برسی سئو رقبا

بررسی سئو رقبا با 7 مرحله

بررسی سئو رقبا در واقع این امکان را فراهم می کند تا تهدید افت رتبه و پیشی گرفتن رقبا را پیش بینی کنید و حتی پیش از اینکه بخواهید پروسه سئو سایت را برای سایت خود در کلمه کلیدی خاص آغاز کنید می بایست آنالیزی از سایت رقبای خود تهیه کنید. این آنالیز رفتاری و عملکردی از سایت رقبا می تواند تاثیرگذاری بسیار خوبی در روند پیشرفت سئو سایت شما داشته باشد.

در ادامه خواهیم گفت که چه متریک هایی را در خصوص بررسی سئو رقبا مورد آنالیز قرار دهید.

اگر از موقعیت نسبتا امن و مناسبی در گوگل برخوردار هستید و رقابتی میان شما و رقیب های شما وجود ندارد، پس زیاد مطمئن نباشید. می بایست همچنان به بررسی سئو رقبا بپردازید تا جایگاه خود را در گوگل حفظ و از افت رتبه احتمالی جلوگیری بعمل آورید.

با آپسئو همراه شوید تا با 7 مرحله آسان به بررسی سئو رقبا بپردازیم .

اهمیت آنالیز رقبا در سئو

رقبای خود را پیش از آغاز پروسه سئو سایت آنالیز نمایید. این امر موجب می شود که شما بدانید سختی کلمه کلیدی شما چقدر است و چه میزان فعالیت و عملکرد را باید به انجام رسانید. انالیز سایت رقبا از لحاظ متریک های متعددی می باشد که به آیتم های درونی و نیز خارجی سایت برمی گردد.

1. بررسی سئو رقبا شناخت رقبا است

بررسی سئو رقبا

با جستجو کلمات کلیدی اصلی خود در گوگل لیست رقبای خود را در همان کلمات کلیدی مشاهده می نماید. قطعا لیست نتایج بسیار طولانیست اما برترین آنها از دید گوگل 10 نتیجه اول است و قرار است برسی سئو سایت رقبا از میان این نتایج باشد.

2. آنالیز سئو سایت رقبا

حال که به برخی از رقبای خود دست پیدا کردید با چند بررسی ساده می توانید اقدام به آنالیز سئو سایت رقبا خود بپردازید، پس با این چند مورد کار خود را شروع کنید:

ابتدا ظاهر گرافیکی سایتهای مورد نظر را بررسی کنید تا به نقاط قوت در طراحی سایت آنها پی ببرید.

رقبای شما چه تعداد و چه حجمی از محتوا را در سایت خود دارند.

تعداد محتوای درج شده توسط رقبا را بررسی کنید . رقبایی که در صفحه اول گوگل هستند را نگاه کنید چه تعداد محتوا منتشر نموده اند. کیفیت مقالات رقبا و نیز اینکه چه تعداد محتوا هر روز منتشر می کنند. دانستن تمامی اینها در روند سئو سایت شما بسیار موثر خواهد بود.

محتوای موجود از چه کیفیتی برخوردار هستند.

نحوه لینک دهی داخلی و آدرس دهی URL های صفحات آنها چگونه است.

چه تعداد بک لینک برای چه کلماتی و بر روی چه صفحاتی تهیه شده است.

محتوا اعتبار داخلی سایت رقبا را مورد بررسی قرار می دهد. علاوه بر آن تعداد بک لینک و لینک های خارجی رقبا را نیز چک کنید تا بدانید چه میزان اعتبار خارجی و بک لینک برای سئو سایت شما نیاز است. علاوه بر این ارزش و اعتبار بک لینک ها متفاوت می باشد و این موضوع را باید در آنالیز سایت رقبا در نظر داشته باشید.

3. بررسی کلمات کلیدی رقبا

رمز موفقیت بسیاری از سایتها کلمات کلیدی می باشد که انتخاب می کنند، پس پی بردن و کشف کلمات کلیدی آنها که سعی می کنند در رتبه بندی جایگاه خود را ارتقا دهند از اهمیت بسیاری در هنگام بررسی سئو رقبا برخوردار می باشد.

یکی از ابزارهای رایگان بررسی سئو سایت در کشف کلمات کلیدی رقبا ابزار سئو آپسئو می باشد. به این صورت که با وارد کردن دامنه رقیب خود در فیلد پیشبینی شده، لیست تاثیرگذارترین کلمات ظاهر خواهد شد. یا با ابزار برسی سئو سایت به ابر کلمه های کلیدی دست پیدا خواهید کرد.

4. بررسی بک لینک رقبا

بک لینک و لینک های ورودی چهار چوب اصلی برای سئو سایت می باشد. از این روی لینک های ورودی به سایت رقبا را باید مورد برسی قرار بدهید. برای کشف راز موفقیت رقبا، توجه لازم را به مبدا لینک ها، تعدادشان و متن انکر تکست مورد استفاده در آن ها داشته باشید. همواره در برسی سئو رقبا ایده های شایسته ای برای بکار گیری لینک سایتتان خواهید رسید.

