لوگو آپسئو
بهینه سازی URL

بهینه سازی URL در 5 مرحله

فهرست مطالب

بهینه سازی URL یکی دیگر از متریک های سئو سایت می باشد که به واسط تنظیم نمودن و نیز رعایت کردن اصول بهینه سازی URL صفحات می توانید در رنکینگ سایت خود اثرگذاری مثبت را داشته باشید.

اگرچه بسیاری از متخصصان دیجیتال مارکتینگ بهینه سازی URL را کم اهمیت در نظر می گیرند، URL ها در واقع نقش مهمی در استراتژی سئوی شما دارند. امروز آدرس‌های اینترنتی مناسب سئو را پوشش می‌دهیم: چرا آنها مهم هستند و برای بهبود آن‌ها برای Google چه کاری می‌توانید انجام دهید.

آدرس صفحات یا همان URL صفحات می تواند به زبان انگلیسی و یا فارسی باشد و یا در برخی سیستم های مدیریتی URL صفحات به طور اتوماتیک داده می شود و کاربر نمی تواند دخالتی در نامگذاری URL داشته باشد. اینکه یو ار ال URL صفحات به صورت انگلیسی باشد یا فارسی برای بسیاری از کاربران سوال می شود. در ادامه خواهیم گفت که بهترین روش بهینه سازی یو آر ال صفحات چگونه است.

آموزش بهینه سازی url سایت

بهترین فرمت URL استفاده از از کلمات معنادار و مرتبط با تیتر و عنوان صفحه است. برای مثال اگر تیتر صفحه سایت شما سئو سایت و نقش شبکه های اجتماعی است در این صورت URL و آدرس صفحه سایت شما می تواند به صورت سئو-سایت-شبکه-اجتماعی باشد. در واقع شما کلمات اضافه را از URL خود حذف نمودید. تا حد امکان کلمات اضافه مانند ( و تا با در پس از هر ها های و غیره) را از یو ار ال خود حذف کنید. اغلب افراد همان تیتر صفحه سایت را برای URL خود انتخاب می کنند که این امر هم در روند سئو سایت مطلوب است.

بهینه سازی url در جوملا و وردپرس

برای بهینه سازی URL صفحات خود در بخش تنظیمات و پیکربندی سایت جوملایی می توانید ادیت هایی را تنظیم کنید که در آن index.php از آدرس حذف شود و نیز در با تیک زدن آیتم بهینه سازی url می توانید در این خصوص اقدام کنید. در سایت وردپرس نیز در بخش تنظیمات سایت می توانید انتخاب کنید که آدرس صفحات همان تیتر صفحه قرار گیرد.

سئو سایت و URL فارسی

url فارسی که همان تیتر صفحه و نیز مرتبط با هدف صفحه باشد اثرگذاری در روند سئو سایت خواهد داشت زیرا که کلمه کلیدی که توسط کاربر جستجو شده است در url و آدرس صفحه درج شده است و این اثرگذاری مثبت در سئو سایت خواهد داشت.

چرا انتخاب url انگلیسی بهتر است؟

می توانید url انگلیسی را برای صفحات خود انتخاب کنید که در واقع همان ترجمه شده url فارسی و تیتر صفحه است. برای گوگل اینکه url فارسی باشد و یا انگلیسی فرقی نمی کند و اگر ترجمه انگلیسی url را به درستی نوشته اید فرمت صحیحی را برای بهینه سازی url صفحات در روند سئو سایت خود انتخاب کرده اید. url انگلیسی این مزیت را نسبت به url فارسی دارد که در لینک دهی خارجی به طرز آسان تری می تواند انجام شود.

اصول بهینه سازی url سایت

چگونه می بایست بهینه سازی url وب سایت را انجام داد تا اثرگذاری مثبت را در سئو سایت شما داشته باشد. اگر بهینه سازی URL را انجام نداده اید پس به دنبال ادیت URL نباشید زیرا که با حجم بالایی از ارر 404 روبه رو می شوید و این اثرگذاری منفی در بهینه سازی سایت شما خواهد داشت. بلکه سعی نمایید از حال به بعد به بهینه سازی URL خود توجه کنید. در این مقاله متریک های بهینه سازی یو آر ال URL را عنوان می کنیم.

کوتاه بودن یو آر ال در آموزش بهینه سازی url

در آموزش بهینه سازی url این نکته را یاد آور می شویم که یو آر ال صفحات خود را کوتاه انتخاب نمایید. این جمله یعنی اینکه هرچه صفحه ایجاد شده شما به روت اصلی نزدیک تر باشد یعنی اهمیت بیشتری دارد و به طبع آن رنکینگ بالاتری را در سئو سایت آن صفحه خواهید گرفت. برای مثال دو آدرس زیر را برای کلمه کلیدی سئو سایت در نظر بگیرید.

seo.com
example.com/article/seo.html

دو آدرس بالا یکی کلمه کلیدی سئو سایت را برای دامنه اصلی و روت اصلی سایت در نظر گرفته است و دیگری سئو را در صفحه داخلی و در بخش مقالات. این دو URL از رنکینگ یکسانی برخوردار نیستند زیرا که نشان می دهد ولی دامنه اصلی در خصوص سئو سایت باشد پس کل سایت در حول محور سئو سایت است اما وقتی مقاله ای را با عنوان سئو سایت می نویسید نشان می دهد که تمرکز سایت شما به موضوع سئو سایت نیست.

کلمه کلیدی در URL صفحات در سئو

کلمه کلیدی سایت و نیز کلمه کلیدی صفحه را در URL قرار دهید. انتخاب عنوان صفحه برای URL نیز انتخاب مناسبی می باشد. سعی کنید کلمه کلیدی اصلی سایت را در تمامی صفحات و نیز تمامی URL یو آر ال صفحات تکرار کنید

عدم استفاده از حروف اضافه در یو آر ال صفحات

حروف اضافه مانند و تا با ها های در از بر و غیره را از یو آر ال صفحات خود حذف نمایید تا URL کوتاه تر که در آن تنها کلمات کلیدی و اصلی وجود دارد را داشته باشید.

هنگامی که الگوریتم های موتورهای جستجو یک وب سایت را ارزیابی می کنند، هر عنصر از متن و تصاویر گرفته تا فایل ها و کد HTML را در نظر می گیرند. اگر می‌خواهید شانسی برای رتبه‌بندی در صفحه یک داشته باشید، همه این عناصر باید همان‌گونه باشند که گوگل دوست دارد.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به هر یک از این عناصر می پردازد تا اطمینان حاصل کند که تا حد امکان کاربر پسند هستند. URL ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بهینه سازی URL
سئو سایت و بهینه سازی URL

URL مناسب سئو چیست؟

صدها فاکتور رتبه بندی وجود دارد که گوگل از آنها برای تعیین ترتیب سایتها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کند. تعدادی از این عوامل مربوط به URL ها هستند. در واقع، از بین فاکتورهای رتبه بندی گوگل ، حداقل چهار مورد به طور مستقیم با خود URL مرتبط هستند.

از آنجایی که صفحات وب دارای آدرس‌های منحصربه‌فردی هستند، باید از یکدیگر متمایز باشند و در عین حال به موتورهای جستجو نیز بگویند که در مورد چه چیزی هستند. URL مناسب SEO یک ساختار مناسب است که کلمات کلیدی هدف را در خود جای داده است که خزنده ها به راحتی می توانند آن را درک کنند.

برای اینکه الگوریتم بتواند URL را به طور دقیق تفسیر کند، ساختار آن باید سازماندهی شده باشد و باید حاوی کلمات کلیدی یا عبارات مرتبط باشد که به محتوای آن اشاره دارد. در غیر این صورت، گوگل ممکن است آن را نادرست در نظر بگیرد و در رتبه بندی SERP ها پایین تر قرار دهد.

بهینه سازی URL مناسب SEO شامل 4 مرحله اصلی است که یک تجربه وب سایت ساده اما موثر ایجاد می کند که به کاربران و خزنده ها کمک می کند تا محتوای شما را درک کنند.

مرحله 1 بهینه سازی URL: از HTTPS استفاده کنید

هدف شماره یک موتورهای جستجو ارائه اطلاعات ارزشمند و منحصر به فرد با هر نتیجه به کاربران است. اما هدف آنها امنیت نیز هست. اگر می‌خواهید کاربران را به سمت وب‌سایت خود بکشانید، باید بتوانید از آنها در زمانی که در آن هستند محافظت کنید.

بهترین راه برای تامین امنیت، استفاده از پروتکل رمزگذاری انتقال داده HTTPs است. برخلاف پروتکل استاندارد HTTP از اتصال بین سرور شما محافظت می کند و از سرقت اطلاعات بازدیدکنندگان توسط هکرها جلوگیری می کند.

بعد از نصب گواهی SSL می توانید از HTTPs برای SEO استفاده کنید که می تواند یک فرآیند نسبتاً ساده باشد . صرف نظر از سادگی آن، یک گام ضروری است. اگر از رمزگذاری HTTPs استفاده نکنید، گوگل به کاربران هشدار می‌دهد که وب‌سایت شما ایمن نیست، که به راحتی می‌تواند منجر به از دست دادن اعتماد مصرف‌کننده و کاهش قابل توجه ترافیک برای شما شود.

مرحله 2: مطمئن شوید که URL شما مسیری کاربرپسند دارند

قالبی که در URL خود استفاده می کنید می تواند مسیریابی وب سایت شما را بسیار آسان تر کند. برای بهینه سازی URL با گروه بندی صفحات وب در زیر شاخه ها، به خزنده های موتورهای جستجو یک طرح کلی از نحوه طبقه بندی محتوای شما ارائه می دهید.

مرحله 3: URL را ساده نگه دارید

آیا تا به حال برای شما پیوند وب سایتی شامل ده ها کاراکتر خاص، اعداد و حروف ارسال شده است که به نظر می رسید برای همیشه ادامه دارد؟ این قالب یک تجربه کاربری عالی ارائه نمی دهد و به خزنده ها یا کاربران هیچ اطلاعاتی در مورد صفحه وب شما نمی دهد.

هنگام ایجاد URL ها، سادگی مهم است. عواملی مانند انتخاب کلمه، طول URL و کاراکترهای خاص باید با دقت انتخاب شوند. در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی URL ساده سئو پسند دنبال کنید :

  • رشته های تصادفی حروف و اعداد را حذف کنید.
  • مطمئن شوید که سیستم مدیریت محتوای شما (وردپرس، ویکس و غیره) تاریخ یا عناوین پست وبلاگ را به URL شما اضافه نمی کند.
  • URL های کوتاه تری با 3 تا 5 کلمه در هر slug ایجاد کنید.
  • از استفاده از کلمات توقف مانند “از”، “اما”، “اگر” و غیره برای پر کردن فضا خودداری کنید.
  • از پارامترهای URL پویا استفاده نکنید.

مرحله 4: کلمه کلیدی خود را در URL وارد کنید

یکی از مهمترین اجزای URL برای سئو، Slug است. این به این دلیل است که Slug جایی است که می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای صفحه وارد کنید.

هنگام ایجاد Slug، تمرین خوبی است که فقط از عبارت کلیدی خود با خط فاصله به عنوان جداکننده (نه زیرخط _ ) بین کلمات استفاده کنید. به یاد داشته باشید، هرچه URL ساده تر باشد، خوانایی و ارزش آن برای خزنده ها و کاربران بالاتر است.

استفاده از کلمه کلیدی برای اسلاگ مهم است زیرا:

  • به موتور جستجو می گوید که صفحه شما دقیقاً کدام عبارات جستجو را هدف قرار داده است.
  • URL را به عنوان انکر تکست برای بک لینک ها قابل قبول می کند زیرا به وضوح نشان می دهد که با کلیک کردن لینک به کجا منتهی می شود.
  • یک ساختار URL دوستانه برای سازماندهی صفحات وب شما ایجاد می کند.

شما باید مطمئن شوید که URL شما از یک قالب کاربر پسند و خزنده پسند پیروی می کند. گوگل توصیه می کند که از خط تیره (-) بین کلمات در URL خود استفاده کنید. این امر درک URL را برای خزنده ها آسان تر می کند، به خصوص با توجه به اینکه اکثر صفحات وب از عبارات کلیدی حاوی چندین کلمه استفاده می کنند.

برای جدا کردن کلمات (به جای زیرخط) از خط تیره استفاده کنید، زیرا افراد بیشتری با خط تیره آشنا هستند و توسط خزنده ها به راحتی تشخیص داده می شوند. در واقع، لیست کاملی از کاراکترهای ناامن در URL شما وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. برخی از این موارد عبارتند از فضاهای خالی، <، |، {، و بیشتر.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *