لوگو آپسئو
افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

فهرست مطالب

افزایش رتبه سایت در گوگل حالا به راه نجات بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها تبدیل شده و اینکه آیا شما نیز به دنبال سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل هستید؟

هر سایتی که به دنبال پیشرفت و جذب مخاطب بیشتر می باشد، قطعا به دنبال افزایش رتبه سایت در گوگل نیز هست. برای اینکه مخاطبان بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند و یا اینکه بازدید از سایت شما افزایش پیدا کند، می بایست با توجه به اهداف سازمان خود، سایتتان در صفحات اول گوگل در حوزه کاری شما قرار بگیرد.

افزایش رتبه سایت در گوگل چه مزایایی دارد؟

حتما این سوال برای شما هم پیش می آید که به طور کلی افزایش رتبه سایت در گوگل چه مزایایی برای شما و کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. زمانی که شما مجموعه فعالیت های منسجم و هدفداری را برای افزایش رتبه سایت در گوگل انجام می دهید، در واقع سعی بر این دارید که بتوانید در حوزه مورد نظر خود تبدیل به برند شوید تا مخاطبان به شما رجوع کنند.

هر چقدر که رتبه سایت شما در گوگل افزایش پیدا می کند، باعث می شود که شما به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. افزایش رتبه سایت در گوگل منجر به این مسئله می شود که شما در حوزه مورد نظر خود، در جستجوهایی که صورت می گیرد، به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید.

اما به چه نحو می توان رتبه سایت در گوگل را افزایش داد؟ این مهمترین سوالی می باشد که باید به آن پاسخ داد.

افزایش رتبه سایت در گوگل تنها به اجرا کردن چند فعالیت مشخص محدود نمی شود، بلکه برای افزایش رتبه سایت در گوگل شما می بایست مجموعه ای از فعالیت های هدفدار را در مدت زمان برنامه ریزی و به صورت کاملا اصولی انجام گیرد تا به نتیجه مورد نظر شما منتهی شود.

توجه داشته باشید که برای افزایش رتبه سایت در گوگل می بایست از تمام روش های صحیح سئو سایت برای افزایش رتبه سایت بهره ببرید.

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه گوگل از این جهت مهم است که امروزه کلا معنی و عملکرد تبلیغات تغییر کرده است و این فوق العاده است که کسب و کارها 24 ساعته و هفت روز هفته در دسترس باشند و بتوانند خدمات و محصولات خود را به مشتریان ارائه دهند.

البته شکی نیست که 99 درصد مردم ترجیح می دهند برای خرید یا ورود به سایت مورد نظرشان روی وب سایت هایی کلیک کنند که در نتایج صفحه اول گوگل ظاهر می شوند ، حس اعتماد و اعتباری که گوگل به وب سایت های صفحه اول می بخشد باعث می شود انتخاب قطعی کاربران باشند.

داشتن یک وب سایت هر چقدر شرکت یا کسب و کار شما دارای اعتبار و ارزش بسیاری باشد ، اگر در نتایج اول گوگل نباشد بی فایده است ، پس قطعا افزایش رتبه سایت در گوگل می تواند جریان متفاوتی را رقم بزند.

تجارت شما باید به واسطه یک وب سایت که در نتایج بالای گوگل است سودآور باشد و مشتریان بسیاری را به سوی شما سوق دهد ، اما آیا تا به حال به این که افزایش رتبه سایت در گوگل به چه صورت است و سئو سایت چگونه است فکر کرده اید؟

در کشور ایران میلیون ها وب سایت وجود دارد که در تلاشند به نتایج بالای گوگل دست یابند ، اما تعداد محدودی از آنها موفق می شوند رتبه سایت خود را افزایش دهند، اما معمولا به دلیل بروز نشدن و حرکت نکردن با الگوریتم های گوگل و برنامه نویسی صحیح ریزش این وب سایت ها نیز امکانپذیر است، اما همراهی یک تیم پشتیبانی سئو قوی می تواند این اطمینان را به شما بدهد، ضمن افزایش رتبه سایت در گوگل پس از ایجاد رتبه نیز همچنان در بالاترین نتایج باقی بمانید و رقابت کنید.

افزایش رتبه گوگل چگونه است؟

افزایش رتبه سایت در گوگل باعث زنده ماندن رشد اقتصادی می شود ، این در حالیست که تماس های تلفنی در تبلیغات قدیمی به صفر رسیده است و این ترافیک وب سایت از طریق گوگل است که می تواند رشد اقتصادی را دوباره راه اندازی کند.

در این بین سئو نه تنها ترافیک بیشتری را در وب سایت شما به ارمغان می آورد، بلکه منجر به بهبود کیفیت سایت می شود که این به تنهایی علاقه مندی مردم را به نام تجاری شما بالا می برد.

با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید

جهت افزایش رتبه سایت در گوگل اولین کار تحقیق کلمات کلیدی است، تحقیق کلمات کلیدی یعنی چگونه تصمیم می گیرید محتوای شما بر روی چه موضوعاتی تمرکز کند. در طول این فرآیند، شما در مورد موضوعات خاص در جایگاه خود تحقیق خواهید کرد. هدف یافتن عبارات مرتبط با تجارت شما خواهد بود که مردم در موتورهای جستجو تایپ می کنند.

ابزارهای رایگان زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند یک عبارت جستجو یا عبارت کلیدی را پیدا کنید که برای جایگاه شما به خوبی کار کند. ابزارهای تحقیقاتی Moz Keyword Explorer و Neil Patel’s Ubersuggest دو گزینه عالی هستند. Google Trends یکی دیگر از منابع عالی است که می توانید از آن برای افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی جهت افزایش رتبه گوگل

یک نقطه شروع عالی برای استراتژی سئو ، آماده کردن کلمات کلیدی است. اگر یک وب سایت جدید دارید بهترین انتخاب معمولا کلمات کلیدی بلند یا عبارات طولانی است که ضمن راحت بودن در انجام سئو و افزایش رتبه گوگل ، نرخ تبدیل بیشتری دارند.

نوشتن توضیحات متا خوب

توضیحات متا یک یا دو خطی است که در زیر لینک سایت در نتایج جستجو قابل مشاهده است و این قسمت مهم باعث افزایش CTR یا کلیک است ؛ پس در نوشتن یک توضیحات متا جذاب تلاش کنید.

طراحی سایت ریسپانسیو

اکنون بیش از نیمی از جستجوهای وب از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. بیش از یک فاکتور رتبه‌بندی رسمی، سازگاری با موبایل چیزی است که گوگل پس از آن فرآیند نمایه‌سازی خود را بازسازی کرده است. موتور جستجو متعهد به Mobile First Indexing است، به این معنی که عمدتاً از نسخه موبایل وب سایت شما برای خزیدن و نمایه سازی استفاده می کند.

وب‌سایت‌های سازگار با موبایل واکنش‌گرا هستند، به این معنی که نحوه نمایش محتوا در رایانه‌های رومیزی، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌ها را تنظیم می‌کنند. آنها همچنین ممکن است تصاویر، انیمیشن ها و طرح کلی سایت را به گونه ای متفاوت نمایش دهند تا سایت برای هر اندازه صفحه نمایش خیلی کند یا به هم ریخته نباشد.

می توانید سایت خود را با استفاده از تست Google Mobile-Friendly تست کنید. به عملکرد وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه امتیاز می دهد و توصیه هایی برای افزایش رتبه سایت در گوگل به شما ارائه می دهد.

در حال حاضر مردم بیشتر از تلفن های هوشمند نسبت به رایانه های خانگی از اینترنت استفاده می کنند.

شما احتمالا متوجه تفاوت در اندازه صفحه نمایش بین یک گوشی هوشمند و یک کامپیوتر شده اید ، وبسایت هایی که ریسپانسیو نیستند، ضمن کاهش رتبه در گوگل با مشکل نا رضایتی کاربران روبرو می شوند.

موتورهای جستجو مانند گوگل دوست ندارد کاربران اینترنت ناراضی باشند و از آنجا که ریسپانسیو یک مسئله بزرگ برای تجربه کاربری می باشد ، یک عامل رتبه بندی در الگوریتم رتبه بندی جستجو نیز می باشد ، با داشتن یک وب سایت که سازگار با تلفن های همراه است ، نه تنها توجه موتورهای جستجو را جلب می کنید بلکه افزایش رتبه گوگل نیز اتفاق می افتد.

محتوای ارزشمند ایجاد کنید

محتوای باکیفیت یکی از نیروهای محرکه افزایش رتبه سایت در گوگل است. هرچه گوگل پیشرفته تر شود، در ارزیابی ارزش محتوا برای بازدیدکنندگانش بهتر است.

پس چه چیزی محتوا را ارزشمند می کند؟

محتوای ارزشمند به هر درخواست جستجویی که رتبه‌بندی می‌کند، پاسخ می‌دهد، پدیده‌ای که به عنوان «قصد رضایت کاربر» شناخته می‌شود. برای ارائه ارزش، سعی کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید محتوای فعلی یک موضوع را بهبود دهید.

با تحقیق در پست های با رتبه برتر و مشاهده اینکه چه قالب، اطلاعات و سبکی برای موضوع بسیار ارزشمند است، بهترین رویکرد را تعیین کنید. با اتخاذ برخی از این عناصر و جستجوی راه‌هایی برای افزودن عناصر منحصر به فرد خود، به خزنده‌های موتورهای جستجو نشان می‌دهید که چگونه محتوای شما بر اساس انتخاب فعلی ساخته می‌شود.

ایجاد محتوای ارزشمند همچنین به معنای سهولت در مصرف آن است. در اینجا چندین راه برای بهبود خوانایی و تعامل وجود دارد:

  • از هدر برای جدا کردن بخش ها استفاده کنید
  • ایجاد اینفوگرافیک برای رسانه های اجتماعی
  • بخش پرسش و پاسخ

هنگامی که یک صفحه جدید در وب سایت خود ایجاد می کنید، به هدف آن و هدف کاربر فکر کنید و تعیین کنید که چگونه می توانید محتوا را برای رضایت هر دو ایجاد کنید.

جزئیات دقیق محتوای خود را بهینه کنید

وقتی صحبت از تکنیک‌های موفق سئو می‌شود ، جزئیات کوچک تأثیر زیادی می‌گذارند. در اینجا برخی از اقدامات کوچکتر سئو که می توانند تأثیر زیادی در مقیاس بزرگتر داشته باشند آورده شده است:

تصاویر را با متن جایگزین تگ کنید . متن جایگزین تصاویر را برای افراد دارای اختلالات بینایی توصیف می کند و همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصویر شما را درک کرده و دسته بندی کنند.

عناوین و توضیحات متا عالی بنویسید. عناوین متا و توضیحات متا چیزی هستند که فهرست موتور جستجوی صفحه شما را در SERP ها تشکیل می دهند. آنها تأثیر زیادی بر روی اینکه آیا کسی به صفحه شما کلیک می کند یا خیر، دارند.

پیوندهای داخلی به پست‌ها اضافه کنید : لینک داخلی به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا عمیق‌تر در یک موضوع خاص غوطه‌ور شوند و همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صفحات دیگر سایت شما را بخزند.

تغییر اندازه/فشرده سازی تصاویر به اندازه مطلوب : تغییر اندازه یا فشرده سازی تصاویر راهی برای کوچکتر کردن تصاویر شما برای بهبود سرعت صفحه بدون کاهش کیفیت تصویر است.

یک استراتژی موفق سئو ، تجربه کاربر را بهبود می بخشد و خواندن و پردازش محتوا را آسان می کند. این اقدامات ساده می تواند زمان بارگذاری وب سایت شما را کاهش دهد، دسترسی کاربران کم بینا را افزایش دهد و زمان لازم برای فهرست کردن محتوای شما را برای خزنده ها کوتاه کند.

از تگ canonical برای محتوای تکراری استفاده کنید

هنگامی که یک وب سایت دارای دو یا چند URL تکراری که حاوی اطلاعات مشابه هستند، خزنده های موتورهای جستجو گیج می شوند و نمی توانند این صفحات را به درستی ایندکس کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است صفحات با رقابت با یکدیگر در SERP به سئوی یکدیگر آسیب بزنند، یا ممکن است گوگل همه چیز را در دست بگیرد و یکی از گروه‌ها را به عنوان URL اصلی انتخاب کند و ممکن است آن چیزی نباشد که می خواهید گوگل ایندکس کند.

می‌توانید این مشکل را حل کنید و خزنده‌ها را با ایجاد یک URL متعارف به نسخه اصلی محتوا هدایت کنید. نشانی اینترنتی را که می‌خواهید در صفحات نتایج نمایش داده شود مشخص کنید و یک تگ canonical به آن اضافه کنید تا خزنده‌ها بدانند که آن نسخه از محتوای شما را فهرست کنند نه صفحات تکراری.

به طور منظم محتوای با کیفیت تولید کنید

موتورهای جستجو از مطالب تازه و جدید استقبال می کنند ، زیرا این محتوا نیاز کاربرانی که به دنبال اطلاعات مفید هستند را فراهم می کند. محتوا باید به نحوی آسان، قابل خواندن و درک باشد ، همچنین از املا و گرامر مناسبی برخوردار باشد.

بهبود سرعت سایت

کاربران انتظار دارند بلافاصله پس از کلیک روی لینک وب سایت شما به اطلاعات سایت دسترسی داشته باشند و همچنین گوگل می گوید از آنجا که نتایج جستجوی گوگل به سرعت در دسترس می باشد به همان اندازه انتظار می رود یک سایت اطلاعات را سریع انتقال دهد.

اگر سایت شما سریع نباشد کاربران بلافاصله به وب سایت دیگری می روند.

سرعت سایت یک عامل مهم در افزایش رتبه گوگل است ، برخی از راه ها برای بهبود سرعت سایت شما عبارتند از:

قالب اختصاصی و بهینه شده ، فشرده سازی اندازه تصاویر و فیلم ها، حذف پلاگین های غیر ضروری و اسکریپت ها و داشتن میزبان وب قابل اعتماد.

نگران نباشید تیم حرفه ای و با سابقه آپسئو وب سایت شما را در نتایج صفحه اول گوگل بالا می آورد و باعث سودآور شدن وب سایت شما خواهد شد.

افزایش رتبه سایت با راه حل قطعی سئو سایت امکان پذیر است، راه حلی که امروزه به یکی از جنجالی ترین و بهترین راه افزایش فروش وب سایت ها تبدیل شده است.

افزایش رتبه گوگل و سئو توسط مراحل کاملا استاندارد و واقعی صورت می گیرد.

همراه با استراتژی سئو، می توانید از وبلاگ نویسی برای جذب مشتریان بالقوه بیشتر به سمت محتوای خود استفاده کنید. این فرآیند به عنوان “سئوی وبلاگ” شناخته می شود.

یک نقشه سایت XML به گوگل ارسال کنید

نقشه سایت XML به عنوان طرح اولیه وب سایت شما عمل می کند. هنگامی که موتورهای جستجو این طرح را داشته باشند، می توانند محتوا را با دقت و کارایی بیشتری تجزیه و تحلیل و رتبه بندی کنند (فرآیندی که به عنوان خزیدن و نمایه سازی شناخته می شود). فرآیند نمایه سازی مهم است زیرا تعیین می کند که محتوای شما برای کدام دسته ها و عبارات جستجو در صفحات نتایج نمایش داده می شود.

شما می توانید نقشه سایت XML را به کنسول جستجوی گوگل (که قبلا به عنوان ابزار وب مستر گوگل شناخته می شد) ارسال کنید تا خزنده ها آن را به عنوان مرجع در اختیار داشته باشند. اینجا همچنین جایی است که می توانید وضعیت نمایه سازی خود را بررسی کنید و زمینه های بهبود را مشاهده کنید.

بک لینک بسازید

برای موتورهای جستجو، هیچ چیز بیشتر از زمانی که وب سایت های دیگر به محتوای شما لینک می دهند، اعتبار را افزایش نمی دهد. این ارجاعات صفحه خارجی، که به عنوان “بک لینک” شناخته می شوند، نشان می دهند که نام تجاری شما منبع معتبری برای هر کلمه کلیدی یا موضوعی است که انتخاب کرده اید.

شما می توانید به روش های مختلفی بک لینک بسازید، از جمله:

  • طراحی اینفوگرافیک
  • پست کردن و اشتراک گذاری فعال در حساب های رسانه های اجتماعی
  • نوشتن پست مهمان برای سایت های دیگر
  • ایجاد محتوای منحصر به فرد مانند ویدیوها یا راهنماهای کامل در مورد یک موضوع

وقتی نوبت به تولید بک لینک می رسد ، هم کیفیت و هم کمیت مهم هستند. یک بک لینک از وب سایتی مانند CNN سئو را بهبود می بخشد.

بهبود سرعت صفحه

در صورتی که بارگذاری وب سایتی بیش از چند لحظه طول بکشد ، کاربران آن را رها می کنند . به همین دلیل است که الگوریتم های موتورهای جستجو، سرعت صفحه را به عنوان عنصر اصلی محتوای عالی در نظر می گیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *