سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چه نوع تکنیکی است؟ آشنایی با 20 تکنیک

سئو کلاه سیاه یک تکنیک بسیار اشتباه است. سئو کلاه سیاه را چه آگاهانه و چه نا آگاهانه انجام دهید، با گوگل به مشکل برمی خورید و باعث جریمه از طرف گوگل خواهید شد. یکی از راه هایی که گوگل در بین کاربران محبوب می ماند؛ به روز رسانی همیشگی الگوریتم ها است، تا بتواند بهترین و مفیدترین نتیجه های جستجو را به کاربران انتقال دهد.  

برای انجام چنین کارهایی گوگل قوانین Webmaster Guidelines را به کلیه متخصصان سئو داده است، تا همه متخصصان و توسعه دهندگان سئو روش های درست را متوجه شوند. برخی از افراد هستند که می خواهند با رعایت نکردن قوانین گوگل را دور بزنند و با روش کاملا اشتباه سئو کلاه سیاه کارشان را انجام دهند. که این موضوع زیر پا گذاشتن قوانین است.  

کسانی که از روش سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، می دانند که موتورهای جستجو چه قوانینی دارند. اما با این حال با استفاده از دانش خود دست به این کار می زنند. در گوگل چنین روش هایی تعریف نشده هستند.

اگر بخواهید از روش سئو کلاه سیاه برای پیشرفت کار خود استفاده کنید؛ مطمئن باشید که موفق نخواهید شد. و با یکی از پنالتی های گوگل که حذف صفحات است، مواجه خواهید شد. 

در این مقاله با تکنیک های سئو کلاه سیاه در لینک سازی و ساخت محتوا آشنا خواهید شد و تفاوت آن را با روش کاملا قانونی سئو کلاه سفید مطالعه خواهید کرد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید، تا روش های جلوگیری از سئو کلاه سیاه را بهتر متوجه شوید.  

معرفی سئو کلاه سیاه

از روش سئو کلاه سیاه برای دریافت رتبه بالاتر در نتایج جستجو استفاده می کنند، که بسیار روش اشتباهی است و خلاف قوانین گوگل محسوب می شود. که در انتها با حذف از طرف موتورهای جستجو مواجه خواهید شد. انگلیسی سئو کلاه سیاه Black hat SEO می باشد.

دیده شدن کسب و کارتان در جستجو های گوگل بسیار کار پیچیده و حساسی است. شما می توانید، هم با روش سئو کلاه سفید و هم با روش سئو کلاه سیاه موتورهای جستجو را بهینه سازی کنید.    

همه کاربران در گوگل چه آنهایی که بصورت حرفه ای کار می کنند و چه آنهایی که مبتدی هستند این موضوع را می دانند که، شما با تایپ کردن در باکس جستجو و نوشتن یک کلمه کلیدی باید شاهد بهترین نتایج  باشید.

تمام تلاش گوگل این است که، کاربران بهترین نتایج را در جستجوها داشته باشند و هرزنامه یکی از نتایج ارائه شده به آن ها نخواهد بود.  این کار را موتورهای جستجو به صورت خودکار و از طریق الگوریتم ها یا اقدامات دستی انجام می دهند. هدفی که این موتورهای جستجو دارند این است که، افرادی که می خواهند از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده کنند را شناسایی کنند و آن ها را حذف کنند.  

چه تفاوتی بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید وجود دارد؟

با گذر زمان الگوریتم های موتورهای جستجو دشوارتر و پیچیده تر شده اند. دقیقا به خاطر همین دلایل است که باید از روش های سئو کلاه سیاه دوری کنید و آن ها را به هیچ عنوان انجام ندهید.

یکی از بهترین روش ها و قانونی ترین تکنیک های موجود در بهینه سازی موتورهای جستجو سئو کلاه سفید است. روش سئو کلاه سفید که به انگلیسی White Hat SEO می باشد، از تمامی دستورالعمل های گوگل پیروی می کند. یک نمونه از روش های سئو کلاه سفید این است که شما می توانید با بهترین کیفیت تجربه کاربری در بازدید از سایت ها را داشته باشید.    

کسانی که از قوانین و دستورالعمل های وبمستر گوگل را انجام می دهند متخصص سئو کلاه سفید هستند. این افراد برای اینکه رتبه بالایی را در نتایج جستجو کسب کنند، محتوای با ارزش و با کیفیت تولید می کنند و به دنبال تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستند.

