الگوریتم پاندا

گوگل پاندا

گوگل پاندا نام یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که به شدت با کپی محتوا و کیفیت محتوا مبارزه می کند ، الگوریتم پاندا در ماه فوریه 2011 توسط گوگل معرفی شد ، نام “پاندا” از مهندس گوگل Navneet پاندا می آید، که تکنولوژی گوگل پاندا را توسعه داد.

با روی کار آمدن الگوریتم پاندا و بکار گیری آن در نتایج با هدف کاهش رتبه سایت هایی که محتوا را کپی می کنند و یا سایت های کم ارزش از نظر محتوا با کیفیت پایین تغییر جدی در نتایج گوگل جستجوی گوگل اعمال شد.

در هر حال به نظر می رسد مواردی مانند : میزان ماندگاری کاربر در سایت ، میزان گردش در سایت ، میزان فرار از سایت ، شبکه های اجتماعی و برند سازی اینترنتی بیشترین تاثیر مثبت را در الگوریتم پاندا خواهند داشت.

گوگل تعیین کننده اثر محتوا در سئو سایت میباشد. کمپانی گوگل در سال ۲۰۱۱ برای بهتر شدن کیفیت نتایج جستجوی کاربران الگوریتم پاندا را ارائه کرد، گوگل ۸ تغییر عمده را در این الگوریتم ایجاد کرد با هدف کسب نتایج دقیق تر در جستجوی کاربران ، استفاده از الگوریتم پاندا برای درجه بندی محتوای سایت ها در نتایج جستجو می باشد.

الگوریتم پاندا نه تنها سایت های با کیفیت پایین را هدف قرار می دهد بلکه به شدت با سایت هایی که از تبلیغات زیادی در صفحات سایت استفاده می کند مبارزه می کند.

تغییرات پس از انتشار الگوریتم پاندا کاهش رتبه بندی تقریبا 12 درصد از کل  نتایج جستجو را نشان می دهد که تحت تاثیر قرار گرفته اند.

الگوریتم پاندا از زمان انتشار اولیه در فوریه 2011 چندین بار به روز رسانی شده است و در آوریل 2011 تاثیر جهانی داشته است.

الگوریتم پاندا و سئو

در حقیقت گوگل به دنبال آن است که توسط الگوریتم پاندا به سایت هایی با محتوای قوی اعتبار ببخشد بنابراین جهت گرفتن نتیجه بهتر در سئو حتما باید محتوای مناسب و غیر تکراری در سایت قرار گیرد.

فرایند الگوریتم پاندا

سئو سایت بر اساس گوگل پاندا ۵ راهکار کلی دارد:

۱. افزایش زمان ماندگاری در سایت

۲. افزایش گردش در سایت

۳. کاهش فرار از سایت

۴. شبکه‌های اجتماعی

۵. برندسازی اینترنتی

استفاده از عکس در مطالب

برای بهتر کردن و جذاب شدن نوشته ها بهتر است از تصاویر نیز استفاده کنید استفاده از عکس ، مطالب را دلپذیرتر خواهد کرد.

راه اندازی بخش نظرات مطالب

بخش نظرات کاربران را در سایت فعال کنید، بگذارید کاربر نظر خود را بگوید، این کار نه تنها باعث ماندگاری کاربر در سایت می شود بلکه کاربران دیگر را برای مطالعه نظرات تشویق خواهد کرد. پس زمان ماندگاری در سایت به راحتی بیشتر خواهد شد.

لینک داخلی مطالب

بهتر است برای اطلاع بیشتر و نگه داشتن کاربر به آن اطلاعات بیشتری را با لینک داخلی به مطالب مرتبط بدهید، اینکار باعث می شود کاربر در سایت زمان بیشتری را بگذراند. نمونه عالی آن وب سایت ویکی پدیا است.

خاطرتان باشد بهترین نتیجه را زمانی می گیرید که بهترین محتوا را تولید و در سایتتان درج کنید، در حقیقت جایگاه و رتبه شما در گوگل ارتباط بسیار زیادی با محتوای غیر تکراری و الگوریتم پاندا دارد.

بروزرسانی الگوریتم پاندا

برای دو سال اول انتشار الگوریتم پاندا، به روز رسانی Google Panda در حدود یک بار در ماه انجام شد، اما گوگل در ماه مارس 2013 اعلام کرد که به روز رسانی های آینده در الگوریتم یکپارچه شده و بنابراین کمتر قابل توجه و مداوم خواهد بود.

گوگل با انتشار ” slow rollout ” Panda 4.2 را از تاریخ 18 ژوئیه 2015 آغاز کرد.

837 views
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...