اگر رقبای شما از سایت های مناسب و پر بازدید، لینک دارند؛ که شما از وجود آن ها مطلع نبودید، می توانید با برقراری ارتباط با صاحبین این سایت ها لینک مناسبی برای سایت خود تهیه کنید.

5. بررسی عوامل دیگر سئو

کلمات کلیدی و لینک ورودی برای سئو، تاثیر بسیاری دارد، اما کار ما در این مرحله به اتمام نمی رسد.

دانستن موارد دیگر مانند رتبه ماز، رتبه الکسا و … می تواند به شما در شناخت رقیبتان دید فراتری بدهد.

مرحله ششم ارزیابی میزان حضور در شبکه های اجتماعی

امروزه یکی از تاثیرگذار ترین و موثر ترین در افزایش ورد کاربران به سایت ها شبکه های اجتماعی می باشند. از این رو مورد بررسی قرار دادن سئو رقبا در این مبحث می تواند دید مناسبی را به شما ارائه دهد. می توان از پربازدیدترین و مهمترین منابع برای جذب بازدیدکنندگان به سایت های Instagram، Telegram  و   LinkedIn  اشاره کرد.

می توانید در این شبکه های اجتماعی رقیب های خود را پیدا کنید و با دنبال کردن از میزان محبوبیت آنها میان کاربران و میزان فعالیتشان مطلع شوید.

6. بررسی نوع تبلیغات

بسیاری از شرکت ها بر این باورند که بهره گیری از تبلیغات فراوان و مناسب برای جذب بازدیدکنندگان به سایت آسان تر از سئو می باشد و مدعی می باشند که جذب مستقیم از موتور های جستجو کارایی ندارد در صورتی که این طور نیست.

برسی سئو رقبا به هیچ وجه به پایان نخواهد رسید و توجه داشته باشید که حتما باید در موقعیت های زمانی متفاوت انجام شود. تمام فعالیت های ذکر شده در زمینه بررسی سئو رقبا بسیار زمان بر بوده و نیاز به تجربه و آگاهی کافی دارد. اما اگر مایل هستید که راز موفقیت رقیب های خود را کشف کنید باید همین مسیر را پشت سر گذارید، برفرض مثال حتی اگر در این نوع بررسی رقبا پیروزهم نشوید اما همچنان نکات و موارد بسیاری برای ارتقا وضعیت سایت خود کشف کرده اید که می تواند جایگاه شما را در گوگل محکمتر نماید.

7. چگونه سئو رقبا را آنالیز کنید؟

آنالیز وضعیت سئو رقبا و اینکه رقبای شما چه فعالیت هایی را بر روی سایت خود انجام می دهند می تواند در پروسه سئو سایت شما بسیار کمک کننده باشد زیرا که اگر رقبای شما عملکردی بهتر از شما داشته باشند در نتیجه شما افت و عدم پیشرفت در سئو سایت خود را خواهید دید. چه المان هایی را در سایت های رقبا باید آنالیز و بررسی نمایید تا روالی که رقبا در روند سئو سایت خود انجام می دهند را اطلاع داشته باشید. در ادامه به آیتم هایی که باید در سایت رقبا آنالیز گردد را بیان می نماییم.

سئو:قابلیت های موجود در سایت رقبا را بررسی کنید.

رقبای شما چه قابلیت هایی را در سایت های خود از نظر قالب در نظر گرفته اند و پیاده سازی نموده اند. منو ها و زیر منوهای رقبا چه آیتم هایی را در خود گنجانده اند. امکان سفارش آنلاین ، وجود پرداخت آنلاین ، وجود پروفایل کاربری ، بررسی قیمت آنلاین ، وجود خدمات رایگانی خاصی ، تمامی مواردی خواهند که می توانند ترافیک را به سمت سایت جذب نماید و اگر شما این امکانات را در سایت خود نداشته باشید پس در نتیجه در مقابل رقبای خود عملکرد ضعیفی را خواهید داشت و این عدم جذب ترافیک اثرگذاری منفی را در بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.

رقبای شما در روند سئو چه میزان تولید محتوا دارند؟

محتوای شما چه میزان محتوا در روز و یا هفته تولید می کنند و کیفیت تولید محتوای آنها به چه صورت است. آیا رقبای شما محتوا را به صورت متن تولید می کنند یا اینکه در محتوا صوت ، تصویر و ویدیو را نیز درج کرده اند. سعی نمایید محتوای خود را در حد رقبا تولید نمایید و یا حتی برای پیشی گرفتن از رقبا محتوا را با تعداد و نیز کیفیت بهتر تولید نمایید.

لینک سازی رقبای شما در روند سئو چگونه است؟

رقبای شما چه میزان لینک سازی و تولید بک لینک به واسط کلمه کلیدی شما را تولید می کنند. رقبای شما لینک های خود را از چه سایت هایی و در چه تعدادی تهیه می کنند. اعتبار لک لینک رقبای خود و نیز حجم آن را در نظر بگیرید. سایت های آنالیز چک بک لینک وجود دارد که می تواند به شما کمک نماید.

5/5 – (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *