لوگو آپسئو

اصول on-page سئو

اصول on-page سئو مواردی هستند که در درون سایت و در هر صفحه سایت باید اجرا و رعایت نمایید. آیتم های داخلی سئو سایت متریک های متعددی را شامل می شود که به واسط آن اعتباردهی داخلی را برای سایتبه همراه خواهد آورد.

اصول on-page سئو متناسب با الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم پاندا ، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر هستند.

مهمترین اصول on-page در سئو سایت

اصول on-page سئو مواردی همچون بهینه سازی url ، بهینه سازی سرعت سایت ، پیاده سازی هدینگ ها در h1 ، h2 و غیره ، تولید محتوا براساس اصول سئو ، لحاظ نمودن متاتگ های عنوان و توضیحات متا مواردی هستند که در سئو on-page قرار می گیرند؛ همچنین تنظیمات فایل htaccess ، فایل sitemap ، فایل robots.txt مواردی هستند که باید در داخل هاست تنظیم گردند.

سرعت سایت یکی از اصول on-page سئو

به طور مثال اضافه کردن کدهای کش در فایل .htaccess موجب بهبود در وضعیت سرعت سایت می شود و با ذخیره نمودن فایل ها در سرور این بهبود را ایجاد می نمایند.

سورس قالب نیز از دیگر المانهایی است که در سئو سایت اثرگذار است و با بهینه نمودن سورس کد قالب می توانید بهبود در رنکینگ خود را منجر شوید.

وجود فایل های متعدد js و css نیازمند زمان طولانی برای بارگذاری می باشد و این امر کاهش سرعت سایت را به همراه دارد؛ علاوه بر این ، این فکر نیز وجود دارد که شاید کاربران تمایل به صبر و انتظار برای لود صفحه را نداشته باشند و در نتیجه سایت شما را رها کنند.

انتخاب کلمات کلیدی کلیدی مناسب

نکته دیگر درباره رعایت اصول on-page سئو این است که در تولید محتوا بر اساس اصول سئو بسیار دقت نمایید و تیترهایی که با جستجو بیشتر کاربران همراه است را ایجاد نمایید. در واقع محتواهایی که برای کاربران سایت شما مفیدتر و کارآمدتر است را انتخاب نمایید و آنها را تولید کنید تا به واسط جستجو این تیترها کاربران بیشتری به سایت شما وارد شوند و در واقع بازاریابی محتوا برای شما انجام می گردد.

سئو داخلی سایت

متریک های on-page سئو موجب اعتباربخشی داخلی به سایت شما می شود ، اگر شما محتوا را به درستی تهیه ننمایید اعتبار داخلی نخواهید داشت و نمی توانید رنکینگ بالایی را در مقابل دیگر رقبا داشته باشید.

اصول داخلی بهینه سازی سایت با عنوان سئو داخلی سایت بیان می شود.

اعتبارسازی خارجی با عنوان بک لینک یاد می شود و تا زمانی که شما اعتبار داخلی خوبی نداشته باشید نمی توانید با رقبای خود رقابت نمایید.

انتخاب بهترین عنوان برای صفحات سایت

هر صفحه سایت باید دارای یک عنوان منحصر به فرد و دارای کلمات کلیدی رقابتی باشد. فراموش نکنید عنوان را خیلی طولانی ننویسید زیرا گوگل عناوینی که بیش از 70 کاراکتر دارند را کوتاه می کند؛ این اتفاق باعث جذاب به نظر نرسیدن عناوین و در نتیجه کاهش کلیک خواهد شد. حتی بیش از اندازه کوتاه بودن عنوان صفحه نیز نتیجه خوبی نخواهد داشت.

توضیحات متا را با دقت بیشتر وارد نماید.

مطمئن نیستیم توضیحات متا تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی داشته باشد، اما این را میدانیم قطعا مهم هستند. این اهمیت از این بابت است چون در نتایج جستجو ظاهر می شوند و وظیفه بازاریابی سایت شما را به عهده دارند. این قسمت کاربر را تشویق به کلیک می کند و در صورتی که بیش از اندازه بلند باشد ، توسط گوگل قطع می شود و جمله شما ناقص خواهد شد.

اگر بخواهیم به اصول on-page سئو بصورت کامل بپردازیم شاید تنها در این مطلب همه موارد کامل نشوند اما شما می توانید در دیگر مطالب سئو ، موارد بیشتری را مورد مطالعه قرار دهید.

شما می توانید برای بررسی بیشتر بر اساس چک لیست ابزار بررسی سئو سایت آپسئو بصورت رایگان به چک اصول on-page سئو سایت خود بپردازید.

کلمه کلیدی فوکوس در سئو داخلی صفحه یا on-page سئو چیست؟

در سئو، کلمات کلیدی در هر صفحه به محتوایی اشاره می کنند که کاملاً با کلمات کلیدی در جستجو مطابقت دارد ، دقیقاً همانطور که وارد شده است. از نظر تاریخی ، کلمات کلیدی دقیقا هم برای جستجوی ارگانیک و هم به صورت تبلیغات ادورز مهم هستند و موضوع مکرر مباحث مربوط به سئو می باشد.

لینک داخلی چیست؟

لینک داخلی پیوندهایی هستند که در محتوای یک سایت به محتوای داخلی همان سایت در همان دامنه اشاره می کند.

انکر تکست چیست؟

Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک لینک می باشد. در مرورگرهای مدرن ، اغلب به رنگ آبی است.

5/5 - (1 امتیاز)
اصول on-page سئو
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.