سئو کلاه سیاه

آموزش نمونه ها مختلف روش های سئو کلاه سیاه

ما در این مقاله سعی کرده ایم به شما روش های جلوگیری از تکنیک های سئو کلاه سیاه را آموزش دهیم. احتمال دارد که شما به هیچ عنوان ندانید که دارید روش های سئو کلاه سیاه را انجام می دهید، پس بهتر است که این مطالب را دنبال کنید، تا بهتر با این روش ها آشنا شوید و از انجام دادن آن ها پرهیز کنید.

روش های مشهوری که برای لینک سازی و کسب بک لینک با تکنیک های سئو کلاه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد:

1. استفاده از لینک های خریدنی و پولی یا Buying Links or Paid Links

برای اینکه بتوانید اعتماد گوگل را جلب کنید، می توانید یک بک لینک با کیفیت و مرتبط با آن را بسازید و با این کار ترافیک دامنه را به سمت خود روانه کنید.   

با بهترین بک لینک این امکان را به گوگل می دهید، که نقشه سایت شما را به خوبی ترسیم کند. با این حال بهترین ایده را از آنچه که در ذهن شما برای تاسیس سایت بود به شما خواهد داد. با کمک از سایت های دیگر شما می توانید، اعتبار سایت خود را بالا ببرید.

اگر که بخواهید بر خلاف قوانین گوگل و با روش های سئو کلاه سیاه پیش بروید به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی کنید. در صورت انجام چنین کاری با پنالتی گوگل مواجه می شوید. با این کار شما به برخی از صفحات و یا شاید به تمام صفحات تاثیر منفی وارد می کنید.

گوگل می تواند به آسانی فرق بین لینک های خریداری شده و لینک های ارگانیک را بفهمد. گوگل بسیار تا بسیار باهوش می باشد. 

احتمال این است که، شما هنگام خریداری لینک، لینکی را خریداری کنید که مرتبط با کسب و کارتان نباشد، این اشتباه موجب می شود که گوگل تشخیص خریداری لینک را دهد.   

ممنوعیت در خریداری لینک حتی در موتورهای جستجو گوگل وجود دارد.

برای اینکه برای محتوای خود لینک خریداری کنید و هزینه پرداخت نمایید بهتر است که از این کار خود داری کنید. گوگل در صورت مشاهده هم خریدار و هم فروشنده را جریمه می کند. حتی از کاربران می خواهد که در صورت مشاهده هر گونه خرید و فروشی به گوگل اطلاع دهند.  

2. محصولات رایگانی که به جای دریافت لینک ها Free Products for Links داده می شود.

معامله کردن در زمینه بک لینک توسط گوگل نوعی بک لینک نامناسب غیرارگانیک شناخته می شود. برای اینکه از این کار جلوگیری کنید به شما پیشنهاد می کنیم، در این شرایط آن را یک لینک نوفالو، به این معنی که لینکی با تگ rel=nofollow تولید کنید. ساخت لینک نوفالو این ضمانت را می کند که، لینک بر الگوریتم رتبه بندی موتور جستجو هیچ تاثیری ندارد.    

3. لینک های فوتر  (Footer Links)چیست؟

این نمونه از لینک ها می توانند در هر صفحه ای پدید آیند و می توانند یک مکان بسیار مهم برای داشتن یک لینک باشند. این موضوع را باید در نظر داشته باشید که، لینک سازی وکمک کردن به هدایت کردن کاربران به صورت ارگانیک بسیار اهمیت دارد.  

گوگل باید این موضوع را متوجه شود که هدف شما از اضافه کردن فوتر لینک در سئو برای کمک کردن به کار بران است، یا کاربران پایانی در فرآیند ناوبری.

اگر در فوتر وب سایت خودتان هم از شخص سومی هم آورده شده است، باید اطمینان از مرتبط داشتن وب سایت ها داشته باشید. شما نباید از مقدار فوتر زیاد را در لینک های خارجی استفاده نمایید. این یکی از نکاتی است که می تواند، غیر طبیعی به نظر آید و یکی از روش های سئو کلاه سیاه می باشد.

مطمئن باشید که گوگل شما را برای دستکاری نتایج لینک های فوتر و اضافه کردن به وسیله یک انکرتکست تجاری حتما جریمه خواهد کرد.   

4. استفاده از لینک های پنهان یا مخفی Hidden Links 

یکی دیگر از کارهایی که باعث می شود گوگل شما را جریمه کند، استفاده از لینکی با همان رنگ پس زمینه در متن وب سایت البته به صورت مخفیانه. همانطور که گفته شد گوگل بسیار باهوش است و این کار شما را متوجه خواهد شد.  

اگر لینک مخفی داشته باشید موجب می شود که، محتوای نمایش داده شده با محتوایی که کاربر در گوگل آن را می بیند متفاوت به نظر آید. دلیل چیست؟

به این دلیل که ربات هایی که در گوگل وجود دارد، می توانند این لینک ها را مشاهده کنند ولی کاربران نمی توانند. لینک هایی که به صورت مخفی وجود دارند فریبنده هستند و گوگل آن ها را به عنوان سئو کلاه سیاه می بیند و گوگل شما را جریمه خواهد کرد. در ضمن باید توجه داشته باشید که، لینک های نامرتبط باعث می شود که ترافیک از سمت کاربران کاهش می یابد. 

بعضی از این لینک های مخفی عبارتند از:

  • لینک هایی که دارای رنگ متن و پس زمینه هم شکل هستند.
  • لینک های که توسط CSS حتی به اندازه 1 پیکسل کوچک شده باشند.
  • لینک های که از فونت 0 استفاده کرده باشند.
  • لینک هایی که پشت تصویر قرار دارند.
  • لینک هایی که بر روی علامت هایی مانند: ویرگول، نقطه، علامت سوال، خط تیره و… داده شده باشند. 

5. استفاده از کامنت اسپم  Comment Spam  

این روش سئو کلاه سیاه همانند نامی که دارد، شامل گذاشتن لینک وب سایت ها در قسمت وب سایت یا بخش نظرات یک وبلاگ است. امروزه این کار خیلی کاهش یافته است، به دلیل اینکه گوگل به طور مکرر در حال به روز رسانی است.     

بسیاری از وبلاگ های با اعتبار لینک های ساخته شده در بخش نظرات را به صورت نوفالو قرار می دهند، با این کار موتورهای جستجو به آن ها اعتبار نمی دهند و آن لینک را دنبال نخواهند کرد. ابزارهای ضد اسپم مثل reCAPTCHA محتواهای هرزنامه ساخته شده توسط کاربران را کاهش می دهد. 

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه، لینک سازی در قسمت نظرات یک روش اسپم و هرزنامه برای دریافت لینک می باشد. توصیه ما به شما این است که، از این راه ها خودداری کنید. امکان دارد که شما بتوانید به وب سایت خود در قسمت نظرات به یک وب سایت دیگر لینک بدهید؛ که بهترین کار خودداری از این کار است، مخصوصا اگر با حوزه کاری شما نامرتبط است. مطمئن باشید که از طرف گوگل جریمه می شوید.

6. اگر بیش از حد اندازه از یک انکر تکست استفاده کنید.

کاملا منطقی است، که اگر لینک هایی که به صفحه خود می دهید، با عنوان صفحه تطبیق داده شود، پس عنوان دقیقا چیزی است که صفحه شما آن را شرح داده است.    

ولی باید بدانید، که نگاه گوگل به این لینک می تواند یک دیدگاه اسپم باشد. شما می توانید به جای انجام این کار انکرتکست خود را به صورت مختصر و مرتبط با صفحه لینک داده شده بنویسید و از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده نکنید. به دلیل اینکه لینک داخلی قسمتی از محیط اطراف می شود. این کاری قانونی است که در لینک سازی داخلی و خارجی صدق می کند.  

7. استفاده از بک لینک های تخریب کننده  Malicious Backlinks

ساخت بک لینک های بی کیفیت و یا اسپم برای سایت همیشه از طرف شما نخواهد بود. باید بدانید که رقبای شما نیز این کار را برای شما انجام می دهند. مطمئنن که تعجب کردید!؟    

بعضی از متخصصان سئو که با روش های سئو کلاه سیاه کار می کنند، سعی بر این دارند، که لینک های نامرتبط با حوزه کاری را وارد سایت می کنند. در صورتی که آن وب سایت ها به هیچ عنوان لینکی نمی خواهند.   

نظر شما در مورد اینکه آن ها چرا این کار را انجام می دهند چیست؟

دقیقا حدس شما درست است. متخصصان سئو کلاه سیاه سعی بر این دارند تا رتبه سایت شما را پایین بکشند. این روش را سئو سایت منفی می نامند.

شما می توانید با استفاده از ابزار ahrefs لینک های سایت خود را استخراج نمایید و آن ها را تک به تک بررسی و در آخر لینک های تخریب کننده را شناسایی کنید. اگر مشاهده کردید که به صورت دستی علیه سایت شما اقدام کرده اند، از سایتی که این کار را انجام داده است، بخواهید که آن لینک را حذف کند.  

گوگل نیز با ایجاد کردن فرم برای بی اثر کردن لینک های مخرب سایتتان به شما کمک خواهد کرد. در این صورت شما می توانید با بررسی کردن لینک های دریافتی خود را از هر دامنه نامطلوبی جدا سازی کنید.

8. استفاده از مزارع لینک link farm

مجموعه ای از وب سایت ها که با اهداف ایجاد لینک به هم را مزارع لینک می گویند. این هم یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد. در این مجموعه گروهی از وب سایت ها به وب سایت هایی که می خواهند، رتبه بالایی را در موتورهای جستجو داشته باشند لینک ارائه می کنند.  

9. ریدایرکت های که به صورت یواشکی یا مخفیانه (Sneaky Redirects) انجام می شود.  

ارسال یک فرد به آدرس اینترنتی مختلفی که در اول کار روی آن کلیک کرده شامل ریدایرکت می شود. تکنیک سئو کلاه سیاه به غیر از اهدافی که در تغییر مسیر در نظر گرفته، استفاده خواهد کرد. ریدایرکت های مخفیانه موتورهای جستجو را به یک صفحه و کاربران را به صفحات دیگر انتقال می دهد. به این شکل که صفحات مشاهده شده از دو طرف با هم بسیار متفاوت است.    

یکی دیگر از کارهای ریدایرکت های مخفیانه این است که، ریدایرکت صفحات معتبر را که لینک های زیادی هم دارند را با صفحات کاملا نامربوط تقویت می کنند تا رتبه بالایی را دریافت نمایند.  

ریدایرکت 301 می تواند تمام آتوریتی را از صفحه ای به صفحه دیگر انتقال دهد. فردی که به عنوان متخصص سئو کلاه سیاه این کار را انجام می دهد، از ریدایرکت ها به عنوان دستکاری کردن نتایج جستجو استفاده می کند. 

به این موضوع دقت کنید که استفاده از ریدایرکت ها فقط به عنوان تغییر دامنه وب سایت و مخلوط کردن دوقطعه محتوا می باشد. در ضمن می توانید، برای ریدایرکت کاربران البته در بعضی مواقع از جاوا اسکریپت استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از ریدایرکت های مخفیانه جدا خودداری کنید. به دلیل اینکه یک روش سئو کلاه سیاه به حساب می آید و قوانین گوگل و یاندکس را زیر پا می گذارد.

10. استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی  private blog networks

وب سایت های با اعتباری که معمولا برای ساخت لینک از آن ها استفاده می شود، PBN ها یا شبکه های وبلاگ خصوصی می گویند. در این قسمت دیگر خبری از لینک دادن به هم وجود ندارد و فقط به آن سایتی لینک داده می شود که می خواهد در نتایج موتورهای جستجو تقویت شود. 

معرفی شبکه های وبلاگ خصوصی یا PBN ها

متخصصان سئو کلاه سیاه برای اینکه یک شبکه خصوصی داشته باشند، از دامنه های تخریب شده ای ه در گذشته معتبر بودند استفاده می کند و آن ها را خریداری می کنند. متخصصان سئو کلاه سیاه محتوایی شبیه به محتوای قبلی که منقضی شده است را دوباره می نویسند و با اضافه کردن لینک هایی در آن به سایت خود این کار را انجام می دهند.  

تاریخچه این نوع وب سایت ها به دهه 90 در اویل دهه 2000 به خصوص در بین پیج های تلویزیونی متفاوت، فیلم ها، نوازندگان و … مطرح بود. معمولا آن ها خیلی بد نبودند. ولی زمانی که برای دستکاری الگوریتم ها ساخته می شوند، به عنوان یک لینک ساختگی دیده می شوند، که نامناسب هم هستند.  

موتورهای جستجو در گوگل  PBN ها را به طور هوشمندانه ای شناسایی می کند، پس دقت کنید که برای بهتر شدن حضورتان در نتایج جستجو از این موارد خودداری نمایید، چون حتما جریمه می شوید. ما پیشنهاد می کنیم که به جای وقت گذاشتن برای تولید وب سایت های جعلی از محتواهای با کیفیت در دامنه خود استفاده نمایید.

11. پرکردن محتوا از کلمه کلیدی  Keyword Stuffing

اگر با پر کردن محتوا از کلمات کلیدی کسب رتبه های بیشتر را دریافت می کردید. سئو هم فقط در مورد استفاد از کلمات کلیدی بود.

در Keyword stuffing اشاره ای به پر کردن محتوای شما با کلمات برای دستکاری رتبه صفحه در صفحات نتایج جستجو کرده است. اضافه کردن کلمات کلیدی در جاهایی که بی ارزش است، برای کاربران تجربه بدی را رقم می زند. حتی امکان این است که، صفحه شما در قسمت پرس های نامرتبط رتبه بندی شود.   

هدف گوگل نتایج با کیفیت در جستجو ها و محتوا های غنی از کلمات کلیدی مرتبط از نظر معنایی semantically-linked keywords می باشد. با این حال الگوریتم های گوگل به دنبال محتواهای با کیفیت بسیار بالا برای کاربران می باشد.

12. ایجاد محتوای بی کیفیت  Poor Quality Content

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه ایجاد محتوا های بی کیفیت برای نتایج جستجو است. موتورهای جستجو در برهه ای از زمان مانند کوکل عملکرد خوبی نسبت به محتواهای کپی شده نداشتند.  

در سال 2011 با بروز رسانی الگوریتم پاندای گوگل این مشکل حل شد. تعداد زیادی از سایت هایی که محتوای تکراری داشتند، در رتبه بندی نتایج جستجو تخریب شدند. 

باز هم تکنیک های ممنوعه از سئو کلاه سیاه که کلمات کلیدی نامرئی  invisible keywords نام دارند. این تکنیک اینگونه است که، متن را با پس زمینه همرنگ سازی می کنند.  

به این صورت که صفحه مورد نظر در نتایج جستجو به صورت کلمات کلیدی نامرئی ظاهر می شود. حتی اگر محتوایی هم در صفحه قابل مشاهده باشد، با کلیک کردن بر روی نتیجه کاربر فکر می کند که موضوعی که جستجو کرده همان است، ولی با مشاهده به صفحه هیچکدام از محتواها را نمی بیند. 

طعمه و سوئیچ هم نوعی تکنیک سئو کلاه سیاه است که همان جلب و تغییر  bait and switch می باشد و برای گمراه کردن موتورهای جستجو به کار می برند. طعمه و سوئیچ به این صورت است که با تولید محتوای پیرامون یک موضوع برای رتبه بندی می خواهید. 

در این هنگام که صفحه در نتایج جستجو در حال رتبه بندی است، محتوا هم جایگزین چیزهای دیگری می شود.کاربران یک تجربه بد را در این موضوع دارند، به این دلیل که محتوایی را که روی آن کلیک کرده اند اصلا وجود ندارد. این تکنیک سئو کلاه سیاه هم کاربر و هم موتورهای جستجو را فریب می دهد و برای سئو کار بسیار بدی می باشد.  

بخشی از سئو کلاه سفید محتوای با کیفیت و یونیک می باشد. شما باید وب سایت خود را با بقیه متمایز کنید که این روش یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید است. اگر یک محتوای با کیفیت داشته باشید، کاربرانی که برای بازدید از سایت می آیند، یکی از مشتریانتان می شوند. 

13. روش محتوای پنهان  Hidden Content

همانند لینک پنهان، محتوای پنهان محتوایی است که همرنگ پس زمینه باشد. به عبارت دیگر اگر متنی را در وب سایت قرار دهیم که کاربر نتواند آن را ببیند، از تکنیک محتوای پنهان یا محتوای مخفی استفاده کرده ایم.

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه این شیوه است؛ که یک راه بسیار متقلبانه و با تاثیرات منفی بر روی سایتتان. هدف از این نوع تکنیک این است که، تا حد امکان تعداد زیادی از عبارت های کلیدی lsi، عبارات کلیدی بلند و عبارات کلیدی مرتبط را که هم معنی هستند را جای دهد. اما لازم به ذکر است که الگوریتم ها قادر هستند که کلمات کلیدی مخفی را از کلمات کلیدی در متن پاراگراف را از هم تشخیص دهند.    

در سئو کلاه سیاه خیلی روش ها وجود دارد، که محتواهای پنهان بدون اینکه صاحب سایت خبر داشته باشد، در سایت قرار می گیرند. البته صاحب سایت هم می تواند این کار را انجام دهد، به این صورت که:   

شما می توانید یک پست مهمان از فردی که حاوی محتوای مخفی است، انتشار دهید.

احتمال اینکه سیستم کامنت گذاری شما به اندازه لازم دقیق نباشد وجود دارد با این وجود محتوای مخفی را دریافت می نماید.

یکی دیگر از این روش ها هک شدن ازطرف هکرها است که می توانند محتوای پنهان را در سایت قرار دهند. به این نوع ترفند میزبانی انگلی می گویند. در مواقعی که فردی یک صفحه وب را که در دامنه ای که تعلق به آن ندارد، قرار می دهد و مقصود آن ارگانیک جلوه دادن و رتبه گرفتن است. 

  • قرار دادن متن در خارج از صفحه
  • ناخانا بودن اندازه قلم، به عنوان مثال استفاده کردن از فونت سایز 0.
  • پوشش دادن تصویر با یک متن.
  • استفاده کردن از متن سیاه و سفید در زمینه سیاه و سفید

البته باید بدانید که یک محتوای مخفی همیشه ممنوعه نمی باشد. در کل هر محتوایی که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربر خانا باشد مفید است. محتوایی به روش سئو کلاه سیاه است، که برای بازدیدکنندگان موبایل قابل مشاهده باشند، اما برای بازدیدکنندگان دسکتاپ به صورت مخفی. 

14. روش چرخش یا نخ ریسی محتوا Article Spinning

این تکنیک سئو کلاه سیاه به عنوان محتوای تکراری یا سرقت ادبی، بازگردانی مشاهده می شود و چرخش یا نخ ریسی محتوا که به Rogeting هم معروف است. این روش یک تکنیک نوشتاری می باشد و برای بهینه سازی موتورهای جستجو سئو و برخی از برنامه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این روشی است که شامل بازنویسی محتوا با جا به جا کردن مترادف های متن می گردد، در صورتی که همان اطلاعات یکسان و همخوان منبع واقعی را معرفی می کنند. این به این معنی است، که محتوای قبلی تبدیل شده به یک محتوایی با کلمات، عبارات، جملات و حتی پاراگراف ها با تعدادی نسخه جا به جا شده و با مقداری تفاوت نوشتاری.       

این مراحل می تواند به صورت دستی و یا خودکار حتی چند بار نوشته شود. در گذشته محتواهایی که به صورت خودکار انجام می شد کاملا ناخانا بودند. ولی اکنون با اصلاح کردن تکنیک های خودکار با مقالاتی خانا مواجه می شوید.

با اینکه روش نخ ریسی بسیار پیشرفته شده است ، اما هنوز گوگل این چنین روش هایی را سئو کلاه سیاه می داند و این نوع مقاله ها را جریمه می کند. حتما می پرسید که چرا؟ به این دلیل که این روش، کیفیت اینترنت را کاهش می دهد و صفحاتی با مطالب کم ایجاد می کند.

با مشکلاتی که این روش داشت، مالکان وب سایت به نویسندگان و یا حتی برخی از شرکت ها مبالقی را پرداخت کردند، تا این کار را با بالا ترین کیفیت انجام دهند و همان مقالات را با جزئی ترین تغییرات به بعضی از مشتریان فروختند. 

15. تکنیک اسپم ریچ اسنیپت Rich Snippets Spam

ریچ اسنیپت و اسکیما به عنوان استراکچر دیتا یا داده های ساختار یافته معرفی می شوند. این تکنیک به شما این امکان را می دهد، که نوع نمایش محتوا را در صفحه نتایج جستجو تغییر دهد. با این روش محتوای شما نسبت به رقبا متمایز تر می شود و بهترین جایگاه در نتایج جستجو را دریافت می کنید. 

شما قادر خواهید بود که، داده های ساختار یافته را به صفحاتی اضاف نمایید که پادکست، دستور غذا، کتاب و… را در بین خدمات دیگر به نمایش گذارد. یکی از محبوب ترین استراکچر دیتا اسکیمای ریویوها  Reviews schema markup می باشند.

پس با این حال ریچ اسنیپت ها اطلاعات بیشتری می باشند و قادر به ترافیک بیشتر هستند. ولی تکنیک هایی وجود دارد که می توانند اسکیمای مورد استفاده برای ایجاد این اسنیپت ها را دستکاری کنند.

تکنیک سئو کلاه سیاه می تواند با ارائه اطلاعات غلط در داده های ساختار یافته برای اینکه کاربران و موتورهای جستجو را گول بزند. مثلا فردی که با تکنیک سئو کلاه سیاه کار می کند، امکان دارد از طریق یک سایت الکی و جعلی به خود 5 ستاره را بدهد و سپس داده های ساختار یافته را اضاف کند تا در صفحه نتایج جستجو پررنگ تر دیده شود.   

این روش بسیار اشتباه است، همانطور که گفته شد گوگل کاربران را تشویق می کند تا در صورت مشاهده گزارش رد کنند و این حرکت نادرست را اطلاع دهند.

پیشنهاد ما به شما این است که اطلاعات واقعی و درست را در صفحات وب خود قرار دهید و بهترین روش استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید است.

دادن اطلاعات درست و مفید به کاربران نگرانی ها را از شما دور می کند. گوگل ابزار های بسیار کاربردی را برای آزمایش داده های ساختار یافته در اختیار شما گذاشته است.

16. روش محتوای تکرای یا سرقت شده Plagiarized or Duplicated Content

این چنین محتوایی را خراش محتوا (content scraping)، محتوای کپی یا سرقت ادبی می نامند. این تکنیک علائم تجاری و کپی رایت را نقض می کند. اگر محتوایی مانند محتوایی دیگر در وب سایت دیگری باشد، کپی می باشد. این به این معنی است، که متن یک مقاله سرقت شده است.    

زمانی که یک ربات بدون اینکه خواسته های مالک وب سایت رادر نظر بگیرد محتوای آن را دانلود می کند، در این مواقع خراش محتوا یا وب اسکرپینگ اطلاق می شود. معمولا همیشه ربات های خودکار موجب می شوند، که خراش دادن محتوا که نوعی خراش دادن داده ها است اتفاق افتد. بعضی وقت ها ربات های اسکراپر وبسایت می توانند در عرض چند ثانیه محتوای یک وب سایت را دانلود کنند.

ربات هایی که به عنوان ربات های خراش دهنده محتوا کار می کنند، این هدف را دارند تا با خراب کاری مثل کپی کردن محتوا برای انجام سئو در وب سایت های مهاجم، نقض کپی رایتینگ و سرقت ترافیک ارگانیک را انجام دهند.

مقصود گوگل این است، که دامنه های با کیفیت را برای کاربران به اشتراک بگذارند، در غیر این صورت کسانی که روش سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، با مجازات روبروخواهند شد. 

17. روش کلاکینگ Cloaking

یکی از تکنیک های قدیمی سئو کلاه سیاه این روش است، که محتوای ارائه شده به عنکبوت موتور جستجو متفاوت ترین محتوایی است که کاربر در مرورگر مشاهده می کند.

این تکنیک جوری برنامه ریزی شده است، که موتورهای جستجو را فریب می دهد و آن ها را می فرستد به لینک هایی که نتوانند دامنه ای را مشاهده کنند. متخصصان سئو کلاه سیاه با استفاده از یک فلش یا صفحه متحرک اطلاعات را از دید بازدیدکنندگان مخفی نگه می دارند و فقط گوگل می تواند در HTML آن ها را ببیند.

متخصصانی که از روش های سئو کلاه سیاه در وب سایتشان استفاده می کنند، با انجام دادن روش کلاکینگ سعی بر این دارند تا با محتواهای خودشان نمونه های متفاوت اصطلاحات بی ربط به محتواهای خودشان رتبه بندی کنند. این کار را معمولا وب سایت های هرزنامه انجام می دهند. برای اینکه محتواهای هرزنامه خودشان را از دید ربات های گوگل مخفی کنند.  

برای گره های متفاوت کاربران مناسب سازی محتوا قبول می باشد. برای اینکه برای شما مثال بزنیم، باید بگوییم که افرادی که می خواهند با تبلت و یا موبایل از سایت شما بازدید کنند، باید برای آن ها سایت شما ریسپانسیو باشد.

حتی این امکان وجود دارد که بر اساس کشوری که در آن قرار دارید زبان را تغییر دهید. انجام دادن این نوع از روش ها قابل قبول است، اما تا موقعی که محتواهای ظاهر شده برای خزنده ها را تغییر ندهید.   

در کل هیچ قانونی وجود ندارد که آیا چیزی درست و قابل قبول است یا خیر. بهترین کار این است که از خود این سوال را بپرسید، که آیا کاری که می خواهید انجام دهید برای کاربر فایده دارد یا خیر؟ اگر جواب مثبت است که انجام دهید. شما باید خزنده ای که سایت شما را می بیند مانند یک کاربر به آن نگاه کنید.

حتما کنجکاو هستید که بدانید گوگل به چه شکل سایت شما را نگاه می کند. این کار بسیار آسان است، شما با استفاده از fetch as Google tool می توانید مقایسه کنید، که دیدگاه گوگل چه فرقی با کاربران دارد.

18. صفحات درگاه Doorway Pages

صفحه های درگاه یک نمونه کلاکینگ به حساب می آید. در این روش چند دامنه برای چند عنبارت کلیدی ساخته می شود. اما زمانی که وارد این دامنه ها می شوید، همه آن ها یک صفحه یکسان از یک سایت هستند. در حقیقت این نوع از صفحات برای عبارت های کلیدی خاصی طراحی می گردد. ولی کاربران به یک صفحه دیگر منتقل می شوند. محتوای این نمونه از صفحه ها اسپم بوده و هیچ ارزشی برای کاربر ندارد.

به طور ساده می گوییم که صفحه های درگاه بسیار بی ارزش و بی فایده می باشند. این نمونه از صفحات را متخصصان سئو که از روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند تولید می کنند.

متخصصان سئو کلاه سیاه با استفاده از تکرار کلمات کلیدی می خواهند تا بازدیدکنندگان را فریب دهند. با وارد شدن کاربر به صفحه به سرعت وارد یک صفحه دیگر می شوند، که هیچ محتوایی در آن وجود ندارد. هدف این نوع از صفحات این است که فقط تعداد بازدیدکنندگان را بالا ببرند و هیچ گونه تجربه ای هم ندارند.  

یکی از تکنیک های بسیار مخرب در سئو کلاه سیاه است. نام های دیگر این نوع صفحات صفحات پل Bridge pages)، صفحات پورتال Portal pages)، صفحات پرشJump pagesصفحات دروازه Gateway pagesو صفحات ورود  Entry pages می باشد.

19. پر کردن تگ های Alt با کلمات کلیدی Keyword Stuffing in Alt Tags

امکان این است، که پیش خود فکر کنید، که هر چقدر که می خواهید، می توانید در تگ ها Alt یا برچسب ها از عبارات کلیدی استفاده نمایید. به هیچ عنوان این فکر را نکنید! به دلیل اینکه این روش به رتبه شما ضربه می زند.

در بعضی از تگ های Alt می توان از کلمه کلیدی استفاده کرد، ولی نمی توان در هر کجا که خواستید این کار را انجام دهید.

تگ های Alt تگ هایی هستند که:  

  • با صدای بلند برای افراد نابینا و یا کم بینا صفحه خوانده می شود.
  • جمله ها و عباراتی هستند که در زمانی که فایلی بارگذاری نشود به نمایش گذاشته می شوند.
  • مفید بودن آن ها برای موتورهای جستجو.

20. وب سایت هک شده Hacked Website

یک وب سایت ناامن نمی تواند که از لحاظ فنی به شکل پنگوئن یا پاندا جریمه شود، ولی رتبه های با ارزشتان را از دست خواهید داد. زمانی که سایت شما دچار حمله های مخرب می شود و یا کد تخریب کننده در آن تزریق می شود، گوگل به سرعت متوجه می شود. گوگل وب سایت شما را مسدود می کند.   

بعضی از سایت هایی که هک می شوند. در بالای توضیحات مرورگرها یک پیامک می گذارند که این سایت هک شده است، تا بازدیدکنندگان از آن استفاده نکنند.  

با این کار تمام افرادی که به صورت ارگانیک سایت شما را بازدید می کردند، به شما بی اعتماد شوند. حتی باعث می شود که، سایت شما جوری به نظر آید که انگار الگوریتم گوگل یا پاندا شما را مجازات کرده اند.

البته امکان این است، که پیامی مبنی بر اینکه سایت شما هک شده باشد، به وسیله Google Analytics دریافت نمایید. ولی اگر که گوگل بفهمد که سایت شما دارای کد تخریب کننده است، شک نکنید که در نتایج جستجو سایت شما را مجازات می کند.

چه تکنیک هایی برای جلوگیری از سئو کلاه سیاه وجود دارد؟

تجارت سئو کلاه سیاه یک تجارت پر خطر است، که به هیچ عنوان ارزش کار ندارد. بهترین راهکارهایی که می توان از سئو کلاه سیاه جلوگیری کرد عبارتند از:   

  1. موتورهای جستجو و کاربران را مثل هم ببینید. به هیچ عنوان با ریدایرکت کردن خزنده ها را فریب ندهید. 
  2. همیشه سعی کنید، که راه حلی برای مشکل جستجوگر پیدا کنید. بهترین تجربه کاربری را از موتورهای جستجو به سایت تولید نمایید.
  3. از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده نکنید و یک محتوای بی عیب و نقص بنویسید.
  4. محتواهای دیگران را کپی، بازنویسی و یا نخراشانید.
  5. قوانین را موقع اضافه کردن داده های ساختار یافته به وب سایت را دقت و رعایت فرمایید. اضافه کردن به نشانه گذاری اسکیمایی را با اطمینان انجام دهید. تا کاربران گیج نشوند.
  6. به شدت از گرفتن محصولات رایگان به جای گرفتن لینک خودداری نمایید.
  7. خودداری کردن از راه اندازی شبکه وبلاگ خصوصی  
  8. خود را متمایز نمایید، تا ببنید که کاربران به طور طبیعی برای شما لینک می دهند.
  9. برای اینکه از شر سئو کلاه سیاه در امان باشید آخرین بروزرسانی دستورهای وبمستر را مطالعه کنید.
5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *