لوگو آپسئو

با تگ ها و متاتگ ها HTML آشنا شوید

تگ ها و متاتگ ها از جمله مواردی هستند که در سئو سایت باید باید با آن ها آشنا شوید. در پروسه سئو سایت تگ ها و متاتگ های مختلفی وجود دارد که به عنوان آیتم های ضروری در سئو سایت مورد بحث می باشد. تگ هدینگ که از h1 تا h6 است ، تگ توضیحات که به عنوان توضیحی از سایت در موتورهای جستجو برای لینک های سایت نشان داده می شود ، تگ alt که توضیحی از تصویر را بیان می کند مواردی هستند که با عنوان متاتگ و تگ ها در مبحث سئو سایت و بهینه سازی سایت عنوان می شود.

تگ های h1، h2

تگ h1 تا h6 با عنوان هدینگ ها هستند. H1 هدینگ و تیتر اصلی هر صفحه از سایت است و هر صفحه از سایت شما باید h1 و هدینگ یکتا داشته باشد. اینکه هدینگ یا همان کلمه کلیدی اصلی را در تمامی صفحات عینا تکرار می کنید اشتباهی در پروسه سئو سایت است. بلکه در حالت درست و صحیح باید کلمه کلیدی اصلی را برای h1 هر صفحه انتخاب کنید یعنی برای مثال اگر کلمه کلیدی شما سئو سایت است h1 در صفحه اصلی سایت سئو سایت است و h1 برای دگیر صفحات می تواند سئو سایت حرفه ای ، سئو سایت خبری و غیره باشد.

متاتگ description

متاتگ توضیحات و description توضیحی از صفحه را در زیر لینک نتایج جستجو نشان می دهد.

تگ alt در سئو تصاویر

تگ alt توضیحی را از تصویر به گوگل معرفی می کند. گوگل تصاویر شما را نمی بیند و این تگ alt است که کمک می کند تا هدف و مقصود خود را از تصویر به گوگل بشناسانید.

متاتگ Title

متاتگ تایتل عنوانی است که بر روی مرورگر برای هر صفحه نشان داده می شود.

تگ های HTML جزو اولین چیزهایی هستند که در سئو یاد می گیریم. کد های HTML قابل مشاهده نیستند اما می توانند برای رتبه بندی معجزه کنند. در واقع تگ های HTML آنقدر ضروری شده اند که هیچ وب سایتی در صورت نادیده گرفتن تگ های HTML یا استفاده نادرست از آنها، نمی تواند در نتایج جستجوی امروزی رقابت کند.

تگ های HTML چیست؟

تگ‌های HTML تکه هایی از کد هستند که می‌توان از آنها برای توصیف محتوای ما برای موتورهای جستجو استفاده کرد. می‌توانیم از تگ‌های HTML برای برجسته کردن بخش‌های مهم متن، توصیف تصاویر و حتی ارائه دستورالعمل‌ها به ربات‌های موتور جستجو استفاده کنیم.

از تگ های HTML نیز برای تأثیرگذاری بر نحوه نمایش صفحات در نتایج جستجو استفاده می شود. با کمک تگ‌های خاص، می‌توانیم تکه‌های جستجوی معمولی را به قطعه‌های غنی، و شاید حتی به قطعه‌های برجسته تبدیل کنیم. و همانطور که قطعات جستجوی ما پیشرفته تر می شوند، می توانند موقعیت های SERP بهتری را تضمین کنند و ترافیک بیشتری را جذب کنند.

آیا تگ های HTML هنوز هم اهمیت دارند؟

بله! برخی می گویند که موتورهای جستجو برای تگ های HTML بیش از حد هوشمند شده اند. آنها می گویند موتورهای جستجو برای درک محتوای ما به کمک نیاز ندارند. خوب، این تمام حقیقت نیست.

اولاً، اگرچه هوش مصنوعی در درک محتوا جهش هایی داشته است، اما هنوز کامل نیست. هنوز حاشیه خطای قابل توجهی وجود دارد و ما هنوز به تگ های HTML نیاز داریم تا مطمئن شویم که تمام محتوای ما آنطور که باید تفسیر شود.

دوم، کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای ما تنها عملکرد تگ های HTML نیست. آنها همچنین تجربه کاربر را بهبود می بخشند، قطعات جستجوی زیبا ایجاد می کنند، مشکلات محتوای تکراری را حل می کنند و قوانین خزیدن را اعمال می کنند.

در اینجا برخی تگ های HTML وجود دارد که هنوز اهمیت دارند:

  1. برچسب عنوان

تگ های عنوان توسط موتورهای جستجو برای تعیین موضوع صفحه و نمایش آن در SERP استفاده می شود.

برچسب‌های عنوان قبلاً برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی داشتند. عنوان صفحه موضوع اصلی آن است، بنابراین گوگل به عنوان نگاه می کند تا تصمیم بگیرد که آیا صفحه مربوط به یک عبارت جستجو است یا خیر.

به طور طبیعی، متخصصان سئو شروع به پر کردن برچسب‌های عنوان با بیشترین تعداد کلمات کلیدی کردند و سعی کردند صفحات خود را با چندین کلید واژه مرتبط کنند. در پاسخ، گوگل شروع به مجازات برای پر کردن کلمات کلیدی کرد و صفحات دارای عناوین هرزنامه رتبه خود را در جستجو از دست دادند.

امروزه که گوگل به سمت جستجوی معنایی رفته است، ارزش تگ عنوان بهینه شده حتی کمتر شده است. به عنوان مثال، یک برچسب عنوان بهینه شده با کلمه کلیدی با رتبه بندی بهتر مرتبط است ، اما این همبستگی کمتر از قبل بود.

در واقع، گوگل آنقدر در درک صفحات ما خوب شده است که گاهی اوقات عناوین ما را برای ما بازنویسی می کند. درست است، ممکن است شما عنوان خاصی را برای صفحه خود تعیین کنید و سپس گوگل عنوان دیگری را در نتایج جستجو نمایش دهد. اگرچه هنوز یک اتفاق نادر است، اما زمانی اتفاق می‌افتد که عنوان دارای کلمات کلیدی است. اگر خود صفحه محتوای باکیفیتی داشته باشد، ممکن است گوگل عنوان هرزنامه را برطرف کند و نیازی به هدر دادن محتوای خوب نیست فقط به این دلیل که اشتباه کرده اید چند کلمه کلیدی اضافی به عنوان خود اضافه کرده اید.

زمانی که عنوان با جستجو مطابقت ندارد، گوگل ممکن است صفحه شما را برای یک درخواست جستجو خاص انتخاب کند حتی اگر عنوان شما با این جستجو مطابقت نداشته باشد. در این مورد، عنوان ممکن است گاهی برای SERP بازنویسی شود. بدیهی است که نمی توانید عنوانی بنویسید که با تمام جستجوهای ممکن مطابقت داشته باشد. با این حال، اگر می بینید که گوگل عنوان شما را برای جستجوهای با حجم بالا بازنویسی می کند، آن را اصلاح کنید.

اگر چند عنوان جایگزین وجود دارد. فیس‌بوک و توییتر برچسب‌های خود را در بخش صفحه شما دارند، بنابراین اگر از عناوین جایگزین برای این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، گوگل نیز ممکن است از آنها به جای برچسب عنوان شما استفاده کند.

نحوه بهینه سازی عناوین

در اینجا نحوه ایجاد عناوین بر اساس دستورالعمل های گوگل و بهترین شیوه ها در سئو ارائه شده است.

طول عنوان

گوگل محدودیت خاصی برای نمایش تعداد کاراکتر عنوان در SERP دارد. این محدودیت دقیق نیست – بسته به اندازه صفحه نمایش شما تغییر می کند. به عنوان یک قانون سرانگشتی، عناوینی که کمتر از 60 کاراکتر دارند در اکثر صفحه‌ها جای می‌گیرند.

اگر عنوان شما با صفحه خاصی مطابقت نداشته باشد، گوگل آن را کوتاه می کند.

لزوماً بد نیست که عنوان شما کوتاه شود. گاهی اوقات حتی می تواند تأثیر مثبتی بر CTR داشته باشد. عناوین کوتاه شده باعث ایجاد حس کنجکاوی در بین کاربران می شود، بنابراین آنها تشویق می شوند از صفحه بازدید کنند.

تنها زمانی که عنوان کوتاه شده ممکن است مشکل ساز باشد زمانی است که بخشی از عنوان شما که قابل مشاهده است به نظر نمی رسد مرتبط با جستجو باشد. بنابراین لازم نیست که کل عنوان شما قابل مشاهده باشد، اما مهم است که قسمت قابل مشاهده شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد.

کلمات کلیدی عنوان

وجود کلمات کلیدی در عنوان شما همچنان مهم است – اینگونه ارتباط صفحه خود را به کاربران منتقل می کنید. اما، اگر کلمات کلیدی زیادی را وارد کنید، گوگل رتبه صفحه شما را کاهش می دهد یا عنوان شما را بازنویسی می کند تا هرزنامه کمتری داشته باشد.

بهترین روش فعلی این است که در هر عنوان فقط یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی کوتاه را درج کنید و سپس بقیه عنوان را با کلمات بازاریابی پر کنید. به عنوان مثال، در اینجا دو نمونه از ساختار عنوان محبوب وجود دارد:

10 دوچرخه حرفه ای برتر برای هر بودجه ای | نام برند

نام تجاری در یک عنوان

اگر برند معتبری ندارید، هیچ سود زیادی از گنجاندن آن در عنوان نخواهید دید. اما، ممکن است به شما در ایجاد شناخت برند در طول زمان کمک کند، بنابراین در نهایت مزایای آن را خواهید دید.

  1. تگ توضیحات متا

توضیحات متا پاراگراف کوتاهی از متن است که برای توصیف صفحه شما در نتایج جستجو استفاده می شود.

عملکرد توضیحات متا مشابه عنوان است. جزئیات کمی در مورد صفحه شما ارائه می دهد و به کاربران کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا از صفحه شما بازدید کنند یا خیر.

اگرچه توضیحات متا یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست، اما همچنان می تواند به موفقیت شما در جستجو کمک کند. اگر توضیحات متای شما مرتبط و جذاب باشد، کاربران بیشتری بر روی سایت شما کلیک می کنند و در نهایت، گوگل ممکن است در نظر بگیرد که رتبه بهتری به شما بدهد.

اگرچه، مانند عناوین، گوگل این حق را برای خود محفوظ می دارد که توضیحات متا شما را بازنویسی کند. در واقع، اکثر مواقع اتفاق می افتد – توضیحات متا که در SERP می بینید توسط گوگل و نه توسط صاحبان وب سایت ایجاد شده اند.

نحوه بهینه سازی توضیحات متا

اگرچه توضیحات متا اغلب توسط گوگل بازنویسی می‌شوند، هنوز هم سهم نسبتاً زیادی از توضیحات اصلی در SERP دارند. آن را به شانس نسپارید، به گوگل برای ایجاد توضیحات متا برای شما متکی نباشید.

طول توضیحات متا

هیچ محدودیت فنی در طول توضیحات متا وجود ندارد، اما گوگل به طور کلی فقط 160 کاراکتر اول را در قطعه شما نشان می دهد. توصیه‌ها مانند برچسب عنوان است – آن را هر چقدر که می‌خواهید طولانی کنید، اما مطمئن شوید که کلمات کلیدی و سایر اطلاعات مهم شما نزدیک‌تر به ابتدا ذکر شده است.

کلمات کلیدی توضیحات متا

فضای بیشتری در توضیحات متا وجود دارد، بنابراین استفاده از بیش از یک کلمه کلیدی اشکالی ندارد. بهترین روش فعلی استفاده از تغییرات کلیدواژه ای است که در عنوان قرار داده اید.

به عنوان مثال، اگر عنوان من این است که چگونه بهترین لپ تاپ را برای کار انتخاب کنیم ، در توضیحات من به جای گفتن لپ تاپ برای کار ، می گویم لپ تاپ های تجاری . به این ترتیب من زمینه های بیشتری را پوشش می دهم و شانس بیشتری برای مطابقت دقیق درخواست کاربر وجود دارد.

حتی با وجود اینکه می توانید از کلمات کلیدی بیشتری در توضیحات استفاده کنید، توصیه می شود از دو یا سه کلمه بیشتر استفاده نکنید. آن را طبیعی نگه دارید،

بدون علامت نقل قول در توضیحات متا

هنگامی که از علامت‌های نوشتاری مثل نقل قول در HTML توضیحات متا استفاده می‌کنید، Google هنگام نمایش آن در SERP، از متن علامت نقل قول را حذف می کند. بنابراین، بهتر است تمام کاراکترهای غیر حروف خود را از توضیحات متا حذف کنید.

  1. سرفصل ها

سرفصل ها (H1-H2) برای تقسیم صفحه شما به بخش ها یا فصل ها استفاده می شود. هر عنوان مانند یک عنوان کوچک در صفحه است.

عملکرد اولیه سرفصل ها بهبود تجربه کاربر بود. هنگامی که صفحه به درستی با سرفصل ها سازماندهی شده باشد، کاربران زمان آسان تری برای پیمایش محتوا، پرش از فصل های نامربوط و یافتن موارد مهم دارند. و اگر کاربران خوشحال باشند – گوگل خوشحال است.

در واقع، اگر عنوان های شما برای جستجو بهینه شده باشند، هر یک از آنها واجد شرایط تبدیل شدن به یک نتیجه جستجوی جداگانه هستند. اساساً مانند داشتن صفحات درون صفحات است.

نحوه بهینه سازی سرفصل ها

در اینجا بهترین روش‌هایی که باید هنگام بهینه‌سازی سرفصل‌ها دنبال کنید آمده است:

سلسله مراتب سرفصل ها

به طور سنتی، تنها یک عنوان H1 در هر صفحه وجود دارد و آن عنوان صفحه شما است. با این حال، این همان برچسب عنوان نیست. تگ عنوان در نتایج جستجو نشان داده می شود، در حالی که عنوان H1 در وب سایت شما نشان داده می شود. یک تفاوت واقعی این است که هیچ محدودیت کاراکتری برای عنوان H1 وجود ندارد، بنابراین می توانید آن را طولانی تر از تگ عنوان خود کنید. یا می توانید آنها را به همان شکل درست کنید. به شما بستگی دارد.

سپس سرفصل های H2 وجود دارد که برای تقسیم مطالب شما به فصل های کوچکتر استفاده می شود. سپس سرفصل های H3، که برای تقسیم فصل های شما به فصل های فرعی استفاده می شود. و شما می توانید همان منطق را تا H6 دنبال کنید، اما به طور کلی توصیه نمی شود که فراتر از H3-H4 بروید. صفحات با سطوح سرفصل زیاد بیش از حد کثیف می شوند.

کلمات کلیدی سرفصل ها

به یاد داشته باشید که چگونه هر یک از عنوان های شما می تواند یک نتیجه جستجوی جداگانه باشد؟ برای ایجاد این امکان، باید هر عنوان را طوری بنویسید که انگار عنوان صفحه است. یک کلمه کلیدی که مربوط به بخش صفحه است را بگنجانید و عنوان خود را به صورت جستجو بیان کنید.

  1. ویژگی Alt

ویژگی متن جایگزین بخشی از تگ تصویر است و توضیحاتی را برای یک تصویر ارائه می دهد.

متن جایگزین نقش مهمی در بهینه سازی تصویر دارد. این کار تصاویر شما را هم برای موتورهای جستجو (با بیان معنای یک تصویر خاص) و هم برای مردم (با نمایش متن جایگزین در صورتی که تصویر خاصی بارگذاری نمی شود یا با کمک به صفحه خوان ها برای انتقال تصاویر) قابل دسترسی است.

مزیت اصلی از نظر بهینه سازی جستجو این است که متن های جایگزین بهینه شده به رتبه بندی تصاویر شما در جستجوی تصویر کمک می کند. و اگرچه هوش مصنوعی در خواندن تصاویر بسیار خوب شده است، یک توضیح نوشته شده به پر کردن شکاف باقی مانده کمک می کند.

نحوه بهینه سازی تگ ALT

در اینجا بهترین روش هایی که باید هنگام بهینه سازی متن های جایگزین رعایت کنید آمده است:

آنها را خالی نگذارید

اگر هزاران تصویر دارید، لازم نیست هر کدام را بهینه کنید . به آنهایی که اطلاعات مفیدی را منتقل می کنند توجه کنید، نه آنهایی که برای دیزاین استفاده می شوند. تصاویر مفید عبارتند از تصاویر محصولات، اسکرین شات از فرآیندها، لوگوی شما، اینفوگرافیک ها، نمودارها و غیره.

کلمات کلیدی را اضافه کنید

متن های جایگزین یک فرصت دیگر برای استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند. توضیحاتی را بنویسید که زمینه محتوای شما را فراهم می کند و در جایی که مناسب است از یک کلمه کلیدی استفاده کنید. تصاویر بهینه شده برای کلمات کلیدی در ترکیب عواملی که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی صفحات در نظر می گیرند، عالی عمل خواهند کرد.

  1. تگ های Graph

تگ‌های Open Graph (OG) در بخش یک صفحه قرار می‌گیرند و به هر صفحه وب اجازه می‌دهند به یک شیء غنی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شوند. این اولین بار توسط فیس بوک در سال 2010 معرفی شد و توسط دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی بزرگ (لینکدین، توییتر و غیره) به رسمیت شناخته شد.


تگ‌های OG به شما این امکان را می‌دهند که نحوه نمایش اطلاعات صفحه شما هنگام اشتراک‌گذاری از طریق کانال‌های اجتماعی را کنترل کنید. این امکان ممکن است به شما کمک کند عملکرد پیوندهای خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید، بنابراین باعث افزایش کلیک و افزایش تبدیل می شود.

نحوه بهینه سازی تگ‌های OG

تعداد زیادی تگ Open Graph وجود دارد، من نکاتی را در مورد مهمترین آنها ارائه خواهم کرد.

عنوان OG

بله، این یک برچسب دیگر با عنوان صفحه شما است. بنابراین اکنون سه عنوان مختلف دارید: یکی برای جستجو (برچسب عنوان)، یکی برای وب سایت شما (H1) و سومی برای شبکه های اجتماعی (عنوان OG). می توانید هر یک از عناوین دیگر را کپی کنید و همه چیز را ساده نگه دارید یا می توانید عنوان جداگانه ای برای اشتراک گذاری اجتماعی ایجاد کنید.

به خاطر داشته باشید که باید بین 60 تا 90 کاراکتر باشد، در غیر این صورت ممکن است کوتاه شود.

نوع OG

از این برچسب برای توصیف نوع شیئی که به اشتراک می گذارید استفاده کنید: یک وب سایت، پست، ویدیو، شرکت و غیره.

این تگ زمانی مهم تلقی می شود که صفحه شما دارای دکمه لایک باشد. تعیین اینکه آیا محتوای شما در صورت «پسندیدن» کاربر فیس بوک در بخش علاقه کاربر فیس بوک ظاهر می شود یا خیر کمک کند.

توضیحات OG

این یکی بسیار شبیه به تگ متا توضیحات است. با این حال، در SERP ها نمایش داده نمی شود، زمانی که صفحه شما به اشتراک گذاشته می شود به عنوان خلاصه نمایش داده می شود. به همین دلیل، هیچ فایده ای ندارد که کلمات کلیدی خود را به صورت مخفیانه در این توصیف خاص قرار دهید.

وظیفه اصلی شما در اینجا این است که آن را با مخاطبان بالقوه خود صحبت کنید و کلیک های بیشتری را جذب کنید.

در مورد طول، نگه داشتن آن در حدود 200 کاراکتر عمل خوبی در نظر گرفته می شود.

تصویر OG

یک تصویر لینک قابل اشتراک گذاری شما را بسیار جذاب تر می کند. مقداری متن روی تصویر قابل قبول است، اما سعی کنید آن را در وسط تصویر قرار دهید، زیرا برخی از پلتفرم‌ها لبه‌ها را کوتاه می‌کنند.

وضوح توصیه شده برای تصویر OG 1200×627 پیکسل است، اندازه – حداکثر 5 مگابایت.

هنگامی که کار با متا تگ های OG خود را تمام کردید، می توانید با کمک Open Graph Object Debugger ، ابزاری که توسط فیس بوک ایجاد شده است ، بررسی کنید که همه چیز چگونه به نظر می رسد .

کارت های توییتر

کارت های توییتر بسیار شبیه به تگ های OG (عنوان، توضیحات، تصویر و غیره) هستند، اما به طور انحصاری توسط توییتر استفاده می شوند. اگرچه اکنون توییت‌ها می‌توانند بیش از 140 کاراکتر باشند، اما این کارت‌ها پسوند خوبی هستند که به توییت شما اجازه می‌دهد در میان توییت‌های متنی رایج متمایز شود.

چند نوع کارت توییتر وجود دارد:

خلاصه کارت به غیر از توییت اصلی، یک پیش نمایش از محتوای صفحه شما وجود دارد که برای برجسته کردن پست های وبلاگ، محصولات، اخبار و غیره مناسب است.

عنوان: 70 کاراکتر
توضیحات: 200 کاراکتر
تصویر: 120x120px، تا 1MB

کارت خلاصه با یک تصویر بزرگ. این کارت مشابه کارت قبلی است، اما دارای تصویر بزرگتری است. این تصویر همچنین می‌تواند شامل متنی باشد که نکته اصلی محتوای صفحه شما را بیان می‌کند، یک فراخوان برای اقدام یا چیزی واقعاً تحریک‌کننده برای کلیک کردن.

عنوان: 70 کاراکتر
توضیحات: 200 کاراکتر
تصویر: 280x150px، تا 1MB

  1. برچسب روبات ها

تگ روبات عنصری در HTML یک صفحه است که به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که کدام صفحات سایت شما باید ایندکس شوند و کدام نه. عملکردهای آن شبیه robots.txt است، اما robots.txt پیشنهاداتی را ارائه می دهد. در حالی که برچسب های روبات ها دستورالعمل هایی را ارائه می دهند.

اینطور نیست که یک تگ روبات ممکن است به شما در افزایش رتبه شما کمک کند، اما در صورتی که مجبور به مسدود کردن برخی از صفحات از فهرست بندی شوید، می توانید از آن برای ذخیره رتبه خود استفاده کنید.

برای مثال، می‌توانید صفحاتی با محتوای نسبتاً ضعیف داشته باشید که علاقه‌ای به فهرست‌بندی در جستجو ندارید، اما دوست دارید آن‌ها را نگه دارید. در این صورت، فقط می توانید یک تگ noindex برای این صفحه اضافه کنید.

نحوه بهینه سازی برچسب روبات ها

در اینجا بهترین روش هایی که باید هنگام بهینه سازی برچسب های ربات ها رعایت کنید، آمده است:


آدرس دادن ربات ها بر اساس نام

اگر می‌خواهید همه ربات‌ها را آدرس‌دهی کنید، از روبات‌ها استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید یک ربات خاص را مورد خطاب قرار دهید، از نام ربات‌ها استفاده کنید. معمولاً از نام‌های ربات‌های مجزا برای جلوگیری از خزیدن ربات‌های مخرب در وب‌سایت شما استفاده می‌شود.

پارامترهای خود را بشناسید

Google پارامترهای زیر را در تگ روبات شما درک می کند و به آنها احترام می گذارد:

Noindex – موتورهای جستجو را از فهرست کردن یک صفحه باز می دارد.
Nofollow – از دنبال کردن همه پیوندهای موجود در صفحه توسط موتور جستجو جلوگیری می کند (به همین دلیل با ویژگی nofollow که در سطح URL فردی اعمال می شود متفاوت است).
follow – پیوندهای موجود در صفحه باید دنبال شوند حتی اگر صفحه بدون فهرست باشد.
Noimageindex — تصاویر موجود در این صفحه ایندکس نمی شوند.
Noarchive – از نمایش یک نسخه کش شده از صفحه در نتایج جستجو جلوگیری می کند.
هیچکدام – همان “noindex, nofollow”.

توجه داشته باشید که Google هر ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ را که برای پارامترهای برچسب روبات خود استفاده می کنید، درک می کند.

  1. برچسب متعارف

هنگامی که چند صفحه با محتوای یکسان دارید، می توانید از یک تگ متعارف استفاده کنید تا به موتورهای جستجو بگویید کدام صفحه باید در اولویت قرار گیرد.

تگ متعارف از دو جهت برای سئو مهم است.

اول از همه، شما را از داشتن محتوای تکراری نجات می دهد. محتوای تکراری لزوما بد نیست، اما ممکن است مشکوک باشد. گوگل به صفحات شما نگاه می کند و به نظر می رسد که آنها کپی برخی از صفحات دیگر هستند – اتفاق عجیبی در حال وقوع است.

اگر دو صفحه مشابه دارید و هر دو ایندکس می شوند – شروع به رقابت با یکدیگر در نتایج جستجو می کنند. این هم منابع شما و هم شانس شما برای رتبه بندی را کاهش می دهد.

  1. نشانه گذاری طرحواره

آخرین، اما نه کم اهمیت، نشانه گذاری Schema است . Schema در واقع یک سیستم کامل از تگ های HTML است. آنها را می توان به کد شما اضافه کرد تا به موتورهای جستجو در مورد انواع چیزها بگوید: جزئیات تماس شما، قیمت محصول، مواد تشکیل دهنده دستور پخت و موارد دیگر.

نشانه گذاری اسکیما برای اشاره به بخش های خاصی از اطلاعات در یک صفحه استفاده می شود و گوگل می تواند از این اطلاعات برای ایجاد ریچ اسنیپت ها استفاده کند. به عنوان مثال، اگر Schema را در صفحه دستور غذا اعمال کنید، گوگل زمان پخت، مواد تشکیل دهنده، تعداد بازبینی ها و حتی تعداد کالری دستور غذا را می داند. و از اطلاعات برای ایجاد این موارد استفاده می کند:

به این تیکه ها ریچ اسنیپت می گویند و گوگل در چند سال گذشته بیشتر و بیشتر از این نوع اسنیپت ها را در دسترس قرار داده است. امروز، مقاله، محصول، رویداد، کتاب، فیلم و حدود ده طرح دیگر را داریم که می‌توانند ظاهر جستجوی شما را بهبود بخشند.

اسکیما ممکن است کمی پیچیده شود و چیزی نیست که بتوانید با دست تایپ کنید. بهترین راه برای اعمال طرحواره در یک صفحه، استفاده از Structured Data Markup Helper است. در آنجا، می‌توانید نوع Schema را انتخاب کنید، URL خود را وارد کنید، و سپس به سادگی متن صفحه را انتخاب کرده و علامت‌گذاری کنید:

پس از اتمام کار، می توانید کد را از Helper و در صفحه خود کپی کنید.

می توانم بگویم که تگ های HTML هنوز هم برای سئو بسیار مهم هستند، شاید حتی بیشتر از قبل. و اگر قرار باشد مهم‌ترین تگ‌های HTML را انتخاب کنم، قطعاً سرفصل‌ها و نشانه‌گذاری اسکیما را انتخاب می‌کنم. گوگل به سرعت SERP را تغییر می دهد، آن را تعاملی تر می کند و انواع جدیدی از اسنیپت ها را اضافه می کند. برای شرکت در همه این‌ها، برای رقابتی ماندن در جستجو، باید مانند امروز روی سرفصل‌ها و نتایج غنی خود کار کنید.

Rate this post
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.