بهینه سازی URL

بهینه سازی URL یکی دیگر از متریک های سئو سایت می باشد که به واسط تنظیم نمودن و نیز رعایت کردن اصول بهینه سازی URL صفحات می توانید در رنکینگ سایت خود اثرگذاری مثبت را داشته باشید.

آدرس صفحات یا همان URL صفحات می تواند به زبان انگلیسی و یا فارسی باشد و یا در برخی سیستم های مدیریتی URL صفحات به طور اتوماتیک داده می شود و کاربر نمی تواند دخالتی در نامگذاری URL داشته باشد. اینکه یو ار ال URL صفحات به صورت انگلیسی باشد یا فارسی برای بسیاری از کاربران سوال می شود. در ادامه خواهیم گفت که بهترین روش بهینه سازی یو آر ال صفحات چگونه است.

آموزش بهینه سازی url سایت

بهترین فرمت URL استفاده از از کلمات معنادار و مرتبط با تیتر و عنوان صفحه است. برای مثال اگر تیتر صفحه سایت شما سئو سایت و نقش شبکه های اجتماعی است در این صورت URL و آدرس صفحه سایت شما می تواند به صورت سئو-سایت-شبکه-اجتماعی باشد. در واقع شما کلمات اضافه را از URL خود حذف نمودید. تا حد امکان کلمات اضافه مانند ( و تا با در پس از هر ها های و غیره) را از یو ار ال خود حذف کنید. اغلب افراد همان تیتر صفحه سایت را برای URL خود انتخاب می کنند که این امر هم در روند سئو سایت مطلوب است.

بهینه سازی url در جوملا و وردپرس

برای بهینه سازی URL صفحات خود در بخش تنظیمات و پیکربندی سایت جوملایی می توانید ادیت هایی را تنظیم کنید که در آن index.php از آدرس حذف شود و نیز در با تیک زدن آیتم بهینه سازی url می توانید در این خصوص اقدام کنید. در سایت وردپرس نیز در بخش تنظیمات سایت می توانید انتخاب کنید که آدرس صفحات همان تیتر صفحه قرار گیرد.

سئو سایت و URL فارسی

url فارسی که همان تیتر صفحه و نیز مرتبط با هدف صفحه باشد اثرگذاری در روند سئو سایت خواهد داشت زیرا که کلمه کلیدی که توسط کاربر جستجو شده است در url و آدرس صفحه درج شده است و این اثرگذاری مثبت در سئو سایت خواهد داشت.

چرا انتخاب url انگلیسی بهتر است؟

می توانید url انگلیسی را برای صفحات خود انتخاب کنید که در واقع همان ترجمه شده url فارسی و تیتر صفحه است. برای گوگل اینکه url فارسی باشد و یا انگلیسی فرقی نمی کند و اگر ترجمه انگلیسی url را به درستی نوشته اید فرمت صحیحی را برای بهینه سازی url صفحات در روند سئو سایت خود انتخاب کرده اید. url انگلیسی این مزیت را نسبت به url فارسی دارد که در لینک دهی خارجی به طرز آسان تری می تواند انجام شود.

اصول بهینه سازی url سایت

چگونه می بایست بهینه سازی url وب سایت را انجام داد تا اثرگذاری مثبت را در سئو سایت شما داشته باشد. اگر بهینه سازی URL را انجام نداده اید پس به دنبال ادیت URL نباشید زیرا که با حجم بالایی از ارر 404 روبه رو می شوید و این اثرگذاری منفی در بهینه سازی سایت شما خواهد داشت. بلکه سعی نمایید از حال به بعد به بهینه سازی URL خود توجه کنید. در این مقاله متریک های بهینه سازی یو آر ال URL را عنوان می کنیم.

کوتاه بودن یو آر ال در آموزش بهینه سازی url

در آموزش بهینه سازی url این نکته را یاد آور می شویم که یو آر ال صفحات خود را کوتاه انتخاب نمایید. این جمله یعنی اینکه هرچه صفحه ایجاد شده شما به روت اصلی نزدیک تر باشد یعنی اهمیت بیشتری دارد و به طبع آن رنکینگ بالاتری را در سئو سایت آن صفحه خواهید گرفت. برای مثال دو آدرس زیر را برای کلمه کلیدی سئو سایت در نظر بگیرید.

www.seo.com
www.example.com/article/seo.html

دو آدرس بالا یکی کلمه کلیدی سئو سایت را برای دامنه اصلی و روت اصلی سایت در نظر گرفته است و دیگری سئو را در صفحه داخلی و در بخش مقالات. این دو URL از رنکینگ یکسانی برخوردار نیستند زیرا که نشان می دهد ولی دامنه اصلی در خصوص سئو سایت باشد پس کل سایت در حول محور سئو سایت است اما وقتی مقاله ای را با عنوان سئو سایت می نویسید نشان می دهد که تمرکز سایت شما به موضوع سئو سایت نیست.

کلمه کلیدی در URL صفحات در سئو

کلمه کلیدی سایت و نیز کلمه کلیدی صفحه را در URL قرار دهید. انتخاب عنوان صفحه برای URL نیز انتخاب مناسبی می باشد. سعی کنید کلمه کلیدی اصلی سایت را در تمامی صفحات و نیز تمامی URL یو آر ال صفحات تکرار کنید

عدم استفاده از حروف اضافه در یو آر ال صفحات

حروف اضافه مانند و تا با ها های در از بر و غیره را از یو آر ال صفحات خود حذف نمایید تا URL کوتاه تر که در آن تنها کلمات کلیدی و اصلی وجود دارد را داشته باشید.

Rate this post
سئو سایت و بهینه سازی URL
فهرست مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *