک کنید.

صفحات نتایج موتورهای جستجو را مطالعه کنید

گوگل تمام کارها را برای کشف آنچه بازدیدکنندگان می خواهند از طریق آزمایش و نظارت بر رفتار کاربر در صفحات نتایج موتور جستجو انجام داده است. هدف موتور جستجو ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن برای جستجوگر است و بنابراین آنچه در صفحه اول نتایج موتور جستجو می بینید محتوایی است که الگوریتم گوگل آن را با ارزش ترین محتوا تشخیص داده است. این بدان معناست که شما می توانید این نتایج را مطالعه کنید تا مشخص کنید که افراد دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی کار می کند.

وقتی کلمه کلیدی خود را جستجو می کنید، زمانی را صرف مطالعه صفحه اول نتایج کنید. سرفصل ها (برچسب عنوان) چگونه به نظر می رسند؟ توضیحات متا چه شکلی هستند؟ چه نوع محتوایی (فیلم ها، پست های وبلاگ، تصاویر، تعاریف) ارائه می شود؟

چگونه می توانید محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که با این نتایج مطابقت داشته باشد یا بیشتر از آن باشد؟ آیا می‌توانید آنچه را که پیدا می‌کنید بهبود ببخشید یا می‌توانید زاویه جدیدی از محتوایی که هیچ‌کس دیگری آن را امتحان نکرده است ارائه دهید؟

شما همچنین می خواهید به قطعه برجسته نگاه کنید. قطعه برجسته برای سئو بسیار مهم است زیرا این اولین نتیجه ارگانیک است که جستجوگران می بینند. چه نوع محتوایی را می توانید ایجاد کنید که شانس رتبه بندی به عنوان قطعه برجسته را داشته باشد؟ به انواع محتوایی که در قطعه برجسته نشان داده می شود نگاهی بیندازید. ممکن است شامل یک تعریف، یک ویدیو یا یک لیست باشد.

محتوایی را منتشر کنید که با دانش شما همسو باشد

جستجوگران به دنبال محتوایی هستند که به سؤالات آنها به طور کامل و دقیق پاسخ دهد و عموماً فقط از متخصصان تهیه شود. بنابراین، اگر جستجوگران متوجه شوند که محتوای شما به خوبی به سؤال پاسخ نمی‌دهد، یا اگر ضعیف نوشته شده باشد و مفهومی را بد توضیح دهد، آن را ارزشمند نمی‌دانند. اگر جستجوگران محتوای شما را ارزشمند ندانند، رتبه خوبی نخواهد داشتو ساختار متن برای سئو به خوبی انجام نشده است.

اگر محتوای باکیفیت ندارید، در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر نمی شوید. برای ایجاد محتوای باکیفیت، باید موضوع خود را از نزدیک درک کنید.

اگر هدف شما ایجاد ترافیک ارگانیک و بهبود نرخ تبدیل است، باید چیزی فراتر از یک نویسنده عالی باشید – باید محتوایی داشته باشید که نشان دهد شما در هر چیزی که در مورد آن می‌نویسید صاحب اختیار هستید.

انتشار مداوم محتوا در مورد یک منطقه خاص به Google اجازه می‌دهد تا بداند شما در آن یک مرجع هستید. همچنین به مخاطبان هدف و خوانندگان/پیروان شما نشان می‌دهد که شما در آن یک مرجع هستید. همچنین اگر محتوای شما نشان دهد که در آن متخصص هستید، به نظر می رسد که به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است. مثال‌های مشخص و واضحی دارد، آمارهای مربوطه را دارد، به کارشناسان دیگر ارجاع می‌دهد و درباره افکار و عقاید آنها بحث‌های روشن و هوشمندانه دارد.

بیش از همه بر کیفیت تمرکز کنید

محتوای با کیفیت باید اولویت شماره یک استراتژی بهبود ساختار متن برای سئو محتوای شما باشد. این یک سری چیزهای مثبت برای رتبه بندی شما انجام می دهد.

اول، معیارهای کلیدی عملکردی را که گوگل به دنبال آن است، بهبود می بخشد تا مشخص کند آیا شما جستجوگر را راضی کرده اید یا خیر. زمان ماندگاری را افزایش می‌دهد، که «مدت زمانی است که بین لحظه‌ای که کاربر روی یک نتیجه جستجو کلیک می‌کند و متعاقباً به SERP بازمی‌گردد می‌گذرد». از آنجایی که افراد برای مدت طولانی در صفحه وب شما می مانند، این نشان دهنده خوبی است که آن ها محتوا را مفید و ارزشمند می دانند و ساختار متن برای سئو بخوبی انجام شده است.

سیگنال دیگری که نشان می‌دهد محتوای شما با کیفیت است، خوانا بودن آن است. مثل دستور زبان، املا و علائم نگارشی دقیق و صحیح که از عوامل مهم ساختار متن برای سئو هستند.

با این حال سیگنال دیگری از محتوای با کیفیت، طول صفحه/تعداد کلمات است. مطالعات نشان می‌دهد که محتوای طولانی‌تر تمایل به رتبه‌بندی بالاتر دارد. این احتمالاً به این دلیل است که این محتوا به طور جامع تری یک موضوع را پوشش می دهد و بنابراین احتمالاً کیفیت بالاتری نسبت به سایر نتایج جستجو دارد.

محتوای ارزشمند همچنین بک لینک ایجاد می کند – پیوندهایی به صفحه وب شما از وب سایت های دیگر. بک لینک ها هنوز هم یکی از قوی ترین سیگنال های رتبه بندی گوگل هستند و وقتی محتوای عالی ایجاد می کنید، سایر مشاغل می خواهند آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. گوگل با بک لینک ها مانند رأی موافق به محتوای شما رفتار می کند. هرچه تعداد بیشتری از وب سایت های با کیفیت داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که به عنوان یک منبع اطلاعات ارزشمند دیده شوید.

محتوای خود را برای یک کلمه کلیدی بهینه کنید

تحقیق کلمات کلیدی نحوه یافتن موضوعاتی برای نوشتن است. می توانید از ابزارهایی مانند Moz یا Semrush یا KWFinder برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، با یک موضوع شروع کنید – شاید موضوع شما گوریل باشد. وقتی آن موضوع را در ابزار تحقیق کلمه کلیدی قرار می دهید، تمام عبارات جستجوی خاص مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر خود را خواهید دید. همه اینها موضوعات بالقوه ای هستند که می توانید محتوای خود را روی آنها متمرکز کنید.

یک کلمه کلیدی خاص تر عبارت کلیدواژه دم بلند نامیده می شود. کلمات کلیدی دم بلند لزوما بهتر از کلمات کلیدی دم کوتاه (مانند “گوریل ها” یا “گوریل پشت نقره ای”) نیستند. رتبه بندی کلمات کلیدی دم کوتاه سخت تر است، اما ترافیک بیشتری دارند. رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند آسان تر است، اما ترافیک کمتری دارند.

محتوای خود را قابل بررسی کنید

خوانایی یک عامل کلیدی در بهبود ساختار متن برای سئو و محتوای با کیفیت است. هرچه مصرف محتوای شما آسان‌تر باشد، مخاطبان هدف شما بیشتر می‌توانند نوشته‌های شما را بخوانند و در صفحه بمانند.

بسیاری از خوانندگان برای یافتن اطلاعات خاص، مقالات را مرور می کنند. به همین دلیل است که محتوا – از راهنماهای گام به گام گرفته تا مطالعات موردی، و حتی صفحات فرود – باید برای مرور بهینه شود.

برای اینکه مقاله‌ها به راحتی مرور شوند، باید چند کار را انجام دهید:

  • از سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها برای سازمان‌دهی محتوا استفاده کنید تا درک مفاهیم و یافتن پاسخ سؤالات برای مخاطبان هدف آسان‌تر شود.
  • پاراگراف های کوتاه بنویسید تا خوانندگان از بلوک های غول پیکر متنی که خواندن آنها دشوار است نترسند.
  • از گلوله‌ها استفاده کنید تا اسکن و درک فهرست‌ها آسان باشد.

یکی دیگر از استراتژی‌های ساده‌تر هضم محتوا، تکنیک هرم معکوس است . این یک تکنیک روزنامه نگاری قدیمی است، اما هدف ساده است – خوانندگان را با یک تیتر عالی به داخل بکشید، سپس ابتدا مهمترین اطلاعات را به آنها بدهید.

پیوند داخلی محتوای مرتبط

می توانید با پیوند داخلی سایر صفحات در وب سایت خود، محتوای خود را برای خوانندگان مفیدتر کنید و ساختار متن برای سئو را بهبود ببخشید.

لینک های داخلی یک تجربه کاربری خوب ایجاد می کنند . هنگامی که یک خواننده با پیوندی به اطلاعات بیشتر مواجه می شود، می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کند، عمیق تر در وب سایت شما غوطه ور شود و امیدواریم به اقدامات بیشتری مانند ثبت نام در لیست ایمیل یا خرید یک محصول منجر شود. سازماندهی خوب به کاربر کمک می کند تا زمانی که اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند، روی آن کلیک کند.

پیوندهای داخلی نیز به خزنده ها کمک می کنند . آنها به گوگل نشان می دهند که چه صفحات یا مقالاتی را مهم تر می دانید. برای مثال، صفحاتی که به صفحه اصلی پیوند داده شده اند، از نظر گوگل به عنوان صفحاتی که در عمق سایت شما قرار دارند، مهم تر به نظر می رسند. یک ساختار پیوند داخلی جامع همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر رتبه بندی کنند، زیرا خزنده ها صفحات شما را با سفر از طریق پیوندهای داخلی سایت شما پیدا می کنند.

عناوین متا و توضیحات متا جذاب بنویسید

عنوان متا عنوانی است که شما به گوگل می گویید در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش دهد، برخلاف عنوانی که خوانندگان پس از ورود به صفحه شما می بینند. توضیحات متا متنی است که در زیر عنوان نمایش داده می شود.

برای نوشتن یک عنوان متای جذاب، در مورد مخاطبان خود و آنچه که آنها می خواهند فکر کنید. این را با تحقیقات خود در مورد آنچه رقیب می نویسد ترکیب کنید.

URL های سئو پسند ایجاد کنید

برای ایجاد URL های سئو پسند، باید دو کار را انجام دهید.

  1. ابتدا باید URL ها را کوتاه کنید.
  2. دوم، شما باید عبارت کلیدی را در URL قرار دهید.

URL سئو پسند به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمد مقاله در مورد چیست. همچنین به افراد کمک می کند تا به راحتی ببینند مقاله در مورد چیست.

روی ابزارهای نوشتن سئو سرمایه گذاری کنید

ابزارهای زیادی برای نوشتن سئو وجود دارد که در بهبود ساختار متن برای سئو به شما کمک می کنند، اما در اینجا برخی از محبوب ترین آنها وجود دارد:

  • Clearscope – برای مشاهده میزان مرتبط بودن محتوای شما با عبارت کلیدی مورد نظرتان عالی است
  • Grammarly – برای بررسی گرامر، املا و علائم نگارشی (GSP) و همچنین یک بررسی کننده سرقت ادبی عالی است
  • برنامه همینگوی – ابزار دیگری برای GSP. همچنین در محکم کردن نوشته شما عالی است.
  • UPSEO- مجموعه کامل دیگری از ابزارهای SEO

همچنین می‌توانید برای بهبود ساختار متن برای سئو از افزونه‌هایی مانند رانک مث وردپرس برای بررسی مواردی مانند چگالی کلمات کلیدی و قرارگیری کلمات کلیدی استفاده کنید تا ببینید چقدر محتوای خود را بهینه می‌کنید و به شما در جلوگیری از مشکلاتی مانند پر کردن کلمات کلیدی کمک می‌کند. برخی از این ابزارها می‌توانند گران باشند و همه ضروری نیستند، اما جایگزین‌های رایگانی برای اکثر آنها وجود دارد.

نتیجه گیری

ساختار متن برای سئو یک عامل مهم است. با استفاده از یک ساختار خوب، می توانید محتوای خود را برای موتورهای جستجو و کاربران جذاب تر کنید.

آیا ساختار متن برای سئو مهم است؟

بله ساختار متن هم به کاربر و هم به گوگل کمک می کند در بهتری از متن داشته باشند.

چگونه می توان یک ساختار مناسب را برای مطلب آماده کرد؟

نوشتن یک ساختار خوب و معنا دار ، نیازمند تمرین و درک متنی است که قصد نوشتن آن را دارید ، با تسلط به موضوعی که می خواهید بنویسید ، حس مناسب را به نوشته خود انتقال دهید.

آیا عناوین صفحه در درک بیشتر مطلب کمک می کنند؟

بله عنوان هر پراگراف به درک بیشتر کاربر و گوگل کمک زیادی می کند و در واقع یک سیگنال ارتباط می باشد.

5/5 – (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *